Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczow:) Widze ze sporo debiutantow w tym wydaniu wiec tez nie omieszkam wziac udzialu w tej bitwie. moj temat to "stary kosciolek". Sam nie wiem kiedy mi wpadl taki obraz do glowy. Obrazek ma przedstawiac tytulowy rozpadajacy sie kosciol gdzies na jakims urwiskiem albo klifem nad morzem. Tak to sobie wyobrazam a jak bedzie z wykonaniem.... to juz inna sprawa.

To tyle, zycze powodzenia innym uczestnikom!

Powodzenia!!!

 

Forgotten Places : Old Church

 

Hello! The subject of my work i an old deserted church somewhere in mountains. I did it in one month and I learned a lot during that time. I think that this is my best work ever. I used one photo as a background (mountains in the distance). That's all, thanks!

I used:

3d max 5

Terragen

 

Hires version:

www.debet.k9.pl/25.jpg

  • Odpowiedzi 92
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ehh... musze ja teraz poszukac czegos innego ;) moj pomysl na zapomniane miejsca jest bardzo podobny, tyle ze jeszcze w tle chcialem machnac miasto z 2050 :D

Napisano

hmmm przypomne więc sytuację z bitwy z zapomnianymi zwierzętami. Wielkiego T-Rex`a robiły bodajże 4 osoby. Dwa z nich zostały wyróznione. To, że ktoś ma podobny pomysł nie znaczy, że musisz ze swojego rezygnować.

 

Jeśli jednak zdecydujesz się na zmianę - zmień i temat :)

Napisano

jak obiecalem wrzucam teraz moj "szkic" (jezeli tak to mozna nazwac :). troche mi nie wyszlo. ujecie bedzie calkiem inne ale tak mniej wiecej bedzie wygladal kosciol. prawdopodobnie bedzie jeszcze bardziej zrujnowany bo ten jest w zbyt dobrym stanie.

 

PS: dzisiaj oblalem pierwsze kolo, trzeba zaczac sie uczyc a nie w maxie siedziec i jakies bitwy wygrywac :)

Napisano

normalnie, tak jak sie dziury robi :) zaznaczam sobie polygony w ktorych ma byc dziura, potem je wycinam. zawijam krawedzie do srodka, nastepnie "cut'em" rozcinam na mniejsze bardzjej chaotyczne az na koncu traktuje je Extrude. to wszystko :)

Napisano

Zastanawiam sie czy troche nie "poodgapiac" od ciebie, bo w sumie potrzebuje podobnych pęknięć na skale. Ale to bedzie dopiero w fazie dodawania detali :)

Napisano

dewastacji kosciola ciag dalszy. dobudowalem tyl i zrujnowalem go. to jeszcze nie koniec demolki. :) ale ze mnie satanista :P

 

czekam na opinie!! :)

Napisano

Pęknięcie na wierzy ? Rozważ, co Ci się bardziej opłaci: robienie skomplikowanej siatki czy zrobienie tego samego na poziomie tekstury ? Szczególnie w tym przypadku, gdzie wychodzą jakieś buble przy pęknięciach :/ (albo to taki render ?)

Napisano

No, w koncy jakies slowa krytyki, bo juz myslalem ze taki dobry jestem :)

 

Leru, drogi kolego, w texturowaniu jestem jeszcze gorszy niz w modelowaniu, wiec wolalem pekniecia zrobic na obiekcie. a jezeli okaze sie ze psuja one efekt wizualny to trzeba bedzie sie ich po prostu pozbyc :)

 

dzieki za opinie, czekam na wiecej

Napisano

Juz spiesze z odpowiedzia :) aktualnie wyglada to tak:

Vertices: 8253

Faces: 15600

Jak na razie nie grozi mi zmulenie kompa, wiem na ile stac mojego Duronka wiec nie obawiam sie o ilosc vertex'ow. Ostatnio mialem duzo nauki co spowodowalo spowolnienie tempa robienia mojej pracy ale mysle ze na weekend wrzuce juz cos nowego.

 

PS. mam pytanie. moze troche prymitywne ale mnie to bardzo nurtuje. ludzie czesto pytaja sie "ile twoj projekt ma poly?" i tu mam zawsze problem :) bo nie wim czy chodzi im o wyzej wymienione "Vertices" czy rzeczywiscie o poly? tylko ze nie wiem jak sprawdzic ile ma poly. Czy ktos zna odp. na moje pytanie

 

pozdrawiam wszystkich Bitwiczow :)

Napisano

Witam! Ostatnio cos czasu nie mam i weny do tworzenia... Powiedzcie co jeszcze moge poprawic w moim kolciele, bo juz mi pomuslow brakuje

 

Chyba powoli bede sie zabieral na textury

Napisano

Ty, te deski na wieży (te na samym przodzie) coś dziwnie wyglądają. Jakby w powietrzu wisiały. I dach wygląda jak płachta narzucona na deski (jeśli to miała być płachta, to gratulacje, wyszła ci bardzo realistycznie :] ). Cegły ci wyszły prima sort za to, chociaż ja bym się tego bała teksturować chyba :]

Napisano

yyyy no wlasnie, nie bardzo :) to mialy byc dachowki. licze na to ze po otexturowaniu bedzie lepiej :) a reszte tez trza kiedys otexturowac. sam sie tego boje :D

Napisano

To weź zrób z tego płachtę, taką brezentową albo coś. Czasem narzucają takie, jak jest gdzieś dziura, a nie ma czym jej załatać. I teksturować będzie prościej ;-)

Bo na dachówki, to to ma zbyt postrzępione brzegi.

Napisano

dzieki za podpowiedzi ale bede walczyl zeby byla to dachowka :D niestety oststnio nie mam prawie wogole czasu ma maxa ale rozumiecie sesja trwa :) serdeczne dzieki za wszystkie wpisy.

 

do zobaczenia po sesji :)

Napisano

OK! Mam teraz mala przerwe miedzy nauka wiec postanowilem ze sprobuje troszke potexturowac :) Zabralem sie do roboty i "pomalowalem" frontowa sciane wiezy. Jak wam sie podoba??

 

Pozdrawiam

Napisano

Zdecydowanie nie podoba mi sie ta zielona boczna sciana ktorej nie pomalowales :D

No ale bardziej serio, to troche ta dziura gdzie cegly przeswitują jest taka jakas... monotonna. Z tej perspektywy trudno mi ocenic czy cegly nie sa za male czy za duze, ale wydaja mi sie byc ciut male. A w ogule to nie rob 3d tylko ucz sie do sesj :D ( sam slysze dokladnie to samo od znajomych :D )

Napisano

Co tam sesja :D tylko a moze az analiza zostala jakos to bedzie. bitwa wazniejsza od analizy :) no tak. zasugerowalem sie opinia "ciekawskiego kota" :) mirach'a i zmienilem texturke cegiel, teraz jest nieco bardziej brudna i zamalowalem drugi bok wiezy. od razu mowie ze wnetrze nie jest skonczone. praktycznie nie jest nawet zaczete wrzucilem ta txturke tylko tak zeby cos tam bylo. to tyle.

 

dzieki za opinie :)

Napisano

No mi się podoba :) Teraz pozostaje ci czekac az cie profesjonalisci zjadą za jakieś braki ktorych ja nie dostrzegam :D

 

Edit: Przyjzalem sie jeszcze raz texturze i juz wiem co mi nie pasilo z ceglami. Wyglada jakby one bumpa nie mialy.

Napisano

No tak, ach ci profesjonalisci juz sie ich boje :) okaze sie ze moja praca jest do niczego i trzeba bedzie wszystko zmienic. ale poki co dlubie dalej ;) wielkie dzieki za komplementy!!!!

 

kolejna faza texturowania. tyl kosciola jeszcze nie jest w pelni oteksturowany a poza tym musze go jeszcze troche "popiescic" :) bo niektore miejsca sa niezbyt.

 

Zmienilem takze oswietlenie (wielkie dzieki dla SansSerif'a za linka do tutka) na bardziej naturalne i takie jakie ma mniej wiecej panowac w tej scenie.

 

Dzieki za wpisy czekam na wiecej!!

PS: a kolega mirach to co wakacje se zrobil? do roboty :)

Napisano

kolejny, nieznaczny update ale zawsze jest :) dobrudzilem sciany kosciola i dopiescilem troszke wczesniejsze. wnetrze dalej nie ruszane. ostatnio mnie znowu wenobrak dopadl, kurde no :)

Napisano

No rzeczywiscie cienei wygladają na tyle mrocznie ze wszystko skrywają, ale textura wygląda lepiej, chociaz nadal nie wiem czy cegly mają bumpa :)

A co do mnie ? Hmm... sesja i zaliczenia i wenobrak, od 2 dni staram sie wymyślić wieże ktora nie bedzie przypominać wibratora albo rakiety :D Ale obiecuje jutro dac jakis update, w koncu trzeba pokazac cos... chocby zupelnie nie wychodzilo :)

Napisano

mirach - to o czym ty myslisz jak ci tylko wibrator wychodzi :D

 

a co do cieni to zobaczymy na koncu jak bedzie juz reszta otoczenia, chyba ze tylko tak zebyscie zobaczyli to moge jasniejszy render zrobic??

Napisano

pięknie to zaczyna wyglądać, jedyne co mnie troszkę razi to to duże pęknięcie - jest zbyt ostre i nie wygląda naturalnie. Ta część centralna która teraz jest w głębokim cieniu też jest za ciemna może jakbyś dodał leciutkie światełko żeby troszkę podświetlić ten obszar ?

p.s. to pęknięcie można podrasować dodając texturkę z delikatniejszymi pęknięciami i przybrudzeniami

Napisano

wieża jako osobny obiekt nie wygląda najlepiej, jednak z resztą prezentuje się całkiem ciekawie :)

 

Dołączam się do Jaras`a. Do teksturki proponuję dorzycić zacieki w obrębie tego dużego pęknięcia i mech, zielone narośla, jakieś plamy. Troszkę to bardziej zróżnicować i postrzeć, pobrudzić.

 

Następny render proponuję również zrobić na bardziej neutralne tło, szary 80 80 80 powinien chyba spełnić wymogi ;)

Napisano

prosze bardzo, oto jasniejszy render na 80's-kolor tle :) i jak to teraz wyglada?

 

zgadzam sie z wami Leru i Jaras te peknieca sa za ostre. troche sciamnielem ich krawedzie zeby to wygladzic ale widocznie musze jeszcze badrziej sciemnic. :)

 

co do sprawy mchu i zarosli. planuje ale w przyszlosci bo jeszcze mam zamiar wymodelowac jakis pnacy bluszcz, trawke zwisajaca se scian i jakies male drzewko wyrasajace z ruin kosciala. dlatego mech i inne zielone zabrudzenia dodam pozniej.

 

a tak na marginesie to powoli zaczynam sie martwic :) render robi sie 22 sek, co to bedzie pozniej sie dzialo :D

Napisano

hahaha nie chcesz chyba powiedzieć, że zachował się tam witraż przy takiej skali zniszczeń!!?! :o

wygląda elegancko, poza tymi pęknięciami tektonicznymi. są po prostu zbyt duże, można powiedzieć, że wręcz wulgarne :P. wg mnie lepsze były by subtelne pajęczyny peknięć na tynku namalowane na teksturze

jał&pozdro

Napisano

Badyl -> witraz to tylko sciema, chcialem zobaczyc jak bedzie sie prezentowal bo chce sobie taki w domu zalozyc:)

 

a co do pekniec - probowalem je troche zlagodzic ale nie bardzo sie dalo. coz beda musialy zostac ewentualnie w przyszlosci zakryje sie je jakimich mchami albo wysoka trawa. zobaczymy

 

a teraz nowosci :) niestety niezbyt dobre. dodalem i otexturowalem dach na wiezy. wyglada niestety baaaaardzo kiepsko. odroznia sie od reszty projektu. czeka mnie z nim jeszcze duzo pracy, niestety - moze jakies sugestie co do tego nieszczesnego dachu?? :)

 

thanks for all critics and komplementos ;)

Napisano

ostatnio przeczekujac moj wenobrak probowalem pobawic sie troche ustawieniem kamery. oto co mi wyszlo. od poczatku planowalem mniej wiecej taki kadr. co o tym sadzicie??

Napisano

Zapewne to nie jest scena ostateczna.. więc na twoim miejscu na samym początku zajoł bym się wykonaniem głównego modelu.... i dorobieniu modeli drugoplanowych (jeśli takowe masz w planie). Ogólnie zaczyna się robić coraz ciekawiej ... poczekamy zobaczymy... POWODZENIA

Napisano

hmm....jak patrze na twoją pracę to odrazu sobie uświadamiam że może dopiero za 2 lata wezmę udział w bitwie :( bo z takimi jak ty, to ja nie mam szans

Kościół ci wyszedł super-nic dodać, nic ująć

Napisano

wow dzieki :) Luke3D no co ty nie zalamuj sie ja tez wcale taki dobry nie jestem ty tez powinienes wziasc udzial w bitwie (duzo sie nauczysz przy okazji).

 

a co do wypowiedzi max_1989: no tak ale musze mniej wiecej wiedziec jaki bedzie kadr zeby dostosowac do niego otoczenie bo co z tego jak narobie sie jak glupi nad np: jakims drzewkiem jak go nie bedzie widac na obrazku. jak tak to widze.

 

dzieki za komplementy jeszcze bardziej nakrecilo mnie to do pracy :D DZIEKI!!!

Napisano

wow dzieki :) Luke3D no co ty nie zalamuj sie ja tez wcale taki dobry nie jestem ty tez powinienes wziasc udzial w bitwie (duzo sie nauczysz przy okazji).

 

a co do wypowiedzi max_1989: no tak ale musze mniej wiecej wiedziec jaki bedzie kadr zeby dostosowac do niego otoczenie bo co z tego jak narobie sie jak glupi nad np: jakims drzewkiem jak go nie bedzie widac na obrazku. jak tak to widze.

 

dzieki za komplementy jeszcze bardziej nakrecilo mnie to do pracy :D DZIEKI!!!

Napisano

przyjemny dach i to ujęcie z kamery jest lepsze. BTW jakieś drzewko (albo inny rekwizyt) by się przydało w kadrze żeby oddać skalę Twojego modelu. Fajnie Ci to idzie




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności