Gość ant-3d Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 Zalamalem sie. Nad scena juz troche siedze a tu nagle moj vray podczas proby wyrenderowania wywala mi taki blad: "UNHALTED EXCEPTION: Building render normals for node "Kratownice" at time 0 Last marker is at renderinstance.cpp, line 531: (3): Kratownice Press Cancel to abort rendering or Ok to continue" Nie mam pojecia skad sie to wzielo tym bardziej ze wczesniej nie bylo zadnego problemu. Usunolem wszystkie materialy ale problem nadal jest. Nie wiem co mam zrobic. Jesli wezme Ok to pokazuja mi sie jakies smieci zamiast renderu natomiast po nacisnieciu cancel rendering zostaje przerwany. Prosze Was bardzo bardzo o pomoc.
polka dot Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 ktorego masz vraya? pokaz siatke obiektu 'kratownica', mozliwe ze przez zamala ilosc ramu, vray obliczajac obiekty widzi ze moze sie wywypac i wywala blad, napisz tez jaki masz sprzet
Gość ant-3d Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 Plyta asusa nforce 3, geforce 5700 fx, 1 giga ramu, athlon 3000+. Obiekt kratownica to zwykla kratownica zlozona z renderable lines. Jesli ja wywale ze sceny to wykrzacza sie na innym obiekcie. Probowalem colapsowac modyfikatory, atachowac czesci ale nic mi to nie pomoglo. Bialej goraczki juz dostaje. Moj vray to 1.09.03 pod 3ds 6. Gdzies na sieci wyczytalem ze mozna sie pobawic z raycaster params w vrayu. Bawilem sie i nic. Moze nie umiem sie bawic. Pomozcie.
polka dot Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 kup sobie nowego vraya, i sproboj.. polecam 1.46.15 :D nie mam pojecia co moze byc przyczyna bledu
SansSerif Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 pokaz screena sceny z modelem i swiatlami, sreena ustawien vraya, swiatel i materialow to bedzie mozna podyskutowac :)
Gość ant-3d Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 kome: Za twoja rada zmienilem vray'a. Niestety nie mam 1.46.15 ale mam 1.46.10. Zgadnij co sie stalo? Ano wlasnie nic sie nie stalo. Dalej jest blad. SansSerif: To nie materialy bo je juz wywalalem ze sceny i dalej bylo to samo. Swiatla to dwa vray lighty z wlyaczona opcja invisible. Oto screeny.
@seba@ Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 hmm, moim zdaniem to procek, moze masz cos zle ustawione, albo jest wadliwy. Proponuje sciagnac Prime95 i puscic na kilka godzin, jak sie wywali to 100% procek.
Gość ant-3d Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 gdyby procek to byl to zakladam ze zauwazylbym jakies inne odchyly nie tylko w 3ds i to w jednej jedynej scenie.
Gość ant-3d Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 Prime95 nic nie znalazl zlego w moim sprzecie. Dalej nie wiem co jest zle...
Gość ant-3d Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 No nie mow mi ze 1 giga to za malo by wyrenderowac glupi samochod
@seba@ Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 hmm, skoro nie procesor to moze pamiec, nie podkrecales jej przypadkiem?
Chalek Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 Nie wiem co jest powodem tego bledu, ale do czego Ci potrzebny displacement i default light wlaczone w tej scenie?
MF Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 Zaimportuj model do nowej sceny i poustawiaj to od nowa ;)... Chałek: Zablysnales! displacement i default light sa wlaczone standardowo, poza tym default light wylacza sie przy wstawieniu jakiegokolwiek swiatla do sceny ...
Chalek Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 malefatal: no wlasnie sie zastanawialem, po co miec wlaczone cos z czego sie nie korzysta. Mam odruch, ze wylaczam wszystko co mi nie potrzebne.
Gość ant-3d Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 Nic ze sprzetowka nie kombinowalem w kompie po za tym mysle ze na 99% mozna wykluczyc wade sprzetowa. Probowalem zaimportowac obiekty do nowej sceny i jeszcze raz to ustawic. Problem dalej sie powtarza. Natomiast jesli czesc obiektow ukryje i ich nie renderuje to problemu nie ma. Wiem ze to moze byc prawdopodobnie zwiazane z ustawieniami raycaster params ale nie mam pojecia o co chodzi.
SansSerif Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 pokaz palcem co to za "kratownica" i w ktorym miejcu w scenie sie znajduje. probelm musi byc w modelu bo blad pokazuje sie podczas przygotowywania modelu do renderingu jak sam komunikat na to wskazuje :) masz tam displacement na tej kratownicy?
Gość ant-3d Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 SansSerif: nie mam displacement na kratownicy. W vrayu wylaczylem displacement i dalej to samo. Wywalilem ze sceny obiekt kratownica i znow to samo z tym ze na innym obiekcie. Wywaliem go i znow to samo na innym itd. Az zmalala mi troche liczba obiektow i poszlo. Tylko co mi z tego jak pol samochodu nie ma. Caly dzien juz dzis nad tym przesiedzialem i bladego pojecia nie mam o co chodzi lub co z tym zrobic. Musi byc jakies wytlumaczenie. Help...
SansSerif Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 moze subdiv swiatel masz za duzy? jesli nie to znaczy ze sie cos popsulo :D przeinstaluj maxa i vraya
SansSerif Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 a zaznacz sobie teraz w properties tej kratownicy "display render mesh" z takimi samymi ustawieniami jak dla renderingu i zobaczysz czy ci ramu starczy :P
Gość ant-3d Napisano 20 Kwiecień 2005 Napisano 20 Kwiecień 2005 SansSerif: masz racje. To pamiec, za malo jej. Tzn. przez moje radosne modelowanie nie starczylo mi jej a powinno starczyc na wiecej niz chce. Mam pytanie. Ponoc w vrayu mozna zrobic tak ze jakos zapisuje sie scene w jakis kosmiczny sposob i wowczas nie musze ladowac obiektow tylko vray laduje sobie siatki sam z pliku. Popnoc to bardzo odciaza pamiec. Wiec gdzie o tym moge poczytac cos wiecej albo jak to dziala??
SansSerif Napisano 20 Kwiecień 2005 Napisano 20 Kwiecień 2005 zrob inaczej. zrob merge tej kratownicy do nowego pliku. poloz ja na plasko i wyrenderuj sobie scanlinem kanal z-depth z widoku top. pozniej uzyj tego co sie wyrenderowalo jako mapy vray displacement dla plane`a ktorego wstawisz zamiast tych splinow. nie zapomnij wlaczyc displacement w ustawieniach vraya.
Bobby_digital Napisano 20 Kwiecień 2005 Napisano 20 Kwiecień 2005 Tak ant to sie nazywa vray proxy, wczytuje geometrie z pliku. Ale niestety nie ma tego w 1.09 wiec mussiz zrobic tak jak ci mowi sansserif :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się