Skocz do zawartości

animacja skakanki


y2d

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

potrzebuje realistyczna animacje dziecka skaczacego na skakance. Poki co zrobilem to w sposob, ktory nie bardzo mi odpowiada. Skakanka jest sztywnym modelem animowanym recznie. Nie wyglada to za dobrze.

 

Ma ktos moze pomysl jak dobrze podlaczyc rope w reactorze (i jakie ustawienia nadac), zeby mozna bylo swobodnie animowac skakanke.

I jak zaanimowac wprowadzenie skakanki w ruch po skuszeniu... ?

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

hmmm...Czyli tak masz dwie raczki od skakanki w -open property editor- zaznaczasz funkcje unyielding, przyczepiasz oba konce skakanki do vertexow raczek i teraz powinno sie wykonac animacje raczek czyli ruchy okrezne jakies tam spore, linka skanki powinna miec masse jakas wieksza zeby dobrze dziala sila odsrodkowa. I teraz tak trza jeszcze wykonac pare klatek zamachu samej skakanki z raczkami takie rozruch calej animacji powiedzmy 5 klatek. Pozniej poscic rekatora od klatki powiedzmy 4 jakos tak i moze to powninno zadzialac ale czy zadziala tego nie wiem bo nigdy sie nie bawilem w skakanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o skuszenie to od poczatku to samo bierz pod uwage ze reactor dziala na zasadzie oddzialywan fizyki ciał, wiec jezeli chcesz zrobic animacje to przyjzyj sie jak to sie robi na ulicy a pozniej tak zanimoj raczki jak bys sam krecil skaknka a reactor ruch liny powinien wykonac juz za ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzyj reactora!

wez splina ze spora liczba punktow, na nim, wiesz tych co ksztaltuja go,,,,nie pamietam jak sie nazywaja :]

zrob prostego splina pododawaj na nim mase tych punktow, potem "przypnij" konce do klockow dwoch(boxy, czy te raczki skakanki), 1 strone do 1 kloca i to samo na przeciwko, potem unies klocki, machaj nimi a skakanka badzie sie ruszac realistycznie wzgledem ruchow> poszukaj wiecej info w helpie maxa,. pozdro,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak Błażeju :D i tylko tak!! kręcimy splinem na twardo... a wszelkie deformacje i zmiękczenia ruchu linki dajemy z ręki! I tylko tak :)

Każda inna metoda to utrudnianie sobie życia i droga pod górkę... choć tak też się da, jak ktoś się uprze

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo pomocnym bedzie uzycie LinkedXform. pozwala ot na przypisanie poszczegolnych vertexow do helpera . i tak np. dla 3 vertexow (najprostsza skakanka) nakladasz 3 razy linked xform (za kazdym razem w sosie modyfikacji musisz uzyc selekcizanim przypiszesz. Wtedy masz 3 helepry. dwa mozesz przypisac do raczek skakanki - a trzeci (środkowy) animujesz recznie.

Daje to fajne efekty , potem mozesz podrasowac animacje tak jak koledzy napisali powyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności