frogkiller Napisano 16 Wrzesień 2005 Napisano 16 Wrzesień 2005 zrobiłem plana i widze go tylko z jednej strony z drugiej jest przezroczysty. wiem że może to banalne pytanie ale w opcji szukaj nie znalazłem a ja sie dopiero ucze. pozdro i z góry dzięki za pomoc.
JunioR Napisano 16 Wrzesień 2005 Napisano 16 Wrzesień 2005 dajesz prawym na np. perspective i tam masz takie cos jak configure a następnie force 2 side.
polka dot Napisano 16 Wrzesień 2005 Napisano 16 Wrzesień 2005 plane to 1 polygon a w maxie polygony widac tylko z jednej strony, zawsze mozesz uzyc opcji flip albo mirror
frogkiller Napisano 16 Wrzesień 2005 Autor Napisano 16 Wrzesień 2005 ok stwierdziłem że jednak tak jest dobrze :D teraz mam inny problem. mam siatkę plana i jest tam linia ukośna a ja jej nie chce chce zwykłe.
piotrek Napisano 16 Wrzesień 2005 Napisano 16 Wrzesień 2005 cusomize -> viewports (chyba) -> configure driver musisz w sterownikach wyłączyć wyświetlanie trójkątnych face'ów
frogkiller Napisano 16 Wrzesień 2005 Autor Napisano 16 Wrzesień 2005 ostatnie pytanie na dzisiaj : jak zrobić by linie i vertexy były cieńsze. moje linie są za gróbe a wertexy za duże. WIELKIE THX FOR ALL i pozdrowionka dla wszystkich.
frogkiller Napisano 16 Wrzesień 2005 Autor Napisano 16 Wrzesień 2005 http://www.members.lycos.co.uk/frogkillerluki/max.JPG ide spaćsprawdze co powiecie rano. DOBREJ NOCY I MIŁYCH SNÓW.
Kakrotto13 Napisano 16 Wrzesień 2005 Napisano 16 Wrzesień 2005 qde ja zawsze chcialem miec tak grobe :/ ;)
frogkiller Napisano 17 Wrzesień 2005 Autor Napisano 17 Wrzesień 2005 a ja nie chce bo mi zasłania całego blueprinta :((( HELP!!!!!
illy Napisano 17 Wrzesień 2005 Napisano 17 Wrzesień 2005 Customize - > Viewports i szukaj czegos na temat edges i vertex Co do plana przezroczystego z jednej strony to zrob material w ME i zaznacz 2-sided oraz naloz go na plane.
Tymek Napisano 17 Wrzesień 2005 Napisano 17 Wrzesień 2005 Customize -> Preferences... zakładka viewports i pole "show Vertices as Dots" i podajesz rozmiar. Ale pewnie już to znalazłeś skoro tak cię to wkurza ;)
Kakrotto13 Napisano 17 Wrzesień 2005 Napisano 17 Wrzesień 2005 co do 2-sided to jego moze nie widziec w viewporcie dlatego lepiej kliknac na plane'a badz inny obiekt prawym mysz->properties i odznaczyc backface cull :)
streaker Napisano 17 Wrzesień 2005 Napisano 17 Wrzesień 2005 Customize->Preferences->Viewports->Cofigure Driver-> Uncheck Enable Antialiased Lines in Wireframe Views.
SweeS Napisano 24 Luty 2006 Napisano 24 Luty 2006 pozwolę sobie podpiąć się pod wątek 2-side'a. w 3ds max8 mam problem z NURBS bo force 2-side nie daje żadnego efektu :( grafika to Radeon x800gto ze sterkami NGO 5.13. nie działa na DirectX 8.1 ani na DX 9. ktoś może spotkał się z takim problemem? dodam, że flip normals działa zgodnie z zamierzeniem. pozdr
kannu Napisano 24 Luty 2006 Napisano 24 Luty 2006 takie podpiecia to chzba sa tzlko do nabijania postow !
jaccunio Napisano 24 Luty 2006 Napisano 24 Luty 2006 a takie posty jak ten i 2 wyzej tez nic nie wnosza i tylko nabijaja posty!!! skasowac!!! xD
SweeS Napisano 24 Luty 2006 Napisano 24 Luty 2006 szkoda, że koledzy nie potrafią NIC doradzić, tylko troszkę bez sensu pobluzgać. po prostu nie chciałem zakładać nowego topic'a. jeżeli ktoś w szukajce wpisze force 2 side to znajdzie odpowiedź problem kolegi który założył wątek jak i mój. pozdr ps. czorny, kannu, ilość moich postów na forum ma dla mnie takie znaczenie, jak Wasze zdrowie.
Hynol Napisano 24 Luty 2006 Napisano 24 Luty 2006 A co Ci mają doradić skoro odpowiedź się już pojawiła. W viewporcie widoczność dwustronna -> Backface cull w zakładce display. W czasie renderingu materiał 2 sided.
SweeS Napisano 24 Luty 2006 Napisano 24 Luty 2006 hynol, ok, rzeczywiście. ale backface cull ma dziwny efekt, mianowicie powoduje że tylna część jest widoczna, ale czarna (mimo, że 2-side materiału w renderze działa poprawnie). tymczasem oglądałem sobie tutoriala lynda.com, a tam lektor zaznacza tylko opcję "2-side" z configure viewport i tylna strona w viewportach ma taki sam kolor/materiał. pozdr
polka dot Napisano 24 Luty 2006 Napisano 24 Luty 2006 prawy myszki na nazwie viewportu > configure i w default light daj 2, już nie powinno być czarne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się