Skocz do zawartości

Scena 3D: Kliper herbaciany "Ariel"


slim_sandman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Tym razem postanowiłem zarobic coś innego, nie kolejne auto. No i wybór padł na kliper Ariel. Prawdę mówiąc mam niewielkie pojęcie o żeglarstwie, a tym bardziej o nazewnictwie stosowanym przy opisie. Jako referke wykorzystuje Plany modelarskie. Niże wrzucam to co mi się juz udało zrobić, piszcie co o tym sądzicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 39
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Uff Slim przez ciebie wygrzebalem sie z pod pylu bo zakuzylem sie ostatnio tak dawno mnie tu nie bylo ! Chodze ogladam pracki jedne leprze drogie gorsze a ta niby na dobre pracka sie nie wykreowala a juz mnie uzekla ! Co w niej mnie uzeklo nie wiem moze ta prostota poczatkowej fazy pracy ! No ale bodz co badz jebnela mnie w glowe i to niezle skoro odezwalem sie tu po raz pierwszy od 5 miechow ! :) Pewnie reszta uzna mnie na szajbusa ale co tam kontynuloj stary !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bukszpryt to to maszt najbardziej wysuniety do przodu, ten nachylony pod znacznym katem - pozwala na zamocowanie sztagów fokmasztu, czyli lin usztywniajacych od przodu ten pionowy maszt zaraz z przodu. faktycznie bomstenga (przedluzenie bukszprytu) troche za dluga. poza tym maszty pionowe wygladaja troche cienko (nie ze zle ale sa za cienkie :D ). no i bukszpryt powinien wychodzic z kadłuba - a nie zaczynac sie na stewie dziwobowej - nie wytzymaloby to przeciazen. wyglada jakby byl pod zbyt malym katem. no ale nie chodzi o zlote kalesony - powodzenia!! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o grubości to robie według planów, jak mi cos na koniec nie będzie jeszcze pasować to zmienie, ale narazie zostaje.

Co do bukszprytu to przechodzi na drugą strone, ale w kadłubie nie ma jeszcze otworu, i dlatego jest takie wrażenie.

Wyskrobałem nadbudówke, co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ksztalt wody jest moim zdaniem dobry, tylko tuz przy statku bym dodala jakies drobniejsze fale wzdluz kadluba (najlepiej by sie to chyba poprzez displace rozwiazalo)

 

modeling dobry. lodka zdaje sie powinna miec na burtach takie chwytaki na wiosla, ale z daleka i tak nie bedzie widac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie sie STRASZNIE podoba woda... kolor troszke mniej bo taki nie morski:P ale to jest WIP i wiele sie moze zmienic... zastanawia mnie tylko jedno... slim_sandman w jaki sposob zrobiles fale, Noise na plane?:)

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mnie też to interesuje, wogle powiec jak zrobiłeś same fale i material do nich (jaki to shader itp.) bo kurcze jedne z lepszych wód na forum (lepsze niż w morrowind :))

 

A statek...no jak to statek, fajny nawet :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o wodę to jest w porządku. Nie wiem tylko jaką scenerię planujesz bo jeżeli morze ma być spokojne to te fale są za duże. Co do modelu statku to jeżeli opierasz się na planach modelarskich to są one w porządku. Sam mam ich już dość sporą kolekcję w rozdzielczości od 200 do 400dpi i jeżeli byś chciał jakieś blueprinty z arielem to mogę ci coś udostępnić. Pliki są tylko duże bo to tiffy ale dobrze się pakują.

Powodzenia w modelowniu i teksturowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ania C - drobniejsze fale będą, ale do tego musiał bym zagęścić troche siatke, a nie chce sobie kompa zabijać

MohSETH - fale: http://www.max3d.pl/tutoriale/kurs41/morze.htm ,tylko tam piszą o dodawaniu mapy noise w displacement, nie bardzo wiedziałem jak to zrobic więc użyłem modyfikatorów noise. Jest tam jeszcze mowa o jakimś plug inie do zagęszczania siatki, ale w maxie 6 zwykły plate też ma taką opcje.

misiold - nie przesadzaj

Tores - Prawdę mówiąc jeszcze nie wiem jaka sceneria, wiem że na początek cos na otwartym morzu, w dalszych planach to fajnie by było dorzucić do scenki większej, a co do planów to dzięki, jak będę potrzebował to napewno się odezwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sesja zamknięta, oblana, czas siąść do maxa :-)

Normalnie bym jeszcze nie odkopywał tego tematu ale natknąłem się na problem z którym nie bardzo wiem jak sobie poradzić, więc prosze o pomoc. Chodzi o pasy trzymające szalupe na nadbudówce, tą z prawej strony.

Ma ktoś pomysł jak by ją można wymodelować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomysłu nie trzeba tylko dobre plany. Może masz za małe plany i nie widzisz szczegółów więc masz tu większy obrazek.

arielszalupa.gif.

Misiekp co byś chciał dokładnie bo to są naprawdę duże pliki i jest tego dużo więc nie będę wysyłał na żywca co popadnie. Pozatym są to skany planów w 400dpi robione i mają rozdzielczość około 15000x12000. więc trzeba je jeszcze poprzerabiać na referki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo sie zmienil Twoj stateczek na przestrzeni czasu (na + ofkors) :)

 

heh jesli moge cos dodac to misiekp nie rzucaj sie na gleboka wode od razu. taki okret liniowy jak na przyklad hms victory to nie byle co :P sprobuj jakis jachcik, lodeczke albo bryg, tudziez korwete jesli musza byc XVIII wieczne. od malego do wielkiego czy cos w tym stylu :) pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badyl, sesja była do zaliczenia, siła wyższa, ale teraz już mam więcej czasu, więc pójdzie do przodu.

 

Tores, problemem nie jest referka, bo mam skaner i plany więc moge sobie dokładną zrobić bez większego problemu, problem w tym że trzeba "przypiąć" szalupe do pokładu, i pas musi być dopasowany do dna łodzi.

Próbowałem wyciąć boleanem kształt według referki, ale jak robie to z widoku z góry to z boku nie ciekawie wychodzi.

Teraz nie za bardzo wiem jak się za to zabrać, więc prosze o pomoc!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj plane z dużą ilością wierszy, przekształć na poly. Ustaw go tak jak masz pas na referce z widoku od góry i zostaje ci się pobawić jeszcze w przesuwanie wierzchołków ścianek w dół. Najlepiej to się robi w oknie perspektywy, bo widać kiedy wierzchołek będzie wchodził w płaszczyznę szalupy. Ustawiasz je deko nad powierzchnią najlepiej nad liniami siatki szalupy bo wtedy nie musisz się martwić, że ścianki pasa bedą właziły w ścianki szalupy. Potem extrude w górę, dorysowujesz brakujące ścianki od spodu i gotowe. Następnie mirror pasa i już masz drugi. Podnosisz wierzchołki w miejscu krzyżowania się pasów i to już wszystko. Możesz jeszcze oczywiście wyciąć kształt pasa z samej łodzi booleanem i modyfikować siatkę. Wybór należy wyłącznie do ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update, z małym poślizgiem (nie miałem neta), za to troche z przodu dołożyłem, tylko natknąłem się na kolejny problem, na planach pokazany jest widok kotwicy gotowej do rzucena, a jak wygląda położona na pokładzie? W burcie jest jakiś otwór, czy jest przełożona przez barierke?

 

A jeszcze tak z daleka widoczek dorzuce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

228 to trzon

229 to poprzeczka

Poprzeczka była wyjmowalna dlatego w planach u ciebie widać ją równoległą do trzonu.

Pozwalało to na położenie kotwicy na pokładzie i tak też możesz zrobić.

Masz tu jeszcze zdjęcie Sir Lancelota który był bliźniaczym statkiem Ariela. Może coś zobaczysz na nim. Jak widać poprzeczka u niego jest zamocowana i wystaje poza burtę i możesz też podobnie zrobić. Więcej sposobów nie znam.

sirlancelot.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odkowywał bym tego tematu, ale skończyłem już modeling (jeszcze tylko olinowanie ruchome, ale nie wiem jeszcze w jakiej pozycji będą żagle) i wziąłem się za teksturowanie, ale mam problem:

Robie teksture drewna na pokładze, używam tekstury z maxa, ale powiedzmy że nie wygląda rewelacyjnie, zbyt często się powtarza.

Zastanawiam się czy jest jakiś plug in do teksturowania drewna?

Ma ktoś jakiś pomysł jak by to rozwiązać?

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności