Jim mee Napisano 1 Kwiecień 2005 Napisano 1 Kwiecień 2005 te z boku (czerwone) docierają do krawędzi szybciej niż ten w zielonym kołku . Próbowałem na wszystkich sposobach scalowania. Może ktoś wie jak to po prostu równo rozsunąć... - zmienić średnicę tego wewnętrznego poołkola
SansSerif Napisano 1 Kwiecień 2005 Napisano 1 Kwiecień 2005 zwroc uwage na punkt odniesienia wzgledem ktorego skalujesz. uzyj lepiej chamfer.
Jim mee Napisano 1 Kwiecień 2005 Autor Napisano 1 Kwiecień 2005 robiłem według wszystkich osi , x , y , xy, nawet z spróbowałem :P. A chamfernę jutro .. dzięki Sans.
SansSerif Napisano 1 Kwiecień 2005 Napisano 1 Kwiecień 2005 nie. to chodzi o skalowanie wzgledem srodka tego okregu/polokregu. verteksow tak sie nie da skalowac jak obiektow (chyba). tzn nie masz wyboru i zawsze skalujesz wzgledem srodka grupy verteksow a w tym przypadku to nie zadziala.
VGT Napisano 1 Kwiecień 2005 Napisano 1 Kwiecień 2005 Zgadza się, że problemem jest punkt, względem którego odbywa się skalowanie. Gdybyś miał całe koło, nie było by problemu, gdyż wtedy skalowanie odbyłoby się względem środka koła. Ale jest na to sposób: - stwórz obiekt pomocniczy (point, dummy, cokolwiek) w miejscu, gdzie jest vertex, który był środkiem koła. - wejdź do trybu selekcji vertex'ów i zaznacz vertexy wybrane do skalowania - nastepnie skorzystaj z 'use transform coordinate center' (rysunek) i wybierz ostatnią opcję. - w rozwijanym polu obok wybierz 'pick' i wskaż obiekt pomocniczy. Teraz skalowanie vertexów będzie się odbywać względem tego punktu, więc już powinny się przemieszczać równo. Inne rozwiązania: - jeśli pivot obiektu, jest w tym miejscu, nie musisz tworzyć obiektu pomocniczego, zamiast tego, z rozwijanej listy wybierz 'parent' - jeśli nie musi być 'super dokładnie', z listy wybierz 'view' i mniej więcej ustaw punkt, względem którego chcesz skalować. ***EDIT*** Odwołuję wszystko co napisałem i używaj sposobu Gotham'a (ja od tej pory na pewno będę ;) ). Dużo wygodniejsze :)
Gotham Napisano 1 Kwiecień 2005 Napisano 1 Kwiecień 2005 :) Jest prostsze rozwiązanie. Max umożliwia pobieranie pivota w sub object z dowolnej rzeczy w scenie. Tak jak napisał VGT przejdź na use transform coordinate center, włącz hold (spacja) na koniec używając snapa wskaż coś co ma służyć za pivot (w tym przypadku snap do wierzchołka, wskaż ten po środku i nie puszczając klawisza myszy zeskaluj).
Rekomendowane odpowiedzi