Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich. Zamieszczam wyniki swoich pierwszych kroków z Vrayem. I od razu pytanko, czy tę ziarnistość na ścianach poprawić można za pomocą wartości diffuse, czy w jakiś inny sposób?

 

 

 

PS. Render trwał ok 30min. na AMD 1500 i 256MB, czy to jest za dużo jak na taką jakość sceny? Pewnie można sporo zejść z czasem, ale nie wiem jak tego dokonać.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ziarnistość możesz poprawić poprzez zwiększenie wartości shadow subdivs w opcjach światła lub w qmc global multiplier w zakłądce renderer.

 

btw. render dobry jak na początki

Napisano

ładnie jak na początek ale materiał to wygląda mi na taki gumo-gąbke :/

Napisano

Model bardzo fajny, render jak na początek tesh, materiał ujdzie, ale cos z bumpem mi sie nie podoba ale ogólnie bdb. :)

Napisano

Render ładny, tylko ten bump trochę za duży i białe elementy na siedzeniu za mocno pofalowane. Jakby ten co obszywał się spieszył i wyszło jak wyszło :)

Napisano

No bump może nie... ale modelik jest wyrąbisty i wogóle bardzo fajny pomysł. Jak na początek to bardzo świetnie ;)

Napisano

modleik pikny - poduszki trozkę sztucznie wyglądają ale i tak ejst ładny.

Zmniejsz moze lekko wartosć bumpa -bo obecny stan trochę razi

 

pozdr

giorgione

Napisano
  • Autor

Zachęcony odpowiedziami użytkowników, postanowiłem dorobić co nieco do kanapy, w miarę możliwości scenka będzie się powiększać i służyć mi będzie jako lekcja renderowania. Wszelkie uwagi mile widziane.

A teraz strefa pytań:

- za co odpowiedzialne są diffuse subdivids dla świateł, które można zmieniać we właściwościach Vray light properties (z menu kontekstowego)? Czy chodzi o zanikanie światła? Im większa wartość to szybciej zanika? Dobrze to rozumuję?

Ciągle mam ten problem z ziarnem. Zwiększyłem dla każdego światła wartość subdivids w zakładce modify, ale jakoś poprawy nie zauważyłem? Było 8 a teraz jest 15.

Dzięks za podpowiedzi.

 

 

Już chyba doszedłem jak się tej ziarnistości wyzbyć. Mam nadzieję, że z tego powstanie jakaś sensowna scenka.

 

 

 

Ciągnę to dalej, zmieniłem trochę oświetlenie i kolory jakby mi zbledły? Czy to wina intensywności świateł?

 

Kolejne pytanko, na które oczekuję odpowiedzi: jak widać na ostatnim renderze zanikły mi bumpy na kanapie i w ogóle te materiały jakieś dziwaczne są. Przyznam się, że na kanapie są standardowe materiały, co w przypadku samej kanapy jakoś nie przeszkadzało, ale teraz gdy pojawia się więcej elementów w scenie, standardowe materiały jakoś dziwnie się zachowują. Jak znajdę trochę czasu, to je zmienie. Co sądzicie o tej mini scence? Wyda coś z tego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności