Skocz do zawartości

Okrąg po użyciu MeshSmooth - dużo krawędzi i problem


MatPat

Rekomendowane odpowiedzi

Czy możecie mi napisać jak można uzyskać ładną okrąglą dziurę przy dużej ilości krawędzie w jednym miejscu (poniżejna czerwono).

Mam problem bo nie wiem, jak utworzyć w tym miejscu okrągłą dziurę po zastosowaniu MeshSmootha, gdyż musi być w tym mijscu duża ilość krawędzi koło siebie. Krawędzie te tworzą rowek przechodzący przez cała długość modelu i muszą tam zostać (albo lekko przesunąć). Między nimi zaś chcę zrobić okrągły otwór. Tylko nie wiem jak bo... widać na obrazku.

 

siatka2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

w sumie chcialem napisac aby dac punkty symetrcznie do tych u gory i zrobic 6cio kat badz jeszcze bardziej zagescic, ale siedzialem na innym kompie gdy to pisalem i sie cos stalo ze nie moglem dodac

 

polecam tez przejsc do trybu wireframe i narysowac sobie splinem okrag z duza iloscia scian, zeby moc dokladnie wymodelowac

 

btw: nie martw sie o zageszczenie siatki, mozesz dodac nawet tyle punktow ze bedziesz mial 10-cio kat. A czemu, bo zeby uzyskac okrag z 4 kata bys musial dac MS od 3 wzwyz, a tak powinien 2x wystarczyc (;przy 8 punktach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeszcze nie eksperymentowałem z tym, bo nie mam kiedy. Dzisiaj pewnie wieczorem siądę przy tym to pokaże najlepszą wersje.

Przy czworokącie i MS-2 bardzo ładne kólka wychodzą, oczywiście ładniejsze będą przy większym MS ale po cholere zagęszczać jak jest ładnie.

Najbardziej przychylam się do 6-kąta i z nim zaczne. Potem MS najwyżej.

 

Bacry chyba ma na myśli mofyfikacje siatki spod MS.

 

Oczywiście, że w nurbs rachu ciachu i po kłopocie ale Max ma do kitu nurbsy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tu moze byc ciezko, ms troche zmniejsza to kolko wiec raczej pod sama krawedz bedzie ciezko pociagnac, do tego dodalbym jeszcze pare edges u gory i na dole (tak po dwa)

 

a nie mozesz tego kolka troche na dol dac?

 

bacry--> nie rozumiem jak dodawac te wyciecia po ms ?? czyli jak??
Bacry chyba ma na myśli mofyfikacje siatki spod MS.

Dokladnie tak. Modelujesz co chcesz poza MS, robisz sobie circle splajna zeby miec na czym sie opierac, bo na oko to okregu nie zrobisz. Wchodzisz do ms, wlaczasz wireframe, i masz siatke zwykla i siatke ms ktora jest ladnie wygladzona, przesuwasz vertexy tak zeby MS-siatka sie ulozyla ladnie na okregu i gotowe. Renderujesz i cieszysz sie okregiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak. Modelujesz co chcesz poza MS, robisz sobie circle splajna zeby miec na czym sie opierac, bo na oko to okregu nie zrobisz. Wchodzisz do ms, wlaczasz wireframe, i masz siatke zwykla i siatke ms ktora jest ladnie wygladzona, przesuwasz vertexy tak zeby MS-siatka sie ulozyla ladnie na okregu i gotowe. Renderujesz i cieszysz sie okregiem

 

wam chodzi o to ze w edit poly jest funkcja ms'a??

jak tak to ja bez tego nie moge zyc gdyby nie ta funkcja bym sie chyba powiesil :)

daje ms'a i jazda z tworzeniem idealnie rownego nadkola najgorzej jest jak jest przerwa ale dodaje kilka edgow i jest ladnie:)

 

a jesli chodzi o problem to tak jak illy dodaj jeszcze z 2 edgsy na gorze na dole wydajasie nie potrzebne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesunięcie całości w dół to pójście na łatwizne ;) = z poddaniem się i brakiem umiejętności. Zrobię to jak trzeba bo nie jest to coś niewykonalnego.

 

Teraz jest MS2, w Finale pewnie dam MS3, bo dlaczego niby nie. Z daleka nawet z MS2 nie widac schodkow, a tu jest bardzo blisko.

Gdy dołożę powyżej kolejne krawędzie to MS zaostrzy mi to górne łagodne przejście. No chyba że znowu poukładam siatkę w MS tego elementu znowu.

 

Niechciałem się bawić z siatką po MS ale jak mus to mus. Poczekamy, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności