Cruzh3r Napisano 30 Styczeń 2005 Share Napisano 30 Styczeń 2005 Witam. To będzie moja pierwsza bitwa ale mam nadzieje że dzięki motywacji jaką jest ta cała Bitwa będe mógł się dużo nauczyć... Schemat sceny jest prosty. Mam zamiar przedstawić pokój maga, na środku jakieś pentagramy, urządzenia, w tle regały z książkami. Sufitem będzie prześwietlona kopuła(będzie przez nią widać burze). Ogólnie mało światła. Wszystko widzimy z biurka na którym leżą wypalone świece, stara księga, i jakaś magiczna kula. Scena utrzymana w mrocznymklimacie tylko jedno źródło światła(świeczki w końcu wypalone, a nazewnątrz burza(jak jest ciemno to bugów tak niewidać) ). No chyba że jakiś piorun strzeli, ale gdzie i kiedy niemożna przewidzieć... Mam nadzieje że uda mi się osiąnąć zamierzony efekt;) Szkicu niebędzie żeby sie nikt nieśmiał;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leru Napisano 30 Styczeń 2005 Share Napisano 30 Styczeń 2005 witam na forum jak również i w Bitwie :) życzę powodzenia. Co do Twojego renderu: Popracuj nad tą kulą, czy kula maga musi być lustrem ? A może coś się w niej znajduje ? Może warto to przemyśleć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 30 Styczeń 2005 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2005 Chciałem żeby środek wyglądał jak "Palantir" z władcy pierścieni. Żeby miał jakiegoś glowa w środku ale niewiem jak przypisać do kuli ten efekt. (Video post? Niewiem jak przypisać do Object ID efektu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leru Napisano 30 Styczeń 2005 Share Napisano 30 Styczeń 2005 na obiekcie RMB -> Properties... -> G-Buffer -> Object Channel ustalasz taki jaki masz w Video Post ObjectID Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 31 Styczeń 2005 Autor Share Napisano 31 Styczeń 2005 Mały update. W tle portal będzie jakiś (narazie sciema żeby było widać gdzie ma być). Znalazłem teksturki do książki (Tutaj podziękowania dla Kopernika za rękopisy). Poprzestawiałem półki. Cienie złe. No i ten portal świeci sie jak głupi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knysha Napisano 31 Styczeń 2005 Share Napisano 31 Styczeń 2005 No ciekawie ciekawie :). Fantasy :). Poczatkowo mialem zamiar stworzyc cos podobnego, ale wybralem japonskie klimaty :). Powodzenia :D. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leru Napisano 31 Styczeń 2005 Share Napisano 31 Styczeń 2005 Cruzh3r -> jeśli robisz update to postęp zamieszczaj w kolejnych postach (jako załączniki). Nie zmieniaj tylko pierwszego postu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 2 Luty 2005 Autor Share Napisano 2 Luty 2005 No więc kolejny update. Teraz troche mroku dodałem, zwoje, kałamarz z piórem(niewiem czy niepowinno być rozlane) i kilka mniejszych poprawek. Byłbym wdzięczny za jakieś komentarze bo jako początkujący niewyłapie wszystkich błędów sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DonKichot Napisano 2 Luty 2005 Share Napisano 2 Luty 2005 bardzo fajnie ci idzie, ale masz źle ustawione oświetlenie albo materiały bo obiekty które są obok siebie mają za dużą różnice jasności jeden jest biały drugi czarny chodzi naprzykład o świece i stolik, to psuje klimat staraj się żeby materiały miał w miare tą samą jasność, to nie znaczy że stolik ma być taki jasny jak świece ale kiedy one aż rażą to on nie może być czarny to tyle odemnie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 2 Luty 2005 Autor Share Napisano 2 Luty 2005 Świece miały self-illumination. Już usunolem. Obróciłem teksture strony żeby było jak w książce zwyklej Niewiem jak skutecznie zrobić sieć pajęczą może ktoś by mi pomógł:) Edit: No i przewróciłem kalamarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 2 Luty 2005 Share Napisano 2 Luty 2005 Zapowiada się fajnie, ale nad oświetleniem będizesz musiał trochę popracować. Ciemno strasznie. Świece mają dziwne "zacieki", mogłeś je ładniej wymodelować. Kadr wydaje mi się przyciasny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 6 Luty 2005 Autor Share Napisano 6 Luty 2005 Update pokoiku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 7 Luty 2005 Autor Share Napisano 7 Luty 2005 Jeszcze jeden updejt. Teraz poprawiłem troche w tle. Dorobiłem butelke i kufel:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Laser Napisano 7 Luty 2005 Share Napisano 7 Luty 2005 bardzo ładnie, tylko za mało widać, znaczy przyrządów magicznych, taka ma być finalna perspektywa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max_1989 Napisano 7 Luty 2005 Share Napisano 7 Luty 2005 No to teraz ja powiem coś od siebie....: 1. To coś co odbija otoczenie (chyba kula) jak dla mnie do poprawy.... (jak dla mnie to na nic nie wygląda... 2. świeczki.... (zacieki na nich coś nie tak są...)... 3. to coś za książką niewiadomo co to jest... 4. tekstura biurka.... brzydko wygląda w prawym dolnym rogu i wogóle jakoś nie taka (proponuje popracować nad shaderem). 5. Proponował bym bardziej zniszczyć tą książkę... 6. I kilka innych ale już mi się nie chce pisać (oświetlenie itp.).... Czekam na kolejne rendery i powodzenia.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 7 Luty 2005 Autor Share Napisano 7 Luty 2005 Hyh, prawde mówiąc za mało patrze na rendery(pracuje głównie "sucho"). Teksturki są robocze więc nieprzykładałem się. Zacieki zrobione na odwal z cylindru i blobmesha z noisem;) Więc narazie wiele prosze nieoczekiwać. Jeszcze je poprawie oczywiście ale to później... Książke zaraz podniszcze. Dzięki za wszystkie komentarze co do renderów. Oby było ich więcej.;) Prawde mówią dopiero teraz mam jakąś zaćme jeżeli chodzi o magiczne urządzenia:/ Heh, narazie zastosowałem taktyke upychania na chama(ilość). Teraz przechodze na jakość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 8 Luty 2005 Autor Share Napisano 8 Luty 2005 dodałem jakąś tam podstawke do kuli. Martwi mnie to że wygląda to jak lampa ogródkowa...:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max_1989 Napisano 8 Luty 2005 Share Napisano 8 Luty 2005 A mam prośbę czy mógłbyś pokazac siatke i render z innej perspektywy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
husky Napisano 8 Luty 2005 Share Napisano 8 Luty 2005 witam po dłuszej przerwie spowodowanej problemami technicznymi . koncept pracki fajny ale jakis chaotyczny druga pracka lepsza oczywiscie te swiece mi nie pasuja te zlewki na swiecy sa zbytnio kanciate ale za to fajna ksiazka hmmmmmm zawsze jakies szanse sa nno i mam nadzieje ze finalna wersja bedzie jak zdjecie. pozdrówka all Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 9 Luty 2005 Autor Share Napisano 9 Luty 2005 Daje dwie inne perspektywy +wire... heh, piękne to to niejest przyznam. No ale jeszcze kupa czasu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leru Napisano 9 Luty 2005 Share Napisano 9 Luty 2005 hmm.... przede wszystkim - jest strasznie ciemno. Dodaj jeszcze gdzieś jedno czy więcej świateł po to aby pokazać co jest w gabinecie. Możesz tym światłom wyłączyć cienie i specular żeby nie wyglądało, że jest ich niewiadomo ile, ale myślę, że warto nad tym pomyśleć. Wszelkie szklane naczynia warto zaopatrzyć w reytrace`owany materiał. Glow kuli jest ... no mało estetyczny. Wygląda jak tani efekt. Glow może być bardzo fajnie użyty, można trochę go dopieścić. Pamiętaj, że masz również i inne efekty w Video Post`cie, które może by zdały lepiej egzamin. Na pochwałę na pewno zasługują świeczki, które fajnie się prezentują w zestawieniu tego wszystkiego :) Tyle ode mnie, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Archangel Napisano 9 Luty 2005 Share Napisano 9 Luty 2005 Przede wszystkim lezy oswietlenie...jak sadze renderujesz scanelinem, ale niestety przy tak ciemnych scenach ciezko jest sie obejsc bez GI. Pomysl o czyms mocniejszym (Brazil,V-Ray) Przypuszczam ze te biale punkciki rozsiane po scenie to gwiazdy za oknem motyw bardzo fajny ale slabo wykorzystany...mozna przeciez dac naprawde dobre zdjecie nieba usianego milionami gwiazd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 9 Luty 2005 Autor Share Napisano 9 Luty 2005 Jeżeli chodzi o inne render'y to rzeczywiście duża różnica jakości:)... Oświetlenie: Całe oświetlenie psuje tekstura wykorzystywana do ściany bo jest niedość że strasznie ciemna to nadodatek w rozdziałce 80x80 piseli. Jeżeli chodzi o nieba to bardzo podoba mi się niebo w grze Elders Scrolls: Morrowind. Taki efekt chciałbym otrzymać z tymi chmurkami. Bo od pomysłu burzy odchodzę:) Pokazywanie tego co jest w tle jakoś załatwie. Ale narazie jest tam zbyt ubogo......:) Wpadłem nawet na pomysł żeby zrobić to wszystko w porannym (pomarańczowym) słońcu wpadającym przez przednie(?!?) okna z jakimś fajnym lens efectemi dwiema chmurkami malowanymi... W powietrzu podświetlane od tyłu drobinki kurzu itp. Tak więc ciemność sceny i ogólna koncepcja zmienia się dość gwałtownie. Na szczęście zmienia sie koncepcja czegoś czego jeszcze niezrobiłem;] No i mój pierwszy render V-ray'em(yeah)... Jeszcze sobie przejde kilka tutoriali do kaustyki itp. Niewygląda najlepiej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Bad Moon Napisano 11 Luty 2005 Share Napisano 11 Luty 2005 Jeśli mogę coś zasugerować to dodaj: czaszkę (a na niej świeca), zwiniętą w rulon mapę gdzieś w kącie, zwisający ze stołu tajemniczy amulet, a w tle mały deominczny sługa maga łypiący czerwonymi oczkami. Ale to oczywiście tylko sugestie zaprawionego maga ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Salvator Napisano 11 Luty 2005 Share Napisano 11 Luty 2005 uhh ta przezroczystość :| poczytaj o tworzeniu materiału szkła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Archangel Napisano 11 Luty 2005 Share Napisano 11 Luty 2005 ehhh To jest V-ray ?? :) nie widac :P Po pierwsze ustal sobie zrodlo swiatla. Bez fotonow raczej sie nie obejdzie. PO drugie pobaw sie materialami. Niz uzywam V-ray'a ale pewnei ma SSS wiec daj wosk na swieczki...to co ma byc szklane (np kufel) niech bedzie a nie takie plastikowe. Jesli niebo za oknami bedzie dosc widoczne i zroznicowane kolorystycznie moze warto pomyslec o zastsosowaniu mapy HDRI. Wschod slonca (+ ladna flarka) to nie taki zly pomysl :) latwiej bedzie oswietlic Ci scene (poczytaj http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885) Pozdrawiam i trzymam kciuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 12 Luty 2005 Autor Share Napisano 12 Luty 2005 Spoko, V-ray free, albo demo. Od tego narazie odchodze:/ Hehe, o tej mapie klejnocie i czaszce juz myślałem i wsumie dobry pomysł. Taka "Świeca na czaszce". Dochodze do wniosku że biurko maga to będzie straszny śmietnik;) Dzięki za komentarze, będą bardzo pomocne. Lecz niestety jade na 2 tygodnie w góry a tam najwyżej na kartce sobie pomysły spisze. Tak więc pozdrawiam wszystkich wojowników3d i do zobaczenia za 2 tygodnie PS. jeszcze wrzuce co mam na dzisiaj(bez video-posta)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max_1989 Napisano 12 Luty 2005 Share Napisano 12 Luty 2005 nom teraz troszke lepiej to wygląda... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 3 Marzec 2005 Autor Share Napisano 3 Marzec 2005 no więc wruciłem. Update wrzuce mam nadzieje jeszcze dzisiaj... 3 dni zajoł mi ostatni render;) Dodałem otoczenie, Hdri z flare lens efectem. Słoik z gałkami ocznymi. Otoczenie będzie jakimś miastem typu Daalaran z Warcrafta III. Czyli wysokie strzeliste wierze. W tle zamiast portalu będzie stał niedokończony Żelazny golem, przy nim drabina, jakieś części itp. Wieczorem wrzuce render. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 17 Marzec 2005 Autor Share Napisano 17 Marzec 2005 No... Wkońcu udało mi sie coś zrenderować. Odrazu widać że attenuation lighta jest zamałe. W jutrzejszym renderze będzie to poprawione... Świeczkami zajme się w ZBrushu bo teraz dopiero odkryłem uroki tego programu:) W nim także tekstury Edit -> teraz już świeczki zbrushem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurt_hectic Napisano 18 Marzec 2005 Share Napisano 18 Marzec 2005 musisz zdac sobie sprawe , ze tuta gl role odegra render i FX - wiesz , malo tu obiektow itd, wiec o co jest musisz podac jak najlepiej sie da ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 21 Marzec 2005 Autor Share Napisano 21 Marzec 2005 Witam, może wiecie jak zrobić żeby rozmycie było tylko w pewnej części sceny(Depth of field). Np. Daje rozmycie V'rayowe. Ale ostry jest tylko bardzo wąski pasek obszaru który chciałbym aby był ostry. Wsumie chce aby tylko tło z wierzami sie rozmywało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruzh3r Napisano 18 Kwiecień 2005 Autor Share Napisano 18 Kwiecień 2005 Hmmm , żeby niebyło że nic nierobie to daje update który wpłynął zarówno na mój tok myślenia tak merytorycznego jak i semantycznego... tak więc... Final Render to było by zapewne połączenie kilku renderów ostatnich w photopaincie. Ale kto wie może bym coś dodał... Ważna jest wiara w siebie:> Tak czy inaczej bitwa super, bo kupe rzeczy odkryłem np. Zbrusha, kupe opcji 3dmaxa itp. [fanfary] PS. JAko że używam teraz do renderu kilku kompów. To GI mi sie rozwaliło i wyszło 0 samples, co widać po cieniach niektórych:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi