Skocz do zawartości

Miecz Świetlny


risinron

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

nie zapomne tego dłubania klatka po klatce w maxie

chcialbym wspomniec ze w AE ( after effects ) tez proces tworzenia miecza swietlnego wykonuje sie klatka po klatce :-)

 

wprawdzie mozna tworzyc motion ale efekt nie jest juz ten sam. ( jest gorszy )

 

pozdrawiam.

 

Jak do swojego filmiku dodać miecz świetlny w tym adobe after efect? niech ktos opisze krok po kroku

 

tutaj masz link krok po kroku ( polecam sciagnac video tutorial ) http://www.ryan-w.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

risinron => dałem link do videotutka, jeśli jesteś "modemowcem" to masz wersję tekstową http://ryanw.michaelfrisk.com/ryan-w/tutorials_sabers.html

 

bodi035 => miecze w After Effets wychodzą lepiej niż w maxie. W zupełności wystarczy jeśli klucze dajesz co kilka klatek. Poza tym w scenach, w których zasłaniasz część miecza 3ds max stwarza trudności do tego stopnia, że potem trzeba prawie kazdą klatkę, poprawiać w AE :P A skoro mówimy o efekcie ostatecznym to i tak sam max nigdy nie wystarczy choćby z powodu kiepskiego glow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pracujesz wtedy na warstwach ale IMO mozna sie latwo pogubic.

ja zawsze robilem cos takiego:

 

robie jeden miecz ( przykladowo kolor niebieski ) renderuje cala scene , otwieram nowy projekt , wklejam owa prace ( z skonczonym mieczem 1 ( niebieskim )) i zaczynam robic 2 miecz.

 

renderuje i 'wła la'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytako: No więc zrobilem sobie zdjęcie trzymając kij, wrzuciłem do maxa zasłoniłem odpowiednim dla wielkości miecza chamfer cylindrem i dodałem do niego w video Poście Glow. Efekt jest całkiem całkiem ale mam pytanko: czy moża zrobić tak aby glow był nieprzezroczysty. Bo w moim mieczu glow jest przezroczysty a chciałbym aby tak gdzieniegdzie nie było. Próbowałem juz chyba wszystkiego ale bez skutku ;/ (Mam nadzięję że ktos zrozumiał o co mi chodzi ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok... napisze to... bo już mi się nie chce bawić.... a wiem, że patent szybko zadziała... ;)

 

Kręcimy scenke w której na kiju zaznaczony jest początek i koniec promienia laserowego ;)

 

Dowolnym programem do trakowania kamery trakujemy scenkę ze SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM punktów miecza ;)

 

Exportujemy do maxa kamerę i te 2 punkty.

 

W maxie stawiamy dodatkowo cylinder i łańcuch 2 kości.

Skinujemy cylinder 1 kosteczką łańcucha.

 

Kość pierwszą alignujemy do 1 punktu z trakingu i linkujemy, a kość 2 do 2 punku z trakingu... i też linkujemy.

 

Pozostaje tylko dobrać kolory.. i glowy... a jeśli chodzi o "smugi" to jest plugin do maxa... nazywa sie chyba GhostTail... robi niesamowite rzeczy ;)

 

Pozdrawiam

 

PS... na koniec napisze tylko.... dla zboczeńców... że jest soft... kytórego nazwy teraz nie pamiętam.. do którego wystarczy wrzucić klip z kolesiem machającym kijem... a on sam zrobi resztę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu z tej strony taki co lubi programy ...dla zboczeńców... i jakbyś znalażł gdzieś jego nazwe chętnie bym sobie powiczył robienie mieczyków. strasznie mnie zainteresowała twoja wypowiedz i tak właśnie trakują niektorzy miecze (to nie jest nowoś ) ale musisz mie więcej punktów na mieczu i strasznie dobre video. A co zrobisz jeżeli jeden p[unkt zasłoni ciało ? Kicha i dalej ręczna robota.

 

 

Jezeli kręcicie w nocy to mozna diody zamiast tych punkcików ale wtedy nie mozna zbyt mocno uderza.

 

A wydaje mi sie ze tak koło 6 punktów to optymalni by było

 

pozdro all...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności