Jump to content

burzenie budynku


kondrad

Recommended Posts

tak sie zastanawiam jak zrobić animacje np wybuchu budynku mieszkalnego tzn chodzi mi o to zeby np po usunieciu jakiejś sciany nosnej budynek odpowiedznio sie zachował tak jak np przy wyburzaniu budynków powiecmy tworze animacje wybuchu jednej ze scian i budynek sam oblicza czy sie zawalic czy nie jakie obciazenia sa itp ...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 8
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

da się - masz mase możliwości i bajerów do robienia takich rzeczy - ale wierz na słowo - chocbyś miał procka 4.0 to budując budynek z cegieł komp nie podoła obliczając wszystkie cegiełki chyba że mówisz o jednej scianie ;)

Link to comment
Share on other sites

Nie jest to na pewno prosta sprawa bo to cholernie złożony efekt i na całość składa się kilka etapów....

 

Na pewno te duże bloki ścian... walące się, ciężkie... tu można spokojnie z ręki zanimować na twardo. Jakaś jedna ściana, która upada jakoś na pierwszym planie może się rozpaść na mniejsze... (reactor>fracture lub z ręki)

 

Mniejsze kawałki, które spadają i kolidują z otoczeniem (reactor lokalnie... mam na myśli wypalanie symulacji nie dla całej sceny ale tylko dla tych elementów które są istotne i budują ujęcie)

 

No i cząsteczki... tony kurzu. Większość na warstwach w postprodukcji... ale część na pewno na warstwach policzonych ze scenki 3d (polecam AfterBurn)

 

NO A PRZEDE WSZYSTKIM DOBRE ROZPLANOWANIE UJĘCIA i dobry modeling żeby się wszystko ładnie na kawałki rozsypało.

.................................................................

p.s. poćwicz na czymś mniejszym zanim się rzucisz z motyką na słońce ;)

Link to comment
Share on other sites

Skoro już wspomniałeś o Blastcode, to przyznam się, że nie mam doświadczenia z tym cudem techniki. Ciężkie w kalkulacjach? Ciekaw jestem po prostu czy używanie Blastcode do wysadzenia budynku nie grozi spaleniem kochanego, domowego peceta :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy