Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

taki samolocik ciagnie takie silniki? ci z ST to maja fantazje;).. no a siateczka mogl bys rzucic, a ocena moja to 5/6, ale nie przejmuj sie jak bedzie finish to dam 6:D pozdr

  • Odpowiedzi 113
  • Wyświetleń 9,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Dzieki za komentarze. Niedlugo wrzuce siateczke. Mam natomiast male problem w sprawie textur bo cos zle zrobilem z materialami ( to juz wiem napewno ) ze renderuje mi sie okolo 3h srednio scenka vrayem. Wiec mam takie pytanie: Jak polaczyc zwykly material aluminium sciagniety razem z innymi matami z evermotion ( basic aluminium ) z moja texturka narysowana w photoshopie? Ja to polaczylem wrzucajac moj material w reflect... Efekt jest calkiem przyzwoity ( rendery poprzedniego podracera ) no ale ten SLIMACZYYYYYY render mnie wykonczy :( Pomozecie? :P

Napisano
  • Autor

zrobilem troche textur dla mojego silniczka. Dlugo mnie nie bylo ale przez ten czas meczylem sie nad ustawianiami rendera i materialow ( za dlugo sie renderowalo ). Teraz idzie juz szybko cale szczescie... Co powiecie na to?

Napisano
  • Autor

Powolutku posuwam sie z texturami.. Jak sie uda to sproboje dodac troche fajnej rdzy i brudu na tych srebrnych elementach. Teraz natomiast biore sie do roboty przy "odchudzaniu" pojazdu ( jednego i drugiego ). Chce powywalac polygony ktorych nie widac jak np. te w srodku tub itd. Wrzucam to co zrobilem do tej pory..

Napisano
  • Autor

Zrobilem kolejna partie textur. Wiekszosc blendem.. Chyba nawet niezle mi wyszlo wiec ta metoda przerobie kilka textur z poprzedniego podracera. Narazie jednak chce skonczyc tego :)

 

p.s - czas renderingu obu obrazkow to okolo 12 minut ( juz nie 3 godziny :D )

Napisano

dales 5 swoich postow pod soba...1 raz tak widze;) nikt nie chce komentowac wiec ja cos powiem: fajne. dzieki. pozdr

Napisano

ja też powiem że spoko :D I pytanko: jak zrobiles material ten taki chromo metal?

Napisano

Heh, niezłe.Obczaj to:http://scifi3d.theforce.net/list.asp?intGenreID=10&intCatID=12

Napisano

bardzo fajnie, ale mam pewne zastrzezenia co do materiłow. konkretnie chodzi o ten pomaranczowy - ni to rdza, ni to farba... poza tym za czesto powtarza sie ten wzór w połączeniu z metalem (takie zamaszyste "c").

z modelingu nie podoba mi sie kabina (czy jak to nazywa). wygląda troche jak lowpoly z chamskim meshsmoothem (zbyt obły jest ten element). choc z drugiej strony i tak jest dosyc mały, wiec chyba nie powinna byc widać w ostetecznym rendering (szczególnie jak dodasz teksturki)

Napisano
  • Autor

mkk3a

 

ps - wrzucam mapke black&white z tymi "c" ( wiem ze koncowki nie sa dopasowane ale zlaczaja sie pod spodem wiec nie bedzie ich widac :P )

Napisano
  • Autor

Dorobilem jeszcze 2 texturki z tylu silnika. Teraz zostal mi juz tylko ten srodek ale to zrobie jutro :)

Napisano
  • Autor

Heh.. zamiast zrobic kabinke poprawilem textury silnika pierwszego podracera ( ogolnie chodzilo o to by sie szybciej renderowalo i ladniej wygladalo :)

Napisano

Mi sie podoba ale co ze szczegółami? Gdzie drążki sterujace? (PS Chyba ze bedzie to i tak niewidzoczne na finalnym efekcie wiec nie ma po co robic :)

Napisano
  • Autor

szczegoly dorobie ale bez przesady :) No i bede je wlaczal tylko przy blizszych spotkaniach kabinki z kamera.. No a zreszta w tym modelu kontrolerem jest zdaje sie pojedynczy joystick wiec tak czy siak go nie byloby widac ;)

Napisano

Jeszcze zlacze elektryczne i poprawilbym te liny laczace kabinke z silnikami :) a tak wougle to mi sei podoba.

 

Pozdro

Napisano
  • Autor

Heheh.. tak wiem ale te zlacza porobie na samym koncu. Co do lin to wiem ze musze je zmienic - sa a bardzo kanciate ( a myslalem ze uda mi sie na nich oszczedzic chociaz kilka poly :

Napisano
  • Autor

Ale jaja - dziwilem sie czemu mi sie komp tak tnie gdy probowalem przesuwac caly statek na scenie i okazalo sie ze mialem pod nim 3 takie statki ( jeden siedzial w drugim ). Nie wiem jak to sie stalo... W kazdym razie pousuwalem juz te zbedne czesci i chodzi duzo lepiej.. Mam natomiast inny probelm. Cos mi ostatnio z nienacka coraz czesciej max wywalal bledy w czasie pracy ( zapisywal oczywiscie save do autoback'a.. ) a przed chwila sypnal sie kompletnie :) Wyglada na to ze bede musial zrobic reinstall..

 

p.s - znacie moze jakies fajne sposoby radzenia sobie ze scenami z duza iloscia poly? Bo gdy wsadze wszystko razem ( 2 statki + otoczenie ) to boje sie co z tego wyjdzie..

Napisano
  • Autor

3D max juz dziala a ja pierwszy raz postawilem na jednej scenie dwa podracery.. I nawet nie bylo tak zle jak myslalem.. Owszem tnie sie ale da sie wytrzymac ( a jak wylacze mesh smooth na kabinkach to juz wogole bedzie super :). Wrzucam render statkow..

 

p.s - musze poprawic textury poda z lewej ( dodac brud itp )

Napisano
  • Autor

zaczynam robic teren.. dzisiaj sie tak troche do tego przymierzalem i az sie boje jak to bedzie :/ Zrobilem go z nurbsow ( nalozylem mapke b&w z pseudo pagorkami ) ale jest kilka problemow: Po pierwsze zaczal mi sie ostro komputer przycinac ( ale tylko gdy ruszam statki ), druga rzecz to to ze gdy robie zoom kamerka na statki ( gdy stoja juz na terenie ) to znikaja, teren zreszta tez.... wiec ciezko jest cokolwiek ustawic..

 

Tak wogole to jak robicie takie rzeczy.. jakimi metodami itd. Tak sobie myslalem zeby do poszczegolnych scen dawac kawalki roznych terenow ( tak zeby tylko go starczylo tam gdzie kamera "patrzy" ).. Moze znacie jeszcze jakies ciekawe efekty ktore wartoby zastosowac ( np. gorace powietrze.. tego nie umiem ). Dzieki :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Ja jak mam coś dużego, to po prostu używam opcji hide. Wówczas pracujesz tylko nad jednym obiektem, a reszta ci nie utrudnia, nie zasłania i nie obciąża kompa. Unhide tylko do renderu.

Fajne podracery. Sam teraz robię poduszkowce do gry podobnej do tego wyścigu, tylko z użyciem wszelakiej broni: działek, min i rakiet. :)

Napisano
  • Autor

tez tego uzywam shogunn... tylko problem w tym ze teren jest troche pagorkowaty i musze widziec jak ustawiac podracery ( zeby przypadkiem ktorys nie wiechal mi pod ziemie :) ) W gruncie rzeczy to jeszcze jakos da sie obejsc. Myslalem jeszcze zeby dac to rozmycie obiektow ktore znajduja sie dalej ( nie pamietam nazwy - jest takie cos w renderze ). Wtedy moze by troche ladniej wygladal ten piaszczysty krajobraz.

 

p.s - nikt naprawde nie wie jak zrobic efekt rozgrzanego, falujacego powietrza?

Napisano
  • Autor

Chyba zrobie ten krajobraz dreamscapem.. czytalem o nim troche i powinien byc ok. Musze tylko znalezc gdzies wersje ( demo :) do maxa5... Jak byscie wiedzieli gdzie tego szukac to dajcie znac.. Aha - wie ktos moze jak bardzo to obciaza komputer?

Napisano

Podejrzewam, ze jakos da sie taki efekt uzyskać gdzies w atmospheric effects, ale za Chiny nie wiem, gdzie. Powinna byc jakas opcja załamywania światła w powietrzu... Nie wiem tylko, gdzie to się ustawia... :(

Napisano
  • Autor

Mam juz plan: efekt rozgrzanego powietrza zrobimy w AE ( nie wiem jak - to dzialka kolegi :P ), w ciagu kilku dni przesiadam sie na maxa 7 ( wczensiej jechalem na 5 ) i tam z pomoca dreamscape'a zrobie jakis teren :D Pozniej bede myslal co dalej... narazie trzeba zrobic to

Napisano
  • Autor

....wlasnie naszla mnie pewna mysl wiec wole ja tutaj zapisac zebym nie zapomnial - co myslicie o szalonym pomysle zrobienia duplikatow obu statkow ( chodzi o wymienienie paru czesci ) w takim jakby low poly... moze nie do konca low ale prawie low :) Uzywalbym ich do scen szybkich przelotow itd. Z motion blurem i tak nikt nie zauwazy roznicy a przynajmniej komp mi sie nie sfajczy...

Napisano
  • Autor

Przerobilem modele troche do scen szybkich przelotow itd. Sa teraz bardziej low poly ( tylko silniki - kabinek nie ruszalem )

Napisano
  • Autor

W czasie oczekiwania na potrzebne pluginy zabralem sie za testy kurzu - tego ktory bedzie unosil sie za podracerem w czasie jazdy.. Zrobilem go z mgly wolumetrycznej ( gizmo mam w ksztalcie cylindra - polowa jest schowana "pod ziemia" ). Wyglada to tak sobie... Ktos mi poradzil na forum zebym zrobil to AfterBurem - zdaje sie ze nie mam innego wyjscia :)

 

p.s - orientuje sie ktos czy za pomoca after burna mozna zrobic ladne plomienie wydobywajace sie z silnika? Chodzi o takie jak z np. kuchenki gazowej. Dzieki

Napisano
  • Autor

Ciagle bawie sie tym kurzem a juz od jutra takze terenem. Mam takie pytanie odnosnie startu/mety - jak ja zrobic? Nie chce robic tego tak jak w oryginalnych star warsach bo by zjadlo za duzo poly.. Myslalem zeby wymodelowac jakas prosta postac np. klona ( tego imperialnego ) zeby na wzor undergroundowych wyscigow stal pomiedzy pojazdami i dawal sygnal do startu... Tylko ze to wymagalo by riggowania... Macie moze jakies inne ciekawe pomysly? Dzieki

Napisano
  • Autor

zapomnialem napisac ze chodzi mi o raczej cos smiesznego - taka parodie wiec wszystkie smieszne pomysl jak najbardziej mile widziane co do tego startu

 

p.s - myslalem zeby zrobic takiego pieska kiwajacego glowa ( wiecie o co chodzi.. ) i wsadzic go do ktorejs kabinki :)

Napisano
  • Autor

Zabralem sie za robienie terenu :) Bedzie sie skladal z 4 osobnych czesci ( nie beda ustawione razem ze wzgledu na obciazenie kompa - animacje ustawie tak zeby nikt sie nie skapnal :) Jak narazie zrobilem 1 czesc - brakuje mi tylko textur ( kolorek ktory widac to zwykly solid ). Kamera stoji mniej wiecej w miejscu startu..

Napisano
  • Autor

mkk3a - jak napisalem kolor jest tylko narazie... zamiast texturek ktore powstana pozniej

Napisano
  • Autor

pozmienialem to i tamto ale nie wiem czy nie wziasc sie za model terenu jeszcze raz ( na bazie tego ) bo cos mi ciagle nie pasuje... Textura jest mapka cellullar..

Napisano

sadze, ze na pierwszym planie mozna dolozyc troche detali 3D dalszy plan lepiej naszpikowac poprzez textury.. te obecne skaly/gory sa moim zdaniem zbyt lagodne i gladkie.. postaraj sie aby byly one bardziej kanciaste.. oste.. niemile :D po za tym jakos brakuje na nich bump'a .. ;> . na ostanim renderze uwazam, ze jest troche za ciemno.. poprzednie kolory byly lepiej dopasowane.. czekam na kolejne update'y ;)

Napisano
  • Autor

dzieki za komentarze.. postaram sie zrobic tak jak radzi pinki... i chyba pozostane w odcieniach z pierwszego rendera... ( tylko ze nie bedzie juz to solid tylko jakas lepsza texturka ). Mam natomiast takie pytanko: przed chwila tak dla picu wrzucilem do sceny terenu dwa podracery, ustawilem vraya tak jak w poprzednich renderach i wyrenderowalem. Efekt byl troche dziwny.. statki nie polyskiwaly juz tak jak kiedys i cos dziwnego stalo sie z textura terenu. Jak myslicie co to moglo byc i jak zrobic aby pody wygladaly dobrze na scenie z uzyciem dreamscape'a? Dzieki..

Napisano
  • Autor

dobra, zrobilem kompletnie nowy teren bo nie chialo mi sie naprawiac juz tamtego.. Wydaje mi sie ze jest znacznie lepszy. Naloze na niego jeszcze pare modyfikatorkow ( erozja gleby, sharpen itp ) wiec powinno byc mam nadzieje ok :) Statki beda zaczynaly mniej wiecej po srodku tej plaskiej powierzchni w rogu. Jak juz mowilem animacje i ruchy kamery ustawie tak zeby nie bylo widac ze leca w "pustke".. przejscia pomiedzy kolejnymi terenami nie beda zauwazalne.

 

p.s - ciagle nie wiem jak zrobic linie startu i mety.. myslalem ze moze byly by to takie rozciagniete zzolkniale bannery na dwoch hamskich kijkach ( z wystajacymi miejscami po obcietych galeziach ) ale nie wiem czy to dobry pomysl.. moze macie jakis lepszy? Dzieki i pozdrawiam :)

Napisano
  • Autor

Poprawilem to i tamto... teraz gory sa troszke wyzsze i bardziej kanciate. Texturki jeszcze nie malowalem - narazie to co widac to mapa cellular zrobiona tak zeby wygladala jak piasek. Tak jak w poprzednich renderach kamera lezy mniej wiecej w miejscu startu.

 

p.s - przypominam ze to bedzie ANIMACJA :)

Napisano
  • Autor

Mam juz zrobiony drugi fragment terenu ( z czterech ). Ten jest wzorowany w przeciwienstwie do pierwszego na filmie ( moze poznajecie? :P ). Oczywiscie nie jest to to samo ale zachowalem charakterystyczne elementy - glownym chyba jest ten kanionik. Na tym terenie widac tylko "wlot".. kolejny bedzie przedstawial juz jego calosc :)

 

pozdrawiam

Napisano

witam jest fajnie czekam na gotowa pracke te gory z tylu yo jak zrobiles, displacement ???

Napisano
  • Autor

Zapomnialem dodac ze to bedzie parodia.. Roli z forum podsunal mi ciekawy pomysl rozpoczecia wyscigu: wejdzie ta lapa heyah ( jak z reklam ostatnich ) taka niesmiala troche i powie: ee.... start... po czym wkreci sie komus w silnik albo cos takiego :) Narazie wymodelowalem sama lape bez oczu itd... czekam na reklame w tv bo na necie nie moge znalezc zadnych screenow, Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.