Gith Napisano 2 Lipiec 2003 Napisano 2 Lipiec 2003 Greetings! Tak sie ostatnio zastanawialem, jak pewnie niejeden(na) z was, co moze zostac stworzone na komputerze, a czego sie nieda (chodzi mi oczywiscie o grafike). Np. Animacja wody... - jeszcze nikt nie zrobil super-realistycznej i fizycznie dokladnej wody... Moze kiedys to sie zmieni... Albo wybuchy i ogien.. to samo co wyzej (chociaz ostatnio w Mayi widzialem swietnie zrobiony ogien, ale wybuchy nadal zostaja \"nieujarzmione\". Piszcie inne przyklady i swoje przemyslenia dotyczace juz istniejacych. Pozdrawiam Gith
Falcrum Napisano 2 Lipiec 2003 Napisano 2 Lipiec 2003 A widzialeś ogień jaki można zronić w maxie przy pomocy pluginu \"Aura\" ?? Efekty są wymiatające !![killer][killer][killer]
Gith Napisano 2 Lipiec 2003 Autor Napisano 2 Lipiec 2003 Widzialem, ale jeszcze daleko mu do realizmu...
Phantom Napisano 2 Lipiec 2003 Napisano 2 Lipiec 2003 co do efektu wybuchów...to może się nie zgodze...bo wiele wykorzystanych w filmach wybuchów jest robiona w 3D !!...a samym przykładem tego może być Final Fantasy The Spirits Within :) pozdro...
cochise Napisano 2 Lipiec 2003 Napisano 2 Lipiec 2003 A ja widzialem tak dokladnie zrobiona wode ze wygladala jak prawdziwa, mozna bylo ja zlewac i rzucac po niej kaczuszki, co ciekawe byla zrobiona hardware`owo przez jakichs kolesi z uczelni w stanach.
Gość Karawan Napisano 2 Lipiec 2003 Napisano 2 Lipiec 2003 a woda w filikach z Final Fantsy X ? (widzialem na kanale Game Network)
sikham Napisano 2 Lipiec 2003 Napisano 2 Lipiec 2003 wg mnie nie da sie jeszcze długo idealnie odwzorować ruchów człowieka np. reka tenisisty porusza się z prędkością wiekaszą niż 100km/h !! każdy motion capture wysiada
Phantom Napisano 2 Lipiec 2003 Napisano 2 Lipiec 2003 no fakt mash racje... a jeszcze jedna żecz która narazie kulawo stoi w 3D...to wyrażanie uczuć mimiką twarzy...jeszcze nigdy nie widziałem prawdziwego odwzorowania tego w filmach 3D...jak np FF...wszędzie wygląda to bardzo sztucznie wręcz śmiesznie :P pozdro...
Gość Karawan Napisano 2 Lipiec 2003 Napisano 2 Lipiec 2003 jak i mowa (poruszanie ustami) tez durnowate
Gith Napisano 2 Lipiec 2003 Autor Napisano 2 Lipiec 2003 Hmm... no dobra, musialbym zobaczyc ta wode, rzeby sie przekonac, ale np Pluginy Real Flow i inne firmy Next Limit nie produkuja nawet prawie idealnej wody... W filmach tez jest woda piekna (Perfect Storm, SW: Episode II, czy chociazby LOTR-FOTR) ale nie wyglada idealnie realistycznie... Wybuchy w final fantasy wygladaja tak sobie... podoby efekt uzyskalem ostatnio w afterburnie, ale mnie to nie powala bo za duzo sie naogladalem sfilmowanych explozji (chociazby SW - Epizody IV-VI), albo chociazby Maxowy - Hercules... Ni jak nie udalo sie chyba jeszcze nikomu zrobic czegos podobnego. Albo ten wybuch w Matrixie Reloaded przy zderzeniu 2\'och Tirow tez widac niestety, ze generowany. Natomiast wybuch wczesniej w tymze filmie jest juz piekniuski z tym, ze niepotrzebnie dodali fale udezeniowa ktora go tylko pogarsza... :P A co do Motion Capture - z ta reka fakticznie ale zawsze mozna taka reke wyanimowac :P - polaczyc Motion Capture z animacja reczna... i wyjdzie :) Chociaz tez nie do konca odwzorowuje sie ludzkie ruchy przez MC. Takze wspomniany Lip Sync nie jest opracowany do perfekcji... Jak myslem naczynia to mnie oswiecilo :P A jakby tak zrobic animacje zmywania naczyn... najlepiej przy sloncu, gdzie kaustyka, GI i inne pierdolki ze swiatlem zwiazane wystepuja znacznie intensywniej, nie wspominajac juz o niemozliwej wrecz do wykonania animacji wody (i to nie tylko ruchu ale tego ze czesc z niej zostaje na rekach, na naczyniach, woda sie pieni jak doleje sie mydlo, jak wleje sie resztke jakiejs herbaty to mieszaja sie kolory) :D To by nawet najwieksza render-farme zabilo :P
bartonfink Napisano 2 Lipiec 2003 Napisano 2 Lipiec 2003 Twoj temat nie jest dokladny, powinien brzmiec: co mozna, a czego nie mozna stworzyc na kompoterach - w taki sposob, by realizm pozwalal na pomylenie symulacji z zeczywistoscia. Najszybsze kompotery pozwalaja na wierna symulacje( uwzgledniajac kazdy atom) nawet takich zjawisk jak wybuch bomby atomowej. Fakt faktem nie wyglada to jak prawdziwy wybuch ale to tylko ze wzgledu nato iz ludziom, ktorzy sie tym zajmuja bardziej zalezy na \"suchych\" danych niz na \"holywoodzkich\" efektach.Wniosek taki -> da sie \"wiernie\" zasymolowac zjawiska takie jak woda,wybuch potrzebne jest jedynie odpowiednie oprogramowanie i dostateczne zaplecze finansowe (1 min symulacji na najszybszych komoterach swiata kosztuje zapewne bajeczne pieniadze) Ogolnie pogon za realizmem sprowadza sie do jednego wniosku: im wiecej wezmiesz pod owage tym wierniej oddasz jakies zjawisko. Ale czy zawsze warto? czasem \"realistyczny\" efekt mozna uzyskac joz przy \"prostych\" sumulacjach , wszystko zalezy od tego w jakim stopniu znasz dana aplikacjie i czy poprostu masz talent. Przykladem tego, jak (bardzo) uproszczone symulacje pozwalaja stworzyc \"fotorealistyczny\" moga byc najnowsze silniki renderingu(brazil ,finalrender,mentalray,v-ray) Guru 3D potrafia stworzyc oswietlenie ktore nam wydaje sie realistyczne, niby wszystko jest tak jak powinno byc, cienie pod odpowiednim kontem, rozproszenie w odpowiednim natezeniu itp itd poprostu mi0dzio ale... ale zastanawiajac sie nadtym mozna dojsc do wniosku ze to bardzo uproszczony-matematyczny nasladownik swiata rzeczywistego. :D ,jeszcze nie slyszalem o systemie renderingu ktory bral by pod owage takie zeczy jak chocby: sklad chemiczny powietrza, temperature, czy zakszywienie toru ruchu promieni swiatla przez pole grawitacyjne ziemi itp itd. Powiecie \"hahhahahahah przeciez to niema prawie zadnego wplywu na sposob w jaki jakis obiekt(obiekty) jest oswietlony\" tak tak rowniez sie z tym zgadzam, chodzi mi oto iz aby oddac jakas sytulacje z maxymalna dawka realizmu jaka tylko mozna nalezalo by zbodowac kompoter ktory potrafilby przeprowadzic symulacje calego wszechswiata :D co jest troszke watpliwe. Reasumujac(jakie ladne slowko ;D ) moim zdaniem realizm w CG sprowadza sie do swoistego kompromisu po co oddac ruch reki tenisisty w najmniejszych detalach , skoro oko ludzkie nie bedzie ich w stanie wychwycic ??(w koncu filmy/animacje nie sa krecone dla much :D ) Ps. jesli chodzi o problem lipsync czy ogholnie character moction to wszystko wyglada mniej czy bardziej sztucznie tylko dlatego ze mamy mozliwosc porownania tego z rzeczywistoscia. mysle ze jeszcze kilka lat minie, a pozniej roznica nie bedzie juz zupelnie zaowazalna.
Gith Napisano 3 Lipiec 2003 Autor Napisano 3 Lipiec 2003 Zgadzam sie z Toba, ale tutaj wlasnie mi chodzilo nie o Super Komputery lecz o to co mozemy uzyskac w aplikacjach 3d dla nas dostepnych (max, maya, lightwave, xsi itd.) Faktycznie nie sprecyzowalem za co uprzejmie przepraszam :) I nadal obstaje przy swoim :P A - z ta reka dokladnie o to samo mi chodzilo (tak jak mowilem po prostu reke mozna wyanimowac recznie)
Gość Karawan Napisano 3 Lipiec 2003 Napisano 3 Lipiec 2003 to najlepsza reklama jaką ostatnio widzialem.. ale widac ze ogien wyrenderowany.. ale pieknie
Scatmax Napisano 3 Lipiec 2003 Napisano 3 Lipiec 2003 Tutaj sa prawdziwi euginiusze od ognia wody i ubran.[boje się]http://graphics.stanford.edu/~fedkiw/
Gość Połki Napisano 3 Lipiec 2003 Napisano 3 Lipiec 2003 Nieźli kozacy ci ze stanforda:o A mi się wydaje, że nie można wiernie zanimować powietrza:P
sikham Napisano 3 Lipiec 2003 Napisano 3 Lipiec 2003 to chyba Gran Turismo 3 na PS2 nie widziałęś :P wiszieliście dreamscape 2 w akcji [wow] miodzio !!
Gith Napisano 4 Lipiec 2003 Autor Napisano 4 Lipiec 2003 Ci kolesie dla ILM pracowali i chyba pracuja :D:D:D Dym jest BOSKI :D woda... jest super, ale jeszcze minimalnie mu brakuje do rzeczywistosci (jest tak minimalnie galaretowaty) - no ale ta szklanka rzeczywiscie powala :D...brakuje mi pienienia sie wody jeszcze... a ogien... tez jest BOSKI :D No a Cloth to juz sie do tego przyzwyczailem... /Update/ Cofam to i teraz widze co mieli na mysli mowiac \"next generation of clothing\" :D rowniez BOSKIE Dobra wykasowac ogien z listy... :D Sikham: Eeemmm co jest takiego niezwyklego w GT3, jesli przycmiewasz tych kolesi? Bo ja jakos nic nie zauwazylem :P Faktycznie Dreamscape jest wywalisty ale tamtej wody chyba nie pobije [hmmm]
Phantom Napisano 5 Lipiec 2003 Napisano 5 Lipiec 2003 a ktoś grał w Outcasta?? Tam dopiero jest zawalista woda...a gierka jest stara jak świat :) może brak jej do ideału...ale jak na tamte czasy...taka grafa w grze to był wyczyn... pozdro...
Yamakasi Napisano 7 Lipiec 2003 Napisano 7 Lipiec 2003 A ja mam takie pytanko do was : - czy mozna w 3dsmax stworzyc realistycznie wygladajaca glowe bo co narazie mi sie udalo to plastik , znacie jakies sposoby , przyklady z filmow itp. a bym mugl uwierzyc ze max to nie program do tworzenia reklamy wody mineralnej :)
Gith Napisano 7 Lipiec 2003 Autor Napisano 7 Lipiec 2003 Filmiki z Warcrafta 3 - doskonala odpowiedz :)
Yamakasi Napisano 8 Lipiec 2003 Napisano 8 Lipiec 2003 mhh.. :) filmiki z warcrafta to byla naprawde duza rzecz ale tam chyba nie byl wykorzystywany tylko max ?? (ja nie wiem) ale przyklad jest bardzo dobry :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się