y2d Napisano 6 Październik 2005 Napisano 6 Październik 2005 Hej, potrzebuje realistyczna animacje dziecka skaczacego na skakance. Poki co zrobilem to w sposob, ktory nie bardzo mi odpowiada. Skakanka jest sztywnym modelem animowanym recznie. Nie wyglada to za dobrze. Ma ktos moze pomysl jak dobrze podlaczyc rope w reactorze (i jakie ustawienia nadac), zeby mozna bylo swobodnie animowac skakanke. I jak zaanimowac wprowadzenie skakanki w ruch po skuszeniu... ? pozdrawiam
SUPER_OkO Napisano 6 Październik 2005 Napisano 6 Październik 2005 hmmm...Czyli tak masz dwie raczki od skakanki w -open property editor- zaznaczasz funkcje unyielding, przyczepiasz oba konce skakanki do vertexow raczek i teraz powinno sie wykonac animacje raczek czyli ruchy okrezne jakies tam spore, linka skanki powinna miec masse jakas wieksza zeby dobrze dziala sila odsrodkowa. I teraz tak trza jeszcze wykonac pare klatek zamachu samej skakanki z raczkami takie rozruch calej animacji powiedzmy 5 klatek. Pozniej poscic rekatora od klatki powiedzmy 4 jakos tak i moze to powninno zadzialac ale czy zadziala tego nie wiem bo nigdy sie nie bawilem w skakanki
SUPER_OkO Napisano 6 Październik 2005 Napisano 6 Październik 2005 jezeli chodzi o skuszenie to od poczatku to samo bierz pod uwage ze reactor dziala na zasadzie oddzialywan fizyki ciał, wiec jezeli chcesz zrobic animacje to przyjzyj sie jak to sie robi na ulicy a pozniej tak zanimoj raczki jak bys sam krecil skaknka a reactor ruch liny powinien wykonac juz za ciebie
y2d Napisano 6 Październik 2005 Autor Napisano 6 Październik 2005 niby juz to robilem, ale przyloze sie jeszcze raz : ) dzieki
kurt_hectic Napisano 6 Październik 2005 Napisano 6 Październik 2005 uzyj reactora! wez splina ze spora liczba punktow, na nim, wiesz tych co ksztaltuja go,,,,nie pamietam jak sie nazywaja :] zrob prostego splina pododawaj na nim mase tych punktow, potem "przypnij" konce do klockow dwoch(boxy, czy te raczki skakanki), 1 strone do 1 kloca i to samo na przeciwko, potem unies klocki, machaj nimi a skakanka badzie sie ruszac realistycznie wzgledem ruchow> poszukaj wiecej info w helpie maxa,. pozdro,.
asblaze Napisano 17 Październik 2005 Napisano 17 Październik 2005 boshe.... reaktora do skakanki??? przeceż to można zwykłym splinem zanimować.. Myśleć się nei chce ;) Pozrawiam wieczorkiem znajdę czas to zanimuje :)
Kris_R Napisano 18 Październik 2005 Napisano 18 Październik 2005 Dokładnie tak Błażeju :D i tylko tak!! kręcimy splinem na twardo... a wszelkie deformacje i zmiękczenia ruchu linki dajemy z ręki! I tylko tak :) Każda inna metoda to utrudnianie sobie życia i droga pod górkę... choć tak też się da, jak ktoś się uprze pozdrawiam
kannu Napisano 19 Październik 2005 Napisano 19 Październik 2005 bardzo pomocnym bedzie uzycie LinkedXform. pozwala ot na przypisanie poszczegolnych vertexow do helpera . i tak np. dla 3 vertexow (najprostsza skakanka) nakladasz 3 razy linked xform (za kazdym razem w sosie modyfikacji musisz uzyc selekcizanim przypiszesz. Wtedy masz 3 helepry. dwa mozesz przypisac do raczek skakanki - a trzeci (środkowy) animujesz recznie. Daje to fajne efekty , potem mozesz podrasowac animacje tak jak koledzy napisali powyzej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się