MatPat Napisano 20 Wrzesień 2005 Share Napisano 20 Wrzesień 2005 Czy możecie mi napisać jak można uzyskać ładną okrąglą dziurę przy dużej ilości krawędzie w jednym miejscu (poniżejna czerwono). Mam problem bo nie wiem, jak utworzyć w tym miejscu okrągłą dziurę po zastosowaniu MeshSmootha, gdyż musi być w tym mijscu duża ilość krawędzi koło siebie. Krawędzie te tworzą rowek przechodzący przez cała długość modelu i muszą tam zostać (albo lekko przesunąć). Między nimi zaś chcę zrobić okrągły otwór. Tylko nie wiem jak bo... widać na obrazku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illy Napisano 20 Wrzesień 2005 Share Napisano 20 Wrzesień 2005 wlacz MS i pozniej przesun te 2 grupy vertexow, bedziesz mial podglad na ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MatPat Napisano 20 Wrzesień 2005 Autor Share Napisano 20 Wrzesień 2005 No w sumie i tak.... Cudów innych nie ma w ułożeniu siatki przy czymś takim? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RA Napisano 20 Wrzesień 2005 Share Napisano 20 Wrzesień 2005 Zastap moze czworokat szesciokatem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 20 Wrzesień 2005 Share Napisano 20 Wrzesień 2005 pododawaj jeszcze pare vertexow edgow i tak jak pisze illy (mozesz tez nie dodawac ale bedzie ciezej okrag zrobic) pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illy Napisano 20 Wrzesień 2005 Share Napisano 20 Wrzesień 2005 w sumie chcialem napisac aby dac punkty symetrcznie do tych u gory i zrobic 6cio kat badz jeszcze bardziej zagescic, ale siedzialem na innym kompie gdy to pisalem i sie cos stalo ze nie moglem dodac polecam tez przejsc do trybu wireframe i narysowac sobie splinem okrag z duza iloscia scian, zeby moc dokladnie wymodelowac btw: nie martw sie o zageszczenie siatki, mozesz dodac nawet tyle punktow ze bedziesz mial 10-cio kat. A czemu, bo zeby uzyskac okrag z 4 kata bys musial dac MS od 3 wzwyz, a tak powinien 2x wystarczyc (;przy 8 punktach) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 21 Wrzesień 2005 Share Napisano 21 Wrzesień 2005 tekie wycięcia (szczegóły) to lepiej dawać po ms. będziesz miał większą kontrolę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bzyku Napisano 21 Wrzesień 2005 Share Napisano 21 Wrzesień 2005 a najlepiej to zrobic nurbsami ;) serio :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 21 Wrzesień 2005 Share Napisano 21 Wrzesień 2005 albo powersolids, bardzo proste, łatwe i skuteczne. nawet pod maxem, bo maxowe nurbsy to nie bardzo :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illy Napisano 21 Wrzesień 2005 Share Napisano 21 Wrzesień 2005 MatPat, poradziles sobie? pokaz co wyszlo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 21 Wrzesień 2005 Share Napisano 21 Wrzesień 2005 no tez ciekawy jestem bacry--> nie rozumiem jak dodawac te wyciecia po ms ?? czyli jak?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 21 Wrzesień 2005 Share Napisano 21 Wrzesień 2005 prawą cześc vertexów przesuń w prawo lewą w lewo :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MatPat Napisano 21 Wrzesień 2005 Autor Share Napisano 21 Wrzesień 2005 Nie jeszcze nie eksperymentowałem z tym, bo nie mam kiedy. Dzisiaj pewnie wieczorem siądę przy tym to pokaże najlepszą wersje. Przy czworokącie i MS-2 bardzo ładne kólka wychodzą, oczywiście ładniejsze będą przy większym MS ale po cholere zagęszczać jak jest ładnie. Najbardziej przychylam się do 6-kąta i z nim zaczne. Potem MS najwyżej. Bacry chyba ma na myśli mofyfikacje siatki spod MS. Oczywiście, że w nurbs rachu ciachu i po kłopocie ale Max ma do kitu nurbsy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MatPat Napisano 23 Wrzesień 2005 Autor Share Napisano 23 Wrzesień 2005 No to prawie sukces bo mi zabrakło miejsca żeby wysunąć to kółko do góry w MS. Jest jakiś patent na coś takiego? Górnej krawędzi nie moge przsunąc już bardizej do góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 23 Wrzesień 2005 Share Napisano 23 Wrzesień 2005 nie w ms tylko po ms dodać jeszcze modyfikator editpoly (ale to dopiero od wersji7) jak masz wersje wcześniejszą to zwyczajnie zrób colapse całości i wtedy dodawaj w editpoly kolejne szczegóły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illy Napisano 23 Wrzesień 2005 Share Napisano 23 Wrzesień 2005 no tu moze byc ciezko, ms troche zmniejsza to kolko wiec raczej pod sama krawedz bedzie ciezko pociagnac, do tego dodalbym jeszcze pare edges u gory i na dole (tak po dwa) a nie mozesz tego kolka troche na dol dac? bacry--> nie rozumiem jak dodawac te wyciecia po ms ?? czyli jak?? Bacry chyba ma na myśli mofyfikacje siatki spod MS. Dokladnie tak. Modelujesz co chcesz poza MS, robisz sobie circle splajna zeby miec na czym sie opierac, bo na oko to okregu nie zrobisz. Wchodzisz do ms, wlaczasz wireframe, i masz siatke zwykla i siatke ms ktora jest ladnie wygladzona, przesuwasz vertexy tak zeby MS-siatka sie ulozyla ladnie na okregu i gotowe. Renderujesz i cieszysz sie okregiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xeav Napisano 23 Wrzesień 2005 Share Napisano 23 Wrzesień 2005 oglądnij sobie filmik z polyboost 2. tam można było robić fajne kółka :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 23 Wrzesień 2005 Share Napisano 23 Wrzesień 2005 Dokladnie tak. Modelujesz co chcesz poza MS, robisz sobie circle splajna zeby miec na czym sie opierac, bo na oko to okregu nie zrobisz. Wchodzisz do ms, wlaczasz wireframe, i masz siatke zwykla i siatke ms ktora jest ladnie wygladzona, przesuwasz vertexy tak zeby MS-siatka sie ulozyla ladnie na okregu i gotowe. Renderujesz i cieszysz sie okregiem wam chodzi o to ze w edit poly jest funkcja ms'a?? jak tak to ja bez tego nie moge zyc gdyby nie ta funkcja bym sie chyba powiesil :) daje ms'a i jazda z tworzeniem idealnie rownego nadkola najgorzej jest jak jest przerwa ale dodaje kilka edgow i jest ladnie:) a jesli chodzi o problem to tak jak illy dodaj jeszcze z 2 edgsy na gorze na dole wydajasie nie potrzebne :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illy Napisano 23 Wrzesień 2005 Share Napisano 23 Wrzesień 2005 na dole jest kanciato, lepiej jak doda w modelu 100 poly niz jak ma ms podciagac poziom wyzej w iteration Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MatPat Napisano 23 Wrzesień 2005 Autor Share Napisano 23 Wrzesień 2005 Przesunięcie całości w dół to pójście na łatwizne ;) = z poddaniem się i brakiem umiejętności. Zrobię to jak trzeba bo nie jest to coś niewykonalnego. Teraz jest MS2, w Finale pewnie dam MS3, bo dlaczego niby nie. Z daleka nawet z MS2 nie widac schodkow, a tu jest bardzo blisko. Gdy dołożę powyżej kolejne krawędzie to MS zaostrzy mi to górne łagodne przejście. No chyba że znowu poukładam siatkę w MS tego elementu znowu. Niechciałem się bawić z siatką po MS ale jak mus to mus. Poczekamy, zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi