Jump to content

oceńcie, doradźcie...


gutekmtb
 Share

Recommended Posts

hej,

 

w końcu po wielu staraniach udało mi się wyrenderować w miarę wyglądające jpgi, myślę że nie jest źle, choć do końca nie jestem zadowolony, nie wygląda to bardzo realistycznie a o to mi chodziło,

 

będę wdzieczny za pomoc, komentarze, podpowiedzi,

 

dzieki !

Link to comment
Share on other sites

minr-3,maxr-1(lub 0), HSph -200 w zwyz, nrm tresh -0,2, clr tresh - 0,35

 

W QMC sampler - ustaw nois na 0,02 ,Adaptive amount - na 0,92 do 0,95 Min sample na 16 I zrenderuj jeszcze raz

 

Do tego :

poziom obnizaja kiepskie materialy i modele :/

 

Zapewniam ze np umywalka to nie zwykly standard z bialym na difuze - tak samo sciana :)

 

pozdro

 

Co do ustawien v-raya - to zucilem tak na oko - malo pokazales :)

Link to comment
Share on other sites

Hsph 200 lub wyzej ? barton - co ty gadasz ...

 

daj Hsph na 80 ... interp. na 30 ...

 

secondary mp. na conajmneij 0,85 ...

 

jesli bedzie za jasno to zmneijsz instensywnosc swiatel ...

 

direct light daj na jakies 3-4 ... a skylight lub vray lighty na 1,5

 

QMC nie ruszaj ...

 

skylight niebieski ... a direct light daj jakis bezowy ... i wszystko ...

Link to comment
Share on other sites

Z calym szacunkiem to sie niezgodze :D

1. Skylight tu niewiele da - bo za male to okienko :)

2. QMC ruszac i to jak najbardziej - tam kryja sie wszystkie gudsy :)

3. Hsph na 200 :) przy jednym swiatelku ? - jak najbardziej :) a i to moze byc zamalo :)

 

Ale Marcin Reaspect

jak co to mozemy zrobic jakis tescik zawsze :)

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

1. tam nie ma tylko jednego okna ;]

2. ja tam nie jestem zwolennikiem mieszania w QMC chyba ze mam jakies cierpiące detale ...

3. taka wartosc hsph przy takich ustawienaich amplowania jakie podales (-1,-3) to samogwałt ;]

 

mozna pozartowac i poexperymentowac ale tu nie ma az takich strasznych detali gdzie trzeba bylo by cos szczegolnie ustawiac ...

Link to comment
Share on other sites

JA jestem jak najbardziej za :) - ale tylko z czystej ciekawosci - poniewaz w tym przypadku jestem narazie pewny tego co napisalem (oczywiscie jesli ustawienia -1, -3 rozumiemy jako finalny render z slicznym rozkladem cieniowania )

 

Oczywiście Full reaspect dla Marcina - i jesli tylko bedzie miał czas - to mysle ze moze byc ciekawie i pouczajaca :)

Link to comment
Share on other sites

oto to co mi wyszło przy proponowanych przez Was ustawieniach,

 

*Marcin - vraylighty - są 2 - 1 w oknie dachowym , drugi w duzym oknie za kamerą - wartosc- 1,2 + no decay, skylight - 4,0 . Na początku było tak że miałem oprócz tych świateł także skylight, jego wartość musiałem ustawiać na 0,3 - 0,4 ponieważ bardzo mocno rozświetlał i kolory stawały się nienaturalne,

 

Inny problem - przy renderingach - jedna klataka wychodziła ok, bez błędów kolejna natomiast z błędami - prześwietlony materiał - od czego to zależy, i dlaczego raz wychodziło ok , raz nie? w zalaczniku zrzut z błędów

 

aha - no i render 5 h...

 

dzieki za wskazówki !

Link to comment
Share on other sites

vraylighty - są 2 - 1 w oknie dachowym , drugi w duzym oknie za kamerą

unikaj stosowania światłą za kamerą, światło w ten sposób rozświetla wszystko w scenie przez co tracisz na realiźmie (spłaszcza scenę, nie widać cieni) spróbój ustawić światło z prawej lub lewej i porównaj obrazki z tym "za"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy