Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Proponuję założyć wątek, w którym osoby zajmujące się tworzeniem obiektów do gier lub chcące je robić miałyby możliwość wstawiania tu renderingów modeli oteksturowanych materiałem checker i wykonanym mapowaniem unwarp a znawcy tematu ocenialiby je i wytykali błędy oraz proponowali co można w mapowaniu ulepszyć i czego nie wolno robić. Myślę, że to przydałoby się wielu osobom.

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

ja powiem tylko tyle. ze od kad mam plugin : TexLayers nie mam tego prolemu, poza tym, jest maxon body paint, i tam malujesz po modelu, wiec siatka to 2ga rzedna sprawa, wystarczy, ze ja rozlozysz zeby zajmowala 90% powierzchni, a potem malu malu, i nie przejmujesz sie co gdzie i jak,

Napisano

Ponieważ nie mam tego pluginu a mam problem to zapytam się od razu czy dopuszczalne jest żeby kwadraty materiału checker przechodziły w romb lub prostokąt w niektórych sytuacjach. Dodatkowo czy można dopuścić aby było widoczne falowanie takiej szachownicy. Jeżeli tak to w jakim zakresie? Robię teraz model statku i chcę zamapować poszycie.

dzonkabok.jpg

 

Tak wygląda siatka uv:

 

dzonka-checker.gif

 

a tak w perspektywie:

 

dzonkacheckerpersp.gif

 

Jak widać kwadraty przechodzą w romb. Czy to jest dopuszczalne czy zostawić drugą wersję:

 

dzonkacheckerpersp2.gif

 

Co możecie mi powiedzieć o poprawności tego mapowania?

Napisano

darkelf - czy ja wiem czy my tam jestesmy juz w epoce automatycznego mapowania...?(albo to ja jestem jescze w epoce kamienia łupanego:)))

kurt- a co jak pujdziesz do pracy co niemają maxona i TL???:)

tores - naloz sobie deski na ten kadłub to sam sobie poruwnasz jak sie zniekształcają i owiele wiecej sie nauczysz niz jakakolwiek odpowiedź na twojego posta

Napisano

thx kurt_hectic, a prosto sie to robi, czy miales jakies tutki? (jak uzywales tutki to nie pogniewam sie jesli podasz linka;)). sorki Tores ze nie na temat zbytnio...

Napisano

nom ja tez jestem w epoce kamiania lupanego :) ale Empeck namawia coby uzyc wingsa i przy anstepnym modelu chyba tak zrobie :)

 

a kadlub zobacz jak ci bedzie pasowac, jak bys dal na prosto i zawinol na texturce to bedziesz mial malowania troche, jak dasz prosto na texturce a zawiniesz na UV to bedzie mniej subiekcji z malowaniem, najlepiej jak Sartr mowil sprawdz sobei co bedzie latwiejsze i wygodniejsze dla ciebie :)

Napisano

wings to fajna sprwa jak mowi Hatred - ale ja go uzywam jesynie do organiki, mimo wszystko jak czzeba unwrapowac "boxa" to recznie czeba jechac jak sie chce miec czysta siatke

Napisano

e tam, mechanike tez w wingsie mozna bardzo skutecznie unwrapowac. znaczy tak automatycznie ;). a o wzglednosc chodzilo o to, ze jeszcze trzeba te klocki ustawic na teksturze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności