Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

wiem wiem powtarzam temat ale nie dokońca wsumie .. zrobiłęm już swiatła tzn no powiedzmy otwory na swiatła dwa pytania :

1 jak dodaje edge to musze je ciagnac przez cały samochód ?? jesli nie to mi powieszchnia brzydka robi ..

2 ale włąsnie jak dodaje wiecej edge to powiechnia niby jest lepsza ale pofalaowana wiem ze wynika to z tego ze kazdy ege jest na innej pozycji ale jak to wyrównać make algin nic nie daje wzgleem czego to wyrównywac .... zobaczcie sami na foto..!!

  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

możesz np. narysować sobie spline'a w oknie top i wstępnie według niego wyrównać wierzchołki, masz jescze referki. Automatu nie ma, czasami trzeba trochę podłubać :)

Napisano

eee co to są referki ?? aż mi wstyd ze pytam :p .... no nie moge to jest jak rzeźbienie w maśle musze na samym początku uważać na gładkość powieszchni bo potem to można rzeźbić i rzeźbić

Napisano

referka to jest to co masz ustawione w tle czyli bluprinty (ogólnie materiały referencyjne) a jeżeli chodzi o gładkość powierzchni to może popróbuj modelowanie splajnami.

Napisano

no nie moge zobaczcie nie moge sie pozbyc takich pierdół jak wookół swiateł

splajny taa próbowałem nie bardzo wiedziałem jak sie z nimi obchodzić wststko pokoleji wychodze z założenia ze jak takich szczegułów nie potrfaie sie pozbyć to nic mi nie pomoże splajny ani nic heh bede próbować dalej to już prawie chyba 2 mc nad tym siedze hehehehe pozdro!!

Napisano

tzn zę mam vertex po wertexie edytowac przesówać vertexy jesli mam tak pofałdowaną karoserje ?? a jesli siatka jest gesta pozatem ciezko tak ustawic wertexy AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA zara oszaleje!!!!!!!!!!!!

Napisano

Siatka jest mocno krzywa, a nałożenie MeshSmooth samo jej nie wygładzi. Musisz budować ten model jak najdokładniej od samego początku, bo potem bugi będą się pogłębiać.

Może poszukaj jeszcze gdzieś referek o większej rozdzielczości. I oglądaj dużo zdjęć z każdej możliwej strony.

Napisano

no tak no włąsnie od początku próbuje zachowac kształt i gładkość powieszchni ale jak np tworze podstawowy obrys i jest w miare ok potem chce wyciać siwatła no to musze pododawac edge i wtedy zaczyna sie mój koszmar :) tak jak widać na załącznikach tam wyrzej .....

Napisano

rob jak najmniej czym mniej edge tym lepiej a reszta zrobi Mesh Smooth jak nie chcesz tego to puzniej przy gotowym tworzysz gesciejsza siatke albo mozna jeszcze przy lukach zalamaniach dac podwojna linie edge dzieki czemu reszta nie pulchnie a tylko przy krawedziach wiecej siatki jest. taki sa moje spostrzezenia. Ja mam problem z Mesh Smooth wiekszosci wychodzi a teraz jak dale chamfera i by linie byly blisko na jakies 0.1 czy 0.2 to jakos dziwnie mi sie wiatka wygina przy Mesh Smooth czy to wina ustawienia siatki?

Napisano

jesli chcesz ułozyc vertexy wzgledem jakiejs prostej , lub linii to jest na to pewna rada

 

mozesz pobawic sie ze snapami

 

tzn , jesli masz jakis okreslony kształt , to zrob go przy pomocy spline`a

 

w ustawieniach linii w zakaldce interpolation ustaw steps na jakas wiekszą liczbe (np jesli było 6 to np. 20) - chodzi o to zeby spline miał jak najwiecej punktów

 

ułóz go sobie tam jakos , np . zeby w widoku z gory przechodzil tak jak bys chciał ułozyc wertexy ,

 

włącz snapy (na evermotion.org jest videotutorial n temat snapów i polece od niego zacząc jesli nie masz w nich doswiadczenia (są bajecznie łatwe)) z opcją snap to vertex

 

przejdz do edycji wertexow (np. w twoim samochodzie) i poprzesuwaj je za pomoca snapow na te linie

 

trzeba to zajazyc zeby było uzyteczne

 

gdy chodzi o jedną prostą linie to tak jak by pomnozenie jej punktów mozesz zrobic jedynie przez skonvertowanie jej do editable spline , pozneij przejsc do subedit : segment , i zaznaczając te długosc kilka razy kliknąc na divide

Napisano

no i znowu dchodze do tego momentu nie moge wyrównać tego zderzaka no najpierw próbowałem view algin itp teraz każdy vertex i edge po koleji co jedna 0..1000 przesówać i ciagle mam te obleśne faudy czy mam odnowa zacząć ten samochód i od samego pozcąku układac wertexy itp ?? co tera..?

Napisano

ee pozwole sie zapytać "jak to "?? tzn rysuje osobno spline według np zderzaka potem istawiam to tam gdzie mabyc robie attach i co ?? nie kapuje :/....

Napisano

Nie nie... żadnego attacha. Rysujesz sobie spline wg kształtu zderzaka, ustawiasz gdzie trzeba zgodnie z referką - tak jak sam mówiłeś - i potem włączasz sobie snap to vertex oraz snap to edge/segment i wierzchołki w poly będą dociągane do kształtu splina :) Proste jak konstrukcja młotka ;)

Napisano

no jak zweldować to mi trójkonty powstana i błedy ...... dobra nic nie rozumiem z tym spline bo samochód robie nie splainami tylko box modeling...... i narysowałem tego splajna ale nic mi sie nie chce przyciagać ?? pewnie to jest proste jak ten młotek ale ............

Napisano

ok dzieki za pomoc coprawda c tym spline cos mi tam wychodzi ale i tak mam wszystko krzywe :) wiec zaczne po raz 10000 en samochód i od poczatku bede dbać o powierzchnie pozdro!!..

Napisano

no musze wznowic ten post heh... od ponad 2 miesiecy próbuje wymodelowac samochód moze nie 100% idealny itp ale zeby nie był żałosny hehe:) ale mam ciagle ten sam problem wsumie nie moge wyrównać powieszchni ale tera pojawiło sie cos nowego .... chamfer zobaczcie mam nadzieje ze zobaczycie o co mi chodzi musziałem całą edge zchamferowac zeby uniknąc trójkąta bo były obleśne błędy ale tera też sa help......?...

Napisano

no miałeś racje nie wiem czemu na to nie wpadłem chyba chcialłem zeby był porządek z tą siadką i kurde faktycznie te trójkąty nie zawsze ztwarzaja błedy i sa nie kiedy wygodne krod do przodu za jakieś 5 lat skończe pozdro!!




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności