Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich. Zamieszczam wyniki swoich pierwszych kroków z Vrayem. I od razu pytanko, czy tę ziarnistość na ścianach poprawić można za pomocą wartości diffuse, czy w jakiś inny sposób?

 

 

 

PS. Render trwał ok 30min. na AMD 1500 i 256MB, czy to jest za dużo jak na taką jakość sceny? Pewnie można sporo zejść z czasem, ale nie wiem jak tego dokonać.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ziarnistość możesz poprawić poprzez zwiększenie wartości shadow subdivs w opcjach światła lub w qmc global multiplier w zakłądce renderer.

 

btw. render dobry jak na początki

Napisano

ładnie jak na początek ale materiał to wygląda mi na taki gumo-gąbke :/

Napisano

Model bardzo fajny, render jak na początek tesh, materiał ujdzie, ale cos z bumpem mi sie nie podoba ale ogólnie bdb. :)

Napisano

Render ładny, tylko ten bump trochę za duży i białe elementy na siedzeniu za mocno pofalowane. Jakby ten co obszywał się spieszył i wyszło jak wyszło :)

Napisano

No bump może nie... ale modelik jest wyrąbisty i wogóle bardzo fajny pomysł. Jak na początek to bardzo świetnie ;)

Napisano

modleik pikny - poduszki trozkę sztucznie wyglądają ale i tak ejst ładny.

Zmniejsz moze lekko wartosć bumpa -bo obecny stan trochę razi

 

pozdr

giorgione

Napisano
  • Autor

Zachęcony odpowiedziami użytkowników, postanowiłem dorobić co nieco do kanapy, w miarę możliwości scenka będzie się powiększać i służyć mi będzie jako lekcja renderowania. Wszelkie uwagi mile widziane.

A teraz strefa pytań:

- za co odpowiedzialne są diffuse subdivids dla świateł, które można zmieniać we właściwościach Vray light properties (z menu kontekstowego)? Czy chodzi o zanikanie światła? Im większa wartość to szybciej zanika? Dobrze to rozumuję?

Ciągle mam ten problem z ziarnem. Zwiększyłem dla każdego światła wartość subdivids w zakładce modify, ale jakoś poprawy nie zauważyłem? Było 8 a teraz jest 15.

Dzięks za podpowiedzi.

 

 

Już chyba doszedłem jak się tej ziarnistości wyzbyć. Mam nadzieję, że z tego powstanie jakaś sensowna scenka.

 

 

 

Ciągnę to dalej, zmieniłem trochę oświetlenie i kolory jakby mi zbledły? Czy to wina intensywności świateł?

 

Kolejne pytanko, na które oczekuję odpowiedzi: jak widać na ostatnim renderze zanikły mi bumpy na kanapie i w ogóle te materiały jakieś dziwaczne są. Przyznam się, że na kanapie są standardowe materiały, co w przypadku samej kanapy jakoś nie przeszkadzało, ale teraz gdy pojawia się więcej elementów w scenie, standardowe materiały jakoś dziwnie się zachowują. Jak znajdę trochę czasu, to je zmienie. Co sądzicie o tej mini scence? Wyda coś z tego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.