mava Napisano 27 Sierpień 2005 Napisano 27 Sierpień 2005 Witam Nie wiem dlaczego opcja WELD działa mi tylko gdy z punktu wychodzą 2 linie. Nie potrafie zrobić tak, żeby z 1 punktu wychodziły 3 linie. Co robie źle?
mava Napisano 28 Sierpień 2005 Autor Napisano 28 Sierpień 2005 Po lewej jest punkt, z którego wychodzą dwie linie. W tej sytuacji nie mam problemu by użyć funkcji WELD. Po prawej mam punkt, z którego wychodzą 3 linie. W tym momencie funkcja WELD, nie wiem dlaczego, nie spawa punktów. Jest to problem, bo na obiekcie, który nie ma pospawanych punktów nie działa min. funkcja MESHSMOOTH.
Marcin Napisano 28 Sierpień 2005 Napisano 28 Sierpień 2005 fajnie ze nam powiedziales ze to spline`y a nie mesh :> nie mozesz polączyc 3 koncow spline`a mozesz je przyblizyc za pomocą fuse radze poczytac troche tutoriali o modelowaniu ... ps. rozumiem ze bawisz sie w surface ... co na dluzszą mete nie ma sensu bo jak znam to nikt tego nie uzywa ... :>
mava Napisano 28 Sierpień 2005 Autor Napisano 28 Sierpień 2005 No właśnie problem w tym, że jestem w trakcie tutoriala "Modelowanie kolumny za pomocą splajnów". I opcja WELD nie działa mi nawet po użyciu funkcji CROSS SECTION, gdzie punkty są raczej przybliżone.
mateusz_s Napisano 29 Sierpień 2005 Napisano 29 Sierpień 2005 tez na poczatku jaralem sie modelowaniem za pomoca splajnow i surface - glownie jesli chodzi o twarz, ale po wymodelowaniu autka za pomoca mesh+meshsmooth (zaczyna sie od jednego polygonu) doszedlem do wniosku ze to jest lepsza metoda... nawet jesli chodzi o twarz, zreszta o wszystko...
Vorek Napisano 29 Sierpień 2005 Napisano 29 Sierpień 2005 jeżeli dobrze pamiętam to żeby weld działał na punktach spline'u to najpierw musisz użyć na nich funkcji fuse Pozdrawiam
mava Napisano 29 Sierpień 2005 Autor Napisano 29 Sierpień 2005 W tutorialu nie było mowy o tej funkcji. Mimo użycia FUSE punkty dalej sie nie chca zespawac :/ Opisze wam co i jak robię: Tworze sobie linię i daję convert to editable spline. Do jednego z punktów za pomocą create line dodaję linię. Dodaję trzecią linię i zaznaczam punkty, w których spotykają sie wszystkie 3 linie (jak na screenie po prawej). Próbuję użyć funkcji weld (i fuse), ale mimo to nie tworzy mi się 1 wspólny punkt! Punkty nie trzymią się kupy nawet gdy robie coś przy użyciu cross section. Więc albo ja jestem taki głupi albo coś jest nie tak!
Huter Napisano 29 Sierpień 2005 Napisano 29 Sierpień 2005 W tutorialu nie było mowy o tej funkcji. [...][/color] Wykonałem ten tutorial dawno temu ... i jakoś mi wyszło ... potrzebna była mała pomoc autora, ale w sumie wynikło to z mojej złej interpretacji tekstu tutoriala ... TAM JEST WSZYSTKO [...] Opisze wam co i jak robię: Tworze sobie linię i daję convert to editable spline. Do jednego z punktów za pomocą create line dodaję linię. Dodaję trzecią linię i zaznaczam punkty, w których spotykają sie wszystkie 3 linie (jak na screenie po prawej). Próbuję użyć funkcji weld (i fuse), ale mimo to nie tworzy mi się 1 wspólny punkt! Punkty nie trzymią się kupy nawet gdy robie coś przy użyciu cross section. Więc albo ja jestem taki głupi albo coś jest nie tak! O ile pamiętam, a moze źle pamiętam (nie bić) ... weld nie pełni role "spawacza" lecz w przypadku połączonych kilku spline modyfikuje całość tak, że nie mamy pośrodku vertexa początkowego (taki z kwadracikiem) ... a spawu dokonuje Fuse ... właśnie zrobiłem sobie linie, potem za pomocą create line zrobiłem osobnych chyba z 20 ... połączyłem sobie je jak mi się podobałało za pomocą Fuse ... tak sobie je "spawałem", że został jeden vertex ... a czy wszystkie spline są ... nie wiem jak to nazwać ... w jednym zestawie? ... czyli attach :P ... nie umiałem tego profesjonalnie napisać :P
mava Napisano 30 Sierpień 2005 Autor Napisano 30 Sierpień 2005 Tak, użyłem attach, bez tego cross section by nie działało. Ech skończyły mi się pomysły, spróbuje zrobić reinstall maxa
Bacry Napisano 30 Sierpień 2005 Napisano 30 Sierpień 2005 z pewnością reinstal nie jest najlepszym wyjściem. w pokazanym przez ciebie przykładzie nie jest możliwe aby te trzy krzywe tworzyły jeden splajn.
VGT Napisano 30 Sierpień 2005 Napisano 30 Sierpień 2005 Jestem właśnie po przerobieniu tego tutka, aby łatwiej było wpaść na to gdzie robisz błąd, gdyż nie sądziłem, żaby Aleksander coś tam źle napisał. Weld był tam używany kilka razy, ale za KAŻDYM razem było to łączenie końcówek spline'ów. To co przedstawiasz w swoim przykładzie, pasuje mi tylko do ostatniego weld'a (końcówka 8 punktu tutoriala) ale tam mimo zaznaczenia vertexów spline'a służącego za przekrój weld działa na spline'ach utworzonych przez CrossSection. W przypadku, który pokazałeś na screenie, używa się właśnie fuse, vertexy nie muszą być połączone w jeden, aby surface działał - pisałem o tym w faq, więc możesz tam zajrzeć. W tutorialu stosowanie fuse'a zostało wyeliminowane poprzez podawanie dokładnych danych, o ile np przesunąć dany spline, czy też skorzystanie z przyciągania do vertex'ów w przypadku tworzenia przekroju kolumny. Reasumując - tutorial działa (mi wyszedł bez problemu), a vertexy na skrzyżowaniach wcale nie są połączone w jeden -> nie muszą być połączone, ważne że są dostatecznie blisko siebie (bliżej niż wartość parametru threshold w modyfikatorze surface) Spline to jest linia, może mieć na całej długości 2 vertexy albo każdą inną ilość, ale musi pozostać jedną linią. Wszelkie siatki ze spline'ów są siatkami tylko wizualnie, od strony charakterystyki spline'ów są to niezależne linie poziome i pionowe, które przecinając się tworzą siatkę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się