Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam, chce z kolegami zrobic animacje polaczona z filmem czegos w stylu wyscigu ze SW Mroczne Widmo ( oczywiscie wiecej tu bedzie animacji niz filmu bo wszystko lacznie z otoczeniem chce zrobic w 3d ). Jak narazie modeluje statek jakim smigal Anakin - mam juz jako taki silnik i zaczalem robic juz jego textury. Narazie wszystko renderuje scanline'em ze skyligh ale w przyszlosci planuje uzyc Vraya.. Nie znam sie zabardzo na nim a chcialbym uzyskac jakis ladny efekt wiec mam nadzieje ze bede mogl liczyc na Wasza pomoc w razie czego :)

 

zamieszczam to co narazie udalo mi sie zrobic ( p.s - wiem ze model nie ma zbyt wielu szczegolow lecz to dzialanie zamierzone - detale zastapie ladnymi texturkami a przy okazji komp mi sie nie spali przy probie animacji :)

  • Odpowiedzi 113
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zrobilem nowa testurke i poprawilem troche stare. Nie wiem czy tak moze zostac.. Chcialbym zaczac to renderowac vrayem i zrobic jakies lekkie odbicia hdri na tych zoltych pomalowanych elementach.. W kazdym razie juz niedlugo powinny sie tu znalezc kolejne rendery ( mam cale wakacje :) )

Napisano

Dorobilem kolejna texturke fragmentu silnika.. zaczynam sie wlasnie bawic Vrayem ( te rendery sa jeszcze robione scanlinem ). Szukam mapek hdri z widokami na jakies pustynne tereny ( cos jak texas, california.... wielki kanion :) Nie wiecie moze gdzie mozna takie sciagnac?

 

to bylo za duze wiec wrzucilem na serwer:

-> http://www.strony.wp.pl/wp/mr_funky/update2.jpg

-> http://www.strony.wp.pl/wp/mr_funky/update3.jpg

 

 

.. i co o tym myslicie?

Napisano

no no, coraz ładniej :) to jest podracer Anakina, prawda?

pokaz jeszcze siateczke

powinienes chyba poprawić teksturke na takim podłużnym płaskim żółtym elemencie (wydaje sie troche rozmyta wzdłuż)

Napisano

skylight jest dobry tylko dlugo sie renderuje, mam ten sam problem czesto ze zamiast cierzko pracowac przy siatce ciezko sie opieprzam patrzac na zolwi rendering :), Pod jest jak narazie ok, choc sie na tym nie znam zabardzo

Napisano

tak to jest pojazd Anakina ( czeka mnie jeszcze zrobienie jakiegos drugiego zeby bylo z czym sie scigac :) Bede musial jeszcze pomyslec jak zrobic otoczenie... Myslalem ze uzyje do tego terragena ale jednak wole zwyklego maxa.. Troche sie boje bo nie robilem jeszcze tak rozleglych przestrzeni no ale moze jakos pojdzie (help).. Przydaloby sie zastosowac efekt goracego powietrza i ziarna filmowego ( slyszalem cos o tym kiedys ale jeszcze sie nie dogrzebalem gdzie tego szukac - wie ktos moze? ).

 

Juz wrzucam siateczke + maly bonus ( nie moglem sie powstrzymac zeby to zrobic heheh - w finalnej wersji ta.. ee.. plazma? bedzie napewno lepiej wygladala... )

 

 

p.s -mkk3a -> sproboje cos zrobic z ta texturka ( gizmo rozciagne i zobacze co sie stanie :)

Napisano

ok.. zrobilem postepy w texturach - juz niewiele zostalo jezeli o to chodzi. Zaczalem sie bawic Vrayem.. chce zrobic cos a'la lekko polyskujacy metal ale nie bardzo mi wychodzi. Sciagnalem z evermotion vray materials.. Sa tam rozne maty - ja proboje cos uzyskac modyfikujac "basic aluminium". Niestety nie wiem jak zrobic aby texturka ktora narysowalem wczesniej w photoshopie "weszla" na to aluminium. W skutek tego wychodzi mi albo wypolerowany na glanc niemalze chrom albo cos w stylu papieru sciernego - troche tak jakby texturka moja wczesniejsza weszla na to aluminium tylko w jakis zly sposob ( taki noise ). Jezeli ktos wie jak przeobic standardowy material aluminium w vrayu tak aby mozna bylo na niego wstawic potem jakas texturke ktora by przejela jego wlasciwisci niech da znac :) Dzieki

Napisano

wyrenderowalem vrayem dla proby materialu jedna czesc z tylu silnika ( sklonowalem ja wczesniej zeby miec porownanie ). Jeden i drugi material byl bazowany na "basic aluminium" z evermotion. Tak samo jeden i drugi ma nalozona moja wczesniejsza texturke z photoshopa ( ten dalej - w diffuse [texturki wogole nie widac], ten blizej - w reflect ). Wyglada na to ze w reflect jako tako to wychodzi.. nie wiem czy tak moze zostac i czy ta technika przerobic teraz wszystkie ( te "metalowe" ) czesci silnika czy tez moze znacie jakas lepsza metode... Dodam ze render tego obrazka trwal WIEKI wiec przy animacji bedzie raczej krucho.. ale... heheh w koncu mamy wakacje.. Czekam na opinie.. :)

 

p.s - dodaje jeszcze screen z material editora.. ( tego materialu z obiektu blizej kamery )

Napisano

wyglada na to ze silnik juz skonczylem... no moze poprawie kilka drobnych rzeczy ale to nic takiego. Dzisiaj zabieram sie za zrobienie tych "kabli" laczacych silniki z kadlubem. Wrzucam to co jest narazie..

 

p.s - czy to zawsze tak dlugo trwa??? - render 1 klatki 2,5 h!.. i jak tu robic animacje..heh

Napisano

coraz fajniej to wygląda, ładne materiały (choc ten metal wydaje się nieco zbyt czysty).

nie powinienes moze jednak najpierw wszystkiego wymodelować a dopiero potem zabrać się za materiały?

Napisano

moze i powinienem :P ale nie moglem sie doczekac jak to bedzie wygladalo :) Teraz przez najblizsze pare dni zajmowal sie bede modelowaniem i textorowaniem reszty statku. Potem trzeba pomyslec nad nastepnym ( do wyscigu potrzeba wkoncu conajmniej 2 :)

Napisano

własnie, mialem sie tez spytac, czy to bedzie wyscig, czy spokojnie sobie stojący na parkingu wyścigowiec, no ale juz sam o tym wspomniales :)

drugi podracer bedzie identyczny czy inny model? i kto go będzie prowadził?

Napisano

drugi podracer bedzie inny.. znajde jakies zdjecia na internecie ( chociaz ciezko dostac inne niz pojazdu Anakina ). Bedzie to wyscig i ja bede prowadzil tego oto podracera a moj kolega drugiego.. tego ktorego jeszcze nie ma:). Chcemy to zrobic za pomoca blueboxa u mnie w garazu :D Trzeba tylko zrobic takie drazki jakie to mial Anakin i skombinowac fotel od samochodu.. Wlasciwie to tylko to bedzie filmowane "normalna" kamera - reszta to czysta animacja. Mam nadzieje ze sie uda... to taki "plan na wakacje" hehehe..

Napisano

..zaczalem jednak od kabiny nie od tych "kabli" i zamieszczam co narazie udalo mi sie zrobic ( polowki nie sa jeszcze zweldowane wiec w pewnych miejscach widac linie ). Musze zaraz zrobic jeszcze wnetrze statku ( tak ogolnikowo.. bez detali typu wskaznik oleju..chyba bedzie tam tylko fotel i te kontrolery :P )

Napisano

dorobilem troche szczegolow.. wsumie to chyba wszystko jezeli chodzi o ten model oprocz "kontrolerow" ale to nie problem. Teraz czeka mnie texturowanie kabinki.... koszmar. Najgorsze jest to ze moj kompuetr zaczyna sie powoli mulic gdy wszystkie czesci sa widoczne..boje sie co bedzie jak dojdzie drugi i otoczenie..eh. Tak wogole to chce zrigowac te statki. Nie wiem czy to dobry pomysl ale wydaje mi sie ze najlepiej bedzie w ten sposob sterowac tymi plytami z przodu silnika i innymi czesciami ktore podczas lotu ciagle sie ruszaly ( np. te kable laczace silniki z kadlubem nie byly caly czas napiete wiec jakos bedzie trzeba zanimowac ich targanie na prawo i lewo :/ )

 

p.s - martwi mnie tez dlugosc renderu. Gdy robie to w vrayu na kazde nawet najmniejsze odbicie render poswieca kupe czasu. Slimaczyl sie z ta scenka ktora wlasnie wrzucam ponad 2 godziny. Nie wie nikt moze jak dobrze ustawic parametry vraya zeby to szlo szybciej przy dobrej jakosci? Dzieki i pozdrawiam.

Napisano

zrobilem textury dla kabinki... wiem ze tam z przodu na "masce" powinien byc taki wzorek ale niestety nie moglem go zrobic - ksztalt bryly z przodu jest zbyt pogmatwany na takie wariacje ( przynajmniej dla mnie :). Co myslicie o tym tak wogole myslicie? Bo dawno nikt nic nie komentowal.....:(

Napisano

wyrenderowalem teraz wszystko - trwalo to dokladnie 3,5h ( masakra.. ). Mysle ze w odbic bede uzywal tylko w scenach z bliska a gdy kamera bedzie daleko od pojazdu beda to zwykle matowe texturki ( i tak nikt nie zauwazy wiekszej roznicy ). Wkurza mnie dlugosc tego renderingu... zeby bylo szybciej sproboje uzyc renderu sieciowego. Tak wogole - dalem nowy temat w dziale rendering apropos tego ale nikt mi nie odpisal jak dotad wiec moze ktos tutaj bedzie wiedzial -> kiedys na stronie glownej max3d byl watek odnosnie renderingu przez internet - jakas firma oferowala za darmo 30 min tego na 40 athlonach ( jak chcialo sie jechac dalej trzeba bylo zaplacic ). Takie 30 min na 40 athlonach moze rownac sie wielu wielu klatkom.. Jezeli ktos zna adres tej stronki prosilbym o odpowiedz :)) Dzieki

 

p.s - niech sie ktos wypowie na temat tego poda bo juz sam nie wiem czy taki moze byc czy tez cos pozmieniac

Napisano

Zabralem sie za drugiego poda. Wybralem sobie taki model ktory nie bedzie wymagal zbyt wielu polygonow a przy tym ladnie sie prezentowal. Oto co mam jak narazie :

Napisano

dzeki hkropinski. Blueprintow z tego co wiem nie ma. Zamiast tego uzywam zdjec z boku ( mozna takie znalezc na internecie ) + do tego opieram sie na screenach z filmu i zdjeciach plastikowych modeli :)

Napisano

Kolejne updaty - dzisiaj dorobilem kabinke i poprawilem nieco detale silnika. Nie wiem czy kabinka moze taka zostac ( zrobie jej jeszcze fotel ) czy tez zmienic cos w siatce. Chyba jednak zmienie bo nie podoba mi sie w kilku miejscach. Najgorsze jest jednak to gdy wrzuce do jednej sceny obydwa statki. Kompter zaczyna ledwo zipiec wiec mam male pytanie. Czy gdy zriguje modele ( bo chce je zrigowac ) bede mogl wylaczyc mesh smooth na kabinkach na czas animacji a gdy skoncze ustawiac wszystko wlaczyc go z powrotem? Dzieki

Gość marcin_mocny
Napisano

oo... jakie duże silniczki, widzę że używasz mapki hdri nawet przy renderze ze zwykłymi shaderkami, prawda:)??

Napisano

tak to prawda :) Mam jedna scene z ustawionym vrayem gdzie wrzucam modele do renderingu ( bez wzgledu na to czy maja jakies textury czy nie ). Co do silniczkow to takie sa w oryginale :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności