Napisano 30 Październik 200519 l Witam Chciałbym Się spytać jak po kolei zrobić miecz świetlny w maxie nagralem juz filmik :P i chciałbym dowiedzieć się co trzeba zrobić żeby uzyskać efekt mieczyku niech ktos opisze krok po kroku :P plissssssss
Napisano 30 Październik 200519 l ech.. znowu miecze świetlne... Zrezygnuj z maxa, polecam After Effects do filmików http://theforce.net/fanfilms/postproduction/sabres/sabertutorials.asp
Napisano 30 Październik 200519 l Lumpy ma racje. nie zapomne tego dłubania klatka po klatce w maxie :(Pochwal sie materiałem :D to jakiś większy projekt ?
Napisano 30 Październik 200519 l Autor Jak do swojego filmiku dodać miecz świetlny w tym adobe after efect? niech ktos opisze krok po kroku
Napisano 30 Październik 200519 l nie zapomne tego dłubania klatka po klatce w maxie chcialbym wspomniec ze w AE ( after effects ) tez proces tworzenia miecza swietlnego wykonuje sie klatka po klatce :-) wprawdzie mozna tworzyc motion ale efekt nie jest juz ten sam. ( jest gorszy ) pozdrawiam. Jak do swojego filmiku dodać miecz świetlny w tym adobe after efect? niech ktos opisze krok po kroku tutaj masz link krok po kroku ( polecam sciagnac video tutorial ) http://www.ryan-w.com
Napisano 30 Październik 200519 l risinron => dałem link do videotutka, jeśli jesteś "modemowcem" to masz wersję tekstową http://ryanw.michaelfrisk.com/ryan-w/tutorials_sabers.html bodi035 => miecze w After Effets wychodzą lepiej niż w maxie. W zupełności wystarczy jeśli klucze dajesz co kilka klatek. Poza tym w scenach, w których zasłaniasz część miecza 3ds max stwarza trudności do tego stopnia, że potem trzeba prawie kazdą klatkę, poprawiać w AE :P A skoro mówimy o efekcie ostatecznym to i tak sam max nigdy nie wystarczy choćby z powodu kiepskiego glow.
Napisano 31 Październik 200519 l Autor No już zrobiłem mieczyk spoko wyszedł tak ja w filmie dzięki za te wszystkie podpowiedzi :P
Napisano 31 Październik 200519 l Hmm. Moze nadaj wiazce swiatla w mieczu kanal nr. 1, a pozniej w video post dodasz glow tylko na kanal 1? Ofkoz tylko wiazka swiatla powinna miec kanal 1 w calej scenie ;P
Napisano 2 Listopad 200519 l Autor A tym sposobem co się rysuje białbym pędzlem w Ae co klatke a na końcu dodaje się kolor itp. to miecze będą takiego samego koloru a jak da się zrobić żeby jeden był czerwony np.a drugi zielony?
Napisano 2 Listopad 200519 l pracujesz wtedy na warstwach ale IMO mozna sie latwo pogubic. ja zawsze robilem cos takiego: robie jeden miecz ( przykladowo kolor niebieski ) renderuje cala scene , otwieram nowy projekt , wklejam owa prace ( z skonczonym mieczem 1 ( niebieskim )) i zaczynam robic 2 miecz. renderuje i 'wła la'
Napisano 2 Listopad 200519 l a ja wymysliłem własny sposób... ale nic nie powiem puki nie sprawdze jak działa :) a działać powinien ZAJEfajnie ;)
Napisano 2 Listopad 200519 l A ja mam takie pytako: No więc zrobilem sobie zdjęcie trzymając kij, wrzuciłem do maxa zasłoniłem odpowiednim dla wielkości miecza chamfer cylindrem i dodałem do niego w video Poście Glow. Efekt jest całkiem całkiem ale mam pytanko: czy moża zrobić tak aby glow był nieprzezroczysty. Bo w moim mieczu glow jest przezroczysty a chciałbym aby tak gdzieniegdzie nie było. Próbowałem juz chyba wszystkiego ale bez skutku ;/ (Mam nadzięję że ktos zrozumiał o co mi chodzi ;))
Napisano 2 Listopad 200519 l a ja wymysliłem własny sposób... ale nic nie powiem puki nie sprawdze jak działa :) a działać powinien ZAJEfajnie ;) Asblaze ma prawdziwy miecz!!! :D :D
Napisano 2 Listopad 200519 l Autor Bondi035 dzięki za podpowiedz działa tak jak muwiłes :D:D thx... :P
Napisano 2 Listopad 200519 l A cos cie ludzie ostatnio powariowali z tymi mieczami swietlnymi???Risi cos tam - wez zrob bicz swietlny to bedzie cos orginalnego przynajmniej albo swietlnego pitonga
Napisano 3 Listopad 200519 l ok... napisze to... bo już mi się nie chce bawić.... a wiem, że patent szybko zadziała... ;) Kręcimy scenke w której na kiju zaznaczony jest początek i koniec promienia laserowego ;) Dowolnym programem do trakowania kamery trakujemy scenkę ze SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM punktów miecza ;) Exportujemy do maxa kamerę i te 2 punkty. W maxie stawiamy dodatkowo cylinder i łańcuch 2 kości. Skinujemy cylinder 1 kosteczką łańcucha. Kość pierwszą alignujemy do 1 punktu z trakingu i linkujemy, a kość 2 do 2 punku z trakingu... i też linkujemy. Pozostaje tylko dobrać kolory.. i glowy... a jeśli chodzi o "smugi" to jest plugin do maxa... nazywa sie chyba GhostTail... robi niesamowite rzeczy ;) Pozdrawiam PS... na koniec napisze tylko.... dla zboczeńców... że jest soft... kytórego nazwy teraz nie pamiętam.. do którego wystarczy wrzucić klip z kolesiem machającym kijem... a on sam zrobi resztę.
Napisano 3 Listopad 200519 l A tu z tej strony taki co lubi programy ...dla zboczeńców... i jakbyś znalażł gdzieś jego nazwe chętnie bym sobie powiczył robienie mieczyków. strasznie mnie zainteresowała twoja wypowiedz i tak właśnie trakują niektorzy miecze (to nie jest nowoś ) ale musisz mie więcej punktów na mieczu i strasznie dobre video. A co zrobisz jeżeli jeden p[unkt zasłoni ciało ? Kicha i dalej ręczna robota. Jezeli kręcicie w nocy to mozna diody zamiast tych punkcików ale wtedy nie mozna zbyt mocno uderza. A wydaje mi sie ze tak koło 6 punktów to optymalni by było pozdro all...
Napisano 3 Listopad 200519 l asblaze -> Wszystko chcesz robić w maxie... IMO to nie najlepszy sposób, ale może ktoś to wypróbuje? Ta metoda nazywa się rotoscoping, a to chyba ten soft dla zboczeńców: http://theforce.net/fanfilms/software/premiere/rotoscoping/rotoscoping_finley.asp
Napisano 5 Listopad 200519 l Mi się wydaje że miecze świetlne do zdjęć najlepiej sie robi w Photoshopie bądź After Effects. Lepiej oczywiście w After Effects.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto