Napisano 19 Kwiecień 200520 l Zalamalem sie. Nad scena juz troche siedze a tu nagle moj vray podczas proby wyrenderowania wywala mi taki blad: "UNHALTED EXCEPTION: Building render normals for node "Kratownice" at time 0 Last marker is at renderinstance.cpp, line 531: (3): Kratownice Press Cancel to abort rendering or Ok to continue" Nie mam pojecia skad sie to wzielo tym bardziej ze wczesniej nie bylo zadnego problemu. Usunolem wszystkie materialy ale problem nadal jest. Nie wiem co mam zrobic. Jesli wezme Ok to pokazuja mi sie jakies smieci zamiast renderu natomiast po nacisnieciu cancel rendering zostaje przerwany. Prosze Was bardzo bardzo o pomoc.
Napisano 19 Kwiecień 200520 l ktorego masz vraya? pokaz siatke obiektu 'kratownica', mozliwe ze przez zamala ilosc ramu, vray obliczajac obiekty widzi ze moze sie wywypac i wywala blad, napisz tez jaki masz sprzet
Napisano 19 Kwiecień 200520 l Plyta asusa nforce 3, geforce 5700 fx, 1 giga ramu, athlon 3000+. Obiekt kratownica to zwykla kratownica zlozona z renderable lines. Jesli ja wywale ze sceny to wykrzacza sie na innym obiekcie. Probowalem colapsowac modyfikatory, atachowac czesci ale nic mi to nie pomoglo. Bialej goraczki juz dostaje. Moj vray to 1.09.03 pod 3ds 6. Gdzies na sieci wyczytalem ze mozna sie pobawic z raycaster params w vrayu. Bawilem sie i nic. Moze nie umiem sie bawic. Pomozcie.
Napisano 19 Kwiecień 200520 l kup sobie nowego vraya, i sproboj.. polecam 1.46.15 :D nie mam pojecia co moze byc przyczyna bledu
Napisano 19 Kwiecień 200520 l pokaz screena sceny z modelem i swiatlami, sreena ustawien vraya, swiatel i materialow to bedzie mozna podyskutowac :)
Napisano 19 Kwiecień 200520 l kome: Za twoja rada zmienilem vray'a. Niestety nie mam 1.46.15 ale mam 1.46.10. Zgadnij co sie stalo? Ano wlasnie nic sie nie stalo. Dalej jest blad. SansSerif: To nie materialy bo je juz wywalalem ze sceny i dalej bylo to samo. Swiatla to dwa vray lighty z wlyaczona opcja invisible. Oto screeny.
Napisano 19 Kwiecień 200520 l hmm, moim zdaniem to procek, moze masz cos zle ustawione, albo jest wadliwy. Proponuje sciagnac Prime95 i puscic na kilka godzin, jak sie wywali to 100% procek.
Napisano 19 Kwiecień 200520 l gdyby procek to byl to zakladam ze zauwazylbym jakies inne odchyly nie tylko w 3ds i to w jednej jedynej scenie.
Napisano 19 Kwiecień 200520 l Prime95 nic nie znalazl zlego w moim sprzecie. Dalej nie wiem co jest zle...
Napisano 19 Kwiecień 200520 l hmm, skoro nie procesor to moze pamiec, nie podkrecales jej przypadkiem?
Napisano 19 Kwiecień 200520 l Nie wiem co jest powodem tego bledu, ale do czego Ci potrzebny displacement i default light wlaczone w tej scenie?
Napisano 19 Kwiecień 200520 l Zaimportuj model do nowej sceny i poustawiaj to od nowa ;)... Chałek: Zablysnales! displacement i default light sa wlaczone standardowo, poza tym default light wylacza sie przy wstawieniu jakiegokolwiek swiatla do sceny ...
Napisano 19 Kwiecień 200520 l malefatal: no wlasnie sie zastanawialem, po co miec wlaczone cos z czego sie nie korzysta. Mam odruch, ze wylaczam wszystko co mi nie potrzebne.
Napisano 19 Kwiecień 200520 l Nic ze sprzetowka nie kombinowalem w kompie po za tym mysle ze na 99% mozna wykluczyc wade sprzetowa. Probowalem zaimportowac obiekty do nowej sceny i jeszcze raz to ustawic. Problem dalej sie powtarza. Natomiast jesli czesc obiektow ukryje i ich nie renderuje to problemu nie ma. Wiem ze to moze byc prawdopodobnie zwiazane z ustawieniami raycaster params ale nie mam pojecia o co chodzi.
Napisano 19 Kwiecień 200520 l pokaz palcem co to za "kratownica" i w ktorym miejcu w scenie sie znajduje. probelm musi byc w modelu bo blad pokazuje sie podczas przygotowywania modelu do renderingu jak sam komunikat na to wskazuje :) masz tam displacement na tej kratownicy?
Napisano 19 Kwiecień 200520 l SansSerif: nie mam displacement na kratownicy. W vrayu wylaczylem displacement i dalej to samo. Wywalilem ze sceny obiekt kratownica i znow to samo z tym ze na innym obiekcie. Wywaliem go i znow to samo na innym itd. Az zmalala mi troche liczba obiektow i poszlo. Tylko co mi z tego jak pol samochodu nie ma. Caly dzien juz dzis nad tym przesiedzialem i bladego pojecia nie mam o co chodzi lub co z tym zrobic. Musi byc jakies wytlumaczenie. Help...
Napisano 19 Kwiecień 200520 l moze subdiv swiatel masz za duzy? jesli nie to znaczy ze sie cos popsulo :D przeinstaluj maxa i vraya
Napisano 19 Kwiecień 200520 l a zaznacz sobie teraz w properties tej kratownicy "display render mesh" z takimi samymi ustawieniami jak dla renderingu i zobaczysz czy ci ramu starczy :P
Napisano 20 Kwiecień 200520 l SansSerif: masz racje. To pamiec, za malo jej. Tzn. przez moje radosne modelowanie nie starczylo mi jej a powinno starczyc na wiecej niz chce. Mam pytanie. Ponoc w vrayu mozna zrobic tak ze jakos zapisuje sie scene w jakis kosmiczny sposob i wowczas nie musze ladowac obiektow tylko vray laduje sobie siatki sam z pliku. Popnoc to bardzo odciaza pamiec. Wiec gdzie o tym moge poczytac cos wiecej albo jak to dziala??
Napisano 20 Kwiecień 200520 l zrob inaczej. zrob merge tej kratownicy do nowego pliku. poloz ja na plasko i wyrenderuj sobie scanlinem kanal z-depth z widoku top. pozniej uzyj tego co sie wyrenderowalo jako mapy vray displacement dla plane`a ktorego wstawisz zamiast tych splinow. nie zapomnij wlaczyc displacement w ustawieniach vraya.
Napisano 20 Kwiecień 200520 l Tak ant to sie nazywa vray proxy, wczytuje geometrie z pliku. Ale niestety nie ma tego w 1.09 wiec mussiz zrobic tak jak ci mowi sansserif :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto