Jump to content
Cruzh3r

Zapomniane Miejsca: "Gabinet Maga"

Recommended Posts

Witam.

To będzie moja pierwsza bitwa ale mam nadzieje że dzięki motywacji jaką jest ta cała Bitwa będe mógł się dużo nauczyć...

 

Schemat sceny jest prosty.

Mam zamiar przedstawić pokój maga, na środku jakieś pentagramy, urządzenia, w tle regały z książkami. Sufitem będzie prześwietlona kopuła(będzie przez nią widać burze). Ogólnie mało światła.

 

Wszystko widzimy z biurka na którym leżą wypalone świece, stara księga, i jakaś magiczna kula.

 

Scena utrzymana w mrocznymklimacie tylko jedno źródło światła(świeczki w końcu wypalone, a nazewnątrz burza(jak jest ciemno to bugów tak niewidać) ). No chyba że jakiś piorun strzeli, ale gdzie i kiedy niemożna przewidzieć...

 

Mam nadzieje że uda mi się osiąnąć zamierzony efekt;)

 

Szkicu niebędzie żeby sie nikt nieśmiał;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam na forum jak również i w Bitwie :)

życzę powodzenia.

 

Co do Twojego renderu:

Popracuj nad tą kulą, czy kula maga musi być lustrem ? A może coś się w niej znajduje ?

Może warto to przemyśleć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałem żeby środek wyglądał jak "Palantir" z władcy pierścieni. Żeby miał jakiegoś glowa w środku ale niewiem jak przypisać do kuli ten efekt. (Video post? Niewiem jak przypisać do Object ID efektu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

na obiekcie RMB -> Properties... -> G-Buffer -> Object Channel

ustalasz taki jaki masz w Video Post ObjectID

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mały update. W tle portal będzie jakiś (narazie sciema żeby było widać gdzie ma być). Znalazłem teksturki do książki (Tutaj podziękowania dla Kopernika za rękopisy). Poprzestawiałem półki. Cienie złe. No i ten portal świeci sie jak głupi

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ciekawie ciekawie :). Fantasy :). Poczatkowo mialem zamiar stworzyc cos podobnego, ale wybralem japonskie klimaty :). Powodzenia :D. Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cruzh3r -> jeśli robisz update to postęp zamieszczaj w kolejnych postach (jako załączniki). Nie zmieniaj tylko pierwszego postu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc kolejny update. Teraz troche mroku dodałem, zwoje, kałamarz z piórem(niewiem czy niepowinno być rozlane) i kilka mniejszych poprawek.

 

Byłbym wdzięczny za jakieś komentarze bo jako początkujący niewyłapie wszystkich błędów sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo fajnie ci idzie, ale masz źle ustawione oświetlenie albo materiały bo obiekty które są obok siebie mają za dużą różnice jasności jeden jest biały drugi czarny chodzi naprzykład o świece i stolik, to psuje klimat staraj się żeby materiały miał w miare tą samą jasność, to nie znaczy że stolik ma być taki jasny jak świece ale kiedy one aż rażą to on nie może być czarny

to tyle odemnie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świece miały self-illumination. Już usunolem.

Obróciłem teksture strony żeby było jak w książce zwyklej

 

Niewiem jak skutecznie zrobić sieć pajęczą może ktoś by mi pomógł:)

 

Edit: No i przewróciłem kalamarz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapowiada się fajnie, ale nad oświetleniem będizesz musiał trochę popracować. Ciemno strasznie. Świece mają dziwne "zacieki", mogłeś je ładniej wymodelować. Kadr wydaje mi się przyciasny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo ładnie, tylko za mało widać, znaczy przyrządów magicznych, taka ma być finalna perspektywa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to teraz ja powiem coś od siebie....:

 

1. To coś co odbija otoczenie (chyba kula) jak dla mnie do poprawy.... (jak dla mnie to na nic nie wygląda...

2. świeczki.... (zacieki na nich coś nie tak są...)...

3. to coś za książką niewiadomo co to jest...

4. tekstura biurka.... brzydko wygląda w prawym dolnym rogu i wogóle jakoś nie taka (proponuje popracować nad shaderem).

5. Proponował bym bardziej zniszczyć tą książkę...

6. I kilka innych ale już mi się nie chce pisać (oświetlenie itp.)....

 

Czekam na kolejne rendery i powodzenia....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyh, prawde mówiąc za mało patrze na rendery(pracuje głównie "sucho"). Teksturki są robocze więc nieprzykładałem się.

 

Zacieki zrobione na odwal z cylindru i blobmesha z noisem;) Więc narazie wiele prosze nieoczekiwać. Jeszcze je poprawie oczywiście ale to później...

 

Książke zaraz podniszcze.

 

Dzięki za wszystkie komentarze co do renderów. Oby było ich więcej.;)

 

Prawde mówią dopiero teraz mam jakąś zaćme jeżeli chodzi o magiczne urządzenia:/

Heh, narazie zastosowałem taktyke upychania na chama(ilość). Teraz przechodze na jakość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dodałem jakąś tam podstawke do kuli. Martwi mnie to że wygląda to jak lampa ogródkowa...:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam po dłuszej przerwie spowodowanej problemami technicznymi . koncept pracki fajny ale jakis chaotyczny druga pracka lepsza oczywiscie te swiece mi nie pasuja te zlewki na swiecy sa zbytnio kanciate ale za to fajna ksiazka hmmmmmm zawsze jakies szanse sa nno i mam nadzieje ze finalna wersja bedzie jak zdjecie. pozdrówka all

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daje dwie inne perspektywy +wire...

 

heh, piękne to to niejest przyznam. No ale jeszcze kupa czasu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.... przede wszystkim - jest strasznie ciemno. Dodaj jeszcze gdzieś jedno czy więcej świateł po to aby pokazać co jest w gabinecie. Możesz tym światłom wyłączyć cienie i specular żeby nie wyglądało, że jest ich niewiadomo ile, ale myślę, że warto nad tym pomyśleć.

Wszelkie szklane naczynia warto zaopatrzyć w reytrace`owany materiał.

 

Glow kuli jest ... no mało estetyczny. Wygląda jak tani efekt. Glow może być bardzo fajnie użyty, można trochę go dopieścić. Pamiętaj, że masz również i inne efekty w Video Post`cie, które może by zdały lepiej egzamin.

 

Na pochwałę na pewno zasługują świeczki, które fajnie się prezentują w zestawieniu tego wszystkiego :)

 

Tyle ode mnie, pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim lezy oswietlenie...jak sadze renderujesz scanelinem, ale niestety przy tak ciemnych scenach ciezko jest sie obejsc bez GI. Pomysl o czyms mocniejszym (Brazil,V-Ray) Przypuszczam ze te biale punkciki rozsiane po scenie to gwiazdy za oknem motyw bardzo fajny ale slabo wykorzystany...mozna przeciez dac naprawde dobre zdjecie nieba usianego milionami gwiazd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o inne render'y to rzeczywiście duża różnica jakości:)...

 

Oświetlenie: Całe oświetlenie psuje tekstura wykorzystywana do ściany bo jest niedość że strasznie ciemna to nadodatek w rozdziałce 80x80 piseli.

 

Jeżeli chodzi o nieba to bardzo podoba mi się niebo w grze Elders Scrolls: Morrowind. Taki efekt chciałbym otrzymać z tymi chmurkami. Bo od pomysłu burzy odchodzę:)

 

Pokazywanie tego co jest w tle jakoś załatwie. Ale narazie jest tam zbyt ubogo......:)

 

Wpadłem nawet na pomysł żeby zrobić to wszystko w porannym (pomarańczowym) słońcu wpadającym przez przednie(?!?) okna z jakimś fajnym lens efectemi dwiema chmurkami malowanymi... W powietrzu podświetlane od tyłu drobinki kurzu itp.

 

Tak więc ciemność sceny i ogólna koncepcja zmienia się dość gwałtownie. Na szczęście zmienia sie koncepcja czegoś czego jeszcze niezrobiłem;]

 

No i mój pierwszy render V-ray'em(yeah)... Jeszcze sobie przejde kilka tutoriali do kaustyki itp. Niewygląda najlepiej...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bad Moon

Jeśli mogę coś zasugerować to dodaj: czaszkę (a na niej świeca), zwiniętą w rulon mapę gdzieś w kącie, zwisający ze stołu tajemniczy amulet, a w tle mały deominczny sługa maga łypiący czerwonymi oczkami. Ale to oczywiście tylko sugestie zaprawionego maga ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy