Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

wylecialo mi z glowy i nie moge teraz tego znalezc w maxie....jest takie narzedzie/opcja...hmm...no ze sie cos tam robi i kolo sie kreci z dana predkoscia przez caly czas animacji...mozliwe ze bylo to jakies wyrazenie do expression controller ale sam do niego nie dojde...niech ktos pomoze, bo jak ustawiam normalnie za pomoca przycisku animate zeby np w 50 klatce kolo bylo obrocone o 1000 stopni to dziwne rzeczy sie dzieja, kolo nie moze sie zdecydowac w ktora strone chce sie krecic:)

 

mam nadzieje ze ktos zajarzy o co mi chodzi

dzieki za pomoc z gory, pozdro

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Eeeee, wydaje Ci się, to zwykły efekt optyczny nakładania klatek, że koło zdaje się krecić w drugą stronę, albo wcale, tudzież zmieniać prędkości. Ja ostatnio animowałem działko obrotowe i miałem ten sam zgryz. Proponuję użyć kamery i render effects per pass. Może tą metodą zaznaczsz ruch koła?

Napisano

hmm zrob tą kulke, zaznacz, włącz animate, przesuń o jedną keyframe, daj rotate ile tam chcesz i znów przesuń klatke w prawo.

tak musi zadziałać, ewentualnie spróboj zdefiniować skrypt w MaxScripcie

Napisano

Zastanawiam się o czym wy wogóle gadacie... jemu chyba chodzi o zapetlanie animacji (loop). Jesli jest tak jak mowie to robisz tak :

1. Tworzysz klucz w pierszej klatce, przechodzisz np. do 50 i obrazasz kolo o 360 stopni.

2. Przechodzisz do Track View, wybierasz z listy swoje kolo i przechodzi w drzewie po koleji od Transform > Rotation > Y Rotation (tu os wzgledem ktorej obracales kolo)

3. Po prawej na wykresie kata obrotu od czasu ustawiasz wykres na linie prosta (chyba wiadomo jak to zrobic - klikasz w poczatek i koniec wykresui ustawiasz odopowiednio IN i OUT)

4. Teraz z gornego menu Track View : Controller > Out-of-Ranges Types... i klikasz dwie strzaleczki pod Loop

 

i "włala" :P

Napisano

polshai. wydaje mi się, że chodzi ci o obiekt pomocniczy "motor" z kolekcji reactora.

Dodajesz swoje koło do RBcollection , tworzysz motor i w jego opcjach wskazujesz koło jako Rigid Body. Zdaje się, że musisz też nadać kołu masę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności