Jump to content

Scena 3D: Akula's dead end


Recommended Posts

Witam:)

Dawno nie zakladalem jakiegos nowego watku w WIP:) moj wybor padl na okret podwodny klasy akula... oczywiscie metoda modelowania jest wszystkim znana:) to NURBs:P

Przyznam sie ze bardzo boje sie zaczynac ten model bo nie wiem czy nie jest on zbyt trudny:) Choc z drugiej strony to powiedzcie sami... ile mozna modelowac glownie z solidow?:)

 

http://members.lycos.co.uk/mohseth1/AkulaWire.jpg

 

 

PS. Sorry ze w ten sposob ukazuja swoje wypociny ale zamknal mi konto na Tripod:P

 

POZDRAWIAM

Link to comment
Share on other sites

kurcze... powiem Ci, ze te lodki podwodne to calkiem interesujacy temat. Jak skoncze Nokie to moze sie skusze na jakas blaszana puszke. A jaka lodke dokladnie robisz? Bo tak sie pacze na te opisy klasy Akula i chyba cos ruskiego by mi sie spodobalo...

Link to comment
Share on other sites

Nie potrafie Ci odpowiedzic, ktora lodz dokladnie robie...ale wydaje mi sie ze klasa Akula i na tym koniec... a Akula jest rosyjska i nie wiem czy sa rozne jej wersje... jesli tak to ja niestety nie wiem jaka to:P a tak btw swoimi czasy zagrywalem sie w Sub Command...:D to byl sjimulajtor:)

A czy nie miales robic jakies Nokii innej?:) np. 6600?:P

POZDRAWIAM

Link to comment
Share on other sites

Tak, tak. Nokia oczywiscie bedzie, ale co po nokii? Mam kolejny telefon na oku, ale chcialbym zrobic cos w przerwie miedzy 6600 a kolejnym telefonem. :)

Dobra, nie bede Ci zasmiecal watku. :)

Link to comment
Share on other sites

Powolutku idzemy do przodu:) nawet nie wiedzialem ze surfacing (jesli to co ja uprawiam mozna tak nazwac:P) jest tak czasochlonny:)

Chcialbym sie podzielic moja wiedza jaka zyskalem podczas dotychczasowego surfacingu:P... pewnie wielu z wass juz to wie... ale jesli jeszcze ktos ma zamiar bawic sie w Rhinoceros 3D to niech sie strzeze:P W poly pierwsza faza modelowania od ktorej zaczynamy jest cube/box/plane a w NURBs pierwsza faza jest... myslenie:P Na poczatku musicie dokladnie przeanalizowac blueprinty i zdjecia jakie posiadacie... to w niedalekiej przyszlosci... (uwierzcie mi na slowo) zaowocuje... bedziecie miec mniej problemow podczas tworzenia i model bedzie o wiele gladszy...

 

Mam jeszcze pytanie... Przy exporcie mesha moge ustawic maximum angle... ile mam dac stopni zeby bylo optymalnie:P

RA -->> przeszukalem chyba juz wszystko:P ale dzieki

 

Tu sa moje wypocinki:P

http://members.lycos.co.uk/mohseth1/AkulaWire3.jpg

 

A tu rufa:

http://members.lycos.co.uk/mohseth1/AkulaWire4.jpg

 

 

Ciesze sie RA ze chociaz Ty interesujesz sie tym watkiem:)

POZDRAWIAM

Link to comment
Share on other sites

Ja to sobie wyobrazam tak: Srodek zimy, morze polnocne, godziny wieczorne (szare klimaty). Lodeczka jest przycumowana do jakiegos prowizorycznego pomostu. W tle jakas slabo widoczna juz gora po drugiej stronie zatoki i fragment morza. To z prawej. Z lewej natomiast: grupka ludzi, jakas ruska ciezarowka i ci ludzie niosa, albo raczej wioza na czyms glowice nuklearna, badz torpede z ladunkiem nuklearnym. Taka scena bylaby wrecz bajkowa dla mnie. :D

Link to comment
Share on other sites

Hehe:) Jasne ze myslalem nad sceneria:) Myslalem nad pokazaniem polowania na druga lodz klasy Los Angeles... na pierwszym planie Akula, ktora o metr minela sie z amerykanska torpeda ta udezyla w jeden z wystrzelonych wabikow... najazd bardziej na dziob:) i otwarte luki torpedowe z ktorych co dopiero zostaly wystrzelone torpedy..., biorace bearing target designated as sierra I:) troszke gry swiatlami... jakies 200 stop pod woda:P to jest moja scena ze snu:P

Link to comment
Share on other sites

No faktycznie... duzo tego nie ma. :)

Mam prosbe: mozesz dac do pierwszego posta zalacznik z aktualnym progresem, bo w natloku watkow na forum, Twojego zawsze musze szukac. :D

 

--edit--

hihi... niezauwazylem ze dodales zalacznik... :>

Link to comment
Share on other sites

hehe, ale urocze :)

tez kiedys tworzyłem łodź podowną (po miesiącu nauki w 3dsmaxie)

to co stworzyłem to był Typhoon 911 Akuła i nawet zrobiłem animacje z efektami cząsteczkowymi, ale nie mialo chyba polowy detali, co ta twoja wersja

zapowiada się ciekawie, powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Chyba na tyle bedzie modelowania:P dodalem jakis szczegoly szczegoliki i tyle:P Teraz chyba gorsza sprawa... export do maxa a potem tekstury...az sie boje o tym myslec:P

AkulaWire9.jpg

 

 

 

Aha! Taki roboczy render jest w pierwszym poscie:P

Link to comment
Share on other sites

Dorobilem jeszcze troszke szczegolow... ale z przykroscia musze stwierdzic ze WIP zostaje zakonczony... moze odstawie go do Rhino 4 z brazilem? bo teraz za zadne skarby nie potrafie go wyeksportowac do Maxa:( tak zeby byl "gladki" Zreszta jak co nie co mi wyjdzie to padam na texturach... i leze kombinuje jak kon pod gore ale nic z tego nie wycjodzi:(

POZDRAWIAM

Link to comment
Share on other sites

kome, hindus --> zapewniam was ze napewno skoncze te prace:) (jak tylko uporam sie z sercowymi problemami;/) wkoncu jakas musze, prawda?:P Komp mi nie wyrabia jak exportuje do mesha... probuje igesami i zobacze jak to wyjdzie:)

Link to comment
Share on other sites

No MohSETH prosisz sie o niezlego... klapsa. :P

Zalatwiaj szybko te sprawy sercowe, albo forum wystosuje oficjalna laurke. :D Wkoncu tyle tutaj grafikow, ze kazdy moglby jeden piksel narysowac i cos by z tego wyszlo. :D

 

pozdrawiam i trzymam kciuki.

Link to comment
Share on other sites

nie rozumiem cie :) dla mesha nic nie zmienia czy robisz cale elementy czy poszczegulne surfy, bo i tak robi z tego oddzielne meshe i nie welduje wertexow. pozostaje ci to albo poweldowac recznie w maxie (:F) albo posiedziec troszke dluzej przy ekspporcie i zrobic to na tyle dokladnie zeby nie bylo widac szczelin

Link to comment
Share on other sites

Wczesniej chodzilo Ci o to zeby kazdy surf exportowac osobno... ale jak to zrobie to jak otworze maxa to te surfy bede porozwalane po calej scenie a to nie w chodzi w gre bo puzzli nie chce ukladac:P nie wiem czy dobrze Cie zrozumialem:P Czy dac explode zaznaczyc wszystko w Rhino i wtedy export?

Dzieki za cierpliwosc:)

Link to comment
Share on other sites

otworze maxa to te surfy bede porozwalane po calej scenie

 

jakim prawem? co ty pieprzysz :)

wszystko bedziesz miec na swoim miejscu, wystarczy troszke cierpliwosci zreszta ten twoj model malo skomplikowany jest chodzi mi o ilosc surfow wiec sobie spokojnie poradzisz :)

Link to comment
Share on other sites

Proba exportu... niby jestem z niej zadowolony gdyby nie jeden fakt... Akula wazy tyle ze w rzeczywistosci nie mogla by plywac:P a mianowicie grubo ponad 1.700.000 polys:) chyba jednak bede musial pobawic sie "tym" suwakiem:P

 

kome --> Exportowalem jako caly obiekt:) wystarczylo zwiekszyc plik wymiany o jakis 2 Gb:)

Zastanawiam sie nad scena w porcie i zaladunkiem glowicy (To byl chyba pomysl RA) ale jeszcze sie zastanowie:P

A tu takie BAARDZO wstepny renderek:) nie wiem dlaczego ale Vray mi sie walnal wiec to mental jest... ale on wolny:P

 

RENDERING TIME: 21:35

 

akulaRenderMental.jpg

Link to comment
Share on other sites

hindus powiem szczerze ze na jakis czas odpoczalbym od Akuli a Free modeling jest nawet kuszaca alternatywa:P Tylko ze z problemow osobistych to nawet za bardzo nie chce mi sie nic robic ale zobaczymy:)

Link to comment
Share on other sites

hmmm... fale duzo spokojniejsze by sie przydaly. Zanurz go troche bardziej, razem ze sterami wysokosci. One beda widoczne jak dasz odpowiedni material na wode. :)

 

edit:

Z tymi falami to moze inaczej: Niech beda dosc gwaltowne, ale duzo mniejsze i wystepujace z duzo wieksza czestotliwoscia, bo teraz gubia sie troche proporcje lodki.

Link to comment
Share on other sites

Troszke popracowalem nad falami... zmiejszylem je... ale sa troszke wzburzone bo w moim umysle zrodzila sie burza:P

Moj komp prawie wyskakuje za okno... ilosc polys w scenie wynosi 1.885.110 cos kolo tego:P a jeszcze dojdzie dzwig zaladunkowy w Rhino wymodelowany oczywiscie:P nie wiem jak to wszystko bedzie ale jak trzymacie kciuki to wielkie THX:)

 

Render to Scanline z light tracerem... moze mi ktos pomoc stworzyc material wody?

akulaRenderMental3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bede musial sie pouczyc photoshopa:P Bo komp mi nie wyrobi:P takze zrobie je w 2D:) a powiedzcie jakie sa wasze odczucia co do tej pracy? Podoba sie czy nie?:)

POZDRAWIAM

 

PS. RA wiecej?!:P to se ne da pane hawranek:P komp mi sie sam zabije dlatego bedzie tak jak jest:P textura jeszcze wszystko poprawi:)

Link to comment
Share on other sites

spróbuj zrobić te fale realflowem itp.

teraz mi sie przypomniało jak wyszły w 2d comicowi w midway'u

ew. jak ci komp nie wyrabia to zrób pod wodą i zrezygnuj ze scenki

akula 5/6

scenka 2/6

 

---EDIT---

to z realflowem to głupi pomysł jednak

Link to comment
Share on other sites

nie no bez jaj jeak mu komp nie wyrabia to za realflowa niech sie nie bierze, po za tym ta fale to już lekkie przegięcia(za duże) po drugie tafla wody i tak powinna być bardziej płaska :P przy takich falach jak masz to mogło by port zalać :P

 

daj jakiegoś plane'a 10x10, przesuń pare vertexów w kierunku pionowym i daj ms, i zotaw tak jajk będzie, poza tym gdzieś kome ma próbke shadera wody gdzieś tu wstawiał na forum teścik mały i scenke to podpatrz sobie or luknij na stronke/pracke uncle'a też ma taki motyw z wodą i portem także będziesz wiedział jak może to wyglądać, nei wiem może powinieneś zastanowić się nad displacement map ?

 

Zrób mi tą przyjemność i zrób n apłaskiej (w ostatecznośmi minimalnie wzburzonej fali) patrzaj tu ;) http://www.evermotion.org/uploaded_gfx/uboot.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy