Skocz do zawartości

animacja:Tawerna


Szantak

Rekomendowane odpowiedzi

Animka ma sie rozgrywac w swiecie fantasy, z grubsza Warhammerowym.

 

Elfica:

Oto pierwsza postac do animacji, a przynajmniej baza, do ktorej dodam ubrania, plaszcz, miecz... ale to pozniej. Tekstura jeszcze nie jest skonczona (trzeba ja obrobic na szwach). Prosze o ocene :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Niestety, przy dlugosci animacji, ktora chce zrobic (planuje jakies 5 minut filmiku), animowanie reczne za dlugo by zajelo. Za duzo postaci bedzie, przy tej ilosci nie bylbym w stanie zanimowac tego tak dobrze jak mocap.

 

Poza tym nie widze sensu animowac recznie tego, co moge zrobic z mocapu. Animacja reczna tez bedzie - nie mam pod reka nikogo, kto np. zrobi mi na mocapie podwojne salto ;). Zauwaz, ze nie chce nikomu udowadniac, ze ze mnie dobry animator, tylko chce zrobic dobry filmik :)

 

A teraz konkrety; do animki na 100% bede uzywal softu:

 

3ds max8, motionbuilder7, endorphin2.5 (jak wyjdzie), digital fusion i pewnie premiere

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. ten karczmarz to przypomina mi troche tego kolesia z filmu "Pamięc Apsolutna" tylko, że tam z niego wychodzilo takie cośbardziej podobnego do hmm... dziecka :-P no czekam na kolejna postacie i pierwsze sekundy animacji. Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowe animacje oczywiscie juz sa, tyle ze mam problemy z zalogowaniem sie do ftpa z pracy. Cierpliwosci, powalcze z tym i wrzuce jakies aviki.

 

Liczby postaci w animacji jeszcze do konca nie ustalilem, ale na 100% ma byc 2 glownych bohaterow, z 5 postaci drugoplanowych i pewnie pare (nascie?)postaci z tla (genericowych).

 

Co do karczmarza... nie wiem jeszcze czy mu nie zrobic tam glowy wilka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zapowiada się bardzo miło :) Kilka uwag...

Ekstra, że mo-cap... jednak czeka cię sporo czyszczenia danych... zobacz, co się dzieje z kolanami... oj boli boli.

>> I przede wszystkim!! Ustal dobrze stylistykę filmu. Mam wrażenie, że celujesz bardzo realistyczny film. Ruch jak prawdziwy. Modele troszkę low-poly ale spoko. Teksturki - okaże się... jeszcze światło itp. Pamiętaj proszę, że przy takiej stylistyce, wszelkie uchybienia bardzo drażnią... w porównaniu na przykład do South Parku, gdzie 99% niedociągnięć przechodzi bez mrugnięcia okiem, bo stylistyka tak elastyczna i wyrozumiała bardzo dużo zniesie... u Ciebie będzie dość ciasno. Wszelkie impowizacje i szalone jazdy musisz bardzo rozsądnie rozegrać...

no nic... trzymam kciuki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaak... faktycznie, chcialbym zeby realistyka ruchu byla mocna strona tej animacji. Hehe w tym tescie kolana bola, bo wrzucilem juz obrobionego mocapa z netu i wlaczylem floor-contacty, zeby sie nie bawic za dlugo.

Wrzuce jeszcze jeden podobny test (tez gotowiec, wiec nie oceniajcie - palcem nie ruszylem przy tych clipach). To tylko po to zeby zobaczyc jak to wszystko sie rusza.

Juz widze, ze bede musial troche zmodyfikowac szkielet (roll'e na rekach i nogach).

 

http://www.hematologia.net.pl/tawerna/walkmid.avi

 

Mysle ze na razie nie ma co zabierac sie za tworzenie clipow, bo nie mam jeszcze nawet storyboardu.

 

I niech bozia da, zeby mi sie tak chcialo przez caly czas, jak w chwili obecnej! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SLuchaj chcialem sie dowiedziec dlaczego postacie wygladaja hmmm takowo low-poly skory masz takie powiedzmy zageszczone siateczki, nie wiem czy to wina otexturowania czy jak, wkazdym bac razie chyba lepiej wyglada render bez textur tego kola niz z. Wygladaja jak zywcem wyjete z jakiejs gry - mowie o efekcie koncowym. Ogolnie ruch pana grubasa mi sie podoba ale zato te widlaki na nim troche sie dziwnie ruszaja, ale mysle ze narazie to jest taki tescik wiec sie nie czepiam. No i nakoniec - chrzani ci sie troche siatka na szyji prawdopodobnie czesc vertexow jest do glowki przylaczona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, pan grubas ma 8700 face'ow. To chyba nieduzo... Ale masz racje, zageszcze siatke, przynajmniej na rekawach. Nalezy jeszcze pamietac, ze te testowe animacje to nie zaden render, tylko zrzut z viewporta z Motionbuildera.

 

Chcialem, zeby te postaci mialy mala ilosc faceow, bo nie mam niestety farmy renderujacej. Jesli sie cos zmieni (np. stane sie posiadavczem farmy renderujacej ;)), to przejade po wszystkim turbosmoothem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Ma teraz 9000 face'ow. Chociaz i tak to bede musial pewnie zmniejszyc, bo jak 4 takie postacie wleza na scene i kazda bedzie miala morphing i flexy i do tego otoczenie i particle to po prostu bede musial komus zaplacic za renderowanie tego. Albo (tfu tfu odpukac) znalezc wydawce i zamienic filmik, robiony dla przyjemnosci w domowych pieleszach, w jakiegos komercyjnego kajka i kokosza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze powinines to troszeczke zagescic bo 9000f to i tak malo jak na dzisiejesze czasy, wiem ze problem takze i w tym ze MB nie obsluguje mesh smootha ale mozna to zawsze spowrotem zainportowac do maxa i tam policzyc :) a jak sie ladnie usmiechniesz to i moze jakies mocapy bedzie mozna zrobic po starej znajomosci :) oczywisice nie wchodzi podwojne salto no chyba ze przyjedziesz wskoczysz w kostiumik i je zrobisz :) tymczasem czakam na wiecej ..pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojoj ale zes sie rozpedzil z tymi postaciami. Czy nie bedzie ci ciezko wszystko zanimowac (tyle postaci) bo mi to wyglada na jakis duzy projekt bardzo, a nie pamietam zeby jakikolwiej na tym forum zostal skonczony. Napewno MB ci bardzo pomoze w szybkosci pracy ale czy dasz sobie napewno rade z tyloma postaciami. Bo jak zrobisz kijowa animacje z tego to mozna powiedziec ze nawet dobre modele jej nie pomoga. Co do nowej postaci to mi sie zdecydowanie nie podoba macka, ale to jest tylko moje zdanie, lepiej by pewnie wygladaly owe macki jak by wychodzily jej z plecow tak jak temu gagadkowi z SPIDERmena 2. Narazie tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tylko: Moooooocaaaaaaap :) Endooooorphiiiiiiin :) To zaoszczedza mnostwo czasu!

To nie bedzie duzy projekt, zaledwie dluzsza cut-scena.

 

Bardziej martwie sie o budynki i meble bo, nie ukrywam, akurat tego nie lubie robic. Bede sie staral kogos namowic do pomocy przy modelach i texturach otoczenia.

 

Zrobie jeszcze jakos inaczej te macki... Na plecach to zly pomysl, bo przez wiekszosc czasu "mamuska" ma lezec. Wlasnie na plecach. Z ruszajacym sie brzuchem - mysle ze dobry pomysl, pod warunkiem ze sie nie przesadzi :)

 

 

Dla tych co pierwszy tu wchodza:

http://wonsz.fm.interia.pl/tawerna/cloth.avi

http://wonsz.fm.interia.pl/tawerna/sexys.avi

http://www.hematologia.net.pl/tawerna/walkmid.avi

http://www.hematologia.net.pl/tawerna/murderwalk.avi

http://www.hematologia.net.pl/tawerna/murderwalk3.avi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tekstura dosc toporna, ale moim zdaniem bedzie dawac rade. Raczej nie przewiduje close-up'ow na ta postac, najwyzej na twarz i brzuch. Takie rzeczy jak paznokcie itp. sa chyba zbedne.

 

hmm dalem blura, w koncu 10-cio latek tez moze to przeczytac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry jest ten endorphin, moglbys powiedziec skad go sciagneles?? bo raczej watpie ze wybuliles 9000 € :)

 

co do pracy, to zapowiada sie interesujaco, moglbys zmienic tylko ruchy tych przeszczepow co wychodza z brzucha grubasa bo nie realistycznie to wyglada, poztym wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem torrent na necie. Albo jest jeszcze darmowy learning edition, ale nie szukalem.

 

A te chwytaki to tak tylko na razie do testu zanimowalem, w docelowym filmiku grubas przeciez nie bedzie lazł 100m i machal mackami...

 

Teraz rozkladam UV i texturuje, potem musze jeszcze wymodelowac ze 2 postaci i wszystkich oskinowac. A potem animatic :) I wtedy to juz z kopyta :)

 

Mysle jeszcze nad rodzajem animacji twarzy. Poczatkowo chcialem zeby to byly morphy, ale jednak chyba zrobie to na kosciach. Bedzie na pewno zarlo mniej pamieci. Animacja nie bedzie przegadana, wiec "sztywne geby" nie powinny zbytnio razic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopiero dzis znalazlem ten wątek i jestem naprawdę pod wrażaeniem.

 

te modele w animce, to jeszcze wygładzasz meshsmoothem? bo 10k to nawet w grach jest (mniej wiecej tyle miala Alyx w HL2).

szczególnie spodobała mi sie animka murderwalk3 - naprawdę klimatyczna.

będzie jeszcze poprawiał tekstury? jeśli tak, to macki grubasa przydaloby sie nieco rozjasnic, z daleka wyglądają na calkowicie czarne. przydałby sie jeszcze jakiś bump i specular (szczególnie dla tych flaczków na brzuchu).

ale poza tym rewelka! :)

 

co do tej zmutowanej panienki - może obejrzyj sobie Obcego 4 (przebudzenie). tam też były podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mowiac to po prostu chcialbym moc to potem wyrenderowac, dlatego przyjalem taki maly polycount. Zalozmy ze animka ma 10000 klatek - jesli jedna klatka bedzie renderowac sie godzine to mamy 10000 godzin, czyli 416 dni renderowania!!! No po prostu... no.... :((( A zauwazcie ze nie mam kompa za 10 000zl.

 

Nawet jesli klatka bedzie sie renderowac przez 15 min (a watpie), to wychodzi nam 100 dni.

 

Dobra, dosyc biadolenia, zobaczymy jak to bedzie pod koniec wygladac. Wrzucam probna animacje - ma byc taka scena w filmie, tyle ze chyba z siekiera zamiast mlotka. No i oczywiscie cloth, krew, flexy, flaki, rozmorphowane na pol glowy... ;)

 

 

 

http://www.hematologia.net.pl/tawerna/hammer.avi

 

 

 

jahuuu! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no racja, ta animka jest kiepska. Poprawie biodra. Ta damulka nie bedzie chodzic w animacji, tylko lezec, wiec nie ma sensu myslec nad tym jak sie porusza w sumie... ale chodzenie jest mysle dobrym testem bo od razu wszystkie syfy w skinie i szkielecie wychodza.

 

christian: tylko ze sie minelismy w drzwiach :) Jak jutro przyjdziesz do roboty to pogadamy oczywiscie :) flacha czy dwie? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolakao, bez znajomosci angielskiego to niestety lezysz ;) Grafik 3d nie znajacy angielskiego to jak lekarz medycyny nie znajacy łaciny...

 

W tutorialach defaultowo dolaczonych do endorphin jest omowiony KAZDY aspekt tego programu. Wiecej endorphin po prostu nie potrafi.

Przerob kazdy tutek z helpa. Merytorycznie nie jest tego wiele, jakies 3 godziny nauki.

Byc moze ktos napisal jakiegos tutka do endorphiny po polsku, ale watpie... to jest raczej malo znany program, wykorzystywany glownie przez profesjonalnych grafikow filmowych. Bo jest taki drogi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo! all. obejrzałem te twoje wypociny, jak dla mnie super. Jest kilka rzeczy które mi się nie podobają ale ogólnie spoko oczywiście jeszcze to co tam pichcisz na koniec jest najważniejsze. Zauważyłem coś dziwnego, może to tylko u mnie. Wszystkie scenki i te clipy co tutaj nam pokazujesz ładnie chodzą w powiększeniu na cały ekran i w oknie, ale ten plik hammer gdy go dam na powiększenie na cały ekran, to się kaszani... ma ktos tak jeszcze?? piszę o tym, bo może to potem się na ogólnym efekcie zrąbać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności