Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

zrobiłem plana i widze go tylko z jednej strony z drugiej jest przezroczysty. wiem że może to banalne pytanie ale w opcji szukaj nie znalazłem a ja sie dopiero ucze. pozdro i z góry dzięki za pomoc.

  • Odpowiedzi 22
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dajesz prawym na np. perspective i tam masz takie cos jak configure a następnie force 2 side.

Napisano

plane to 1 polygon a w maxie polygony widac tylko z jednej strony, zawsze mozesz uzyc opcji flip albo mirror

Napisano
  • Autor

ok stwierdziłem że jednak tak jest dobrze :D teraz mam inny problem. mam siatkę plana i jest tam linia ukośna a ja jej nie chce chce zwykłe.

Napisano

cusomize -> viewports (chyba) -> configure driver

musisz w sterownikach wyłączyć wyświetlanie trójkątnych face'ów

Napisano
  • Autor

ostatnie pytanie na dzisiaj : jak zrobić by linie i vertexy były cieńsze. moje linie są za gróbe a wertexy za duże. WIELKIE THX FOR ALL i pozdrowionka dla wszystkich.

Napisano

Customize - > Viewports i szukaj czegos na temat edges i vertex

 

Co do plana przezroczystego z jednej strony to zrob material w ME i zaznacz 2-sided oraz naloz go na plane.

Napisano

Customize -> Preferences... zakładka viewports i pole "show Vertices as Dots" i podajesz rozmiar. Ale pewnie już to znalazłeś skoro tak cię to wkurza ;)

Napisano

co do 2-sided to jego moze nie widziec w viewporcie dlatego lepiej kliknac na plane'a badz inny obiekt prawym mysz->properties i odznaczyc backface cull :)

Napisano

Customize->Preferences->Viewports->Cofigure Driver-> Uncheck Enable Antialiased Lines in Wireframe Views.

Napisano

pozwolę sobie podpiąć się pod wątek 2-side'a. w 3ds max8 mam problem z NURBS bo force 2-side nie daje żadnego efektu :( grafika to Radeon x800gto ze sterkami NGO 5.13. nie działa na DirectX 8.1 ani na DX 9. ktoś może spotkał się z takim problemem? dodam, że flip normals działa zgodnie z zamierzeniem.

 

pozdr

Napisano

szkoda, że koledzy nie potrafią NIC doradzić, tylko troszkę bez sensu pobluzgać. po prostu nie chciałem zakładać nowego topic'a. jeżeli ktoś w szukajce wpisze force 2 side to znajdzie odpowiedź problem kolegi który założył wątek jak i mój.

 

pozdr

 

ps. czorny, kannu, ilość moich postów na forum ma dla mnie takie znaczenie, jak Wasze zdrowie.

Napisano

A co Ci mają doradić skoro odpowiedź się już pojawiła. W viewporcie widoczność dwustronna -> Backface cull w zakładce display. W czasie renderingu materiał 2 sided.

Napisano

hynol, ok, rzeczywiście. ale backface cull ma dziwny efekt, mianowicie powoduje że tylna część jest widoczna, ale czarna (mimo, że 2-side materiału w renderze działa poprawnie). tymczasem oglądałem sobie tutoriala lynda.com, a tam lektor zaznacza tylko opcję "2-side" z configure viewport i tylna strona w viewportach ma taki sam kolor/materiał.

 

pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności