Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

zrobiłem plana i widze go tylko z jednej strony z drugiej jest przezroczysty. wiem że może to banalne pytanie ale w opcji szukaj nie znalazłem a ja sie dopiero ucze. pozdro i z góry dzięki za pomoc.

  • Odpowiedzi 22
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dajesz prawym na np. perspective i tam masz takie cos jak configure a następnie force 2 side.

Napisano

plane to 1 polygon a w maxie polygony widac tylko z jednej strony, zawsze mozesz uzyc opcji flip albo mirror

Napisano
  • Autor

ok stwierdziłem że jednak tak jest dobrze :D teraz mam inny problem. mam siatkę plana i jest tam linia ukośna a ja jej nie chce chce zwykłe.

Napisano

cusomize -> viewports (chyba) -> configure driver

musisz w sterownikach wyłączyć wyświetlanie trójkątnych face'ów

Napisano
  • Autor

ostatnie pytanie na dzisiaj : jak zrobić by linie i vertexy były cieńsze. moje linie są za gróbe a wertexy za duże. WIELKIE THX FOR ALL i pozdrowionka dla wszystkich.

Napisano

Customize - > Viewports i szukaj czegos na temat edges i vertex

 

Co do plana przezroczystego z jednej strony to zrob material w ME i zaznacz 2-sided oraz naloz go na plane.

Napisano

Customize -> Preferences... zakładka viewports i pole "show Vertices as Dots" i podajesz rozmiar. Ale pewnie już to znalazłeś skoro tak cię to wkurza ;)

Napisano

co do 2-sided to jego moze nie widziec w viewporcie dlatego lepiej kliknac na plane'a badz inny obiekt prawym mysz->properties i odznaczyc backface cull :)

Napisano

Customize->Preferences->Viewports->Cofigure Driver-> Uncheck Enable Antialiased Lines in Wireframe Views.

Napisano

pozwolę sobie podpiąć się pod wątek 2-side'a. w 3ds max8 mam problem z NURBS bo force 2-side nie daje żadnego efektu :( grafika to Radeon x800gto ze sterkami NGO 5.13. nie działa na DirectX 8.1 ani na DX 9. ktoś może spotkał się z takim problemem? dodam, że flip normals działa zgodnie z zamierzeniem.

 

pozdr

Napisano

szkoda, że koledzy nie potrafią NIC doradzić, tylko troszkę bez sensu pobluzgać. po prostu nie chciałem zakładać nowego topic'a. jeżeli ktoś w szukajce wpisze force 2 side to znajdzie odpowiedź problem kolegi który założył wątek jak i mój.

 

pozdr

 

ps. czorny, kannu, ilość moich postów na forum ma dla mnie takie znaczenie, jak Wasze zdrowie.

Napisano

A co Ci mają doradić skoro odpowiedź się już pojawiła. W viewporcie widoczność dwustronna -> Backface cull w zakładce display. W czasie renderingu materiał 2 sided.

Napisano

hynol, ok, rzeczywiście. ale backface cull ma dziwny efekt, mianowicie powoduje że tylna część jest widoczna, ale czarna (mimo, że 2-side materiału w renderze działa poprawnie). tymczasem oglądałem sobie tutoriala lynda.com, a tam lektor zaznacza tylko opcję "2-side" z configure viewport i tylna strona w viewportach ma taki sam kolor/materiał.

 

pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.