Posted August 26, 200519 yr Witam witam. Ostatnio postanowiłem się zabrać za stworzenie elementów do gry, której piszę scenariusz i mam dość ambitny plan realizacji ;] Stety czy nie, w gamearcie siedzę mało (troszkę low-mid-poly) i muszę to zmienić. Załączam pierwszy koncepcik na dwa stworki i czekam na, mam nadzieję, solidne rady jak to ugryźć. Z góry dzięki za helpa i pozdrówki.
August 26, 200519 yr Koncept czytelny i całkiem nawet przyjemny... daje radę. Ale jeżeli to koncept dla grafika 3d, to musisz zrobić też inne rzuty + perspektywe, bo na razie ciężko się czyta.
August 26, 200519 yr Author Racja, racja, to całkiem logiczne ;] Wdzięki jeszcze bym był za jakieś info apropo samego tworzenia obiektów na potrzeby gier. Niestety nie amm za wiele czasu na szperanie po forum aktualnie ;\
August 26, 200519 yr Racja, racja, to całkiem logiczne ;] Wdzięki jeszcze bym był za jakieś info apropo samego tworzenia obiektów na potrzeby gier. Bierzesz i tworzysz :P Przeszukaj jednak to forum (i kilka innych) jeżeli myślisz poważnie o robieniu modeli do swojej gry... pzdr
August 26, 200519 yr Ale jeżeli to koncept dla grafika 3d, to musisz zrobić też inne rzuty + perspektywe, bo na razie ciężko się czyta. niekoniecznie - - to zależy od umiejętności grafika - :P Pozdr giorgione
August 26, 200519 yr Author Zmontuję koncepty od boku itd. dla treningu. Wprawek nigdy za dużo ;] Za czas jakiś podeślę początki modeli i koncept domków. Dzięki za help'a raz jeszcze i czekam dalej. Jeszcze jedno, czy jestem w błędzie myśląc, iż tworzenie obiektw na potrzeby gier jest miejscami trudniejsze niż na optrzeby renderowanej sceny fotorealistycznej? Jak tak oglądałem realtimecg to się solidnie zdziwiłem ;O
August 26, 200519 yr zalezy od grafika, ale kiedy mamy rzuty z kilku stron chyba zaden grafik nie bedzie nazekal? a i lepiej bedzie mu zrobic model mozliwie podobny do konceptu wiec juz nie szpanowac ze i z takim konceptem sie cos da :) bez tez sie da mozna by bylo powiedziec :) ale skoro koncept to neich bedzie pomocny grafikowi jak najbardziej :) pozdro 666
August 26, 200519 yr Author Panowie, tak jak was słucham to dochodzę do wniosku, że chcecie mi przekazać, iż koncept jest dla grafika. Stąd dedukuję, że to sprawa indywidualna dla każdej jednostki parającej się grafiką i rysunkiem ;D Jak się mylę to piszcie ;]
August 26, 200519 yr Koncept jest po to by go oddać w 3d. Im więcej danych tym dokładniej będzie oddany. Jeżeli dasz grafikowi (3d) tylko rysunek jak powyżej zostawiasz mu dość duże pole manewru, jeżeli dasz mi jeszcze rzuty, zbliżenia na twarz, łapy, to będzie mógł wierniej przenieść Twój pomysł w 3d. Musisz jeszcze pamiętać żeby wszystkie szkice danej postaci były spójne, nie zaprzeczały sobie nawzajem. No i trzeba zaprojektować postać którą w ogóle się w 3d da stworzyć ;) bo z tym też różnie bywa. pozdro 666 ;)
August 26, 200519 yr Author No raczej, dzięki chłopaki ;) Teraz z innej beczki, generalnie jakie są ograniczenia face'ów?
August 27, 200519 yr To jest bardzo mało (o ile liczysz trójkąty) Lara w jedynce Tomb Raidera miała 500 trisów - a to dość stara gra ;) W nowych grach, tych z górnej półki polycount postaci to od 5000 do nawet 12000 trójkątów. Nawet w RTS'ach zdarzają się już jednostki powyżej 1,5k. Te liczby to są TRÓJKĄTY, nie POLYGONY. Zawsze licz w trójkątach, innych jednostek ;) nie ma. Ale tak naprawdę to powinieneś się zastanowić do czego to będzie stworek, jaka jest to gra (FPP, TPP, RTS...) jaki będzie duży na ekranie i jakiego engine używasz. Jeżeli to będzie gra FPP to wiadomym jest że będzie mozna go zobaczyć niemal twarzą w twarz, zatem powienieneś dać mu większy polycount i większą texturkę. Jeżeli ja bym go robił do portfolio to bym zaplanował polycount na 4 - 6k trójkątów + diff/normal/spec (1024x1024) Oczywiście jeżeli będziesz robić postać do konkretnej gry to od swojego programisty/art directora/zleceniodawcy dostaniesz dokładnie wytyczne co do polycountu i textur. EDIT: nie zmieniaj postów jak na nie odpisuję ;D
August 27, 200519 yr Author THX wielkie! Właśnie takich info mi trzebabyło ;] Puki co stworek ma ok 2700 TROJKĄTÓW ;P Jutro będę go jeszcze dopieszczał a teraz idę lulu ;] A pracki raczej do portfolio, bo prgramować kompletnie nie umiem. Choć maży mi się, aby kiedyś jakiś projekt na grę sprzedać.
August 27, 200519 yr Nie musisz umieć programować, jeżeli się nie poddasz, będziesz coraz lepszy i praca Cię sama znajdzie. Stworek bardzo fajnie wygląda, tylko dwie rzaczy - dziwne są te bambosze i nie wiem jak ten staw (chyba odpowiednik pięty) się będzie deformować, ja bym mu zrobił bardziej wyprostowane nogi, łatwiej będzie to zrigować. Ale to szczegóły, ogólnie się bardzo podoba. Ciekaw jestem texturek.
August 27, 200519 yr Author Geberalnie to na końcu bamboszy będzie pazur, a pięta jako tako się zginać nie będzie tylko dwa przeguby na kapciach;] Szczerze mówiąc to w grafice robie kilka lat, ale w low-poly bawie się od kilku dni ;P Texturki mają być bajkowe, zalatywać baśnią i będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi.
August 28, 200519 yr Ale o co Ci chodzi? o samo texturowanie? Mamy przylepiony wątek z tutorialami o texturowaniu, a jeżeli chcesz jakieś konkretne odpowiedzi to konkretnie pytaj ;) jeżeli będziesz robił texturę to pamiętaj głównie o ty że rozdzielczość textury to musi być potęga dwójki (64, 128, 256, 512, 1024, itd) textura może być kwadratowa, lub prostokątna (128x128, 256x1024, 512x256, itd). Możesz użyc textury koloru, alfa kanału, a jeżeli chcesz zrobić modne teraz next-gen, to jeszcze dodaj do tego specular i normal (o normalmapach tez mamy cały wątek) A co do baśniowości, to po prostu trzeba takie namalować ;) polecam podejrzenie World of Warcraft ;)
August 28, 200519 yr Author Nio dzieks;] Tego mi trzeba- więcej teorii. A jeśli chodzi o texturki, to ciągle brakuje mi odwagi, bo tablet dopiero za dwa miechy. Będę więc raczej na wpół malował, montował z fotkami itd. Zobaczymy jak to wyjdzie ;] Wieczorem updaty. A! Jeśli można wiedzieć empeck, widać że się znasz, praca czy hobby?
August 28, 200519 yr Author No to teksturka... jeszcze troche pracy i mysle ze bedzie ox... fajno by bylo przeczytac troche opini ;]
August 29, 200519 yr Author Spać mi się chce ;O A to początki... dojdą jeszcze czerwone parchawy i coś tu i uwdzie ;] Liczę na komenty.
August 29, 200519 yr Ładniutkie :D Imo dobrze oddaje koncept i założenia co do postaci :) Jak na pierwszy model low, to jest więcej niż dobrze :D Drażnią mnie tylko stopy, a dokładnie te wypukłości w górę - nie wiem co to jest i jakoś się to nie tłumaczy... Poza tym jest git :) btw - napisz ile poly, jaka teksturka i jakie mapy - używałeś normali? (chodzi mi o te rogi)
August 29, 200519 yr Author Teoretycznie ma 3100... tylko czego? Trójkąty są podpisane triang-cośtam. Blender wyświetla tylko faces... jeśli to jest to samo, to sorki ;] Mapka wygląda na razie tak...
August 29, 200519 yr uzywasz texturki 1024? czy wiekszej? wogole to swietnie wyglada jak narazie, texturke moghles troche bardziej upchac zeby wiecej powierzchni zajola aha no i patrzcie nastepny co sie za noobka podaje a pewnie juz robi z rok :)
August 29, 200519 yr Author teksturka wogole byla 768, male klopoty z bake'em UV, wiec teraz robie w 1024. Upchac to racja, duzo przestrzeni zostalo;\ A co do noobkowania, to można powiedzieć że noobek na forum ;] Tu widać mape color i bump, dodaje aktualnie speculara i wciąż podrasowywuje normale. Dzięki za komenty.
August 29, 200519 yr A co do noobkowania, to można powiedzieć że noobek na forum ;] hehe :D Dobrze, bo już powoli zaczynałem łapać kompleksy ;)
August 29, 200519 yr Author No to chyba bedzie koniec... jeszcze jezyk, ale to na koncu. Teraz na pulpicie laduje samiec. Za niedlugo koncept. Co do szybkosci to jeszcze z wakacji kozystam ;] Dzieki za komenty i pzdr Tak wogole to te stworki zyja w stadach po 7-10 sztuk, z czego tylko jeden to samiec (kawal drania bedzie ];) ). A to wlasnie skonczona samica:
August 29, 200519 yr niee, no gościu, wymiatasz ;) mógłbyś wykorzystać więcej miejsca na texturce. To jedyna uwaga.
August 29, 200519 yr no i fajno :D Trochę nie pasują mi "usta" wyglądają trochę jak rana otwarta po wlocie kuli albo coś w tym stylu... No i mogłeś tą prezentacje modelu lepiej w szopie zmontować ;) btw - jaka to będzie gierka? RPG? ;)
August 29, 200519 yr Author Co do rany wylotowej, to prawie- mam nadzieje ze jak wychyli sie stamtad jezor to bedzie sie kojazyc dosc obscenicznie;] Co do teksturki racja;\ Prezentacje konkretna bede robil jak zmotam samca i wtedy przedstawie cale stado, to tak na chybcika ;] Gierka? Ufff... dosc nietypowo. Gra akcji polaczona z filmowa brawura, elementami rpg (rozwoj postaci etc.), stawiam na swiat pelen swojego zycia, scenariusz oraz walki. Opracowalem kilka motywow ;] Tylko nie wiem jak to wszystko pujdzie, ani ze mnie programista, a nawet jakby, to nad tym musialo by pracowac kilka dobrych programistow i pare grafikow + dzwiekowcy... ;\ Robie to raczej dla hobby i do portfolio... A moze kiedys? Kto wie? Samiec za niedlogo ;] i dzieky za posty.
August 31, 200519 yr Author No to jest i samiec, na razie bez texturek. Wiem, wiem, rogi do poprawki ;] EDIT: wiem, że już przynudzam, ale właśnie odkryłem gdzie w blendzie sprawdzić trisy... 5200 tri przy samicy a przy samcu wychodzi... ;O 9200 trsów! Arghhh! Przejdzie?
August 31, 200519 yr Za dużo... Nie wiem na jaki silnik robisz, ale jeżeli zakładasz że te zwierzaczki będą występowały w stadach (nawet małych) to jest (imo) stanowczo za dużo... Pokaż siateczkę, to może ktoś ci podpowie gdzie można by oszczędzić kilka (tysięcy ;) trisów :)
September 1, 200519 yr Author Spoxik, właśnie spędziłem nad tym duuużo czasu, i proszę- samica 1,5k, natomiast samiec 5,1k. Samiec zawsze bedzie tylko jeden, no i jest dosc spory wiec mysle ze spoxik. Samice trzy, cztery- powinno ujsc w tloku ;] Wieczorkiem jakis updat i siateczke dla checy ;] Dzieki za post zimus.
September 1, 200519 yr stworki gut, texturka również, cóz wiecej dodać, chyba tylko to odnosnie zapasu wolnego miejsca na texturze, pozatym fajny bajkowy klimat przez kolorystykę tej textury
September 2, 200519 yr Author No to rodzinka ;] Teraz rigging i przygotowanie scenki... za jakiś czas. Wdzięx będę za komentsy.
September 3, 200519 yr Author Przed poprawką- mniej trisów gdzieś o 1k. Przyda mi się również parę wskazówek, na pewno są miejsca gdzie można oszczędzić coś jeszcze, a tego nie zrobiłem. EDIT: No dooobra, niech wam będzie że g***o widać;] no to dump z blenderka...
October 12, 200519 yr Author Nowe przyszło. Chłopek, wojaczek jakieś- 2500 trisów (około), oraz koncepcik na kolejny modelik. Testuje nowy tablecik. Rzezać proszę (tylko spokojnie ;])
October 12, 200519 yr hejka koncepcik zapowiada sie zaprawde smakowicie - mniodzio a modelik - hmmm - wykonanie nawet wporzo texturki sa mile - ale koncepcyjnie jakos mi nie lezy - jakos tak w ogole cala postac sprawia 'owadzie' wrazenie - nie wiem czemu.. nogi jakies dziwne - te dzwony ze zby duzym rozmachem jednak pociagniete twarz - polaczenie cech kobiecych i meskich w niej wyczuwam i to lekko miesza mi w glowie - jakos tak niespoojnie i to przeszkadza no i na zbroi troche wyje symetria... pozatym spx - dajesz dalej bo widac ze pracujesz :D pozdrororww
October 12, 200519 yr Author postać zaiste jest "nietypowa", bo jest to przedstawiciel dość dziwnej rasy jakią sobie wymyśliłem, ale nie ma co- sporo błędów jest, chociażby dla tego, że połowa texturki to analog, a druga to tablet ;] thx
October 31, 200519 yr Author Troszku mnie nie było, a oto jak sobie poczynam... na razie skupiam się na centralnej części postaci, stąd takie renderki. Skrzydła będą, to i całość będzie;] Przydadzą mi się tipsy (na czole w zakolu bedzie diadem)
Create an account or sign in to comment