Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

hej

mam wlasnie ten material i w nim kilka osobnych i chce przypisac jednemu elementowi kilka materialow :) jak to zrobic ??

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zależy jak chcesz połączyć materiały. możesz zmienić tryb materiału na composite lub bend i przypisać odpowiedni mask. potem juz tylko bawisz się mapami opticly ( w przypadku composite ) i innymi opcjami, pozdr

 

ps. czy ten wątek nie powinien być w texturing/lighting?

Napisano

wejdź w polygony w editable poly i w zakładce "Material id" czy jakos tak masz 2 zakładki wybierasz poligony i w 1 zakładce ustawiasz materiał... Sorki jeśli niezrozumiale to napisałem ale nie chciało mi sie odpalac maxa :P

Napisano
  • Autor

czlowieku tym mnie nie ucz co to detach mysli ze nie wiem, ja zawsze szukam a dopiero pytam jak nic nie moge znalezc !!

Napisano

co ma funkcja detach do multisub ?

 

dokladnie tak jak napisal błazi

 

wchodzisz albo w sub edit poly lub element ... zaznaczasz polygon lub element obiektu i w zakladce ustawiasz numer materialu ... np jesli w materiale sub edit po numerem 2 masz material ktory chcesz przypisac to ustawiasz polygonowi odpowiedni numer ... itd itd ...

 

detach sux ... notorycznei uzywam multisub bo przynajmniej mam porządek w material editor ...

Napisano

Marcin -> detach na pewno jest pomocny. Dzięki tej funkcji można sobie podzielic objekty a następnie danemu objektowi dać daną teksturę, pozdr

Napisano

Taaa...., czytałem kiedyś o tym sposobie w 3ds max6 skuteczne rozwiązania, ale jak dla mnie to kretynizm i niepotrzebne kompikowanie roboty. Poza tym zaśmiecasz sobie Material editor.

Napisano

detachem dzielić obiekt i nakładać tekstury ??? toż to kopanie rowu zapałką :) Tak jak koledzy napisali, stosuj odpowiednie ID dla tych polygonów którym chcesz przypisać dany materiał z multi-sub, i po problemie :)

Napisano

nie zrozumcie mnie źle, ale czesto tą samą rzecz można w maxie zrobić na kilka sposobów. Jedni wolą tak inni inaczej. Zastanawialiście się czemu na uniwerku sale nie są numerowane tylko mają literki? Bo tam chodzą humaniści i na widok cyferek dostają rozstroju nerwowego podobnie ma kolega, woli detach to tak robi nie musi się martwić czy przypisał już ten ID czy nie :D

to taki żart był.

Napisano

dla mnie najprosciej jest zrobic tak: zaznaczasz poligony dajesz material, zaznaczasz inne poligony dajesz inny ktory Ci lezy jak juz przydzielisz wszystkie materialy bierzesz pikera klikasz w obiekt i max Ci automatycznie robi pieknego multisuba - nieczeba sie bawic w jakies chore detach czy numerowac ID

pozdro

Napisano

sartr -> tylko ten sposób jest kłopotliwy potem przy użyciu innych funkcji, często są kłopoty z importowaniem itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności