Napisano 19 Październik 200519 l Witam wszystkich. Zamieszczam wyniki swoich pierwszych kroków z Vrayem. I od razu pytanko, czy tę ziarnistość na ścianach poprawić można za pomocą wartości diffuse, czy w jakiś inny sposób? PS. Render trwał ok 30min. na AMD 1500 i 256MB, czy to jest za dużo jak na taką jakość sceny? Pewnie można sporo zejść z czasem, ale nie wiem jak tego dokonać.
Napisano 19 Październik 200519 l ziarnistość możesz poprawić poprzez zwiększenie wartości shadow subdivs w opcjach światła lub w qmc global multiplier w zakłądce renderer. btw. render dobry jak na początki
Napisano 19 Październik 200519 l ładnie jak na początek ale materiał to wygląda mi na taki gumo-gąbke :/
Napisano 19 Październik 200519 l Model bardzo fajny, render jak na początek tesh, materiał ujdzie, ale cos z bumpem mi sie nie podoba ale ogólnie bdb. :)
Napisano 19 Październik 200519 l Render ładny, tylko ten bump trochę za duży i białe elementy na siedzeniu za mocno pofalowane. Jakby ten co obszywał się spieszył i wyszło jak wyszło :)
Napisano 19 Październik 200519 l No bump może nie... ale modelik jest wyrąbisty i wogóle bardzo fajny pomysł. Jak na początek to bardzo świetnie ;)
Napisano 19 Październik 200519 l modleik pikny - poduszki trozkę sztucznie wyglądają ale i tak ejst ładny. Zmniejsz moze lekko wartosć bumpa -bo obecny stan trochę razi pozdr giorgione
Napisano 19 Październik 200519 l Autor Zachęcony odpowiedziami użytkowników, postanowiłem dorobić co nieco do kanapy, w miarę możliwości scenka będzie się powiększać i służyć mi będzie jako lekcja renderowania. Wszelkie uwagi mile widziane. A teraz strefa pytań: - za co odpowiedzialne są diffuse subdivids dla świateł, które można zmieniać we właściwościach Vray light properties (z menu kontekstowego)? Czy chodzi o zanikanie światła? Im większa wartość to szybciej zanika? Dobrze to rozumuję? Ciągle mam ten problem z ziarnem. Zwiększyłem dla każdego światła wartość subdivids w zakładce modify, ale jakoś poprawy nie zauważyłem? Było 8 a teraz jest 15. Dzięks za podpowiedzi. Już chyba doszedłem jak się tej ziarnistości wyzbyć. Mam nadzieję, że z tego powstanie jakaś sensowna scenka. Ciągnę to dalej, zmieniłem trochę oświetlenie i kolory jakby mi zbledły? Czy to wina intensywności świateł? Kolejne pytanko, na które oczekuję odpowiedzi: jak widać na ostatnim renderze zanikły mi bumpy na kanapie i w ogóle te materiały jakieś dziwaczne są. Przyznam się, że na kanapie są standardowe materiały, co w przypadku samej kanapy jakoś nie przeszkadzało, ale teraz gdy pojawia się więcej elementów w scenie, standardowe materiały jakoś dziwnie się zachowują. Jak znajdę trochę czasu, to je zmienie. Co sądzicie o tej mini scence? Wyda coś z tego?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto