Polik Napisano 19 Styczeń 2005 Napisano 19 Styczeń 2005 Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczow:) Widze ze sporo debiutantow w tym wydaniu wiec tez nie omieszkam wziac udzialu w tej bitwie. moj temat to "stary kosciolek". Sam nie wiem kiedy mi wpadl taki obraz do glowy. Obrazek ma przedstawiac tytulowy rozpadajacy sie kosciol gdzies na jakims urwiskiem albo klifem nad morzem. Tak to sobie wyobrazam a jak bedzie z wykonaniem.... to juz inna sprawa. To tyle, zycze powodzenia innym uczestnikom! Powodzenia!!! Forgotten Places : Old Church Hello! The subject of my work i an old deserted church somewhere in mountains. I did it in one month and I learned a lot during that time. I think that this is my best work ever. I used one photo as a background (mountains in the distance). That's all, thanks! I used: 3d max 5 Terragen Hires version: www.debet.k9.pl/25.jpg
Leru Napisano 20 Styczeń 2005 Napisano 20 Styczeń 2005 Polik -> witam zatem debiutanta jak mniemam :) powodzenia
Gość eax Napisano 20 Styczeń 2005 Napisano 20 Styczeń 2005 ehh... musze ja teraz poszukac czegos innego ;) moj pomysl na zapomniane miejsca jest bardzo podobny, tyle ze jeszcze w tle chcialem machnac miasto z 2050 :D
Leru Napisano 20 Styczeń 2005 Napisano 20 Styczeń 2005 hmmm przypomne więc sytuację z bitwy z zapomnianymi zwierzętami. Wielkiego T-Rex`a robiły bodajże 4 osoby. Dwa z nich zostały wyróznione. To, że ktoś ma podobny pomysł nie znaczy, że musisz ze swojego rezygnować. Jeśli jednak zdecydujesz się na zmianę - zmień i temat :)
Polik Napisano 20 Styczeń 2005 Autor Napisano 20 Styczeń 2005 jak obiecalem wrzucam teraz moj "szkic" (jezeli tak to mozna nazwac :). troche mi nie wyszlo. ujecie bedzie calkiem inne ale tak mniej wiecej bedzie wygladal kosciol. prawdopodobnie bedzie jeszcze bardziej zrujnowany bo ten jest w zbyt dobrym stanie. PS: dzisiaj oblalem pierwsze kolo, trzeba zaczac sie uczyc a nie w maxie siedziec i jakies bitwy wygrywac :)
Polik Napisano 20 Styczeń 2005 Autor Napisano 20 Styczeń 2005 a zreszta co tam sesja!!! :) oto pierwszy etap budowania wiezy PS: jak sie dodaje te miniaturki o na glownej stronie bitwy?
Badyl Napisano 21 Styczeń 2005 Napisano 21 Styczeń 2005 musisz wyedytowac pierwszego posta i tam wstawic zalacznik. na tym szkicu perspektywa prawie jak u van Gogha :P
Polik Napisano 21 Styczeń 2005 Autor Napisano 21 Styczeń 2005 kolejny update wiezy. zapraszam do komentowania :)
mirach Napisano 21 Styczeń 2005 Napisano 21 Styczeń 2005 Fajne dziury robisz :) Mozesz powiedziec jak ?
Polik Napisano 22 Styczeń 2005 Autor Napisano 22 Styczeń 2005 normalnie, tak jak sie dziury robi :) zaznaczam sobie polygony w ktorych ma byc dziura, potem je wycinam. zawijam krawedzie do srodka, nastepnie "cut'em" rozcinam na mniejsze bardzjej chaotyczne az na koncu traktuje je Extrude. to wszystko :)
mirach Napisano 22 Styczeń 2005 Napisano 22 Styczeń 2005 No rzeczywiscie, dziura jak dziura :) Dzieki :)
Polik Napisano 22 Styczeń 2005 Autor Napisano 22 Styczeń 2005 kolejny update mojej wiezy. dodalem troszke uszkodzen i jeszcze raz uszkodzen :) Seek & Destroy :)
mirach Napisano 22 Styczeń 2005 Napisano 22 Styczeń 2005 Naprawde fajnie to ci wychodzi :) Nawet cegielki widac. Z nastepnych pytan ciekawskiego kota: uzywasz mesh smooth ? I ile poly ma scenka ? :)
Polik Napisano 22 Styczeń 2005 Autor Napisano 22 Styczeń 2005 nie uzywam mesh smootha ale samego smootha. a poly ma sie w granicach chyba 9000 jesli na dobre patrze (bo ja patrze na faces) :)
mirach Napisano 23 Styczeń 2005 Napisano 23 Styczeń 2005 Zastanawiam sie czy troche nie "poodgapiac" od ciebie, bo w sumie potrzebuje podobnych pęknięć na skale. Ale to bedzie dopiero w fazie dodawania detali :)
lpshinoda Napisano 23 Styczeń 2005 Napisano 23 Styczeń 2005 zniszczenia wychodza ci fantastycznie, pracuj tak dalej, a efekt powinien byc soczysty pozdrowienia
Polik Napisano 23 Styczeń 2005 Autor Napisano 23 Styczeń 2005 dzieki za pochlebstwa :) ale zaczynam sie obawiac jak ja to oteksturuje
Polik Napisano 23 Styczeń 2005 Autor Napisano 23 Styczeń 2005 dewastacji kosciola ciag dalszy. dobudowalem tyl i zrujnowalem go. to jeszcze nie koniec demolki. :) ale ze mnie satanista :P czekam na opinie!! :)
Leru Napisano 23 Styczeń 2005 Napisano 23 Styczeń 2005 Pęknięcie na wierzy ? Rozważ, co Ci się bardziej opłaci: robienie skomplikowanej siatki czy zrobienie tego samego na poziomie tekstury ? Szczególnie w tym przypadku, gdzie wychodzą jakieś buble przy pęknięciach :/ (albo to taki render ?)
Polik Napisano 25 Styczeń 2005 Autor Napisano 25 Styczeń 2005 No, w koncy jakies slowa krytyki, bo juz myslalem ze taki dobry jestem :) Leru, drogi kolego, w texturowaniu jestem jeszcze gorszy niz w modelowaniu, wiec wolalem pekniecia zrobic na obiekcie. a jezeli okaze sie ze psuja one efekt wizualny to trzeba bedzie sie ich po prostu pozbyc :) dzieki za opinie, czekam na wiecej
mkln83 Napisano 25 Styczeń 2005 Napisano 25 Styczeń 2005 Po pewnym czasie modelowania mnogość vertex'ów może mocno spowalniać maszynę... jestem ciekaw ile vertex'ów ma teraz projekt?
Polik Napisano 25 Styczeń 2005 Autor Napisano 25 Styczeń 2005 Juz spiesze z odpowiedzia :) aktualnie wyglada to tak: Vertices: 8253 Faces: 15600 Jak na razie nie grozi mi zmulenie kompa, wiem na ile stac mojego Duronka wiec nie obawiam sie o ilosc vertex'ow. Ostatnio mialem duzo nauki co spowodowalo spowolnienie tempa robienia mojej pracy ale mysle ze na weekend wrzuce juz cos nowego. PS. mam pytanie. moze troche prymitywne ale mnie to bardzo nurtuje. ludzie czesto pytaja sie "ile twoj projekt ma poly?" i tu mam zawsze problem :) bo nie wim czy chodzi im o wyzej wymienione "Vertices" czy rzeczywiscie o poly? tylko ze nie wiem jak sprawdzic ile ma poly. Czy ktos zna odp. na moje pytanie pozdrawiam wszystkich Bitwiczow :)
Polik Napisano 28 Styczeń 2005 Autor Napisano 28 Styczeń 2005 Witam! Ostatnio cos czasu nie mam i weny do tworzenia... Powiedzcie co jeszcze moge poprawic w moim kolciele, bo juz mi pomuslow brakuje Chyba powoli bede sie zabieral na textury
3Jane Napisano 28 Styczeń 2005 Napisano 28 Styczeń 2005 Ty, te deski na wieży (te na samym przodzie) coś dziwnie wyglądają. Jakby w powietrzu wisiały. I dach wygląda jak płachta narzucona na deski (jeśli to miała być płachta, to gratulacje, wyszła ci bardzo realistycznie :] ). Cegły ci wyszły prima sort za to, chociaż ja bym się tego bała teksturować chyba :]
Polik Napisano 28 Styczeń 2005 Autor Napisano 28 Styczeń 2005 yyyy no wlasnie, nie bardzo :) to mialy byc dachowki. licze na to ze po otexturowaniu bedzie lepiej :) a reszte tez trza kiedys otexturowac. sam sie tego boje :D
3Jane Napisano 28 Styczeń 2005 Napisano 28 Styczeń 2005 To weź zrób z tego płachtę, taką brezentową albo coś. Czasem narzucają takie, jak jest gdzieś dziura, a nie ma czym jej załatać. I teksturować będzie prościej ;-) Bo na dachówki, to to ma zbyt postrzępione brzegi.
Polik Napisano 30 Styczeń 2005 Autor Napisano 30 Styczeń 2005 dzieki za podpowiedzi ale bede walczyl zeby byla to dachowka :D niestety oststnio nie mam prawie wogole czasu ma maxa ale rozumiecie sesja trwa :) serdeczne dzieki za wszystkie wpisy. do zobaczenia po sesji :)
Polik Napisano 2 Luty 2005 Autor Napisano 2 Luty 2005 OK! Mam teraz mala przerwe miedzy nauka wiec postanowilem ze sprobuje troszke potexturowac :) Zabralem sie do roboty i "pomalowalem" frontowa sciane wiezy. Jak wam sie podoba?? Pozdrawiam
mirach Napisano 3 Luty 2005 Napisano 3 Luty 2005 Zdecydowanie nie podoba mi sie ta zielona boczna sciana ktorej nie pomalowales :D No ale bardziej serio, to troche ta dziura gdzie cegly przeswitują jest taka jakas... monotonna. Z tej perspektywy trudno mi ocenic czy cegly nie sa za male czy za duze, ale wydaja mi sie byc ciut male. A w ogule to nie rob 3d tylko ucz sie do sesj :D ( sam slysze dokladnie to samo od znajomych :D )
Polik Napisano 4 Luty 2005 Autor Napisano 4 Luty 2005 Co tam sesja :D tylko a moze az analiza zostala jakos to bedzie. bitwa wazniejsza od analizy :) no tak. zasugerowalem sie opinia "ciekawskiego kota" :) mirach'a i zmienilem texturke cegiel, teraz jest nieco bardziej brudna i zamalowalem drugi bok wiezy. od razu mowie ze wnetrze nie jest skonczone. praktycznie nie jest nawet zaczete wrzucilem ta txturke tylko tak zeby cos tam bylo. to tyle. dzieki za opinie :)
mirach Napisano 4 Luty 2005 Napisano 4 Luty 2005 No mi się podoba :) Teraz pozostaje ci czekac az cie profesjonalisci zjadą za jakieś braki ktorych ja nie dostrzegam :D Edit: Przyjzalem sie jeszcze raz texturze i juz wiem co mi nie pasilo z ceglami. Wyglada jakby one bumpa nie mialy.
Laser Napisano 4 Luty 2005 Napisano 4 Luty 2005 A pisałes że texturowac nie umiesz, kurcze ja to dopiero nie umiem. Twój kościułek bardzo mi się podoba.
Polik Napisano 4 Luty 2005 Autor Napisano 4 Luty 2005 No tak, ach ci profesjonalisci juz sie ich boje :) okaze sie ze moja praca jest do niczego i trzeba bedzie wszystko zmienic. ale poki co dlubie dalej ;) wielkie dzieki za komplementy!!!! kolejna faza texturowania. tyl kosciola jeszcze nie jest w pelni oteksturowany a poza tym musze go jeszcze troche "popiescic" :) bo niektore miejsca sa niezbyt. Zmienilem takze oswietlenie (wielkie dzieki dla SansSerif'a za linka do tutka) na bardziej naturalne i takie jakie ma mniej wiecej panowac w tej scenie. Dzieki za wpisy czekam na wiecej!! PS: a kolega mirach to co wakacje se zrobil? do roboty :)
Polik Napisano 5 Luty 2005 Autor Napisano 5 Luty 2005 kolejny, nieznaczny update ale zawsze jest :) dobrudzilem sciany kosciola i dopiescilem troszke wczesniejsze. wnetrze dalej nie ruszane. ostatnio mnie znowu wenobrak dopadl, kurde no :)
Badyl Napisano 5 Luty 2005 Napisano 5 Luty 2005 wygląda przednio :P byłoby przyjemnie jakbyś rozjaśnił te cienie, które skutecznie wszystko skrywają :D pozdro;
mirach Napisano 5 Luty 2005 Napisano 5 Luty 2005 No rzeczywiscie cienei wygladają na tyle mrocznie ze wszystko skrywają, ale textura wygląda lepiej, chociaz nadal nie wiem czy cegly mają bumpa :) A co do mnie ? Hmm... sesja i zaliczenia i wenobrak, od 2 dni staram sie wymyślić wieże ktora nie bedzie przypominać wibratora albo rakiety :D Ale obiecuje jutro dac jakis update, w koncu trzeba pokazac cos... chocby zupelnie nie wychodzilo :)
Polik Napisano 5 Luty 2005 Autor Napisano 5 Luty 2005 mirach - to o czym ty myslisz jak ci tylko wibrator wychodzi :D a co do cieni to zobaczymy na koncu jak bedzie juz reszta otoczenia, chyba ze tylko tak zebyscie zobaczyli to moge jasniejszy render zrobic??
jaras Napisano 5 Luty 2005 Napisano 5 Luty 2005 pięknie to zaczyna wyglądać, jedyne co mnie troszkę razi to to duże pęknięcie - jest zbyt ostre i nie wygląda naturalnie. Ta część centralna która teraz jest w głębokim cieniu też jest za ciemna może jakbyś dodał leciutkie światełko żeby troszkę podświetlić ten obszar ? p.s. to pęknięcie można podrasować dodając texturkę z delikatniejszymi pęknięciami i przybrudzeniami
Leru Napisano 5 Luty 2005 Napisano 5 Luty 2005 wieża jako osobny obiekt nie wygląda najlepiej, jednak z resztą prezentuje się całkiem ciekawie :) Dołączam się do Jaras`a. Do teksturki proponuję dorzycić zacieki w obrębie tego dużego pęknięcia i mech, zielone narośla, jakieś plamy. Troszkę to bardziej zróżnicować i postrzeć, pobrudzić. Następny render proponuję również zrobić na bardziej neutralne tło, szary 80 80 80 powinien chyba spełnić wymogi ;)
Polik Napisano 6 Luty 2005 Autor Napisano 6 Luty 2005 prosze bardzo, oto jasniejszy render na 80's-kolor tle :) i jak to teraz wyglada? zgadzam sie z wami Leru i Jaras te peknieca sa za ostre. troche sciamnielem ich krawedzie zeby to wygladzic ale widocznie musze jeszcze badrziej sciemnic. :) co do sprawy mchu i zarosli. planuje ale w przyszlosci bo jeszcze mam zamiar wymodelowac jakis pnacy bluszcz, trawke zwisajaca se scian i jakies male drzewko wyrasajace z ruin kosciala. dlatego mech i inne zielone zabrudzenia dodam pozniej. a tak na marginesie to powoli zaczynam sie martwic :) render robi sie 22 sek, co to bedzie pozniej sie dzialo :D
Badyl Napisano 6 Luty 2005 Napisano 6 Luty 2005 hahaha nie chcesz chyba powiedzieć, że zachował się tam witraż przy takiej skali zniszczeń!!?! :o wygląda elegancko, poza tymi pęknięciami tektonicznymi. są po prostu zbyt duże, można powiedzieć, że wręcz wulgarne :P. wg mnie lepsze były by subtelne pajęczyny peknięć na tynku namalowane na teksturze jał&pozdro
Polik Napisano 8 Luty 2005 Autor Napisano 8 Luty 2005 Badyl -> witraz to tylko sciema, chcialem zobaczyc jak bedzie sie prezentowal bo chce sobie taki w domu zalozyc:) a co do pekniec - probowalem je troche zlagodzic ale nie bardzo sie dalo. coz beda musialy zostac ewentualnie w przyszlosci zakryje sie je jakimich mchami albo wysoka trawa. zobaczymy a teraz nowosci :) niestety niezbyt dobre. dodalem i otexturowalem dach na wiezy. wyglada niestety baaaaardzo kiepsko. odroznia sie od reszty projektu. czeka mnie z nim jeszcze duzo pracy, niestety - moze jakies sugestie co do tego nieszczesnego dachu?? :) thanks for all critics and komplementos ;)
Polik Napisano 9 Luty 2005 Autor Napisano 9 Luty 2005 ostatnio przeczekujac moj wenobrak probowalem pobawic sie troche ustawieniem kamery. oto co mi wyszlo. od poczatku planowalem mniej wiecej taki kadr. co o tym sadzicie??
max_1989 Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 Zapewne to nie jest scena ostateczna.. więc na twoim miejscu na samym początku zajoł bym się wykonaniem głównego modelu.... i dorobieniu modeli drugoplanowych (jeśli takowe masz w planie). Ogólnie zaczyna się robić coraz ciekawiej ... poczekamy zobaczymy... POWODZENIA
Luke3D Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 hmm....jak patrze na twoją pracę to odrazu sobie uświadamiam że może dopiero za 2 lata wezmę udział w bitwie :( bo z takimi jak ty, to ja nie mam szans Kościół ci wyszedł super-nic dodać, nic ująć
Polik Napisano 10 Luty 2005 Autor Napisano 10 Luty 2005 wow dzieki :) Luke3D no co ty nie zalamuj sie ja tez wcale taki dobry nie jestem ty tez powinienes wziasc udzial w bitwie (duzo sie nauczysz przy okazji). a co do wypowiedzi max_1989: no tak ale musze mniej wiecej wiedziec jaki bedzie kadr zeby dostosowac do niego otoczenie bo co z tego jak narobie sie jak glupi nad np: jakims drzewkiem jak go nie bedzie widac na obrazku. jak tak to widze. dzieki za komplementy jeszcze bardziej nakrecilo mnie to do pracy :D DZIEKI!!!
Polik Napisano 10 Luty 2005 Autor Napisano 10 Luty 2005 wow dzieki :) Luke3D no co ty nie zalamuj sie ja tez wcale taki dobry nie jestem ty tez powinienes wziasc udzial w bitwie (duzo sie nauczysz przy okazji). a co do wypowiedzi max_1989: no tak ale musze mniej wiecej wiedziec jaki bedzie kadr zeby dostosowac do niego otoczenie bo co z tego jak narobie sie jak glupi nad np: jakims drzewkiem jak go nie bedzie widac na obrazku. jak tak to widze. dzieki za komplementy jeszcze bardziej nakrecilo mnie to do pracy :D DZIEKI!!!
jaras Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 przyjemny dach i to ujęcie z kamery jest lepsze. BTW jakieś drzewko (albo inny rekwizyt) by się przydało w kadrze żeby oddać skalę Twojego modelu. Fajnie Ci to idzie
Ufooox Napisano 10 Luty 2005 Napisano 10 Luty 2005 Ja bym w tej wiezy przymocowal stary dzwon. B. Ladna pracka ;)
Rekomendowane odpowiedzi