jetchan Napisano 3 Czerwiec 2005 Napisano 3 Czerwiec 2005 Witam,jestem to nowy i mam taki problem,mam nadzieję,że mi ktoś pomoże,z góry dzięki:a mianowicie dałem obrazek na tło i chciałbym umieścić na tym obrazku obiekt 3d,wkomponować go tak by flara(także zrobiona w 3d) dawała cień tego obiektu na ziemię,ale właśnie,jak zrobić by był cień a jednak pozostało to co jest w tle.Czytałem gdzieś kiedyś,ale nie mogę tego znaleźć,że robi się to jakoś tak,że tworzy się obiekt plane jako podłoże dla obiektu 3d,później robi się by ten plane był jakoś przezroczysty,tzn by renderowało się to co jest za nim,ale jednocześnie by obiekt dawał cień na ten plane.Mam nadzieję,ze mnie rozumiecie.Dzięki jeszcze raz za odpowiedź.
soshka.cg Napisano 3 Czerwiec 2005 Napisano 3 Czerwiec 2005 Chodzi ci o "matte/shadow" i tego musisz poszukać w helpie :) pozdro
AGmakonts Napisano 3 Czerwiec 2005 Napisano 3 Czerwiec 2005 Na tym forum nie tak dawno PENdzel umieścił świetny tutorial do V-raya o komponowania 2D z 3D ponadto na max 3d sa 2 inne tutki właśnie o tym. Jeśli je przerobsz to napewno bedziesz wiedział jak zrobić swoją pracke.
jetchan Napisano 3 Czerwiec 2005 Autor Napisano 3 Czerwiec 2005 Dziękuję Wam,mam już to :-D Bardzo proste,poszukałem w helpie 3ds matte/shadow.To było bardzo proste,ale nie wiedziałem zupełnie czego szukać :-) Dzięki jeszcze raz.Pozdrawiam.
.ai Napisano 3 Czerwiec 2005 Napisano 3 Czerwiec 2005 obiektowi na który ma padać cień dajesz materiał matte/shadow, renderujesz i nagrywasz do 32 bitowej Targi (*.tga) i masz przedmiot z cieniem na przezroczystości gotowy do wmontowania.
jetchan Napisano 3 Czerwiec 2005 Autor Napisano 3 Czerwiec 2005 Dzięki .ai tego też potrzebowałem,ale nie wiedziałem jak to się robi.Daję obrazek,jestem noobem więc nie krytykujcie za bardzo ;/
Shogun 3D Napisano 3 Czerwiec 2005 Napisano 3 Czerwiec 2005 Euh... No, klimat jest, ale te czarne , czy moze raczej zacienione obiekty są całkowicie nieczytelne. Poza tym jak już to dajesz, to może lepiej wstaw to do działu WIP.
jetchan Napisano 7 Czerwiec 2005 Autor Napisano 7 Czerwiec 2005 .ai lub kto wie,mam do Was prośbę-a jak zrobić by na przykład obiekt zrobiony w 3ds miał przezroczyste tło? np dam taki przykład: chciałem zrobić śnieg w 3ds i wkleić go na obrazek w photoshopie,da się zrobić by zamiast czarnego tła w renderingu była przezroczystość? sorry za takie głupie pytania,próbowałem zgrywać do 32 bitowej Targi ale nadal było czarne tło.
streaker Napisano 7 Czerwiec 2005 Napisano 7 Czerwiec 2005 nie wiem, mnie też nie chciał, nie wiem czemu, w każdym razie ja zawsze zapisuje do .png, format bezstratny, 24 bity + 8 na alpha
jetchan Napisano 7 Czerwiec 2005 Autor Napisano 7 Czerwiec 2005 No i jest wtedy przezroczyste tło?Jak sobie z tym poradziłeś?
streaker Napisano 8 Czerwiec 2005 Napisano 8 Czerwiec 2005 no pisze, że przy .png nie ma żadnych problemów, żeby zapisać alphe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się