Napisano 31 Maj 200519 l Witam, mam film nakrecony zwyczajna kamera z "doczepianymi" modelami 3d. Chce zrobic zeby czasem te modele chowaly sie za jakimis prawdziwymi obiektami uzywajac do tego masek tylko ze zapomnialem jak je sie robilo :P ( kiedys to umialem :/ ) dzieki i pozdrawiam
Napisano 31 Maj 200519 l w jakim programie pracujesz? w combustion dodajesz operator Draw Mask warstwie z obiektem 3d, rysujesz, trackujesz ją do tła albo ręcznie animujesz(szybko idzie), wiecej informacji w helpie. pozdrawiam
Napisano 1 Czerwiec 200519 l Autor w 3ds max 5... z combustion nie mialem jeszcze doczynienia wiec nie wiele mi to mowi.. ale dzieki.. :)
Napisano 1 Czerwiec 200519 l Autor P.S - pamietam ze tam nakladalo sie jakos texture ( mask ) na plane ktory zaslanial obiekt 3d tylko ze mi to nie wychodzi. Efekt jest taki ze na obiekcie mam nalozony caly film, a nie jego fragment ( taki ktory pokrywal by sie z filmem w enviorment i viewport background )
Napisano 1 Czerwiec 200519 l Combustion nie z maxa. To osobny program A co do masek w maxie to jest tam mapa która się nazywa mask, tylko, że ona nie działa na zasadzie kluczowania koloru.
Napisano 1 Czerwiec 200519 l Autor heh.. ale ja to kiedys robilem w maxie i niestety zapomnialem jak. Jedyne co pamietam to to ze mialem jakis filmik w enviorment i viewport bg. ( to byla jakas gora czy cos takiego ). Narysowalem sobie zwykla kulke ( to byla animacja jej ruchu wlasciwie.. ) a potem przed nia w miejscu gory ustawilem plane i poprzesuwalem w nim vertexy aby pasowal do jej krawedzi. Nastepnie mieszalem cos w texturach ( mask ) i wyszlo mi tak ze plane wzial na siebie kolorki gory a kulka robila wrazenie wynurzania sie zza niej. Teraz gdy proboje to zrobic ( tylko ze juz nie z gora i kulka ) nie wychodzi mi.. Nie wiem czemu - pewnie zle cos robie z textura...
Napisano 2 Czerwiec 200519 l robienie tego w maxie to głupota, nie jest do tego stworzony, weź sie zainteresuj takim softem jak AfterEffects albo Combustion
Napisano 3 Czerwiec 200519 l w maxie można za pomocą materiału matte/shadow, musisz temu planowi zasłaniajacemu obiekt nadać ten materiał, efekt bedzie delikatnie muwiąc nieprecyzyjny :] sprubuj sam zobaczysz. W zasadzie matte/shadow bardziej przydaje sie do przenoszenia cieni i komponowania potem w innym sofcie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto