Kuciel Napisano 22 Październik 2005 Napisano 22 Październik 2005 nadal popracowal bym na twoim miejscu z oswietleniem bo nie wyglada to za ekstra :/
greg_jg Napisano 23 Październik 2005 Napisano 23 Październik 2005 ps.a jak greg_jg zrobil fajne rozproszone swiatlo to nadal nie wiem:(a o co dokładnie chodzi? ;)
7gaga Napisano 23 Październik 2005 Autor Napisano 23 Październik 2005 dokladnie to chodzio o to ze u ciebie nie widac cieni od scian na okolo okna. nie wiem jak to wytlumaczyc- slonce nie wpada bezposrednio? chyab tak by to mozna nazwac. takie ladnie rozproszone. to w takim razie jak masz ustawione area spot? w jakim kierunku i w jakiej odleglosci? ja cos zle mam bo albo mi sie cienie rozjezdzaja albo ciemno albo jest to bezposrednie wpadanie slonca.toche juz blo prob- zobacz strona 3. jak bylo area spot blisko to strasznie sie porozjezdzaly cienie. no i nie jest to rozproszone swiatlo;[. zaraz wrzuce nowego jpg z ustawineiam. chyab sa przesadzone bo z sie robi od wczoraj;)
RA Napisano 23 Październik 2005 Napisano 23 Październik 2005 O tym mowilem wczesniej: http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=267869&postcount=239 Jakies ustawienia powinne sie pokrywac. Poza tym czasy renderow u Vorka byly bardzo niskie.
7gaga Napisano 23 Październik 2005 Autor Napisano 23 Październik 2005 Gi :2000,radiusy niezaznaczone light prop. -100000. global energy -5, decay -2 FG: 200, radius-0.5 zrodla swiatla 2 area spot i direct z tego samego kierunku(chyba bez sensu;)) RA-nie wiem czy swiatlo w pomieszczeniu bez okna to to samo ale sprobuje. a co to znaczy ze 'jakies ustawienia powinny sie pokrywac'?
RA Napisano 23 Październik 2005 Napisano 23 Październik 2005 RA-nie wiem czy swiatlo w pomieszczeniu bez okna to to samo ale sprobuje. a co to znaczy ze 'jakies ustawienia powinny sie pokrywac'?heh, wlasnie to co napisales. :) Pomieszczenia zamkniete i otwarte oswietla sie inaczej, ale cos wspolnego chyba jest. Juz samo przesledzenie ustawien powinno pomoc. :)
polka dot Napisano 23 Październik 2005 Napisano 23 Październik 2005 przyslij scenke niech ludzie z forum spróbuja oswietlic :)
7gaga Napisano 27 Październik 2005 Autor Napisano 27 Październik 2005 kome, nie o to chodzi zeby ktos zrobil za mnie, tylko zeby sie nauczyc;) zreszta ja bym to jednak chciala w mentalu a nie vrayu ;) tym razem ustawienie rendera wszystkie standardowe. chyba nie bylo radiusow w GI ale nei mam teraz dostepu do pliku wiec nie mam pewnosci.jak ktos wie co podkrecic to super. jak dla mnie moze byc. trzeba bylo tak od razu zrobic;). daje sobie spokoj ze swiatlem . jeszcze moze ze 2 proby....;) popoprawiam materialy i tak juz zostanie. czas na cos nowego bo i ja mam dosc tej sceny;) nudna jest juz.....nastepnym razem pojdzie lepiej;) ps. roznica jest niewielka ale widac juz troche ze ten naroznik bialy to wanna;) jak zmiejszam rozdzielczosc to od razu gorzej wszystko wyglada.nei wiem jak to zrobic zeby sciany byly jasniejsze a to co jest w sloncu nei bylo biale:[......
7gaga Napisano 9 Listopad 2005 Autor Napisano 9 Listopad 2005 moze wyglada jakbym nic nie robila ale tak nie jest;) zmarniowalam duuuzo czasu na mentala i nie udalo mi sie nic wiecej wycisnac niz to co dotychczas(no moze tylko czas renderu sie wydluzal) teraz czas na vraya - 4 proby(nie wiedzialam ze wiekszosc materialow trzeba na nowo zrobic)i po 2 dniach lepiej niz po 2 miesiacach z mentalem. nie super ale przynajmniej jest jasno.... materialy poprawiam i koncze ta scene. w koncu.....:)
tweety Napisano 9 Listopad 2005 Napisano 9 Listopad 2005 to pokaż coś nowego :] [edit] zdecydowanie odpada materiał drewna koło sedesu. za bardzo przypomina scanlinowego "flat mirror" z woodem w diffuse. imo świeci się jak... :)
7gaga Napisano 9 Listopad 2005 Autor Napisano 9 Listopad 2005 cmy zostaly zamieniona na kwiatki;) tweety - nie wiem o ktory ci chodzi material,bo ten zolty to nie drewno. na a klapa jest niezmapowana. ogolnei nad materialami jeszcze troche popracuje a potem nowe...cierpliwosci;)
zipper Napisano 10 Listopad 2005 Napisano 10 Listopad 2005 skoro piszesz ze poprawiasz materialy ... to z opinia sie wstrzymam ... jak narazie swiatlo nie jest zle ... pozdrawiam
7gaga Napisano 10 Listopad 2005 Autor Napisano 10 Listopad 2005 kazda uwaga jest cenna. nie ma co czekac na moje poprawki,bo moze widzisz cos czego ja nie zauwazam..
tweety Napisano 10 Listopad 2005 Napisano 10 Listopad 2005 7gaga: chodziło mi o ten render: http://www.max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=25426&d=1130436156 szkoda że rezygnujesz z mentala, bo można z niego naprawdę wiele wycisnąć. Pozdrawiam
Ryjas Napisano 10 Listopad 2005 Napisano 10 Listopad 2005 no kafelki we wszystkich wizach sa do do bani. Jakies takie ekhhmm. Mysle ze duzoby dało odpowiednie zeskalowanie tych pomaranczowych. Biale są dziwaczne. generalnie gdyby byly na plasko chyba bylyby lepsze. No ogólnie do wnętrz polecam vraya.. szybciej renderuje ;) A i jeszcze jedno. moze jakis direct przez to okienko by wpadł?
7gaga Napisano 10 Listopad 2005 Autor Napisano 10 Listopad 2005 tweety-ciagle bylo ciemno w tym wnetrzu, nie liczac tych razow kiedy zrenderowalo sie na bialo, cale.no albo wielkie kropy.tez biale;)dlatego zamiana. nie dalo rady tego rozjasnic.no moze dodatkowym zrodlem....moze kiedys;) no widze te nedzne kafle...:/direct bedzie ...
tweety Napisano 10 Listopad 2005 Napisano 10 Listopad 2005 7gaga: heh. sam teraz męczę mentalowskie materiały i światełka więc wiem co czujesz :]
RA Napisano 11 Listopad 2005 Napisano 11 Listopad 2005 Mental jest wyjatkowo (imo) nieprzystepny w maxie. Ale od czego jest vray. :) Odrazu lepiej to wyglada. Taka uwage mam: materialy wyszly matowe. Nie wiem jakie uzylas w scenie plytki itp., ale sa bardzo matowe, chyba tak byc nie powinno. :)
7gaga Napisano 11 Listopad 2005 Autor Napisano 11 Listopad 2005 no wiem ze te kafle matowe. nie moge sobie z tym poradzic.wczesniej w mentalu bylo dobrze. mam to zrobic z materialu lustra czy jak? ciagle sa takie matowe. szukam wlasnie tutoriali. na razie tylko kolor drewna lepszy ale juz nie mapowanie ;) i nie wiem czemu jest takie jasne. mapa jest duzo ciemniejsza. directa cos nie bardzo widac, i chyba mi sie material wanny zrobil chrom;) aha kwiatki chyba na cmy(albo cos innego) znowu zamienie bo mi ten rozowy jakos nie wyglada;)
RA Napisano 11 Listopad 2005 Napisano 11 Listopad 2005 Zwieksz specular level i glossiness dla materialu kafelek, jezeli jest to standard material.
7gaga Napisano 13 Listopad 2005 Autor Napisano 13 Listopad 2005 dalej cos z tymi kaflemi nie bardzo. nie wiem jak sie pozbyc tego czerwonego odblasku czy co to to jest na scianie nad umywalkami i na podlodze. moze ktos podpowiedziec??cienie tez troche za jasne.no nic. prace trwaja;) ps.material standard na kafle, bo vrayowego nie udalo mi sie ustawic :/
RA Napisano 13 Listopad 2005 Napisano 13 Listopad 2005 hmmm, kafle to pewnie vraymtl (bialy) z reflectem na ok. 50%, IOR pewnie taki jak szklo, czyli ok. 1,5. I gloss. dla reflecta ok. 0,95/0,9, ale nie wiem czy gloss. jest potrzebny. Ustawienia na oko, wiec napewno wymagaja testow.
7gaga Napisano 13 Listopad 2005 Autor Napisano 13 Listopad 2005 dobra. jakies w koncu te kafle sa (troche jakby oszronione :/ ale i tak lepsze niz wszystkie dotychczas). dzieki wielkie RA:)postaram sie cos jeszcze z drewnem zrobic i na tym etapie moich umiejetnosci uznam juz za skonczone;)
RA Napisano 14 Listopad 2005 Napisano 14 Listopad 2005 Dla odbic przypisz krzywa falloff, albo zaznacz fresnel reflections i kombinuj z IOR'em. :)
7gaga Napisano 14 Listopad 2005 Autor Napisano 14 Listopad 2005 sprobuje cos pokombinowac:) chyab mam falloff ale musze sprawdzic,bo w ktorejs wersji tych kafli z pewnoscia bylo;) zastanawiam sie jeszcze nad zmiana zoltych kafli na cos innego i zmiana ustawiwn swiatla. nei wiem co jest z nimi nie tak ale mialo byc swiatlo na podlodze tak jak na ktoryms mentalowym.no na tym np. http://www.max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=25426&d=1130436156 czemu to swiatlo juz tak nie wyglada???:/
RA Napisano 14 Listopad 2005 Napisano 14 Listopad 2005 Najprawdopodobniej dlatego, ze szyba ktora dalas nie przepuszcza swiatla. W vraymtl musisz zaznaczyc affect shadow. :) O ile twoja szyba to vraymtl.
7gaga Napisano 14 Listopad 2005 Autor Napisano 14 Listopad 2005 to musi byc cos innego z ta szyba bo to jest zaznaczone:/z szyba czy bez nie ma tego swiatla na podlodze. nie wiem czemu tego directa nie widac. jak sobie robie probe na prostszym obrazku to jest...cos przeoczylam pewnie...
RA Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 Najbardziej prozaiczne: nie wlaczylas "shadows on". :)
7gaga Napisano 15 Listopad 2005 Autor Napisano 15 Listopad 2005 niestety raczej wlaczylam:(. nawet skopiowalam directa z pliku gdzie sie to normalnie renderuje ze swiatlem na podlodze i nadal to samo . ktory material bys chcial lepszy? zrobilam 2 wersje na prysznic. ta pierwsza jest pozniejsza i kombinowalam ze swiatlem , widze ze troche za ciemno wyszlo:(
RA Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 Kafle na 2 sa okropne. :) Ale zolta podloga ladniejsza.
7gaga Napisano 15 Listopad 2005 Autor Napisano 15 Listopad 2005 no i znowu te kafle....to te stare 'oszronione'....;) kafle sa poprawione na takie jakie sa na pierwszym. nie wiem czy lepsze bo chyba malo odbijaja, zolte weselsze troche niz te kamyki ale one mi sie podobaja;)troche tylko ciemnio na tym renderze. jeszce sie nei zdecydowalam na kamyki czy zolte. no i ten direct ciagle. widzialam ze ajrisz miala ten problem ale nie udalo mi sie wywnioskowac jak jej sie udalo to w koncu rozwiazac:(
Hindus Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 zacznijmy od tego jak ty robisz te kafalki ?
7gaga Napisano 15 Listopad 2005 Autor Napisano 15 Listopad 2005 hindus- to vraymtl. nic wiecej ci na razie nie moge powiedziec bo nie mam maxa;)
Hindus Napisano 15 Listopad 2005 Napisano 15 Listopad 2005 ehhh i po co ty to tak sobie utrudniasz ? zrób zwykły vraymtl: - Diffuse prawie biały - falloff w slocie reflect (fresnal) - mały gloss A co do bumpa to poprostu wymodeluj te kafalki a nie sie cyrtolisz :) zrób jednego kafla z fugami, daj symetry pare razy, array i gotowe - bedzie najlepszy efekt.
7gaga Napisano 15 Listopad 2005 Autor Napisano 15 Listopad 2005 bump i diffuse color ta sama bitmapa. falloff na reflect(fresnel)tyle z pamieci;) moze cos byc z tym materialem ze nei ma swietla na podlodze czy raczej nie ?a moze to cos z ustawieniem rendera???
7gaga Napisano 15 Listopad 2005 Autor Napisano 15 Listopad 2005 hehe, moze masz racje hindus. sprobuje tak zrobic. to moja pierwsza praca w vrayu wiec czego mozna sie spodziewac?;) na razie zajelam sie bardziej tym swiatlem co go nie widac. EdIT: znalazlam w koncu o co chodzilo z tym swiatlem. mialam za duzy vrayligt w oknie;)...hahaha. wiekszy niz direct i to duzo. ale sie usmialam z tego. i mimo ze mialam zaznaczone affect shadow to nie dzialalo....no a szklo swoja droga troche za bardzo odbija ale juz nad tym pracuje... edit no chyba szklo tez juz mi sie udalo ustawic bez cienia od niego samego:))))
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się