Sargoth Napisano 4 Wrzesień 2005 Napisano 4 Wrzesień 2005 Witam, bawie sie w 3dstudio zeby poznac jego opcje/mozliwosci i mam takie 2 pytania 1. co zrobic aby 'glowka' fajki rzucala tez cien na uchwyt i jakiego rodzaju swiatla najlepiej uzyc? tzn teoretycznie rzuca troszke cienia ale po pierwsze wydaje mi sie ze za malo tego cienia jest i troszke za jasny jest 2. jak najlepiej wygladzic te krawedzie? (tzn zeby ich nie bylo :P) ponizej obrazek z cyferkami :P
piotrek Napisano 4 Wrzesień 2005 Napisano 4 Wrzesień 2005 krawędzie możesz wygładzić stosując na nich chamfera, a potem meshsmooth na cały obekt - ewentualnie bez MS. Aby otwrzymać cień na uchwycie, zmień kierunak padania światła :P
Sargoth Napisano 4 Wrzesień 2005 Autor Napisano 4 Wrzesień 2005 uzylem chamfera i nic sie nie stalo, uzylem potem MS i wygladzilo tylko te wypukle krawedzie (na dodatek jakos brzydko) co do cienia to akurat nie byles zabawny :P uwierz mi ze probowalem i cien niby jest ale za maly (wydaje sie zbyt waski), zreszta na zamieszczonym obrazku wyraznie widac ze cien powinien byc wiekszy
[MaTRiX] Napisano 4 Wrzesień 2005 Napisano 4 Wrzesień 2005 Sargoth, wyobraz sobie ze mintrill ma racje ;) jak nie wierzysz ze cien idzie tak jak powinien to sobie zrob rendera z widoku top... a krawedzie: jak to chamfer nic nie zrobil? a zaznaczyles te krawedzie ktore maja byc chamferowane? :| jak juz Ci sie to uda to wrzuc sobie na ta fajke modyfikator smooth i zaznacz autosmooth. (nie jest to super rozwiazanie ale Tobie wystarczy :P )
Sargoth Napisano 5 Wrzesień 2005 Autor Napisano 5 Wrzesień 2005 ok moze faktycznie jestem przewrazliwiony :P ale z tym cahmferem to cos nie tak jest :P albo ja goopi jestem zaznaczam krawedz, uzywam chamfer, click&drag i caly obiekt sie rozkrzacza na jakies abstrakcyjne byle co (przy tych wypuklych krawedziach), a wklesle wygladzilem przez przypadek, chamfer na vertexach i potem na tych 3 krawedziach weld..... fuks? :P edit: przy okazji jak na obiekt nalozyc jakis tekst lub logo zrobione np w photoshopie (i jak ma wygladac ten napis, tzn czy musi byc przezroczyste tlo czy wszystko jedno) chcialem na raczke tej fajki dac jakis napis (raczej zeby wiedziec jak niz zeby ladniej wygladala) ale za cholere nie wiem jak
hcpiter Napisano 5 Wrzesień 2005 Napisano 5 Wrzesień 2005 Co do champfer mozesz kontrolowac rozmieszczenie albo na początek stworz box dodaj na kraqwedz champfer dodaj MS albo TS i zobaczysz jaka jest roznica.
Sargoth Napisano 5 Wrzesień 2005 Autor Napisano 5 Wrzesień 2005 na boxie ladnie sie zrobilo ale na tej owalnej krawedzi sie rozkrzacza, poza tym jak dam smooth to sie caly obiekt wygladza a chce tylko jedna konkretna krawedz wygladzic, co wtedy?
Sargoth Napisano 5 Wrzesień 2005 Autor Napisano 5 Wrzesień 2005 probowalem ale to mi nie wygladza wzdloz raczki tylko w poprzek :| (albo cos zle robie :/) przy okazji dwa pytania (z czego jedne zalegle :P) 1. jak na obiekt nalozyc jakis tekst lub logo zrobione np w photoshopie (i jak ma wygladac ten napis, tzn czy musi byc przezroczyste tlo czy wszystko jedno) chcialem na raczke tej fajki dac jakis napis (raczej zeby wiedziec jak niz zeby ladniej wygladala) ale za cholere nie wiem jak 2. co zrobic gdy chce nalozyc niezbyt wielka teksture na duzy obiekt, tekstura mi sie wtedy rozciaga co nie wyglada zbyt fajnie, da sie jakos ustawic zeby tekstura sie nie rozciagala tylko powtarzala? ewentualnie jakies inne opcje? (moze poza znalezieniem wiekszej tekstury)
piotrek Napisano 5 Wrzesień 2005 Napisano 5 Wrzesień 2005 ad.1 Tekst lub logo traktujesz jako zwykłą teksturę, a po pytaniu 2 rozumiem, że potrafić nakładać na obekty tekstury. ad. 2 W Material Editorze przechodzisz na poziom mapy, w której jest Twoja tekstura i tam masz opcje bodajże tilling - modyfikując wartość, ustawiasz powtarzalność tekstury na obiekcie. POdobne efekty można osiągnąć w modyfikatorze UVWMap, który przypisujesz obiektowi
Sargoth Napisano 5 Wrzesień 2005 Autor Napisano 5 Wrzesień 2005 ad.1 Tekst lub logo traktujesz jako zwykłą teksturę, a po pytaniu 2 rozumiem, że potrafić nakładać na obekty tekstury. tak tylko ze na obiekcie juz jest glowna tekstura (badz material) i w konkretnym miejscu chce dodatkowo napis, przykladem niech bedzie box z jakas tekstura drewna i na jednej sciance chce dodatkowo napis i jak sie laczy tekstury? np mam teksture metalu i jakis zadrapan, jak je polaczyc (wyczytalem ze blend ale cos mi nie wychodzi)
Sargoth Napisano 6 Wrzesień 2005 Autor Napisano 6 Wrzesień 2005 przypomnialo mi sie cos (pytam tutaj z braku pomyslu gdzie wstawic to zapytanie i jak zaytulowac :P) slyszalem/czytalem ze jest jakis plugin ktory 'rozplaszcza siatke' tak ze mozna potem ladnie w photoshopie zrobic teksturke idealnie pasujaca, jak sie zwie to cudo? :P i czy potem sa jakies problemy z nalozeniem takiej tekstury? np ulozy sie w wzdloz zamiast w poprzek czy cos? :)
Rekomendowane odpowiedzi