Napisano 22 Sierpień 200519 l hej mam wlasnie ten material i w nim kilka osobnych i chce przypisac jednemu elementowi kilka materialow :) jak to zrobic ??
Napisano 22 Sierpień 200519 l zależy jak chcesz połączyć materiały. możesz zmienić tryb materiału na composite lub bend i przypisać odpowiedni mask. potem juz tylko bawisz się mapami opticly ( w przypadku composite ) i innymi opcjami, pozdr ps. czy ten wątek nie powinien być w texturing/lighting?
Napisano 22 Sierpień 200519 l wejdź w polygony w editable poly i w zakładce "Material id" czy jakos tak masz 2 zakładki wybierasz poligony i w 1 zakładce ustawiasz materiał... Sorki jeśli niezrozumiale to napisałem ale nie chciało mi sie odpalac maxa :P
Napisano 22 Sierpień 200519 l a może Bozia stwozyła coś takiego jak wyszukiwarka??? tego nawet nie trzeba szukać,bo to jest na pierwszej stronie!!! http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=18459 - i zapoznaj sie z opcją detach!!!
Napisano 22 Sierpień 200519 l Autor czlowieku tym mnie nie ucz co to detach mysli ze nie wiem, ja zawsze szukam a dopiero pytam jak nic nie moge znalezc !!
Napisano 22 Sierpień 200519 l co ma funkcja detach do multisub ? dokladnie tak jak napisal błazi wchodzisz albo w sub edit poly lub element ... zaznaczasz polygon lub element obiektu i w zakladce ustawiasz numer materialu ... np jesli w materiale sub edit po numerem 2 masz material ktory chcesz przypisac to ustawiasz polygonowi odpowiedni numer ... itd itd ... detach sux ... notorycznei uzywam multisub bo przynajmniej mam porządek w material editor ...
Napisano 22 Sierpień 200519 l Marcin -> detach na pewno jest pomocny. Dzięki tej funkcji można sobie podzielic objekty a następnie danemu objektowi dać daną teksturę, pozdr
Napisano 22 Sierpień 200519 l Taaa...., czytałem kiedyś o tym sposobie w 3ds max6 skuteczne rozwiązania, ale jak dla mnie to kretynizm i niepotrzebne kompikowanie roboty. Poza tym zaśmiecasz sobie Material editor.
Napisano 22 Sierpień 200519 l detachem dzielić obiekt i nakładać tekstury ??? toż to kopanie rowu zapałką :) Tak jak koledzy napisali, stosuj odpowiednie ID dla tych polygonów którym chcesz przypisać dany materiał z multi-sub, i po problemie :)
Napisano 22 Sierpień 200519 l nie zrozumcie mnie źle, ale czesto tą samą rzecz można w maxie zrobić na kilka sposobów. Jedni wolą tak inni inaczej. Zastanawialiście się czemu na uniwerku sale nie są numerowane tylko mają literki? Bo tam chodzą humaniści i na widok cyferek dostają rozstroju nerwowego podobnie ma kolega, woli detach to tak robi nie musi się martwić czy przypisał już ten ID czy nie :D to taki żart był.
Napisano 22 Sierpień 200519 l dla mnie najprosciej jest zrobic tak: zaznaczasz poligony dajesz material, zaznaczasz inne poligony dajesz inny ktory Ci lezy jak juz przydzielisz wszystkie materialy bierzesz pikera klikasz w obiekt i max Ci automatycznie robi pieknego multisuba - nieczeba sie bawic w jakies chore detach czy numerowac ID pozdro
Napisano 23 Sierpień 200519 l sartr -> tylko ten sposób jest kłopotliwy potem przy użyciu innych funkcji, często są kłopoty z importowaniem itp.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto