Loozack Napisano 31 Maj 2005 Share Napisano 31 Maj 2005 Witam, sporo osób nie do końca rozumie na jakiej zasadzie funkcjonuje Fillet Edge, postanowiłem trochę to nakreslić... jak widać na załączonym obrazku wielkość filleta jest uzależniona nie tylko od promienia ale również od kąta pomiędzy filletowanymi powierzchniami, niestety rzadko jest to porządanym efektem a więc w sytuacjach, gdzie na całej długości filleta powierzchnie mają różne kąty polecam stosować Pipe -> Cut -> Blend Surface/Sweep 2 Rails pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zipper Napisano 31 Maj 2005 Share Napisano 31 Maj 2005 hły hły hły ;] niby oczywiste ... ale napewno wielu ludziom sie przyda ... PS. w czym to robiles ? MAX? ;) (joke) pozdro ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zipper Napisano 31 Maj 2005 Share Napisano 31 Maj 2005 a teraz zeby nie bylo ze sie nabijam i nie potraktowalem tutka powaznie ;) to tak to wyglada w praktyce ... pozdrawiam & have fun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loozack Napisano 1 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 1 Czerwiec 2005 a niech ktoś teraz spróbuje powiedzieć, że nie wie jak to działa... :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kroolu Napisano 2 Czerwiec 2005 Share Napisano 2 Czerwiec 2005 Polecam stosować Pipe -> Cut -> Blend Surface/Sweep 2 Rails Mogłbys mi to opisac? bo ja pojecia nie mam o co chodzi z tym..mam Rhino od trzech dni...wczesniej pracowałem na maxie...fillet faktycznie zadko sie udaje dlatego prosze o rozpisanie tej metody drugiej ktora podałes...P.S..mam cos takiego jeszcze jak plugin Powersolids..i tam jest takie cos jak PowerFillet..ale nie wiem jak z tego korzystac...może tesh wiesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loozack Napisano 2 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 2 Czerwiec 2005 wygląda to tak - kopiujesz krawędzie w miejscu gdzie ma być fillet (Duplicate Edge), łączysz je w jedną krzywą (Join), robisz na tej krzywej Pipe (...), przedłużasz końcówki krzywej, żeby objęła całą powierzchnię przecinanego elementu (Extend Surface), tniesz powierzchnię rurą (Split), w miejscu powstałej dziury robisz Blend Surface lub Sweep 2 Rails i tworzysz w ten sposób powierzchnię filleta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 2 Czerwiec 2005 Share Napisano 2 Czerwiec 2005 w miejscu powstałej dziury robisz Blend Surface lub Sweep 2 Rails i tworzysz w ten sposób powierzchnię filleta tylko że trzeba jeszcze porobić dobre (blend z g2) kurwy które będą profilami dla tego 2rail ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loozack Napisano 2 Czerwiec 2005 Autor Share Napisano 2 Czerwiec 2005 a no, w kurwach siła, chociaż G2 (Curvature) nie zawsze jest wskazane, takie delikatne zaokrąglenia są dobre na większych powierzchniach moim zdaniem, na mniejszych, takich jak małe fillety, lepiej sprawdza się G1 (Tangency), wygląda bardziej technicznie ;) pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się