Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Proponuję założyć wątek, w którym osoby zajmujące się tworzeniem obiektów do gier lub chcące je robić miałyby możliwość wstawiania tu renderingów modeli oteksturowanych materiałem checker i wykonanym mapowaniem unwarp a znawcy tematu ocenialiby je i wytykali błędy oraz proponowali co można w mapowaniu ulepszyć i czego nie wolno robić. Myślę, że to przydałoby się wielu osobom.

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja powiem tylko tyle. ze od kad mam plugin : TexLayers nie mam tego prolemu, poza tym, jest maxon body paint, i tam malujesz po modelu, wiec siatka to 2ga rzedna sprawa, wystarczy, ze ja rozlozysz zeby zajmowala 90% powierzchni, a potem malu malu, i nie przejmujesz sie co gdzie i jak,

Napisano
  • Autor

Ponieważ nie mam tego pluginu a mam problem to zapytam się od razu czy dopuszczalne jest żeby kwadraty materiału checker przechodziły w romb lub prostokąt w niektórych sytuacjach. Dodatkowo czy można dopuścić aby było widoczne falowanie takiej szachownicy. Jeżeli tak to w jakim zakresie? Robię teraz model statku i chcę zamapować poszycie.

dzonkabok.jpg

 

Tak wygląda siatka uv:

 

dzonka-checker.gif

 

a tak w perspektywie:

 

dzonkacheckerpersp.gif

 

Jak widać kwadraty przechodzą w romb. Czy to jest dopuszczalne czy zostawić drugą wersję:

 

dzonkacheckerpersp2.gif

 

Co możecie mi powiedzieć o poprawności tego mapowania?

Napisano

kurt_hectic - czy ten plugin naprawde nazywa sie "TexLayers"? Bo nie moge go znalesc na necie...

Napisano

darkelf - czy ja wiem czy my tam jestesmy juz w epoce automatycznego mapowania...?(albo to ja jestem jescze w epoce kamienia łupanego:)))

kurt- a co jak pujdziesz do pracy co niemają maxona i TL???:)

tores - naloz sobie deski na ten kadłub to sam sobie poruwnasz jak sie zniekształcają i owiele wiecej sie nauczysz niz jakakolwiek odpowiedź na twojego posta

Napisano

thx kurt_hectic, a prosto sie to robi, czy miales jakies tutki? (jak uzywales tutki to nie pogniewam sie jesli podasz linka;)). sorki Tores ze nie na temat zbytnio...

Napisano

nom ja tez jestem w epoce kamiania lupanego :) ale Empeck namawia coby uzyc wingsa i przy anstepnym modelu chyba tak zrobie :)

 

a kadlub zobacz jak ci bedzie pasowac, jak bys dal na prosto i zawinol na texturce to bedziesz mial malowania troche, jak dasz prosto na texturce a zawiniesz na UV to bedzie mniej subiekcji z malowaniem, najlepiej jak Sartr mowil sprawdz sobei co bedzie latwiejsze i wygodniejsze dla ciebie :)

Napisano

wings to fajna sprwa jak mowi Hatred - ale ja go uzywam jesynie do organiki, mimo wszystko jak czzeba unwrapowac "boxa" to recznie czeba jechac jak sie chce miec czysta siatke

Napisano

e tam, mechanike tez w wingsie mozna bardzo skutecznie unwrapowac. znaczy tak automatycznie ;). a o wzglednosc chodzilo o to, ze jeszcze trzeba te klocki ustawic na teksturze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności