Skocz do zawartości

[help] jak zrobic zaokraglone linie na kuli? ;]


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

mhmm mhmm ... jesli chcesz operowac nurbsami w 3d studio tak jak w nosorozcu ... to radzilbym od razu o tym zapomniec ... :) kup ... porzycz ... albo sciagnij evaluation Rhino 3 ... a juz nigdy nie zechcesz sie bawic nurbsami w studio ... :) polecam

 

i pozdrawiam

Napisano

hmm sciagnij sobie rhino ( to jest full tylko masz chyba 25 save'ow)

 

w maxie mozesz poprobowac jakos to zrobic ale w rhino mozesz to zrobisz 1000X szybciej :P

Napisano

a vickiem probowalem wlasnie zrobic taka pilke w maxie.

 

problem polega na tym, ze majac wyloftowanego splina (patrz rys.1), uzywam booleana do wyciecia rowka w pilce, efekt jest niestety nie taki jak trzeba (rys.2)

Napisano

mozesz sprobowac plymodelingiem, cutujesz kulke (z mala iloscia poligonow) tam gdzie ma byc ten rowek, pozniej chamfer, extrude,.... ale duzo trzeba kombinowac zeby bylo ladnie :P

Napisano

Witam

Sprawa jest prosta, widzę że na kuli już raz był zastosowany boolen (post 7) więc zanim użyjecie boolema po raz drugi na linii warto sprawdzić STL Check czy kula ma otwarte powierzchnie – jeżeli tak to trzeba zweldować punkty. Modyfikator boolem tak już ma jak obiekt jest zamknięty to wszystko działa dobrze, jak jest otwarty to robią się dziury rys 2.

Pozdrawiam

Napisano

tu nie chodzi o otwarte powieszchnie ;] tu chodzi oto ze w niektorych miejscach boolean jest glembszy a gdze indziej wogole go nie ma.. ( chodzi oto zeby spline rowno przylegal wszedzie na kuli... )

Napisano

ok misie z lasu :))))

 

dobrze ze siatke pokazales :) glownie chodzi o to ze robiac buleana po ukosach robisz go na trojkatach, z czego wynika ze ponktow zaczepienia jest mniej.

 

Na twojej siateczce widac 2 rzeczy zajebiscie zageszczonego splajna i slabo zageszczona sfere, pomysl gdzie on moze przyczepic wierzcholki z nowo powstalego wyciecia ? hmmmm przypada na jeden vertex okolo 312321321321321321321321 edgow dlatego ci nie wycina ;o

 

zrob sfere z segmetami ustawionymi 200 a loftowany obiekt z skin paramiters rolałt ustaw szejp steps na 1 a patch steps na 10 i daj buleana na sfere "move" substraktion a-b

 

nie wiem czy konret o to chodzilo czytalem tylko kilka ostatnich posow bo bzdurki byly ;]

attachment.php?attachmentid=13720

Napisano

ok misie z lasu :)))) nie sztuka jest dać duzo punktów tylko zrozumieć czy są naprawde potrzebne. pozdrawiam szczególnie.................

Napisano

KLICEK - nie bzdurki, jak w powerBooleanie dasz retriangulate, to ci i tak wytnie, nieważne jaka jest gęstość siatki na obiektach (zreszta i takby wyciął, tylko dziwne siatka by mogła wyjść) a przy retriangulate mam chyba 4 edge do vertexa :P

Napisano
ok misie z lasu :)))) nie sztuka jest dać duzo punktów tylko zrozumieć czy są naprawde potrzebne. pozdrawiam szczególnie.................

 

rotfl ;)

 

The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 10 characters.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności