slim_sandman Napisano 12 Kwiecień 2005 Napisano 12 Kwiecień 2005 Witam wszystkich. Tym razem postanowiłem zarobic coś innego, nie kolejne auto. No i wybór padł na kliper Ariel. Prawdę mówiąc mam niewielkie pojęcie o żeglarstwie, a tym bardziej o nazewnictwie stosowanym przy opisie. Jako referke wykorzystuje Plany modelarskie. Niże wrzucam to co mi się juz udało zrobić, piszcie co o tym sądzicie.
Pinki Napisano 12 Kwiecień 2005 Napisano 12 Kwiecień 2005 hmm.. ciekawy projekt.. sam mialem robic wlasnie ten statek Ariel :) skad masz te plany ?
slim_sandman Napisano 12 Kwiecień 2005 Autor Napisano 12 Kwiecień 2005 co do morza to nie wiem, jak się uda zrobić to będzie. A co do planów to też jade z modelarza, ja mam kompletnego.
BigBird Napisano 13 Kwiecień 2005 Napisano 13 Kwiecień 2005 Uff Slim przez ciebie wygrzebalem sie z pod pylu bo zakuzylem sie ostatnio tak dawno mnie tu nie bylo ! Chodze ogladam pracki jedne leprze drogie gorsze a ta niby na dobre pracka sie nie wykreowala a juz mnie uzekla ! Co w niej mnie uzeklo nie wiem moze ta prostota poczatkowej fazy pracy ! No ale bodz co badz jebnela mnie w glowe i to niezle skoro odezwalem sie tu po raz pierwszy od 5 miechow ! :) Pewnie reszta uzna mnie na szajbusa ale co tam kontynuloj stary !!
slim_sandman Napisano 14 Kwiecień 2005 Autor Napisano 14 Kwiecień 2005 Dużych postępów nie ma (szkoła), wrzucam zbliżenie bo nie jestem pewien czy z przodu jest wszystko jak należy. W planach nie jest to zbyt dokładnie wyjaśnione. W sobotę chyba wyskrobie nadbudówki, to będzie następny update.
Marcin Y Napisano 14 Kwiecień 2005 Napisano 14 Kwiecień 2005 choinka - ciekawie się zapowiada - klipry są/były prześliczne - najpiękniejsze żaglowce :) jako żeglarz [wakacyjny ale zawsze lol] kibicuję;)
Gość ceratites Napisano 15 Kwiecień 2005 Napisano 15 Kwiecień 2005 heja nieżle sie zaczyna, niezadługi ten bukszpryt, chyba że z tego ujęcia tak to wygląda.
slim_sandman Napisano 15 Kwiecień 2005 Autor Napisano 15 Kwiecień 2005 Co to może być bukszpryt ?!? Nie zabijcie mnie ale na nazewnictwie to ja sie nie znam. Ceratites licze na twoją pomoc jak będę miał problem z rozszyfrowanim planów.
Badyl Napisano 16 Kwiecień 2005 Napisano 16 Kwiecień 2005 bukszpryt to to maszt najbardziej wysuniety do przodu, ten nachylony pod znacznym katem - pozwala na zamocowanie sztagów fokmasztu, czyli lin usztywniajacych od przodu ten pionowy maszt zaraz z przodu. faktycznie bomstenga (przedluzenie bukszprytu) troche za dluga. poza tym maszty pionowe wygladaja troche cienko (nie ze zle ale sa za cienkie :D ). no i bukszpryt powinien wychodzic z kadłuba - a nie zaczynac sie na stewie dziwobowej - nie wytzymaloby to przeciazen. wyglada jakby byl pod zbyt malym katem. no ale nie chodzi o zlote kalesony - powodzenia!! :D
slim_sandman Napisano 16 Kwiecień 2005 Autor Napisano 16 Kwiecień 2005 Jeżeli chodzi o grubości to robie według planów, jak mi cos na koniec nie będzie jeszcze pasować to zmienie, ale narazie zostaje. Co do bukszprytu to przechodzi na drugą strone, ale w kadłubie nie ma jeszcze otworu, i dlatego jest takie wrażenie. Wyskrobałem nadbudówke, co sądzicie?
Marcin Y Napisano 30 Kwiecień 2005 Napisano 30 Kwiecień 2005 jeżeli masz dobre blueprinty to jedź wg nich - bajer z kliprami polegał na tym, że były przeżaglowane [chodziło wszak o prędkość] więc w sumie nie zdziwiłbym się gdyby tam były rozmaite "udziwnienia" - ładnie może być :)
slim_sandman Napisano 17 Maj 2005 Autor Napisano 17 Maj 2005 Witam, po kolejnej dłuższej przrwie, mam znowu troche czasu więc sobie modelowałem, efekty:
JunioR Napisano 17 Maj 2005 Napisano 17 Maj 2005 Super ci to idzie ! To koło musi byc takie wielkie ?
slim_sandman Napisano 17 Maj 2005 Autor Napisano 17 Maj 2005 Takie jest na planach i prawde mowiac to chyba takie byc powinno bo wspomagania nie bylo :)
slim_sandman Napisano 22 Maj 2005 Autor Napisano 22 Maj 2005 Na samym statku dołożyłem tylko łódke na nadbudówce śródokręcia, ale bawiłem się (długo) z wodą, moglibyście napisać co o niej sądzicie, co w niej jeszcze można by zmienić?
Ania Napisano 22 Maj 2005 Napisano 22 Maj 2005 ksztalt wody jest moim zdaniem dobry, tylko tuz przy statku bym dodala jakies drobniejsze fale wzdluz kadluba (najlepiej by sie to chyba poprzez displace rozwiazalo) modeling dobry. lodka zdaje sie powinna miec na burtach takie chwytaki na wiosla, ale z daleka i tak nie bedzie widac.
MohSETH Napisano 22 Maj 2005 Napisano 22 Maj 2005 Mnie sie STRASZNIE podoba woda... kolor troszke mniej bo taki nie morski:P ale to jest WIP i wiele sie moze zmienic... zastanawia mnie tylko jedno... slim_sandman w jaki sposob zrobiles fale, Noise na plane?:) POZDRAWIAM
misiold Napisano 22 Maj 2005 Napisano 22 Maj 2005 No mnie też to interesuje, wogle powiec jak zrobiłeś same fale i material do nich (jaki to shader itp.) bo kurcze jedne z lepszych wód na forum (lepsze niż w morrowind :)) A statek...no jak to statek, fajny nawet :]
Tores Napisano 22 Maj 2005 Napisano 22 Maj 2005 Jeżeli chodzi o wodę to jest w porządku. Nie wiem tylko jaką scenerię planujesz bo jeżeli morze ma być spokojne to te fale są za duże. Co do modelu statku to jeżeli opierasz się na planach modelarskich to są one w porządku. Sam mam ich już dość sporą kolekcję w rozdzielczości od 200 do 400dpi i jeżeli byś chciał jakieś blueprinty z arielem to mogę ci coś udostępnić. Pliki są tylko duże bo to tiffy ale dobrze się pakują. Powodzenia w modelowniu i teksturowaniu.
Ania Napisano 22 Maj 2005 Napisano 22 Maj 2005 Nie wiem tylko jaką scenerię planujesz bo jeżeli morze ma być spokojne to te fale są za duże.Niesmialo waze sie przypuscic ze morze spokojne nie ma byc.
slim_sandman Napisano 23 Maj 2005 Autor Napisano 23 Maj 2005 Ania C - drobniejsze fale będą, ale do tego musiał bym zagęścić troche siatke, a nie chce sobie kompa zabijać MohSETH - fale: http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs41/morze.htm ,tylko tam piszą o dodawaniu mapy noise w displacement, nie bardzo wiedziałem jak to zrobic więc użyłem modyfikatorów noise. Jest tam jeszcze mowa o jakimś plug inie do zagęszczania siatki, ale w maxie 6 zwykły plate też ma taką opcje. misiold - nie przesadzaj Tores - Prawdę mówiąc jeszcze nie wiem jaka sceneria, wiem że na początek cos na otwartym morzu, w dalszych planach to fajnie by było dorzucić do scenki większej, a co do planów to dzięki, jak będę potrzebował to napewno się odezwe.
misiold Napisano 23 Maj 2005 Napisano 23 Maj 2005 nie serjo mówie, fajowe ci wyszły, budzą u mnie obrazy pełnego moża/oceanu
slim_sandman Napisano 14 Lipiec 2005 Autor Napisano 14 Lipiec 2005 Sesja zamknięta, oblana, czas siąść do maxa :-) Normalnie bym jeszcze nie odkopywał tego tematu ale natknąłem się na problem z którym nie bardzo wiem jak sobie poradzić, więc prosze o pomoc. Chodzi o pasy trzymające szalupe na nadbudówce, tą z prawej strony. Ma ktoś pomysł jak by ją można wymodelować?
misiekp Napisano 14 Lipiec 2005 Napisano 14 Lipiec 2005 witam pomysl mi sie bardzo podoba, model zapowiada sie extra. Sam chcialem zabrac sie ze statki ale nie znalazlem referkow. I tu prosba do TORESA. Mozesz wyslac mi swoje referki na [email protected] ??? Z gory dzieki... ps. Jezeli masz to najlepiej XVIII - ecznego okretu liniowego lub chociaz linki....
Tores Napisano 16 Lipiec 2005 Napisano 16 Lipiec 2005 pomysłu nie trzeba tylko dobre plany. Może masz za małe plany i nie widzisz szczegółów więc masz tu większy obrazek. . Misiekp co byś chciał dokładnie bo to są naprawdę duże pliki i jest tego dużo więc nie będę wysyłał na żywca co popadnie. Pozatym są to skany planów w 400dpi robione i mają rozdzielczość około 15000x12000. więc trzeba je jeszcze poprzerabiać na referki.
misiekp Napisano 16 Lipiec 2005 Napisano 16 Lipiec 2005 Tores chodzi mi o jakis okret liniowy, angielski, XVIII wieczny, tak i jak np. HMS wiktoria czy jakos tak, jezeli bedzoesz mogl to bede wdzieczny. :D
Badyl Napisano 16 Lipiec 2005 Napisano 16 Lipiec 2005 bardzo sie zmienil Twoj stateczek na przestrzeni czasu (na + ofkors) :) heh jesli moge cos dodac to misiekp nie rzucaj sie na gleboka wode od razu. taki okret liniowy jak na przyklad hms victory to nie byle co :P sprobuj jakis jachcik, lodeczke albo bryg, tudziez korwete jesli musza byc XVIII wieczne. od malego do wielkiego czy cos w tym stylu :) pzdr
slim_sandman Napisano 17 Lipiec 2005 Autor Napisano 17 Lipiec 2005 Badyl, sesja była do zaliczenia, siła wyższa, ale teraz już mam więcej czasu, więc pójdzie do przodu. Tores, problemem nie jest referka, bo mam skaner i plany więc moge sobie dokładną zrobić bez większego problemu, problem w tym że trzeba "przypiąć" szalupe do pokładu, i pas musi być dopasowany do dna łodzi. Próbowałem wyciąć boleanem kształt według referki, ale jak robie to z widoku z góry to z boku nie ciekawie wychodzi. Teraz nie za bardzo wiem jak się za to zabrać, więc prosze o pomoc!!!
Tores Napisano 17 Lipiec 2005 Napisano 17 Lipiec 2005 Daj plane z dużą ilością wierszy, przekształć na poly. Ustaw go tak jak masz pas na referce z widoku od góry i zostaje ci się pobawić jeszcze w przesuwanie wierzchołków ścianek w dół. Najlepiej to się robi w oknie perspektywy, bo widać kiedy wierzchołek będzie wchodził w płaszczyznę szalupy. Ustawiasz je deko nad powierzchnią najlepiej nad liniami siatki szalupy bo wtedy nie musisz się martwić, że ścianki pasa bedą właziły w ścianki szalupy. Potem extrude w górę, dorysowujesz brakujące ścianki od spodu i gotowe. Następnie mirror pasa i już masz drugi. Podnosisz wierzchołki w miejscu krzyżowania się pasów i to już wszystko. Możesz jeszcze oczywiście wyciąć kształt pasa z samej łodzi booleanem i modyfikować siatkę. Wybór należy wyłącznie do ciebie.
slim_sandman Napisano 22 Lipiec 2005 Autor Napisano 22 Lipiec 2005 Mały update, z małym poślizgiem (nie miałem neta), za to troche z przodu dołożyłem, tylko natknąłem się na kolejny problem, na planach pokazany jest widok kotwicy gotowej do rzucena, a jak wygląda położona na pokładzie? W burcie jest jakiś otwór, czy jest przełożona przez barierke? A jeszcze tak z daleka widoczek dorzuce :)
Tores Napisano 23 Lipiec 2005 Napisano 23 Lipiec 2005 Przez otwór w burcie przechodzi łańcuch do kotwicy a kotwica jest zawieszona po zewnętrznej stronie burty. Tu masz zdjęcie z modelu cutty shark który ma bardzo podobne rozwiązanie.
Tores Napisano 23 Lipiec 2005 Napisano 23 Lipiec 2005 228 to trzon 229 to poprzeczka Poprzeczka była wyjmowalna dlatego w planach u ciebie widać ją równoległą do trzonu. Pozwalało to na położenie kotwicy na pokładzie i tak też możesz zrobić. Masz tu jeszcze zdjęcie Sir Lancelota który był bliźniaczym statkiem Ariela. Może coś zobaczysz na nim. Jak widać poprzeczka u niego jest zamocowana i wystaje poza burtę i możesz też podobnie zrobić. Więcej sposobów nie znam.
slim_sandman Napisano 11 Sierpień 2005 Autor Napisano 11 Sierpień 2005 Troche czasu minęło zanim rozgryzłem olinowanie, kilku rzeczy jeszcze nie wiem, ale zacząłem już działać, zacząłem od olinowania stałego ostatniego masztu, i oto efekty:
slim_sandman Napisano 24 Sierpień 2005 Autor Napisano 24 Sierpień 2005 Zrobiłem wanty, chciałem się wziąść za sztagi ale nie bardzo wiem jak są zaczepione do pokładu, ma kotś jakiś pomysł? Update want na wszystkich masztach:
slim_sandman Napisano 20 Listopad 2005 Autor Napisano 20 Listopad 2005 Nie odkowywał bym tego tematu, ale skończyłem już modeling (jeszcze tylko olinowanie ruchome, ale nie wiem jeszcze w jakiej pozycji będą żagle) i wziąłem się za teksturowanie, ale mam problem: Robie teksture drewna na pokładze, używam tekstury z maxa, ale powiedzmy że nie wygląda rewelacyjnie, zbyt często się powtarza. Zastanawiam się czy jest jakiś plug in do teksturowania drewna? Ma ktoś jakiś pomysł jak by to rozwiązać? Z góry dziękuję za pomoc.
Shogun 3D Napisano 20 Listopad 2005 Napisano 20 Listopad 2005 poszukaj jakiejs dobrej tekstury hi - res a potem zmontuj w PS do skutku.
Ania Napisano 20 Listopad 2005 Napisano 20 Listopad 2005 co do tekstury większych słupów i belek, przeczytaj w wątku Buckey'a z bitwy (muzeum chybionych wynalazków), miał na to fajną metodę. nie teksturowałabym pluginem tylko teksturą, albo mieszanką obu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się