Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

hej

mam wlasnie ten material i w nim kilka osobnych i chce przypisac jednemu elementowi kilka materialow :) jak to zrobic ??

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zależy jak chcesz połączyć materiały. możesz zmienić tryb materiału na composite lub bend i przypisać odpowiedni mask. potem juz tylko bawisz się mapami opticly ( w przypadku composite ) i innymi opcjami, pozdr

 

ps. czy ten wątek nie powinien być w texturing/lighting?

Napisano

wejdź w polygony w editable poly i w zakładce "Material id" czy jakos tak masz 2 zakładki wybierasz poligony i w 1 zakładce ustawiasz materiał... Sorki jeśli niezrozumiale to napisałem ale nie chciało mi sie odpalac maxa :P

Napisano
  • Autor

czlowieku tym mnie nie ucz co to detach mysli ze nie wiem, ja zawsze szukam a dopiero pytam jak nic nie moge znalezc !!

Napisano

co ma funkcja detach do multisub ?

 

dokladnie tak jak napisal błazi

 

wchodzisz albo w sub edit poly lub element ... zaznaczasz polygon lub element obiektu i w zakladce ustawiasz numer materialu ... np jesli w materiale sub edit po numerem 2 masz material ktory chcesz przypisac to ustawiasz polygonowi odpowiedni numer ... itd itd ...

 

detach sux ... notorycznei uzywam multisub bo przynajmniej mam porządek w material editor ...

Napisano

Marcin -> detach na pewno jest pomocny. Dzięki tej funkcji można sobie podzielic objekty a następnie danemu objektowi dać daną teksturę, pozdr

Napisano

Taaa...., czytałem kiedyś o tym sposobie w 3ds max6 skuteczne rozwiązania, ale jak dla mnie to kretynizm i niepotrzebne kompikowanie roboty. Poza tym zaśmiecasz sobie Material editor.

Napisano

detachem dzielić obiekt i nakładać tekstury ??? toż to kopanie rowu zapałką :) Tak jak koledzy napisali, stosuj odpowiednie ID dla tych polygonów którym chcesz przypisać dany materiał z multi-sub, i po problemie :)

Napisano

nie zrozumcie mnie źle, ale czesto tą samą rzecz można w maxie zrobić na kilka sposobów. Jedni wolą tak inni inaczej. Zastanawialiście się czemu na uniwerku sale nie są numerowane tylko mają literki? Bo tam chodzą humaniści i na widok cyferek dostają rozstroju nerwowego podobnie ma kolega, woli detach to tak robi nie musi się martwić czy przypisał już ten ID czy nie :D

to taki żart był.

Napisano

dla mnie najprosciej jest zrobic tak: zaznaczasz poligony dajesz material, zaznaczasz inne poligony dajesz inny ktory Ci lezy jak juz przydzielisz wszystkie materialy bierzesz pikera klikasz w obiekt i max Ci automatycznie robi pieknego multisuba - nieczeba sie bawic w jakies chore detach czy numerowac ID

pozdro

Napisano

sartr -> tylko ten sposób jest kłopotliwy potem przy użyciu innych funkcji, często są kłopoty z importowaniem itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.