Napisano 5 Sierpień 200519 l pytanie: jak zrobic realistyczne gory, takie z poszarpana powierznia, szpiczaste itp. takie jak na zdjeciu z filmu dinozaur. ps. displacement raczej nie da rady tego zrobic. A i jeszcze jak ktos wie jak mozna sie zabrac za taki las co jest w tle :/ , bede wdzieczny za pomoc, prosze jakies tutki jesli ktos ma, pozdro...
Napisano 5 Sierpień 200519 l ja wiem ze góry można robić TERRAGEN'em ale nie wiem jak sie eksportuje to do 3ds :(
Napisano 5 Sierpień 200519 l dreamscape,vue, cala masa tego typu rzeczy jest, a dobry displace tez dalby rade ;p
Napisano 5 Sierpień 200519 l Autor a mozecie cos wiecej powiedziec o tych programach, jakies linki albo cus, jakies tutki, bede bardzo wdzieczny, a i co z tym lasem ??
Napisano 5 Sierpień 200519 l las sobie tez w vue mozesz zrobic, a pozatym max ma kilka standardowych drzewek i nic nie stoi na przeszkodzie zeby poznac narzedzie scatter. co do linków prosze cie bardzo dreamscape vue i tutki Pozdro
Napisano 5 Sierpień 200519 l sanki ty szatanie ;]]] ja bym proponował modelowanie :) troche sie pomęczysz ale i satysfakcja wieksza :P
Napisano 5 Sierpień 200519 l Autor ejj a jeszcze takie pytanko jak przezucic zrobiony w teraggenie krajobraz do maxa ??
Napisano 15 Sierpień 200519 l jak to mozna powiedziec inaczej... eee.. W terragen WCIŚNIJ F1 !!! Comprende ? :D
Napisano 16 Sierpień 200519 l buehuehuehe wasza pomoc jest poprostu nieoceniona :D Uwielbiam max3d! Miejsce gdzie znajdziesz stos rzetelnych odpowiedzi i jeszcze bardziej skrupulatnych wskazówek. Peace niggaz
Napisano 16 Sierpień 200519 l Moze lepiej zalatw sobie DREAMSCAPE'A ( ja uzywam wersji 2.1 ale jest tez nowsza 2.5 ). To taki plugin do maxa. Mozesz w tym zrobic bardzo fajny krajobraz i nie tylko.... Dreamscape generuje takze niebo z chmurkami, teczami i innymi bajerami ( sa nawet chmury 3d ktore w animacji sie ponoc poruszaja - nie probowalem to nie wiem :P ) Krajobraz rysujesz na prostej zasadzie - im jasniejszy kolor tym wyzej polozony teren i odwrotnie. Mozna na to jeszcze narzucic rozne modyfikatory - smooth, sharpen itd... aha no i jest jeszcze mozliwosc zrobienia erozji gleby. Jak chcesz zobaczyc jak to wyglada mozesz zerknac na mojego WIP'a "Scena3d: Podrace" o ile go znajdziesz :P Powinien byc gdzies na 2, max.3 stronie. Pozdrawiam
Napisano 20 Sierpień 200519 l A jeśli stosujesz Max'a 7 to możesz pobawić się Paint Deformation, dostępne to jest w Editable Poly...( na dole jest taka zakładka :P). Można tym fajne zniekształcenia robić....
Napisano 21 Sierpień 200519 l Nie lepiej wyrenderować górki w terragenie i złożyć w jakims szopie? będzie nieco szybciej ;)
Napisano 21 Sierpień 200519 l a terragen nie daje przypadkiem mapy nierówności (takiej czarnobiałej mapki), którą można zgrać do bitmapy, żeby potem wykorzystać w maxie z displacem? P.S. oczywiście rada empecka jest najlepsza :D
Napisano 21 Sierpień 200519 l mapa nierówności to jedno, ale materiały i oświetlenie to drugie W maksie nie będzie proste zrobić ładne niebo, dobrze oświetlone chmurki i górki ;) - dlatego lepiej wyrenderować pierwszy plan (i drugi też) w maksie, a tło w terragenie czy innym Vue.
Napisano 21 Sierpień 200519 l Jednak da sie z terragena "wyeksportowac" gory do maxa: http://homepages.ihug.co.nz/~jomeder/feo/index.html To jednak nie do konca rozwiazuje sprawe, tak jak empeck napisal. edit i jest jeszcze cos takiego, ale nie wiem jak to dziala: http://www.darkmoon3d.com/tg-max/index.html
Napisano 21 Sierpień 200519 l Możesz wczytać plik z terragena poprzez Dreamscape'a :) Edit : Teraz mi się jeszcze przypomniało... na 3d-palace.com był darmowy tutek jak zrobić górki w terragenie i exportnać sie potem do maxa :)