Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hello!

 

Scenka przedstawia wyniszczone doszczętnie przez człowieka miejsce, przetworzone w toksyczną mogiłę cywilizacji zagnanej w ślepą uliczkę. Człowiek pędzony instynktem postępu technologicznego, mającego na celu zaspokoić jego próżność oraz ambicje, chcąc ułatwić sobie egzystencję, zatrówa i zabija wszystko co żyje, w miarę rozwoju pojawiają się ciągle to nowe potrzeby, bardziej złożone i zaawansowane, pieniądz i pogoń za luksusem rządzą zaślepiając. Ostatecznie proces ten przerasta rasę ludzką, człowiek nie jest w stanie chronić samego siebie przed środowiskiem, które stworzył, proces rozpadu społecznego następuje zbyt szybko,ludzkość wymiera masowo w głodzie i chorobach, piramida zależności społecznych sypie się, pozostają tylko toksyczne, radioaktywne "oazy". Zapomniane miejsca takie jak to.

 

OK, dość tych traumatycznych opowieści. Co do strony technicznej scenki: wykorzystałem wstępnie 3 gotowe tekstury (2 betony i na białe baniaki) które zmodyfikowałem. Pozostałe tekstury są wykonane przeze mnie. Wszystkie modele są moje, tylko drzewa są pobrane z biblioteki maxa, troszke zmodyfikowane, zastanowie się jeszcze czy je zastąpie swoimi modelami czy dokonam pewnych przeróbek, bo mi się prawie że podobają, a nie wiem czy czasu wystarczy;-)

 

Czekam na komentarze i jakieś ciekawe pomysły co pracki z waszej strony, a także do kolorystyki i oświetlenia.

 

update:

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ciekawy,oryginalny temat...

wykonanie niezgorsze...

...jednak jeżeli ma t obyć fotorealistyczna scena...to ja bym jescze popracował ciut nad textrami trochę nad swiatłem....i jakimś konkretnym niebem....

tak, zeby człowiek patrzacy myslał....."cośmy zrobili...jak mogliśmy o tym zapomnieć"..:P

...pozdrawiam...

Napisano

Dziękuje za słowa uznania, już myślałem że mój post to będzie "zapomniane miejsce" :-) ale ktoś się w końcu nade mną zlitował. Już niebawem nowy, przełomowy render :-)

 

Jeszcze raz dziękuję i pozdawiam

Napisano

Wypas podoba mi się :) prawie jak u mnie na podwórku :D super aż miło popatrzeć :) jaki klimat ten gość długo tak leży ;) ?? Powodzenia !!

Napisano

Może zmień ustawienie tej beczki/rury w tle bo daje dziwne niemożliwe wrażenie że opiera sie o znak ...który jest na pierwszym planie

Half -life'owy klimacik :D i eleganckie zwłoki ze sztywnymi nóżkami

-podoba mi sie :D

Napisano

Mi też się bardzo podoba. Pomysł fajny i wykonanie też. Moje propozycje/uwagi to na początek wspomniana beczka opierająca się o znak - troszke śmisznie to wygląda. A słupek od tego znaku - tez mogłbyś zasymulować jakieś jego zanieczyszczenie, brud, odrapanie itd. Często od powierzchni wody w góre zaczyna się szybsza korozja metali - no coś w tym guście. Podobnie z oponami - dodaj jakies poddarcia, spękania, przecierz już nie nowej gumy :) , może jakieś zielone glony osadzone na powierzchni opony tuż nad wodą. Aha, no i woda, dno jest ok, tylko daj moze jakies plamy na wodzie, pływające glony, które "złamałyby" tą krystalicznie czystą, odbijającą powierzchnię w niektórych miejscach. Ah, i jeszcze jedna ważna rzecz - chyba jasne że dodasz jakieś psychodeliczne niebo, smog, opary ciemne chmóry w nienaturalnym kolorze, ale nie za mocne, żeby nie odwracały uwagi od głównego motywu. :) No dosyć wymądrzania się. Powodzenia! :)

Napisano

Racja, wszystkie propozycje mi się podobają ale nie wiem czy podołam ;-). Jedynie co do glonów, raczej ich nie będzie bo jaki glon by się tam rozwiną :-)

Mam też mały problemik, jak stworzyć więcej niezależnych materiałów niż 24, nie bawiąc się w żadne multi/sub obiect (chyba jednak czuję, że multi/sub object)

Napisano

Bez multi, to jest taki sposób, że zaznaczasz material, ktory już zaaplikowałeś na obiekt i naciskasz reset (czarny krzyżyk). Max zapyta czy zresetowac w material editorze czy tez w scenie, to robisz tylko w editorze i robisz sobie w tym slocie inny materiał, podczas gdy tamten stary zachowuje się na obiekcie.

Napisano

eee no swietna sprawa :> moze skoro to wszystko takie toksyczne to woda powinna byc jakas zasyfiona? i obiektyw kamery brudny :> to takie moje wizje :>

 

fajna pracka ale oswietlnie moznaby troszke podrasować

 

gratz

Napisano

El Wieczor -> właśnie wyczaiłem coś podobnego :-)

 

Leru -> Prackę zaczełem robić z 2 tygodnie temu, zupełnie niewinnie, inspiracją był dźwięk uderzanych metalowych beczek niesiony przez echo. To miała być testowa scenka outdoorowa z wykorzystaniem brazilowych fotonów i skylighta (bo kuleje z tym tematem). Pod wpływem śmiechawki jaka mnie ogarneła podczas tworzenia tej historyjki dokładałem co raz to nowe bryły. Jak pracka rozrosła się i zaczeła nabierać charakteru, pojawiła się myśl, że przecież, w sumie mogę wystartować z nią w bitwie ;-) Dlatego też nie pokazywałem postępów.

 

kome -> Co do oświetlenia to dodam, że chodziło mi o to aby klimacik pogodowy scenki mieścił sie w granicach deszczowego dnia, dokładniej: popołudnie, zachmurzenie, promienie słoneczne z trudem przebijające się przez lekko rozpogodzone niebo i lekką mgłę.

Obiektyw jest troszkę przybrudzony w narożnikach, jak sie dobrze przypatrzeć :-) Uwierz mi że woda przejrzystością też nie grzeszy :-)

 

Renderuje brazilem, czas renderingu przy dość słabych ustawieniach, 512x384 pixeli, graniczy z 10 godzinami, chciałbym zrobić porządny render ale to chyba na moim sprzecie nie możliwe :-(

 

Dziękuję za Wasze wszystkie komentarze i gorąco Pozdrawiam

 

Jak uważacie, lepszy ciemniejszy czy jaśniejszy? A może jeszcze coś innego wykombinować?

Napisano

Nie pokazywałem updatów bo nie miałem na to czasu.

Całość powstała niezwykle szybko, zanim się spostrzegłem to było już prawie wszystko, i to też pokazałem. To co teraz jest to był 2. update i w sobote miałem zrobić 3. Jeden update na tydzień. Rozumiem, że to bitwa i trzeba pokazywać postępy i tak też robiłem ale updatey co dzienne to chyba lekka przesada. Nie wiedziałem, że tu się ocenia czas modelowania, czym dłużej tym lepiej?

Napisano

ja myślałem podobnie jak Ty , planowałem dosyć dużą scenę i chciałem zamieszczać tylko większe etapy jej powstawania ale Leru wydał mi dyspozycję służbową ;) że trzeba zamieszczać wszystko , począwszy od tworzenia pojedyńczych modeli. Mogłeś chociaż wrzucić na początku kilka siateczek powstających modeli a zacząłeś troszkę jakby od końca - no sam nie wiem co o tym myśleć :( praca ciekawa ... szkoda

Napisano

Dobra, następnym razem jak mnie się zechce bitwy to będę dawał tyle updatów, że nabije 500 postów ;-)

tak tak, kontrola musi być

Napisano

slayer 2004 chiba nie przeczytałeś że w tej scenie możliwości kompa autora już dawno zostały przekroczone

ja też uważam że to zaje#$@% pracka

Napisano

Nie wiem czy taki delikwent jak ja (znaczy sie poza bitwą) może sobie jeszcze coś tu powrzucać ale powrzucam :-) Mimo to, że moja rola w bitwie się skończyła to prace nad scenką wciąż trwają i oto taki mały wybiórczy renderek:

"Automatyczna wieżyczka laserowa" :-)

Napisano

no widze że dziwne rzeczy sie tu dzieją na forum ;) ale myśle że zostaną naprawione ;) i powodzenia !! Ładny upgrade tak dalej !! Trzymam kciuki za sprawiedliwość ;)

Napisano

Cóż, zasady są zasadami, Pierwszy raz brałem udział w bitwie i zanim założyłem temat z moją pracką przeczytałem regulamin, przeczytałem także, że trzeba dawać updaty, jest napisane aby było ich jak najwięcej ale nie sądziłem, że to jest tak ważne, że jest to ważniejsze nawet od samej pracki. Dawałem tyle updatów ile uważałem za stosowne, nie chciałem zaśmiecać tematu nudnymi drobiazgami. Faktem jest także, że nigdy nie modeluje jednego elementu całego na raz od początku do końca, prawie wszystkie elementy powstają równocześnie i nie ma co za bardzo updateować. Jestam wściekły na siebie, że nie posłuchałem intuicji i nie wrzuciłem więcej renderów z postępu pracy. Szkoda, że nikt kompetentny mnie nie poinformował o wadze tego updateowania hehehehe no tak ale po co miał by to robić hehehehe.

Jeśli mi komputer nie wybuchnie podczas całodniowego renderingu to wrzuce kolejny render dla zainteresowanych ;-)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności