Luchu Napisano 17 Kwiecień 2005 Share Napisano 17 Kwiecień 2005 Witam Jak widac na zalaczonym obrazku mam problem z "ziarnem" ktory robi sie nie wiem z jakiego powodu. wiem ze taki problem byl poruszany np: TU ale do konca nie zostal on wytlumaczony. jesli ktos zna przyczyne to prosze o pomoc :P moze ja cos nakombinowalem w ustawieniach :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 17 Kwiecień 2005 Share Napisano 17 Kwiecień 2005 to przez sampling gloosy w materiale ktory uzyles do opony ... z regoly gloosy robi takie buble jak sie malo gloossy subdv ustawilo ... zwieksz subdv gloossy i wlącz interpolation zaraz ponizej tego parametru ... interpolation dziala jak zoom cyfrowy w aparatach (czyli jak sciema) przy nie wystarczajacej rozdzielczosci samej mapy poprostu ją rozmywa ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luchu Napisano 17 Kwiecień 2005 Autor Share Napisano 17 Kwiecień 2005 gloossy subdiv powiekszylem na 100 wlaczylem interpolation i rzeczywiscie jest efekt tego rozmycia. rezultat napewno jest lepszy niz z ziarnem ale dalej zostaja plamy. zeby wogole takich plam nie bylo widac to mam zwiekszyc jeszcze bardziej gloossy subdiv ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 17 Kwiecień 2005 Share Napisano 17 Kwiecień 2005 hmm wylacz interpolation a subdvs ustaw na 20.. zobacz jak wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zipper Napisano 18 Kwiecień 2005 Share Napisano 18 Kwiecień 2005 jeszcze powiedz jaki antyaliasing uzyles ... ja ci powiem ze mi adaptive chyba robil taki bzdury ... na obu obrazkach jest ten sam "lakier" to samo hdri ... to samo swiatlo i wogole te same ustawienia tylko inny silnik AA pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 18 Kwiecień 2005 Share Napisano 18 Kwiecień 2005 nie aa tylko qmc a subdiv glossy reflection powyzej 20 to zboczenie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luchu Napisano 18 Kwiecień 2005 Autor Share Napisano 18 Kwiecień 2005 zipper: tez uzywam adaptive Pozmienialem subdivsy na 20 wszedzie :) i wyszlo mi takie cos jak na pierwszym obrazku Ten drugi zrenderowalem na tym aa FIXED RATE :P i w sumie ziarenka nie zniknely :P teraz pozostalo mi do sprawdzenia jeszcze QMC... ale totalnie nie wiem jaka funcja do czego sluzy :P i nie wiem jak je ustawic wiec moze SansSerif pomozesz :D?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 18 Kwiecień 2005 Share Napisano 18 Kwiecień 2005 http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/examples_qmc.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luchu Napisano 18 Kwiecień 2005 Autor Share Napisano 18 Kwiecień 2005 dzieki :) wielkie SansSerif z tego co jeszcze sprawdzalem (na jednej wyrenderowanej kratce) to chyba działa :) nie chcialo mi sie juz czekac na koniec renderignu. ide spac :) :P jutro sprawdze dokladniej i jak cos wrzuce rendera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luchu Napisano 19 Kwiecień 2005 Autor Share Napisano 19 Kwiecień 2005 wyrenderowałem i otrzymałem cusik takiego........ nie jest to moze najczystrzy lakier :) ale jak podniose troszke ustawienia to ziarenka gdzie niegdzie powinny zniknac :) ale napewno wyglada lepiej niz na poczatku teraz troszke z innej bajaki... prosil bym was jeszcze o skomentowanie mojego lakieru... dobryy? zły? moze jakies rady... a moze chcecie pochwalic sie własnymi przepisami na realistyczny lakier.... oczywiscie jak to nie tajemnica :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się