Napisano 16 Wrzesień 200519 l zrobiłem plana i widze go tylko z jednej strony z drugiej jest przezroczysty. wiem że może to banalne pytanie ale w opcji szukaj nie znalazłem a ja sie dopiero ucze. pozdro i z góry dzięki za pomoc.
Napisano 16 Wrzesień 200519 l dajesz prawym na np. perspective i tam masz takie cos jak configure a następnie force 2 side.
Napisano 16 Wrzesień 200519 l plane to 1 polygon a w maxie polygony widac tylko z jednej strony, zawsze mozesz uzyc opcji flip albo mirror
Napisano 16 Wrzesień 200519 l Autor ok stwierdziłem że jednak tak jest dobrze :D teraz mam inny problem. mam siatkę plana i jest tam linia ukośna a ja jej nie chce chce zwykłe.
Napisano 16 Wrzesień 200519 l cusomize -> viewports (chyba) -> configure driver musisz w sterownikach wyłączyć wyświetlanie trójkątnych face'ów
Napisano 16 Wrzesień 200519 l Autor ostatnie pytanie na dzisiaj : jak zrobić by linie i vertexy były cieńsze. moje linie są za gróbe a wertexy za duże. WIELKIE THX FOR ALL i pozdrowionka dla wszystkich.
Napisano 16 Wrzesień 200519 l Autor http://www.members.lycos.co.uk/frogkillerluki/max.JPG ide spaćsprawdze co powiecie rano. DOBREJ NOCY I MIŁYCH SNÓW.
Napisano 17 Wrzesień 200519 l Customize - > Viewports i szukaj czegos na temat edges i vertex Co do plana przezroczystego z jednej strony to zrob material w ME i zaznacz 2-sided oraz naloz go na plane.
Napisano 17 Wrzesień 200519 l Customize -> Preferences... zakładka viewports i pole "show Vertices as Dots" i podajesz rozmiar. Ale pewnie już to znalazłeś skoro tak cię to wkurza ;)
Napisano 17 Wrzesień 200519 l co do 2-sided to jego moze nie widziec w viewporcie dlatego lepiej kliknac na plane'a badz inny obiekt prawym mysz->properties i odznaczyc backface cull :)
Napisano 17 Wrzesień 200519 l Customize->Preferences->Viewports->Cofigure Driver-> Uncheck Enable Antialiased Lines in Wireframe Views.
Napisano 24 Luty 200619 l pozwolę sobie podpiąć się pod wątek 2-side'a. w 3ds max8 mam problem z NURBS bo force 2-side nie daje żadnego efektu :( grafika to Radeon x800gto ze sterkami NGO 5.13. nie działa na DirectX 8.1 ani na DX 9. ktoś może spotkał się z takim problemem? dodam, że flip normals działa zgodnie z zamierzeniem. pozdr
Napisano 24 Luty 200619 l a takie posty jak ten i 2 wyzej tez nic nie wnosza i tylko nabijaja posty!!! skasowac!!! xD
Napisano 24 Luty 200619 l szkoda, że koledzy nie potrafią NIC doradzić, tylko troszkę bez sensu pobluzgać. po prostu nie chciałem zakładać nowego topic'a. jeżeli ktoś w szukajce wpisze force 2 side to znajdzie odpowiedź problem kolegi który założył wątek jak i mój. pozdr ps. czorny, kannu, ilość moich postów na forum ma dla mnie takie znaczenie, jak Wasze zdrowie.
Napisano 24 Luty 200619 l A co Ci mają doradić skoro odpowiedź się już pojawiła. W viewporcie widoczność dwustronna -> Backface cull w zakładce display. W czasie renderingu materiał 2 sided.
Napisano 24 Luty 200619 l hynol, ok, rzeczywiście. ale backface cull ma dziwny efekt, mianowicie powoduje że tylna część jest widoczna, ale czarna (mimo, że 2-side materiału w renderze działa poprawnie). tymczasem oglądałem sobie tutoriala lynda.com, a tam lektor zaznacza tylko opcję "2-side" z configure viewport i tylna strona w viewportach ma taki sam kolor/materiał. pozdr
Napisano 24 Luty 200619 l prawy myszki na nazwie viewportu > configure i w default light daj 2, już nie powinno być czarne.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto