Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

zależy jak chcesz połączyć materiały. możesz zmienić tryb materiału na composite lub bend i przypisać odpowiedni mask. potem juz tylko bawisz się mapami opticly ( w przypadku composite ) i innymi opcjami, pozdr

 

ps. czy ten wątek nie powinien być w texturing/lighting?

Napisano

wejdź w polygony w editable poly i w zakładce "Material id" czy jakos tak masz 2 zakładki wybierasz poligony i w 1 zakładce ustawiasz materiał... Sorki jeśli niezrozumiale to napisałem ale nie chciało mi sie odpalac maxa :P

Napisano

co ma funkcja detach do multisub ?

 

dokladnie tak jak napisal błazi

 

wchodzisz albo w sub edit poly lub element ... zaznaczasz polygon lub element obiektu i w zakladce ustawiasz numer materialu ... np jesli w materiale sub edit po numerem 2 masz material ktory chcesz przypisac to ustawiasz polygonowi odpowiedni numer ... itd itd ...

 

detach sux ... notorycznei uzywam multisub bo przynajmniej mam porządek w material editor ...

Napisano

Taaa...., czytałem kiedyś o tym sposobie w 3ds max6 skuteczne rozwiązania, ale jak dla mnie to kretynizm i niepotrzebne kompikowanie roboty. Poza tym zaśmiecasz sobie Material editor.

Napisano

detachem dzielić obiekt i nakładać tekstury ??? toż to kopanie rowu zapałką :) Tak jak koledzy napisali, stosuj odpowiednie ID dla tych polygonów którym chcesz przypisać dany materiał z multi-sub, i po problemie :)

Napisano

nie zrozumcie mnie źle, ale czesto tą samą rzecz można w maxie zrobić na kilka sposobów. Jedni wolą tak inni inaczej. Zastanawialiście się czemu na uniwerku sale nie są numerowane tylko mają literki? Bo tam chodzą humaniści i na widok cyferek dostają rozstroju nerwowego podobnie ma kolega, woli detach to tak robi nie musi się martwić czy przypisał już ten ID czy nie :D

to taki żart był.

Napisano

dla mnie najprosciej jest zrobic tak: zaznaczasz poligony dajesz material, zaznaczasz inne poligony dajesz inny ktory Ci lezy jak juz przydzielisz wszystkie materialy bierzesz pikera klikasz w obiekt i max Ci automatycznie robi pieknego multisuba - nieczeba sie bawic w jakies chore detach czy numerowac ID

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności