Jim mee Napisano 14 Marzec 2005 Share Napisano 14 Marzec 2005 :| Hm.. bądz co bądz, oto pierwsze linie i pierwsze pytanie. Czy nie sądzi ktoś , że jesli by przod i tył tak owalnie tylko potraktować , a nad wygięciami zderzaka i takimi innymi curwami popracować z poly (lub tego w czym to sie dalej robi, na razie rysuje) nie było by lepiej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knysha Napisano 14 Marzec 2005 Share Napisano 14 Marzec 2005 Daj sobie spokuj z spline'ami ... Predzej sie zajedziesz, niz cokolwiek zrobisz. Sprobuj poly [max] albo nurbs [rhino] - o wiele wydajniejsze i szybciej sie tworzy dzieki nim :). Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
razor Napisano 14 Marzec 2005 Share Napisano 14 Marzec 2005 Jak poprzednik polecam polymedeling ....znacznie szybsze niż spiline. No i masz większa kontrolę nad efektem końcowym. PS. Jak ktoś jest dobry w spilinach to wszystko nimi zrobi ...ale znacznie łatwiej i szybciej robi się to polymodeligiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jim mee Napisano 14 Marzec 2005 Autor Share Napisano 14 Marzec 2005 Koledzy , a jesli chodzi o oszczędności na poly .. to na splinach nie lepiej sie na tym wychodzi ?? Faktycznie jest rzeźnicko z tymi spline'ami szczegolnie na 1.5 raz (poprzednio był 607 :P) , ale wydają sie być bardzo ... hierarchiczne. Po kilku godzinach jak juz sie wejdzie w trans to nawet same niektóre rzeczy przychodzą. A jeszcze jakby wprawy nabrać to juz wogole.... Kiedyś modelowałem plecak z boxu i faktycznie jest to łatwiejsze raczej... ale co ztym poly oszczędzaniem? Juz sie nie mogę doczekać kiedy zacznę nowy woozek na poly. A to nowy update P.S. Jesli chodzi o nurbsy to mam takie przeczucie jak ze snowboardem , ze to jest fajna sprawa :) , tylko nie bardzo wiem czy przesiadać sie z maxia na rihno tylko dla modelowania ,szczegolnie że coś zaczynałem tu kapować? i czy można to (nurbsowy obiekt) jakoś potem zaimportowaź do maxa . Chyba gdzieś mi sie o ekran obiło że max psuje siatkę jak sie to zrobi-importuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz_D Napisano 14 Marzec 2005 Share Napisano 14 Marzec 2005 Tobie to jeszcze jako tako wychodzi ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jim mee Napisano 14 Marzec 2005 Autor Share Napisano 14 Marzec 2005 Dallas.... nawet nie wiesz ile dla mnie znaczy Twój post. Moje piersze "wow" Spostrzeżenia: 1.Nie ma co sie zagłębiać w jedną linię , trzeba trzaskać przedziały i z roznych widoków. A! mowiłem że blueprintsy znów mi sie nie zgadzają ... tym razem mniej... 2.Gdzieś przeczytałem że tworzyć nowe linie spod menu-modyfikatorów stworzonej linii. Ja tworzyłem generalnie każdą nową, jeszcze nie wiem jaki będzie tego efekt , ale wiem że to było by NAPRAWDĘ masochistyczne gdybym tego nie zrobił i wydłubywał bezjery ze wspolnej lini Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jim mee Napisano 14 Marzec 2005 Autor Share Napisano 14 Marzec 2005 To juz jakiś czas temu przestało być przyjemne :| ale chyba cos za bardzo poszedłem w kształty i takie tam pierdy. Mysle ze splines są masakrycznie fajne łatwe i SZYBKIE , tylko trzeba dobrze dzielić :P. Coś jak Scott Robertson :]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jim mee Napisano 15 Marzec 2005 Autor Share Napisano 15 Marzec 2005 uwaga splinowcy- Ci którzy nie wiedzą... ta technika jest cool , ale nie możan sie dać wciągnać za bardzo .. na początek tak jak w poly ... fast really fast linie tylko profile zaznaczyć mało zagiec i inntych pierdół. najlepiej tam postawić przedział .. nie wyginać na początku ... potem i tak bedzie trzeba poprawiać po fuse'owaniu i zalepianiu dzior. Pewnie jesszcze coś sie rozwinie podczas każdego modelu , ale myślę że faktycznie ... najlepszy sposób nauczenia sie splinów to obejrzeć Scotta Robertsona i zrozumieć . Zrobić taki jednen szkokc na kartce i bedziecie OK. pierwsze 3 filmy każdego innego dnia a ostatni tydzień pozniej .. Normalnie masakra jaki banalny sie będzie wydawał. A z tym ta technika. Mieszając doprowadzić do wżenia. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelkos Napisano 15 Marzec 2005 Share Napisano 15 Marzec 2005 widze ze narobilo ci sie kilka trojkatow, staraj sie ich unikac nawet jak bedziesz musial pociac krzywe pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jim mee Napisano 16 Marzec 2005 Autor Share Napisano 16 Marzec 2005 odnosnie trojkątów .. tak zmodernizowałem siatkę tak że juz prawie ich nie m , ale soon dam nowe picsy. Z tym że przecież nie po to można tworzyć 4o katy lub 3 katy , zeby z nich nie kożystać. Zauważyłem bardzo wielu z Was / Nas grafikow ucieka od nich bardzo. Przecież zrobili je po coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jim mee Napisano 16 Marzec 2005 Autor Share Napisano 16 Marzec 2005 Tak myśle lepiej z tymi trójątami. no i cała sie posunęła troszke. Ale next reazem inaczej w ogole sie zabiorę do tego od początku. Kozystając z okazj chciałem zapytać jak renderować , żeby było widać siatkę i ścianki? Ktoś w taki fajny sposób czołg swoj pokazał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Knysha Napisano 16 Marzec 2005 Share Napisano 16 Marzec 2005 Trojkaty, trojkaty i jeszcze raz trojkaty. Zredukuj ich ilosc (najlepiej do wartosci bliskich 0). Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelkos Napisano 16 Marzec 2005 Share Napisano 16 Marzec 2005 Jim mee pewnie ze po cos wymyslone te trojkaty, sam polygon skalada sie z dwoch trojkatow tylko chodzi o to ze meshsmooth slabo sobie z nimi radzi, dalatego powinienes uzywac ich jak najmniej pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jim mee Napisano 17 Marzec 2005 Autor Share Napisano 17 Marzec 2005 oki :P , w końcu ... pozamykany cały 859 poly ale nic nie pogięty nie jest ... tylko proste i siatka jakby na ryby :|. Teraz powstaje pytanie ... kończyłem to żeby zobaczyć czy w ogole jestem w stanie coś takiego zmontować. Teraz trzeba by krzywić ustawiać .. potem może smoothem , albo pomęczyć bardziej linie ... w sumi e ni emam pojęcia. Co zrobię ... poklikam jeszcze tu troszkę tak experymentalni e... zawsze mam ten pli k i może będe kontynuował z tego , ale przypuszczam że z nowym podejsciem narysuje ją jeszcze raz ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jim mee Napisano 17 Marzec 2005 Autor Share Napisano 17 Marzec 2005 To może być nawet dobry pomysł. najpierw wiadomo ustawiamy blueprintsy. Potem rysujemy pionowe linie- splines, w miejscach gdzie wydje nam sie że mogą znajdować się strategiczne punkty lub przełamania . Np najdalej lub najgłębiej-patrz widok z góry- lub w miejcu gdzie bez lini siatki było by ciężko/ dołączony jest inny kształt poza łatwą bryłą-tu kabina kierowcy. Następmie rysujemy obrys tam gdzie będzie automobil stykał się ze swoją 2ą połową oraz linia zewnętrzna-to taka umowna na szczycie krzywizny- tu maski,mostka,bagażnika. Własnie mi przyszło do głowy ,mz ena rysunkach nie zamieściałem jeszcze ednego obrysu który w durzej mierze pokrywa sie z wyżej wymienioną, ale przechodzi wzdłuż kabiny kierowcy. Można to chyba potem zrobić z obrysu pionowego... jeszcze nie wiem jak jest najlepiej. Gdy mamy obrysy - takie kompletnie podstawowe-jak dziecko rysujące autko- przechodzimy na modyfikację lini i dodajemy odpowiednio refinem punty na naszych poprzecznych żebrach. liczby są zależne od właśnie obrysów pionowych - obręczy jakby. Jak zgubiłeś wątek , przeczytaj jescze raz .. to na pewno ma jakiś sens .. może jest troszkę ukryty :P :). Teraz ... jak zrefiniowaiśmy te krótsze linie. jeszcze tego nie robiłem bo muszę iść spać już , ale jutro to sprawdzę i powiem czy działa , wraz z jpgami. Ale o co chodzi(sorki) teraz idziemy do np front view i te punkty poza początkowym i końcowym ustawiamy po obwodzie ... przesówamy je w sumie jak dobrze postawimy tylko lewo/prawo.No może na dole było za gęsto żeby refiniować koło siebie to tez w pionie , ale tak 50/50 umieszczamy je po lijni zewnętrznej naszego autka .. następnie obrys najwiekszy zostaje gdzie był(a nie mowiłem , ze łamiemy go zawsze w puncie przecięcia z żebrem , wtedy łatwiej nam bedzie łączyć wierzchołki żber i obrysów dużych, ten mniejszy przesuwamy tak po zewnętrznej świateł prwdopodobnie. Zawsze w ten sam sposób można dodać nowy podział(sposób pozostawię do własnej inwencji) ale przejdzmy na top view. robimy obrys największy , taki mniejszy i chyba dach zrbię/my :), wracamy na front , lub back view i podnosimy go troszkę.w określone miejsca którymi kierowaliśmy sie przy rysowaniu lini.. ładnie ustawiamy wierzchołki i teraz : 1. Czyta to się długo , ale tyle samo co przeczytanie tego trwa sprytne narysowanie linii, 2. 4 minuty dłużej trwa ich podnoszenie do płaszczyzn 2.5. nakładamy surface 3. Potem możemy : a. Jjak nie przesadziliśmy z podziałami pobawić się w dokładniejsze rozmieszczenie zfusowanych wierzchołków i powyginanie ich ładnie z każdego widoku bezjerami b. Konwertnąć na poly lub mesh- jeszcze nie znam różnicy- zagęścić smoothem , pododawać chamfery... generalnie od momętu conver to już mamy gotowy woozek do modelowania poly. chcemy zostać przy liniach .. hm jeszcze nie wiem czy ta technika zadzała :P , tak więc do zobaczenia jutro :D. Pozdrawiam Kuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jim mee Napisano 17 Marzec 2005 Autor Share Napisano 17 Marzec 2005 to sie nie zmieściło : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pijak Napisano 17 Marzec 2005 Share Napisano 17 Marzec 2005 kurde ja nie wiem czym ty sie tak ekscytujesz... ten sposob modelowania moze i byl dobry w zeszlym wieku, rozpisujesz sie tu jakby ci to wychodzilo bog wie jak, a tym czasem wyglada to conajmniej kiepsciutko ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy Napisano 17 Marzec 2005 Share Napisano 17 Marzec 2005 hmmmmm no predzej czy pozniej dojdziesz do tego ze lepiej sie modeluje w poly, jak narazie jest krzywo...... i jeszcze pytanie dotyczace postu 15: po co to pisałeś ?? nic nowego nie wymysliles, a efekty robienia splinami sa jakie sa........sam widzisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jim mee Napisano 17 Marzec 2005 Autor Share Napisano 17 Marzec 2005 nie nie nie ... nie zrozumieliście mnie .. to jest niesprawdzoana technika :D , czyst teoria + troche jpegów. po worku będę sprawdzał czy działa. A krzywo bo to zupełnie inne linie. wiadomo że możnaby zrobić na :prosto: łądnie okraglutko i w ogole cacy. To co opisałem to po prostu inny szyki sposób-niesprawdzony. Czy dobry w zeszłym wieku ... nie wim ... wygląda to na dobry początek do nurbsów-ktrymi raczej wszytscy sie zachwycają , a jednak stronią od nich. (wniosek: nurbs tutorial z cobrą-car chyba) I chudy, poly na bank są fajne, ale np żeby z grubsza przygotować bryłe pod poly i jeszcze zrobić tak żeby szybko wyszło to ten pomysł nie jest chyba najgorszy. P.S. jeszcze raz powtórzę , nie miałem czasu sprawdzić mojego ala tutka, ale co tam ma nie działać :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy Napisano 17 Marzec 2005 Share Napisano 17 Marzec 2005 ja nie mowie ze nie bedzie dzialalo, ale chodzi o to, ze najprawdopodobniej siatka wyjdzie krzywa ze splajnow, a poprawianie jej zajmie ci 2 razy wiecej czasu niz w przypadku jakbys zaczal od razu modelowac w poly (masz od razu kontrole nad siatka), pozdrawiam, ja tez zaczynalem od splineow :D i szybko przerzucilem sie na poly modeling Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jim mee Napisano 18 Marzec 2005 Autor Share Napisano 18 Marzec 2005 WIEC TO DZIAŁA !!! jest kilka knyfów , które wyszły podczas modelowania. Technika splines wydaje się być naprawdę ok ... tylko trzeba ją bardzo zaplanować, przemyśleć i jak ktoś słusznie zauważył : opanować Ale nie wygiąłem bezjerów na czs i pozniej sie z tym bawić ... eee. Chyba mi Supra też już przeszła ... pooglądam tutki na poly i do zobaczyska w nowym projekcie ;) P.S. Chyba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klaster Napisano 18 Marzec 2005 Share Napisano 18 Marzec 2005 Ja juz dawno sie przekonalem ze poly jest o sto razy leprze od lini. Ja na poczatku myslalem ze liniami zrobie dokladnie ale odrazu nic nie wychodzilo i przeczytalem ze poly jest znacznie latwiej robic auta niz liniami i faktycznie szybcij idzie i dokladniej. Wiec radze przesiasc sie na poly odrazu a ten obrazek to chyba chciales ukryc niedociagniecia robiac ciemne zdjecia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy Napisano 18 Marzec 2005 Share Napisano 18 Marzec 2005 ze splinami jest jedna glupia sprawa: i tak najczesciej konczy sie modelowanie w poly poniewaz najczesciej trzeba poprawiac siatke zeby bylo rowno, zeby uzyskac rowne powierzchnie splinami to trzeba miec duuuuuuuzo cierpliwosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się