kondrad Napisano 3 Listopad 2005 Share Napisano 3 Listopad 2005 wiem wiem powtarzam temat ale nie dokońca wsumie .. zrobiłęm już swiatła tzn no powiedzmy otwory na swiatła dwa pytania : 1 jak dodaje edge to musze je ciagnac przez cały samochód ?? jesli nie to mi powieszchnia brzydka robi .. 2 ale włąsnie jak dodaje wiecej edge to powiechnia niby jest lepsza ale pofalaowana wiem ze wynika to z tego ze kazdy ege jest na innej pozycji ale jak to wyrównać make algin nic nie daje wzgleem czego to wyrównywac .... zobaczcie sami na foto..!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 3 Listopad 2005 Share Napisano 3 Listopad 2005 możesz np. narysować sobie spline'a w oknie top i wstępnie według niego wyrównać wierzchołki, masz jescze referki. Automatu nie ma, czasami trzeba trochę podłubać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 3 Listopad 2005 Autor Share Napisano 3 Listopad 2005 eee co to są referki ?? aż mi wstyd ze pytam :p .... no nie moge to jest jak rzeźbienie w maśle musze na samym początku uważać na gładkość powieszchni bo potem to można rzeźbić i rzeźbić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 3 Listopad 2005 Share Napisano 3 Listopad 2005 referka to jest to co masz ustawione w tle czyli bluprinty (ogólnie materiały referencyjne) a jeżeli chodzi o gładkość powierzchni to może popróbuj modelowanie splajnami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 3 Listopad 2005 Autor Share Napisano 3 Listopad 2005 no nie moge zobaczcie nie moge sie pozbyc takich pierdół jak wookół swiateł splajny taa próbowałem nie bardzo wiedziałem jak sie z nimi obchodzić wststko pokoleji wychodze z założenia ze jak takich szczegułów nie potrfaie sie pozbyć to nic mi nie pomoże splajny ani nic heh bede próbować dalej to już prawie chyba 2 mc nad tym siedze hehehehe pozdro!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 3 Listopad 2005 Autor Share Napisano 3 Listopad 2005 tzn zę mam vertex po wertexie edytowac przesówać vertexy jesli mam tak pofałdowaną karoserje ?? a jesli siatka jest gesta pozatem ciezko tak ustawic wertexy AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA zara oszaleje!!!!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tymek Napisano 4 Listopad 2005 Share Napisano 4 Listopad 2005 Siatka jest mocno krzywa, a nałożenie MeshSmooth samo jej nie wygładzi. Musisz budować ten model jak najdokładniej od samego początku, bo potem bugi będą się pogłębiać. Może poszukaj jeszcze gdzieś referek o większej rozdzielczości. I oglądaj dużo zdjęć z każdej możliwej strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 4 Listopad 2005 Share Napisano 4 Listopad 2005 poczytaj http://www.3dm3.com/tutorials/car/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 4 Listopad 2005 Autor Share Napisano 4 Listopad 2005 no tak no włąsnie od początku próbuje zachowac kształt i gładkość powieszchni ale jak np tworze podstawowy obrys i jest w miare ok potem chce wyciać siwatła no to musze pododawac edge i wtedy zaczyna sie mój koszmar :) tak jak widać na załącznikach tam wyrzej ..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klaster Napisano 5 Listopad 2005 Share Napisano 5 Listopad 2005 rob jak najmniej czym mniej edge tym lepiej a reszta zrobi Mesh Smooth jak nie chcesz tego to puzniej przy gotowym tworzysz gesciejsza siatke albo mozna jeszcze przy lukach zalamaniach dac podwojna linie edge dzieki czemu reszta nie pulchnie a tylko przy krawedziach wiecej siatki jest. taki sa moje spostrzezenia. Ja mam problem z Mesh Smooth wiekszosci wychodzi a teraz jak dale chamfera i by linie byly blisko na jakies 0.1 czy 0.2 to jakos dziwnie mi sie wiatka wygina przy Mesh Smooth czy to wina ustawienia siatki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 6 Listopad 2005 Share Napisano 6 Listopad 2005 jesli chcesz ułozyc vertexy wzgledem jakiejs prostej , lub linii to jest na to pewna rada mozesz pobawic sie ze snapami tzn , jesli masz jakis okreslony kształt , to zrob go przy pomocy spline`a w ustawieniach linii w zakaldce interpolation ustaw steps na jakas wiekszą liczbe (np jesli było 6 to np. 20) - chodzi o to zeby spline miał jak najwiecej punktów ułóz go sobie tam jakos , np . zeby w widoku z gory przechodzil tak jak bys chciał ułozyc wertexy , włącz snapy (na evermotion.org jest videotutorial n temat snapów i polece od niego zacząc jesli nie masz w nich doswiadczenia (są bajecznie łatwe)) z opcją snap to vertex przejdz do edycji wertexow (np. w twoim samochodzie) i poprzesuwaj je za pomoca snapow na te linie trzeba to zajazyc zeby było uzyteczne gdy chodzi o jedną prostą linie to tak jak by pomnozenie jej punktów mozesz zrobic jedynie przez skonvertowanie jej do editable spline , pozneij przejsc do subedit : segment , i zaznaczając te długosc kilka razy kliknąc na divide Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 7 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2005 no i znowu dchodze do tego momentu nie moge wyrównać tego zderzaka no najpierw próbowałem view algin itp teraz każdy vertex i edge po koleji co jedna 0..1000 przesówać i ciagle mam te obleśne faudy czy mam odnowa zacząć ten samochód i od samego pozcąku układac wertexy itp ?? co tera..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tymek Napisano 7 Grudzień 2005 Share Napisano 7 Grudzień 2005 Ja np. robię tak, że rysuję sobie spline w żądanym kształcie i do niego dopasowuję vertexy za pomocą snapa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 7 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2005 ee pozwole sie zapytać "jak to "?? tzn rysuje osobno spline według np zderzaka potem istawiam to tam gdzie mabyc robie attach i co ?? nie kapuje :/.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tymek Napisano 7 Grudzień 2005 Share Napisano 7 Grudzień 2005 Nie nie... żadnego attacha. Rysujesz sobie spline wg kształtu zderzaka, ustawiasz gdzie trzeba zgodnie z referką - tak jak sam mówiłeś - i potem włączasz sobie snap to vertex oraz snap to edge/segment i wierzchołki w poly będą dociągane do kształtu splina :) Proste jak konstrukcja młotka ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 7 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2005 aaaaaaaaaaaaaa ok to bede próbowac dzieki.!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 7 Grudzień 2005 Share Napisano 7 Grudzień 2005 eeee zwelduj vertexy bo ich jest zdecydowanie za duzo :D mozna tez tak jak tymek radzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 7 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2005 no jak zweldować to mi trójkonty powstana i błedy ...... dobra nic nie rozumiem z tym spline bo samochód robie nie splainami tylko box modeling...... i narysowałem tego splajna ale nic mi sie nie chce przyciagać ?? pewnie to jest proste jak ten młotek ale ............ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 7 Grudzień 2005 Share Napisano 7 Grudzień 2005 muszisz laczyc snap(przyciaganie) :) a jesli chodzi o weld to tam nie powinno byc bugow jak powstana trojkaty :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 7 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2005 no dobra ale jak mam łączyć no to musze attach zrobić czy mój mózg jest ograniczony .... ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illy Napisano 7 Grudzień 2005 Share Napisano 7 Grudzień 2005 wlaczyc a nie laczyc, nielot sie politerowal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nielot007 Napisano 7 Grudzień 2005 Share Napisano 7 Grudzień 2005 racja racja wlaczyc sorki za literowke :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 7 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2005 ok dzieki za pomoc coprawda c tym spline cos mi tam wychodzi ale i tak mam wszystko krzywe :) wiec zaczne po raz 10000 en samochód i od poczatku bede dbać o powierzchnie pozdro!!.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 13 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2005 no musze wznowic ten post heh... od ponad 2 miesiecy próbuje wymodelowac samochód moze nie 100% idealny itp ale zeby nie był żałosny hehe:) ale mam ciagle ten sam problem wsumie nie moge wyrównać powieszchni ale tera pojawiło sie cos nowego .... chamfer zobaczcie mam nadzieje ze zobaczycie o co mi chodzi musziałem całą edge zchamferowac zeby uniknąc trójkąta bo były obleśne błędy ale tera też sa help......?... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
david 3d Napisano 14 Grudzień 2005 Share Napisano 14 Grudzień 2005 Jakie błędy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bzyku Napisano 15 Grudzień 2005 Share Napisano 15 Grudzień 2005 oddal odsiebie te edgesy i bedzie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrad Napisano 15 Grudzień 2005 Autor Share Napisano 15 Grudzień 2005 no miałeś racje nie wiem czemu na to nie wpadłem chyba chcialłem zeby był porządek z tą siadką i kurde faktycznie te trójkąty nie zawsze ztwarzaja błedy i sa nie kiedy wygodne krod do przodu za jakieś 5 lat skończe pozdro!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi