Napisano 9 Lipiec 200519 l taki samolocik ciagnie takie silniki? ci z ST to maja fantazje;).. no a siateczka mogl bys rzucic, a ocena moja to 5/6, ale nie przejmuj sie jak bedzie finish to dam 6:D pozdr
Napisano 9 Lipiec 200519 l Autor Dzieki za komentarze. Niedlugo wrzuce siateczke. Mam natomiast male problem w sprawie textur bo cos zle zrobilem z materialami ( to juz wiem napewno ) ze renderuje mi sie okolo 3h srednio scenka vrayem. Wiec mam takie pytanie: Jak polaczyc zwykly material aluminium sciagniety razem z innymi matami z evermotion ( basic aluminium ) z moja texturka narysowana w photoshopie? Ja to polaczylem wrzucajac moj material w reflect... Efekt jest calkiem przyzwoity ( rendery poprzedniego podracera ) no ale ten SLIMACZYYYYYY render mnie wykonczy :( Pomozecie? :P
Napisano 11 Lipiec 200519 l Autor zrobilem troche textur dla mojego silniczka. Dlugo mnie nie bylo ale przez ten czas meczylem sie nad ustawianiami rendera i materialow ( za dlugo sie renderowalo ). Teraz idzie juz szybko cale szczescie... Co powiecie na to?
Napisano 12 Lipiec 200519 l Autor Powolutku posuwam sie z texturami.. Jak sie uda to sproboje dodac troche fajnej rdzy i brudu na tych srebrnych elementach. Teraz natomiast biore sie do roboty przy "odchudzaniu" pojazdu ( jednego i drugiego ). Chce powywalac polygony ktorych nie widac jak np. te w srodku tub itd. Wrzucam to co zrobilem do tej pory..
Napisano 13 Lipiec 200519 l Autor Zrobilem kolejna partie textur. Wiekszosc blendem.. Chyba nawet niezle mi wyszlo wiec ta metoda przerobie kilka textur z poprzedniego podracera. Narazie jednak chce skonczyc tego :) p.s - czas renderingu obu obrazkow to okolo 12 minut ( juz nie 3 godziny :D )
Napisano 13 Lipiec 200519 l dales 5 swoich postow pod soba...1 raz tak widze;) nikt nie chce komentowac wiec ja cos powiem: fajne. dzieki. pozdr
Napisano 13 Lipiec 200519 l ja też powiem że spoko :D I pytanko: jak zrobiles material ten taki chromo metal?
Napisano 13 Lipiec 200519 l Heh, niezłe.Obczaj to:http://scifi3d.theforce.net/list.asp?intGenreID=10&intCatID=12
Napisano 14 Lipiec 200519 l bardzo fajnie, ale mam pewne zastrzezenia co do materiłow. konkretnie chodzi o ten pomaranczowy - ni to rdza, ni to farba... poza tym za czesto powtarza sie ten wzór w połączeniu z metalem (takie zamaszyste "c"). z modelingu nie podoba mi sie kabina (czy jak to nazywa). wygląda troche jak lowpoly z chamskim meshsmoothem (zbyt obły jest ten element). choc z drugiej strony i tak jest dosyc mały, wiec chyba nie powinna byc widać w ostetecznym rendering (szczególnie jak dodasz teksturki)
Napisano 14 Lipiec 200519 l Autor mkk3a ps - wrzucam mapke black&white z tymi "c" ( wiem ze koncowki nie sa dopasowane ale zlaczaja sie pod spodem wiec nie bedzie ich widac :P )
Napisano 14 Lipiec 200519 l Autor Dorobilem jeszcze 2 texturki z tylu silnika. Teraz zostal mi juz tylko ten srodek ale to zrobie jutro :)
Napisano 15 Lipiec 200519 l Autor No i wyglada na to ze skonczylem texturowac silnik...:) Od jutra zaczynam kabinke
Napisano 17 Lipiec 200519 l Autor Heh.. zamiast zrobic kabinke poprawilem textury silnika pierwszego podracera ( ogolnie chodzilo o to by sie szybciej renderowalo i ladniej wygladalo :)
Napisano 18 Lipiec 200519 l Mi sie podoba ale co ze szczegółami? Gdzie drążki sterujace? (PS Chyba ze bedzie to i tak niewidzoczne na finalnym efekcie wiec nie ma po co robic :)
Napisano 18 Lipiec 200519 l Autor szczegoly dorobie ale bez przesady :) No i bede je wlaczal tylko przy blizszych spotkaniach kabinki z kamera.. No a zreszta w tym modelu kontrolerem jest zdaje sie pojedynczy joystick wiec tak czy siak go nie byloby widac ;)
Napisano 18 Lipiec 200519 l Jeszcze zlacze elektryczne i poprawilbym te liny laczace kabinke z silnikami :) a tak wougle to mi sei podoba. Pozdro
Napisano 19 Lipiec 200519 l Autor Heheh.. tak wiem ale te zlacza porobie na samym koncu. Co do lin to wiem ze musze je zmienic - sa a bardzo kanciate ( a myslalem ze uda mi sie na nich oszczedzic chociaz kilka poly :
Napisano 19 Lipiec 200519 l Autor Ale jaja - dziwilem sie czemu mi sie komp tak tnie gdy probowalem przesuwac caly statek na scenie i okazalo sie ze mialem pod nim 3 takie statki ( jeden siedzial w drugim ). Nie wiem jak to sie stalo... W kazdym razie pousuwalem juz te zbedne czesci i chodzi duzo lepiej.. Mam natomiast inny probelm. Cos mi ostatnio z nienacka coraz czesciej max wywalal bledy w czasie pracy ( zapisywal oczywiscie save do autoback'a.. ) a przed chwila sypnal sie kompletnie :) Wyglada na to ze bede musial zrobic reinstall.. p.s - znacie moze jakies fajne sposoby radzenia sobie ze scenami z duza iloscia poly? Bo gdy wsadze wszystko razem ( 2 statki + otoczenie ) to boje sie co z tego wyjdzie..
Napisano 19 Lipiec 200519 l Autor 3D max juz dziala a ja pierwszy raz postawilem na jednej scenie dwa podracery.. I nawet nie bylo tak zle jak myslalem.. Owszem tnie sie ale da sie wytrzymac ( a jak wylacze mesh smooth na kabinkach to juz wogole bedzie super :). Wrzucam render statkow.. p.s - musze poprawic textury poda z lewej ( dodac brud itp )
Napisano 20 Lipiec 200519 l Autor zaczynam robic teren.. dzisiaj sie tak troche do tego przymierzalem i az sie boje jak to bedzie :/ Zrobilem go z nurbsow ( nalozylem mapke b&w z pseudo pagorkami ) ale jest kilka problemow: Po pierwsze zaczal mi sie ostro komputer przycinac ( ale tylko gdy ruszam statki ), druga rzecz to to ze gdy robie zoom kamerka na statki ( gdy stoja juz na terenie ) to znikaja, teren zreszta tez.... wiec ciezko jest cokolwiek ustawic.. Tak wogole to jak robicie takie rzeczy.. jakimi metodami itd. Tak sobie myslalem zeby do poszczegolnych scen dawac kawalki roznych terenow ( tak zeby tylko go starczylo tam gdzie kamera "patrzy" ).. Moze znacie jeszcze jakies ciekawe efekty ktore wartoby zastosowac ( np. gorace powietrze.. tego nie umiem ). Dzieki :) Pozdrawiam
Napisano 20 Lipiec 200519 l Ja jak mam coś dużego, to po prostu używam opcji hide. Wówczas pracujesz tylko nad jednym obiektem, a reszta ci nie utrudnia, nie zasłania i nie obciąża kompa. Unhide tylko do renderu. Fajne podracery. Sam teraz robię poduszkowce do gry podobnej do tego wyścigu, tylko z użyciem wszelakiej broni: działek, min i rakiet. :)
Napisano 20 Lipiec 200519 l Autor tez tego uzywam shogunn... tylko problem w tym ze teren jest troche pagorkowaty i musze widziec jak ustawiac podracery ( zeby przypadkiem ktorys nie wiechal mi pod ziemie :) ) W gruncie rzeczy to jeszcze jakos da sie obejsc. Myslalem jeszcze zeby dac to rozmycie obiektow ktore znajduja sie dalej ( nie pamietam nazwy - jest takie cos w renderze ). Wtedy moze by troche ladniej wygladal ten piaszczysty krajobraz. p.s - nikt naprawde nie wie jak zrobic efekt rozgrzanego, falujacego powietrza?
Napisano 21 Lipiec 200519 l Autor Chyba zrobie ten krajobraz dreamscapem.. czytalem o nim troche i powinien byc ok. Musze tylko znalezc gdzies wersje ( demo :) do maxa5... Jak byscie wiedzieli gdzie tego szukac to dajcie znac.. Aha - wie ktos moze jak bardzo to obciaza komputer?
Napisano 21 Lipiec 200519 l Podejrzewam, ze jakos da sie taki efekt uzyskać gdzies w atmospheric effects, ale za Chiny nie wiem, gdzie. Powinna byc jakas opcja załamywania światła w powietrzu... Nie wiem tylko, gdzie to się ustawia... :(
Napisano 21 Lipiec 200519 l Autor Mam juz plan: efekt rozgrzanego powietrza zrobimy w AE ( nie wiem jak - to dzialka kolegi :P ), w ciagu kilku dni przesiadam sie na maxa 7 ( wczensiej jechalem na 5 ) i tam z pomoca dreamscape'a zrobie jakis teren :D Pozniej bede myslal co dalej... narazie trzeba zrobic to
Napisano 21 Lipiec 200519 l Autor ....wlasnie naszla mnie pewna mysl wiec wole ja tutaj zapisac zebym nie zapomnial - co myslicie o szalonym pomysle zrobienia duplikatow obu statkow ( chodzi o wymienienie paru czesci ) w takim jakby low poly... moze nie do konca low ale prawie low :) Uzywalbym ich do scen szybkich przelotow itd. Z motion blurem i tak nikt nie zauwazy roznicy a przynajmniej komp mi sie nie sfajczy...
Napisano 23 Lipiec 200519 l Autor Przerobilem modele troche do scen szybkich przelotow itd. Sa teraz bardziej low poly ( tylko silniki - kabinek nie ruszalem )
Napisano 24 Lipiec 200519 l Autor W czasie oczekiwania na potrzebne pluginy zabralem sie za testy kurzu - tego ktory bedzie unosil sie za podracerem w czasie jazdy.. Zrobilem go z mgly wolumetrycznej ( gizmo mam w ksztalcie cylindra - polowa jest schowana "pod ziemia" ). Wyglada to tak sobie... Ktos mi poradzil na forum zebym zrobil to AfterBurem - zdaje sie ze nie mam innego wyjscia :) p.s - orientuje sie ktos czy za pomoca after burna mozna zrobic ladne plomienie wydobywajace sie z silnika? Chodzi o takie jak z np. kuchenki gazowej. Dzieki
Napisano 26 Lipiec 200519 l Autor Ciagle bawie sie tym kurzem a juz od jutra takze terenem. Mam takie pytanie odnosnie startu/mety - jak ja zrobic? Nie chce robic tego tak jak w oryginalnych star warsach bo by zjadlo za duzo poly.. Myslalem zeby wymodelowac jakas prosta postac np. klona ( tego imperialnego ) zeby na wzor undergroundowych wyscigow stal pomiedzy pojazdami i dawal sygnal do startu... Tylko ze to wymagalo by riggowania... Macie moze jakies inne ciekawe pomysly? Dzieki
Napisano 26 Lipiec 200519 l Autor zapomnialem napisac ze chodzi mi o raczej cos smiesznego - taka parodie wiec wszystkie smieszne pomysl jak najbardziej mile widziane co do tego startu p.s - myslalem zeby zrobic takiego pieska kiwajacego glowa ( wiecie o co chodzi.. ) i wsadzic go do ktorejs kabinki :)
Napisano 29 Lipiec 200519 l Autor Zabralem sie za robienie terenu :) Bedzie sie skladal z 4 osobnych czesci ( nie beda ustawione razem ze wzgledu na obciazenie kompa - animacje ustawie tak zeby nikt sie nie skapnal :) Jak narazie zrobilem 1 czesc - brakuje mi tylko textur ( kolorek ktory widac to zwykly solid ). Kamera stoji mniej wiecej w miejscu startu..
Napisano 29 Lipiec 200519 l niestety niezbyt dobrze wyszedł ten teren. przede wszystkim nie podoba mi się kolor i to, że jest taki obły. dodaj jakieś detale - kamienie, skały, pęknięcia. zajrzyj tu: http://www.r-vision.cz/index.php3?akce=3&cestopis=usa&strana=11%20Arches%20NP&foto=1 powinno troche pomóc - mam nadzieje ;)
Napisano 29 Lipiec 200519 l Moim zdaniem nie ma sensu modelować szczegółów wszystkie detale można zrobić przez texturki
Napisano 29 Lipiec 200519 l Autor mkk3a - jak napisalem kolor jest tylko narazie... zamiast texturek ktore powstana pozniej
Napisano 29 Lipiec 200519 l Autor pozmienialem to i tamto ale nie wiem czy nie wziasc sie za model terenu jeszcze raz ( na bazie tego ) bo cos mi ciagle nie pasuje... Textura jest mapka cellullar..
Napisano 29 Lipiec 200519 l sadze, ze na pierwszym planie mozna dolozyc troche detali 3D dalszy plan lepiej naszpikowac poprzez textury.. te obecne skaly/gory sa moim zdaniem zbyt lagodne i gladkie.. postaraj sie aby byly one bardziej kanciaste.. oste.. niemile :D po za tym jakos brakuje na nich bump'a .. ;> . na ostanim renderze uwazam, ze jest troche za ciemno.. poprzednie kolory byly lepiej dopasowane.. czekam na kolejne update'y ;)
Napisano 29 Lipiec 200519 l Autor dzieki za komentarze.. postaram sie zrobic tak jak radzi pinki... i chyba pozostane w odcieniach z pierwszego rendera... ( tylko ze nie bedzie juz to solid tylko jakas lepsza texturka ). Mam natomiast takie pytanko: przed chwila tak dla picu wrzucilem do sceny terenu dwa podracery, ustawilem vraya tak jak w poprzednich renderach i wyrenderowalem. Efekt byl troche dziwny.. statki nie polyskiwaly juz tak jak kiedys i cos dziwnego stalo sie z textura terenu. Jak myslicie co to moglo byc i jak zrobic aby pody wygladaly dobrze na scenie z uzyciem dreamscape'a? Dzieki..
Napisano 29 Lipiec 200519 l Autor dobra, zrobilem kompletnie nowy teren bo nie chialo mi sie naprawiac juz tamtego.. Wydaje mi sie ze jest znacznie lepszy. Naloze na niego jeszcze pare modyfikatorkow ( erozja gleby, sharpen itp ) wiec powinno byc mam nadzieje ok :) Statki beda zaczynaly mniej wiecej po srodku tej plaskiej powierzchni w rogu. Jak juz mowilem animacje i ruchy kamery ustawie tak zeby nie bylo widac ze leca w "pustke".. przejscia pomiedzy kolejnymi terenami nie beda zauwazalne. p.s - ciagle nie wiem jak zrobic linie startu i mety.. myslalem ze moze byly by to takie rozciagniete zzolkniale bannery na dwoch hamskich kijkach ( z wystajacymi miejscami po obcietych galeziach ) ale nie wiem czy to dobry pomysl.. moze macie jakis lepszy? Dzieki i pozdrawiam :)
Napisano 30 Lipiec 200519 l Autor Poprawilem to i tamto... teraz gory sa troszke wyzsze i bardziej kanciate. Texturki jeszcze nie malowalem - narazie to co widac to mapa cellular zrobiona tak zeby wygladala jak piasek. Tak jak w poprzednich renderach kamera lezy mniej wiecej w miejscu startu. p.s - przypominam ze to bedzie ANIMACJA :)
Napisano 31 Lipiec 200519 l Autor Mam juz zrobiony drugi fragment terenu ( z czterech ). Ten jest wzorowany w przeciwienstwie do pierwszego na filmie ( moze poznajecie? :P ). Oczywiscie nie jest to to samo ale zachowalem charakterystyczne elementy - glownym chyba jest ten kanionik. Na tym terenie widac tylko "wlot".. kolejny bedzie przedstawial juz jego calosc :) pozdrawiam
Napisano 31 Lipiec 200519 l witam jest fajnie czekam na gotowa pracke te gory z tylu yo jak zrobiles, displacement ???
Napisano 3 Sierpień 200519 l Autor Zapomnialem dodac ze to bedzie parodia.. Roli z forum podsunal mi ciekawy pomysl rozpoczecia wyscigu: wejdzie ta lapa heyah ( jak z reklam ostatnich ) taka niesmiala troche i powie: ee.... start... po czym wkreci sie komus w silnik albo cos takiego :) Narazie wymodelowalem sama lape bez oczu itd... czekam na reklame w tv bo na necie nie moge znalezc zadnych screenow, Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto