Skocz do zawartości

Film animowany ESPION....


mateusz_s

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witaj Mateusz,

Podziwiam Cię bo wiem, że taka produkcja kosztuje bardzo wiele sił, czasu i cierpliwości.

Sam też robilem animację podobnej długości i strasznie mnie praca nad nią zmęczyła.

 

Dobrze by było gdybyś opisał jak wyglądały prace nad nią, czyli:

Ile trwało zrobienie wszystkiego, jakiego softu używałeś, w czym montowałeś, jakich technik użyłeś itd. Napewno taka wiedza się przyda tym, którzy zabierają się za robienie tego typu shortów.

 

Brawa za wytrwałość i doprowadzenie animacji do końca, a teraz krytyka:

 

- po pierwsze, to w ogóle nie rozumiem fabuły, nie wiem o co chodzi w tym filmie,

nie wiem co jest w walizce, nie wiem jaki cel jest spotkania dwóch bohaterów, po

prostu nic nie zrozumiałem. Może to tylko ja jestem niekumaty, zobaczymy co powiedzą inni.

- po drugie, to bardzo niepoprawna jest animacja chodu głównego bohatera, która niestety bardzo waży na końcowym efekcie !

 

Myślę, że te dwie rzeczy to największa słabość Twojego filmu.

 

Po za tym z zalet, to oświetlenie mi się podoba - chyba podrasowane trochę glow'em w programie do kompozycji (nie wiem jak one się nazywają, pewnie to był AE).

 

Walka w kosmosie bardzo fajna, dużo ciekawych efektów tam wsadziłeś, wszelkie dymki, wybuchy, strzały podobają się.

Napisz jak je robiłeś, jaka była kolejność postepowania.

 

Trochę nie równa jest jakość tego filmu, momenty bardzo dobre w kosmosie i gorsze kiedy widzimy głównego bohatera, no i scena z trawą i tym zwierzem w niej do wycięcia. Ogólnie 7/10, ale nie przejmuj się mną, mam średni dzień ;)

 

Pozdrowienia

 

PS Jak to film z przed roku, to już się nie mogę doczekać aktualnych produkcji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na samym poczatku Twojego filmu jest dobrze - pozniej zas jest juz swietnie!!!

 

Mam kilka uwag i jesli pozwolisz to napisze jakie:

 

1. Nie podoba mi sie poruszanie sie postaci efekt plyniecia.

2. Troszke w niektorych ujeciach nogi mu sie rozlazly ;) (chyba ze tak mialo byc)

3. Jesli jakis pojazd startuje to ciag powinien byc (w Twoim przypadku) skierowany w dol a pozniej juz ustawiony w poziomie. Wiem ze pierdola ale rzuca sie w oczy.

4. Przy ladowaniu nie ma podwozia :) - tez pierdola ale sam wiesz...

5. I co znajduje sie w walizce i w jakim celu on ja tam przyniosl

6. Nie bardzo wiem o co chodzi, chyba ze nie kumaty taki jestem. No ale i tak bywa

 

Teraz uwagi troszke dziwne ale napisze o nich

 

1. Wydaje mi sie ze duzy nacisk postawiles na pokazanie oczy a dokladniej zrenic. W filmie czasem wygladalo to moze nie smiesznie ale dziwnie. Za duzo czasu jest temu efektowi poswiecone.

2. Jezyk jakim sie komunikuja to jaki ;). Fajnie byloby uslyszec nasz polski.

 

I teraz wymienie co mi sie podobalo.

 

1. Podobaja mi sie ujecia kamer, fajnie kamera pracuje

2. Swiatla, wybuchy i modele na plus

3. Jak dla mnie rewelacja - ujecia walki.

 

Na koniec moja ocena to 8/10 te 2 pkt pozwolisz ze zostawie je na pozniej przy nastepnej Twojej produkcji ;). Masz zamiar poprawiac cos w tym czy zostawiasz to jak jest??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich i wielkie dzieki za cenne uwagi i za obejrzenie tego filmiku - szacun.

Teraz postaram sie odpowiedziec na kilka pytan.

 

1. uzyty soft to 3ds4.0 (wszystko) i A.Premiere (do montazu)

 

2. czas robienia - na pewno 'za dlugo', bo ok. 16-18 mies. - chodzi o to ze musialem ten czas podzileic na studia i na animacje nad ktora siedzialem glownie przez 2 wakacje i ferie i sporadycznie w czasie nauki. wiec gdyby ten czas skumulowac to bylo by jakies 8mies. trzeba tez zaznaczyc ze wczesniejszy komputer nie zawsze wyrabial np. przedostatnia scenka (ta z walizka) - 1 klatka renderowala sie ok. 10 min, teraz na maxie 6.0 - ok. 1 min. a na maxie 7.0 ok. 20 sekund (!!!).

 

3. zawsze jak cos robie (rysunek czy animke) staram sie robic wszystko sam (modele, sceny, animacja, materialy) - tak bylo i tym razem, zawsze czlowiek sie wiecej uczy ale i wiecej czasu schodzi...

 

4. FABULA - mam z tym problem, ale to podstawa, chcialem zeby w przeciwienstwie do tych wszystkich filmow festiwalowych (gdzie zwykle nie wiadomo o co chodzi ;) ) bylo troche akcji, jakies niedomowienie itp. w skrocie to: bohater wykradl walize z danymi i zawiozl ja do swojego szefa i przy okazji rozwalil pary kolesi co go gonili, a na koncu to inwazja dzieki tym planom...

 

5. CHODZENE BOHATERA - no wlasnie, ogladalo to juz wiele osob i kazda mowi ze ten chód jest troche zkaszaniony ;) moja wina, nie dorobilem mu odwrotnej kinematyki... czlowiek sie na bledach uczy...

 

6. Staram sie uczyc czegos nowego i szlifowac to co juz umiem, robie obrazki statyczne - to jest dobry trening umiejetnosci (zarowno modelowanie, oswietlenie, efekty i materialy) ZAPRASZAM na http://www.digitalart.org -> Search Artist: Mateusz Staniszew, mozna tu obejrzec te ktore robilem ostatnio... sa juz lepsze od scen w filmie...

 

7. to juz w istocie drugi film jaki zrobilem, pierwszy byl jakies 3 lata temu i tez mial ok. 6.49 min. jakosc niestety gorsza, to raczej taka komedia - parodia gwiezdnych wojen - ale ma pare ciekawych momentow...

 

8. jak wymysle fabule (problemy) to zrobie kolejny film, oczywiscie na poziomie tych obrazkow z digitalart.org ;-)

 

9. i 10. dzieki raz jeszcze za obejrzenie i komentarze... jakby co to moge jeszcze cos odpowiedziec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.. ja widziałem ten film, na tych "paru" festiwalach.. i no cuz... raczej odniosłem negatywne wrazenia, nie chodzi juz o same błedy techniczne animacja chodu itp, ale o samo opowiadanie.. fabuła treść tzw. dramaturgia jest poprostu do bani, i twoje argumenty z paru postów wyzej tymbardziej potwierdzają mnie w przkonaniu, ze troche zachłysneleś sie wizualnymi mozliwościami softu, zamiast zrobić dobry film.. ta animacja funkcionowałaby dobrze jako reel a nie film. pamietam tez ze strasznie udeyło mnie podobieństwo do filmow SF takich jak star wars.. pare - parenascie jak nie wiecej scen w twoim filmie to dosłowny plagiat, wliczając w to timing montaz a nawet sfx... mowa tu o poscigu w kosmosie.. toć to epII star wars, pogoń feta za obim... mniejsza tym.. prawda jest taka, ze masz warsztat, i z pewnoscią radzisz sobie z 3d dobrze.. ale postaraj sie aby filmy ktore robisz znaczyły dla widza coś wiecej niz pokaz firewerków. pozdro. (przepraszam ze jadowitość)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

inspiracja a plagiat mają dosyć płynną granice... naprawde sproboj sie skupić na tym co chcesz opowiedziec, a pozniej postaw sie w roli widza, slepego głuchego i do tego idioty.. i on ma to zakumać za pierwszym razem. tylko wtedy twoje opowiadanie bedzie miało racje bytu w filmie. o festiwalach to mozemy pogadac na prv.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ty sie studiami nie wykrecaj :P animacje to juz mowilem ci ze spoko jedynie to animacja postaci i ludki mi sie nie podobaja :D ale dobrze ze tu w konu zawitales a nie na jakis anglo jezycznych stronach sie szwendasz :)

pozdro from (pewnie wiesz kto :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzalem sobie z ciekawosci Twoj film: The Aim, powiem szczerze ze podoba mi sie technika jaką go wykonałeś - szacun i brawa za muze, ale fabula - cóz widocznie jestem ślepym i głuchym idiotą bo nie zrozumiłem z niej nic, przynajmniej za pierwszym razem, widzialem tylko w kółko powtarzające sie scenki... moze gdybym skonczyl lodzka filmowke to zrozumialbym wiecej, w kazdym razie postaram sie wziazc Twoja opinie pod uwage gdy bede myslal nad nowa fabulka... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratulacje, jest troszke nierowny,ale widac Twoje zaangazowanie.

Nastepnym razem unikaj dluzyzn..jest ich tam pare. No i popracuj nad animacja postaci. Bo wiesz..to dziala w ten sposob,ze jesli widzi sie zle animowana postac to nagle zaczynasz myslec nie odbiorem filmu a ulomnoscia warsztatowa autora i jestes pewien,ze niczym Cie nie zaskoczy...wtedy sceny dramatyczne bez dynamiki ruchu zamieniaja sie w dluzyzny:)

Ale w kosmosie bardzo ladnie podzialales:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... dla mnie The Aim byl jasny, przejrzysty i z sensem. Chodziło o pokazanie, że człowiek zawsze dąży do posiadania celu w zyciu, jakiejs idei, choćby nawet jej nie rozumiał. Idei, celu, który pomaga mu pokonywać własne słabości w dązeniu do niego. człowiek zawsze musi mieć coś ubzduranego, mimo wszystkich zawodów i upadków ideałów.

Sorki, jeśli zadziałałem na zasadzie tłumaczenia dowcipu, ale aż mną tąpnęło, jak przeczytałem, ze ktoś tego filmu nie zczaił... No i troszke odebrałem to jako obelgę dla Damiana. Może w odpowiedzi za jadowitość?

Mateusz, jesli nie lubisz krytyki, to po co wrzucasz film i prace na fora. Większość tutejszych forumowiczów to amatorzy, którzy dopiero uczą się 3D i na nich robi to wrażenie. tymczasem, kiedy odzywa się krytycznie stary wyjadacz, który widzi więcej, niż młodzi, to od razu dęba stajesz. Damian naprawdę jest user friendly.

Co do twojego filmu, to napiszę własne wrażenia, jak się zciągnie.

 

EDIT: Zciągneło się. Zgadzam się z większością zarzutów, jakie napisano powyżej. Od siebie dodam jeszcze małą dynamikę lotu pojazdów w kosmosie. Uważam, że te statki powinny poruszać sie dwukrotnie, może nawet trzykrotnie szybciej.

No i to, co napisał Damian: warsztat dobry, fabuła niemal całkwicie niezrozumiała. Tutaj brakuje zaledwie kilku ujęć, które by pokazywały o co chodzi: przechodzenie przez drzwi z napisem "Top Secret", rozglądanie się, czy ktoś nie nadchodzi, ujęcie, gdy ktoś zauważa te drzwi zostawione otwarte, bieg korytarzem za intruzem, widok bohatera, który wpada biegiem z wlizką do hangaru, wskakuje do pojazdu i startuje. Za nim wybiegają strażnicy, oddają kilka salw, po czym biegną do swoich pojazdów. Startują. Sceny walk w kosmosie są czytelne. Przedostatnie ujęcie, z ukazaniem zawartości walizki wystarczyło wzbogacić leżącą obok na stole mapą z ukazanymi ruchami taktycznymi poszczegolnych oddziałów szturmowych, czyli planami inwazji. Wówczas ostatnie ujęcie staje się jasne i klarowne. Nawiasem mówiąc te ogromne statki w ostatnim ujeciu są żywcem z GW zerżnięte.

Wniosek: trochę własnych pomysłów nie zaszkodzi. Bycie fanem GW to jedno, a wkładanie półtora roku życia w coś, co niej jest w pełni Twoim własnym pomysłem - to marnotrastwo czasu i energii.

Hough, powiedziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jestem jak najbardziej za krytyką... ale nie trzeba od razu rzucać kwasem tylko dlatego ze ktoś coś zrobił, i może staranniej dobierać słowa zwłaszcza na publicznych forach... ps. nie zgadzam sie ze te koncowe statki sa zerzniete z GW, oj nie...

...dobra mniejsza z tym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwusik,

dwa dni sciagałem ( 3-4 kb/sec :D ) - ale sciagnalem .

Odrazu mowie ze czytalem wczesniej te posty tutaj i spoiler mi pomogl - bo wiedzialem o co chodzi i jakie ujecia powinny byc.

Bez tego pewnie za cholere bym nie skumal akcji - ale ja juz tak mam:D

 

Generalnie jestem bradzo na TAK !

Widze tam mase pracy , łezka sie kręci w oku, gdy widze efekty opisywane kiedys w ksiazkach do maxika - fala uderzeniowa itp.

Jest oczywiscie sporo rzeczy ktore warto byloby poprawic - ten koles nie powinien chodzic , bo to psuje bardzo film - i gdy juz o nim zapomnialem to pojawil sie znowu i po raz kolejny szedł - ale o tym juz Ci pisano . (wiem ze chodzenie nie jest prosta sprawa) - doceniam to , jak to zrobiłeś.

 

Bardzo mnie zaskoczyły ujecia ze zwierzatkami - to duzy plus. no i trawa :) -fajna, jednak jest taka jednorodna- typowa jak z tutoriali - ale wykonałes i tak dużą prace (ogromna).

Szczerze mowiac to sie spodziewalem ze ten statek przypierdzieli tam i sie bedzie ślizagać po powierzchni - tak jak tu ostatnio zrobil to w swojej animacji jeden z forumiakow :).

 

Tekstury - nie są świetne :( . Wnętrza są takie sobie , ale sie na tym nie skupialem bo mnie przyciagala akcja . Najbardziej wkurzajace (takie BRYCE-owe) były gdy statek leciał bloki, budynki z jednolitymi bialymi swiatlami w oknach.

Napewno trzeba odnotowac takie szczegolki jak falujace gorace powietrze z silnikow :) itp.

 

Z tego co pamietam to chyba pisales ze to wszystko bylo w maxie robione - przydalaby sie temu postprodukcja - szybciej i fajniej bys usyzkal pewne efekty.

 

Ruchy postaci wogole nie za fajne - ale to nie pomniejsza w mojich oczach tego co zrobiłes.

Podobaly mi sie zblizenia oczu podczas skanowania. Widac ze sie starałes.

 

Wiadomo ze wszystko mozna zrobic lepiej - ale to juz pewnie sam zauwazyles podczas pracy nad filmem.

Masz duzy potencjal i gratulacje z tak dlugiego filmu ktory Ci sie udalo ukonczyc (i to w pojedynke!).

 

A teraz rob nastepne :)

pozdrawiam i zycze powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności