Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

mam film nakrecony zwyczajna kamera z "doczepianymi" modelami 3d. Chce zrobic zeby czasem te modele chowaly sie za jakimis prawdziwymi obiektami uzywajac do tego masek tylko ze zapomnialem jak je sie robilo :P ( kiedys to umialem :/ )

 

dzieki i pozdrawiam

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

w jakim programie pracujesz? w combustion dodajesz operator Draw Mask warstwie z obiektem 3d, rysujesz, trackujesz ją do tła albo ręcznie animujesz(szybko idzie), wiecej informacji w helpie. pozdrawiam

Napisano
  • Autor

w 3ds max 5... z combustion nie mialem jeszcze doczynienia wiec nie wiele mi to mowi..

 

ale dzieki.. :)

Napisano
  • Autor

P.S - pamietam ze tam nakladalo sie jakos texture ( mask ) na plane ktory zaslanial obiekt 3d tylko ze mi to nie wychodzi. Efekt jest taki ze na obiekcie mam nalozony caly film, a nie jego fragment ( taki ktory pokrywal by sie z filmem w enviorment i viewport background )

Napisano

Combustion nie z maxa. To osobny program

A co do masek w maxie to jest tam mapa która się nazywa mask, tylko, że ona nie działa na zasadzie kluczowania koloru.

Napisano
  • Autor

heh.. ale ja to kiedys robilem w maxie i niestety zapomnialem jak. Jedyne co pamietam to to ze mialem jakis filmik w enviorment i viewport bg. ( to byla jakas gora czy cos takiego ). Narysowalem sobie zwykla kulke ( to byla animacja jej ruchu wlasciwie.. ) a potem przed nia w miejscu gory ustawilem plane i poprzesuwalem w nim vertexy aby pasowal do jej krawedzi. Nastepnie mieszalem cos w texturach ( mask ) i wyszlo mi tak ze plane wzial na siebie kolorki gory a kulka robila wrazenie wynurzania sie zza niej.

 

Teraz gdy proboje to zrobic ( tylko ze juz nie z gora i kulka ) nie wychodzi mi.. Nie wiem czemu - pewnie zle cos robie z textura...

Napisano

robienie tego w maxie to głupota, nie jest do tego stworzony, weź sie zainteresuj takim softem jak AfterEffects albo Combustion

Napisano

w maxie można za pomocą materiału matte/shadow, musisz temu planowi zasłaniajacemu obiekt nadać ten materiał, efekt bedzie delikatnie muwiąc nieprecyzyjny :] sprubuj sam zobaczysz. W zasadzie matte/shadow bardziej przydaje sie do przenoszenia cieni i komponowania potem w innym sofcie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności