TrojkaT Napisano 22 Sierpień 2005 Napisano 22 Sierpień 2005 hej mam wlasnie ten material i w nim kilka osobnych i chce przypisac jednemu elementowi kilka materialow :) jak to zrobic ??
hkropinski Napisano 22 Sierpień 2005 Napisano 22 Sierpień 2005 zależy jak chcesz połączyć materiały. możesz zmienić tryb materiału na composite lub bend i przypisać odpowiedni mask. potem juz tylko bawisz się mapami opticly ( w przypadku composite ) i innymi opcjami, pozdr ps. czy ten wątek nie powinien być w texturing/lighting?
TrojkaT Napisano 22 Sierpień 2005 Autor Napisano 22 Sierpień 2005 hm poprostu chce nalozyc na jeden obiekt 3 materialy ??
Błazi Napisano 22 Sierpień 2005 Napisano 22 Sierpień 2005 wejdź w polygony w editable poly i w zakładce "Material id" czy jakos tak masz 2 zakładki wybierasz poligony i w 1 zakładce ustawiasz materiał... Sorki jeśli niezrozumiale to napisałem ale nie chciało mi sie odpalac maxa :P
hkropinski Napisano 22 Sierpień 2005 Napisano 22 Sierpień 2005 a może Bozia stwozyła coś takiego jak wyszukiwarka??? tego nawet nie trzeba szukać,bo to jest na pierwszej stronie!!! http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=18459 - i zapoznaj sie z opcją detach!!!
TrojkaT Napisano 22 Sierpień 2005 Autor Napisano 22 Sierpień 2005 czlowieku tym mnie nie ucz co to detach mysli ze nie wiem, ja zawsze szukam a dopiero pytam jak nic nie moge znalezc !!
Marcin Napisano 22 Sierpień 2005 Napisano 22 Sierpień 2005 co ma funkcja detach do multisub ? dokladnie tak jak napisal błazi wchodzisz albo w sub edit poly lub element ... zaznaczasz polygon lub element obiektu i w zakladce ustawiasz numer materialu ... np jesli w materiale sub edit po numerem 2 masz material ktory chcesz przypisac to ustawiasz polygonowi odpowiedni numer ... itd itd ... detach sux ... notorycznei uzywam multisub bo przynajmniej mam porządek w material editor ...
hkropinski Napisano 22 Sierpień 2005 Napisano 22 Sierpień 2005 Marcin -> detach na pewno jest pomocny. Dzięki tej funkcji można sobie podzielic objekty a następnie danemu objektowi dać daną teksturę, pozdr
streaker Napisano 22 Sierpień 2005 Napisano 22 Sierpień 2005 Taaa...., czytałem kiedyś o tym sposobie w 3ds max6 skuteczne rozwiązania, ale jak dla mnie to kretynizm i niepotrzebne kompikowanie roboty. Poza tym zaśmiecasz sobie Material editor.
Vorek Napisano 22 Sierpień 2005 Napisano 22 Sierpień 2005 detachem dzielić obiekt i nakładać tekstury ??? toż to kopanie rowu zapałką :) Tak jak koledzy napisali, stosuj odpowiednie ID dla tych polygonów którym chcesz przypisać dany materiał z multi-sub, i po problemie :)
Bacry Napisano 22 Sierpień 2005 Napisano 22 Sierpień 2005 nie zrozumcie mnie źle, ale czesto tą samą rzecz można w maxie zrobić na kilka sposobów. Jedni wolą tak inni inaczej. Zastanawialiście się czemu na uniwerku sale nie są numerowane tylko mają literki? Bo tam chodzą humaniści i na widok cyferek dostają rozstroju nerwowego podobnie ma kolega, woli detach to tak robi nie musi się martwić czy przypisał już ten ID czy nie :D to taki żart był.
sartr Napisano 22 Sierpień 2005 Napisano 22 Sierpień 2005 dla mnie najprosciej jest zrobic tak: zaznaczasz poligony dajesz material, zaznaczasz inne poligony dajesz inny ktory Ci lezy jak juz przydzielisz wszystkie materialy bierzesz pikera klikasz w obiekt i max Ci automatycznie robi pieknego multisuba - nieczeba sie bawic w jakies chore detach czy numerowac ID pozdro
hkropinski Napisano 23 Sierpień 2005 Napisano 23 Sierpień 2005 sartr -> tylko ten sposób jest kłopotliwy potem przy użyciu innych funkcji, często są kłopoty z importowaniem itp.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się