Skocz do zawartości

postać 3D, kobitka a la manga


DaveBorck

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzieki za komentarze.

Czy ktoś wie jaki jest obecnie stopień skomplikowania postaci w grach? Tzn powyżej ilu trójkątów nie powinienem wychodzić dla zwyczajnej postaci, nie mówię o jakichś bosach gigantach jak w painkillerze.

I jeszcze jedno pytanie. Co zrobić żeby mi się tekstura nie porozjeżdżała jak po oteksturowaniu kobietki -unwrap UVW będę chciał np dodać parę podziałów czy cóś?

 

dorzucam jeszcze dwa obrazki z sg

 

5.jpg

6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno pytanie. Co zrobić żeby mi się tekstura nie porozjeżdżała jak po oteksturowaniu kobietki -unwrap UVW będę chciał np dodać parę podziałów czy cóś?

czesc dave

jak dobrze zrozumialem twoj problem, to chyba mam sposob. z pomoca przyjdzie modyfikator edit poly swiezo dodany w max7. musisz ulozyc stosik. znaczy masz edit poly, potem unwarpUVW, potem jezeli chcesz cos zmieniac to znowu wstawiasz edit poly, zmieniasz polygony i znowu daje unwarp`a (ten nowy ma parametry i ustawienia poprzdniego i dorzuca nowe scianki, trza tylko poprzerstawiac).

jak zwykle do uslug:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko to strasznie zaslimaczy Maxa. Nie trzeba trzymac modyfikatora UnwrapUVW, zeby zachowala sie 'ufałka'. Mozesz spokojnie zrobic Colapse To Editable Poly i wszystko nadal bedzie tak samo.

Gdy zamieszasz cos w siatce UV oczywiscie tez Ci sie pozmienia, ale uklad pozostanie ten sam.

 

Mozesz przetestowac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie sobie przeczytalem ze 1,5k facow ma i niemoge w to uwierzyc O_o patrzac na skaplikowanie siatki na twazy i ilosci facow na samej nodze, jak dla mnie to wyglada na ponad 3k, przypadkiem nie podales polycounta n-gonow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość trójkątów dla postaci , najwięcej chyba było w Unreal Tournament 2005 - do 3500 ,

w grach gdzie masz normal mapping (np doom 3) było koło 1500 ( zależnie od potworka).

A u Ciebie jest w sam raz .

 

To nie do końca tak jest. UT2k istotnie ma około 3k, HL2 już sięga 7 - 8k dla głównych postaci, jakieś bijatyki konsolowe sięgają nawet 12k dla jednej postaci. I pomimo bumpmap, normali i innych wynalazków już niedługo (nowe enginy typu Source, D3, FarCry i inne) 10k+normalmapy dla głównych postaci to wcale nie będzie dużo. Jakoś trzeba te nowe dźiforse wykorzystać nie? Tym bardziej że zza rogu już wyglądają Xbox2 i PS3.

Z drugiej strony też zależy co to za gra jest. oczywiste że w rtsa w którym masz kilkaset postaci na ekranie będzie trzeba bardziej oszczędzać na postaciach niż w fpp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności