Jump to content

Problem z maskami


mr.funky

Recommended Posts

Witam,

mam film nakrecony zwyczajna kamera z "doczepianymi" modelami 3d. Chce zrobic zeby czasem te modele chowaly sie za jakimis prawdziwymi obiektami uzywajac do tego masek tylko ze zapomnialem jak je sie robilo :P ( kiedys to umialem :/ )

 

dzieki i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 7
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

w jakim programie pracujesz? w combustion dodajesz operator Draw Mask warstwie z obiektem 3d, rysujesz, trackujesz ją do tła albo ręcznie animujesz(szybko idzie), wiecej informacji w helpie. pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

P.S - pamietam ze tam nakladalo sie jakos texture ( mask ) na plane ktory zaslanial obiekt 3d tylko ze mi to nie wychodzi. Efekt jest taki ze na obiekcie mam nalozony caly film, a nie jego fragment ( taki ktory pokrywal by sie z filmem w enviorment i viewport background )

Link to comment
Share on other sites

heh.. ale ja to kiedys robilem w maxie i niestety zapomnialem jak. Jedyne co pamietam to to ze mialem jakis filmik w enviorment i viewport bg. ( to byla jakas gora czy cos takiego ). Narysowalem sobie zwykla kulke ( to byla animacja jej ruchu wlasciwie.. ) a potem przed nia w miejscu gory ustawilem plane i poprzesuwalem w nim vertexy aby pasowal do jej krawedzi. Nastepnie mieszalem cos w texturach ( mask ) i wyszlo mi tak ze plane wzial na siebie kolorki gory a kulka robila wrazenie wynurzania sie zza niej.

 

Teraz gdy proboje to zrobic ( tylko ze juz nie z gora i kulka ) nie wychodzi mi.. Nie wiem czemu - pewnie zle cos robie z textura...

Link to comment
Share on other sites

w maxie można za pomocą materiału matte/shadow, musisz temu planowi zasłaniajacemu obiekt nadać ten materiał, efekt bedzie delikatnie muwiąc nieprecyzyjny :] sprubuj sam zobaczysz. W zasadzie matte/shadow bardziej przydaje sie do przenoszenia cieni i komponowania potem w innym sofcie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy