viz.k Napisano 9 Lipiec 2005 Napisano 9 Lipiec 2005 wylecialo mi z glowy i nie moge teraz tego znalezc w maxie....jest takie narzedzie/opcja...hmm...no ze sie cos tam robi i kolo sie kreci z dana predkoscia przez caly czas animacji...mozliwe ze bylo to jakies wyrazenie do expression controller ale sam do niego nie dojde...niech ktos pomoze, bo jak ustawiam normalnie za pomoca przycisku animate zeby np w 50 klatce kolo bylo obrocone o 1000 stopni to dziwne rzeczy sie dzieja, kolo nie moze sie zdecydowac w ktora strone chce sie krecic:) mam nadzieje ze ktos zajarzy o co mi chodzi dzieki za pomoc z gory, pozdro
GRiPi Napisano 9 Lipiec 2005 Napisano 9 Lipiec 2005 no to zrob wiecej keframes i bedzie sie dobrze krecic :P
Shogun 3D Napisano 9 Lipiec 2005 Napisano 9 Lipiec 2005 Eeeee, wydaje Ci się, to zwykły efekt optyczny nakładania klatek, że koło zdaje się krecić w drugą stronę, albo wcale, tudzież zmieniać prędkości. Ja ostatnio animowałem działko obrotowe i miałem ten sam zgryz. Proponuję użyć kamery i render effects per pass. Może tą metodą zaznaczsz ruch koła?
duck Napisano 9 Lipiec 2005 Napisano 9 Lipiec 2005 hmm zrob tą kulke, zaznacz, włącz animate, przesuń o jedną keyframe, daj rotate ile tam chcesz i znów przesuń klatke w prawo. tak musi zadziałać, ewentualnie spróboj zdefiniować skrypt w MaxScripcie
Gość jagi Napisano 9 Lipiec 2005 Napisano 9 Lipiec 2005 Zastanawiam się o czym wy wogóle gadacie... jemu chyba chodzi o zapetlanie animacji (loop). Jesli jest tak jak mowie to robisz tak : 1. Tworzysz klucz w pierszej klatce, przechodzisz np. do 50 i obrazasz kolo o 360 stopni. 2. Przechodzisz do Track View, wybierasz z listy swoje kolo i przechodzi w drzewie po koleji od Transform > Rotation > Y Rotation (tu os wzgledem ktorej obracales kolo) 3. Po prawej na wykresie kata obrotu od czasu ustawiasz wykres na linie prosta (chyba wiadomo jak to zrobic - klikasz w poczatek i koniec wykresui ustawiasz odopowiednio IN i OUT) 4. Teraz z gornego menu Track View : Controller > Out-of-Ranges Types... i klikasz dwie strzaleczki pod Loop i "włala" :P
grendel Napisano 9 Lipiec 2005 Napisano 9 Lipiec 2005 polshai. wydaje mi się, że chodzi ci o obiekt pomocniczy "motor" z kolekcji reactora. Dodajesz swoje koło do RBcollection , tworzysz motor i w jego opcjach wskazujesz koło jako Rigid Body. Zdaje się, że musisz też nadać kołu masę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się