Szantak Napisano 9 Listopad 2005 Napisano 9 Listopad 2005 Animka ma sie rozgrywac w swiecie fantasy, z grubsza Warhammerowym. Elfica: Oto pierwsza postac do animacji, a przynajmniej baza, do ktorej dodam ubrania, plaszcz, miecz... ale to pozniej. Tekstura jeszcze nie jest skonczona (trzeba ja obrobic na szwach). Prosze o ocene :)
Szantak Napisano 9 Listopad 2005 Autor Napisano 9 Listopad 2005 Animacje postaci i obiektow nie wykorzystujacych fizyki bede robil w Motionbuilderze (na pewno wiekszosc z mocapu). rig elficy w MB.
kannu Napisano 9 Listopad 2005 Napisano 9 Listopad 2005 serwusik, fajnie ze robisz animacje- ale czy oplaca ci sie korzystac z mocapow ? nie fajniej byloby posiedziec 5 razy dluzej , ale poanimowac recznie ? :))- satysfakcja gwarantowana :)
Szantak Napisano 10 Listopad 2005 Autor Napisano 10 Listopad 2005 Niestety, przy dlugosci animacji, ktora chce zrobic (planuje jakies 5 minut filmiku), animowanie reczne za dlugo by zajelo. Za duzo postaci bedzie, przy tej ilosci nie bylbym w stanie zanimowac tego tak dobrze jak mocap. Poza tym nie widze sensu animowac recznie tego, co moge zrobic z mocapu. Animacja reczna tez bedzie - nie mam pod reka nikogo, kto np. zrobi mi na mocapie podwojne salto ;). Zauwaz, ze nie chce nikomu udowadniac, ze ze mnie dobry animator, tylko chce zrobic dobry filmik :) A teraz konkrety; do animki na 100% bede uzywal softu: 3ds max8, motionbuilder7, endorphin2.5 (jak wyjdzie), digital fusion i pewnie premiere
BLUKA Napisano 10 Listopad 2005 Napisano 10 Listopad 2005 te no gratulki cycuszki jak marzenie......he he a jesli mozna wiedziec ...to masz prywatny dostep do mocapu ??? zazdroszcze i czekamy na pierwsze animki
Szantak Napisano 10 Listopad 2005 Autor Napisano 10 Listopad 2005 Druga postac - zmutowany karczmarz. Te odnoza bedzie chowal na poczatku pod fartuchem. Texturke zrobie dopiero po wymodelowaniu drugiej wersji.
kannu Napisano 10 Listopad 2005 Napisano 10 Listopad 2005 Rozumiem, brzmi sensownie :)powodzenia. a sciezki mocap skad bedziesz brac ? - czy sam bedziesz nagrywac ?
SUPER_OkO Napisano 11 Listopad 2005 Napisano 11 Listopad 2005 A ile bedzie postaci a animce?? No i czy pierwszysch testow animacji mamy sie spodziewac za pare miesiecy??
ajw Napisano 11 Listopad 2005 Napisano 11 Listopad 2005 witam. ten karczmarz to przypomina mi troche tego kolesia z filmu "Pamięc Apsolutna" tylko, że tam z niego wychodzilo takie cośbardziej podobnego do hmm... dziecka :-P no czekam na kolejna postacie i pierwsze sekundy animacji. Pozdro.
Szantak Napisano 14 Listopad 2005 Autor Napisano 14 Listopad 2005 Testowe animacje oczywiscie juz sa, tyle ze mam problemy z zalogowaniem sie do ftpa z pracy. Cierpliwosci, powalcze z tym i wrzuce jakies aviki. Liczby postaci w animacji jeszcze do konca nie ustalilem, ale na 100% ma byc 2 glownych bohaterow, z 5 postaci drugoplanowych i pewnie pare (nascie?)postaci z tla (genericowych). Co do karczmarza... nie wiem jeszcze czy mu nie zrobic tam glowy wilka :)
Szantak Napisano 14 Listopad 2005 Autor Napisano 14 Listopad 2005 Dobra. Wgralem na inne konto. Nie moglem sobie odmowic takiego tesciku elficy :) http://wonsz.fm.interia.pl/tawerna/sexys.avi http://wonsz.fm.interia.pl/tawerna/cloth.avi Ta animka nie bedzie wykorzystana do filmu.
Szantak Napisano 14 Listopad 2005 Autor Napisano 14 Listopad 2005 a, no i co do mocapu: dostep w pracy :) Chociaz nie pogardze tym co mozna uzyskac z netu. Mam nadzieje tez, ze endorphin mi sporo ulatwi.
remi Napisano 14 Listopad 2005 Napisano 14 Listopad 2005 obojczyki za mocno się wyginają. wiem, że to tylko test ale i tak nie moge się powstrzymać od krytykowania;)
Kris_R Napisano 14 Listopad 2005 Napisano 14 Listopad 2005 No zapowiada się bardzo miło :) Kilka uwag... Ekstra, że mo-cap... jednak czeka cię sporo czyszczenia danych... zobacz, co się dzieje z kolanami... oj boli boli. >> I przede wszystkim!! Ustal dobrze stylistykę filmu. Mam wrażenie, że celujesz bardzo realistyczny film. Ruch jak prawdziwy. Modele troszkę low-poly ale spoko. Teksturki - okaże się... jeszcze światło itp. Pamiętaj proszę, że przy takiej stylistyce, wszelkie uchybienia bardzo drażnią... w porównaniu na przykład do South Parku, gdzie 99% niedociągnięć przechodzi bez mrugnięcia okiem, bo stylistyka tak elastyczna i wyrozumiała bardzo dużo zniesie... u Ciebie będzie dość ciasno. Wszelkie impowizacje i szalone jazdy musisz bardzo rozsądnie rozegrać... no nic... trzymam kciuki :)
Szantak Napisano 14 Listopad 2005 Autor Napisano 14 Listopad 2005 Taaak... faktycznie, chcialbym zeby realistyka ruchu byla mocna strona tej animacji. Hehe w tym tescie kolana bola, bo wrzucilem juz obrobionego mocapa z netu i wlaczylem floor-contacty, zeby sie nie bawic za dlugo. Wrzuce jeszcze jeden podobny test (tez gotowiec, wiec nie oceniajcie - palcem nie ruszylem przy tych clipach). To tylko po to zeby zobaczyc jak to wszystko sie rusza. Juz widze, ze bede musial troche zmodyfikowac szkielet (roll'e na rekach i nogach). http://www.hematologia.net.pl/tawerna/walkmid.avi Mysle ze na razie nie ma co zabierac sie za tworzenie clipow, bo nie mam jeszcze nawet storyboardu. I niech bozia da, zeby mi sie tak chcialo przez caly czas, jak w chwili obecnej! :)
Szantak Napisano 16 Listopad 2005 Autor Napisano 16 Listopad 2005 Oskinowany i zrigowany karczmarz w wersji spotwornionej. Tutaj juz troche popracowalem nad obrobka animacji, wiec mozna oceniac. http://www.hematologia.net.pl/tawerna/murderwalk.avi
Szantak Napisano 17 Listopad 2005 Autor Napisano 17 Listopad 2005 A tak to wyglada cuzamen do kupy (cala postac jak idzie). http://www.hematologia.net.pl/tawerna/murderwalk3.avi potrzebny jest XviD zeby to obejrzec.
MaGuu Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 Śliczności :D Animacja dla mnie to zawsze było coś nieosiagalnego, Tobie idzie ślicznie. Tak jak napisałeś - aby Ci sie ciągle chciało tak, jak teraz Ci sie chce :D
Shogun 3D Napisano 17 Listopad 2005 Napisano 17 Listopad 2005 Fantastyczne, nareszcie po wyczynach Sinclair'a jest co śledzić! :)
SUPER_OkO Napisano 18 Listopad 2005 Napisano 18 Listopad 2005 SLuchaj chcialem sie dowiedziec dlaczego postacie wygladaja hmmm takowo low-poly skory masz takie powiedzmy zageszczone siateczki, nie wiem czy to wina otexturowania czy jak, wkazdym bac razie chyba lepiej wyglada render bez textur tego kola niz z. Wygladaja jak zywcem wyjete z jakiejs gry - mowie o efekcie koncowym. Ogolnie ruch pana grubasa mi sie podoba ale zato te widlaki na nim troche sie dziwnie ruszaja, ale mysle ze narazie to jest taki tescik wiec sie nie czepiam. No i nakoniec - chrzani ci sie troche siatka na szyji prawdopodobnie czesc vertexow jest do glowki przylaczona
Szantak Napisano 18 Listopad 2005 Autor Napisano 18 Listopad 2005 No, pan grubas ma 8700 face'ow. To chyba nieduzo... Ale masz racje, zageszcze siatke, przynajmniej na rekawach. Nalezy jeszcze pamietac, ze te testowe animacje to nie zaden render, tylko zrzut z viewporta z Motionbuildera. Chcialem, zeby te postaci mialy mala ilosc faceow, bo nie mam niestety farmy renderujacej. Jesli sie cos zmieni (np. stane sie posiadavczem farmy renderujacej ;)), to przejade po wszystkim turbosmoothem :)
Szantak Napisano 18 Listopad 2005 Autor Napisano 18 Listopad 2005 No dobra. Ma teraz 9000 face'ow. Chociaz i tak to bede musial pewnie zmniejszyc, bo jak 4 takie postacie wleza na scene i kazda bedzie miala morphing i flexy i do tego otoczenie i particle to po prostu bede musial komus zaplacic za renderowanie tego. Albo (tfu tfu odpukac) znalezc wydawce i zamienic filmik, robiony dla przyjemnosci w domowych pieleszach, w jakiegos komercyjnego kajka i kokosza...
boner2 Napisano 19 Listopad 2005 Napisano 19 Listopad 2005 mysle ze powinines to troszeczke zagescic bo 9000f to i tak malo jak na dzisiejesze czasy, wiem ze problem takze i w tym ze MB nie obsluguje mesh smootha ale mozna to zawsze spowrotem zainportowac do maxa i tam policzyc :) a jak sie ladnie usmiechniesz to i moze jakies mocapy bedzie mozna zrobic po starej znajomosci :) oczywisice nie wchodzi podwojne salto no chyba ze przyjedziesz wskoczysz w kostiumik i je zrobisz :) tymczasem czakam na wiecej ..pzdr
Szantak Napisano 21 Listopad 2005 Autor Napisano 21 Listopad 2005 Jak bede podlaczony do mocapa to i potrojne zrobie ;) Skrzypiacy mokasyn umie wszystko! Tylko teraz do wrocka tak daleko pieronsko... pozdrawiam!!!
Shogun 3D Napisano 24 Listopad 2005 Napisano 24 Listopad 2005 Ten elf wygląda z tym kołnierzykiem jak Robin Hood u Brooksa, ale ogólnie bardzo ładnie.
Szantak Napisano 29 Listopad 2005 Autor Napisano 29 Listopad 2005 Kolejna postac. Nie wiem czy jeszcze bardziej jej nie spotwornic, musi byc naprawde niefajna, ale musi byc widac ze jest w ciazy.
MaGuu Napisano 29 Listopad 2005 Napisano 29 Listopad 2005 Myśle ze az tak długa ta "macka" nie powinna być ;)
Szantak Napisano 30 Listopad 2005 Autor Napisano 30 Listopad 2005 W odpowiedzi na posta MaGuu, wizualnie skracam macke poprzez dodanie jeszcze jednej macki i czegos-co-kiedys-bylo-lewa-reka :D Texturka jest na razie na "odwal sie", bez rozkladania UV.
MaGuu Napisano 30 Listopad 2005 Napisano 30 Listopad 2005 No szczerze to lepiej :D Teraz juz jest całkiem spoczworzona ;) I w sumie udało Ci się uzyskać efekt ciązy - czekam na animke tego czegoś :D
Shogun 3D Napisano 30 Listopad 2005 Napisano 30 Listopad 2005 tak dla jeszcze większego spoczwarzenia tej... khem... pani, proponuję zanimować jej brzusio tak, by wyło widać, że tam się aż kłębi od potomstwa...
SUPER_OkO Napisano 30 Listopad 2005 Napisano 30 Listopad 2005 wojoj ale zes sie rozpedzil z tymi postaciami. Czy nie bedzie ci ciezko wszystko zanimowac (tyle postaci) bo mi to wyglada na jakis duzy projekt bardzo, a nie pamietam zeby jakikolwiej na tym forum zostal skonczony. Napewno MB ci bardzo pomoze w szybkosci pracy ale czy dasz sobie napewno rade z tyloma postaciami. Bo jak zrobisz kijowa animacje z tego to mozna powiedziec ze nawet dobre modele jej nie pomoga. Co do nowej postaci to mi sie zdecydowanie nie podoba macka, ale to jest tylko moje zdanie, lepiej by pewnie wygladaly owe macki jak by wychodzily jej z plecow tak jak temu gagadkowi z SPIDERmena 2. Narazie tyle
Szantak Napisano 30 Listopad 2005 Autor Napisano 30 Listopad 2005 Powiem tylko: Moooooocaaaaaaap :) Endooooorphiiiiiiin :) To zaoszczedza mnostwo czasu! To nie bedzie duzy projekt, zaledwie dluzsza cut-scena. Bardziej martwie sie o budynki i meble bo, nie ukrywam, akurat tego nie lubie robic. Bede sie staral kogos namowic do pomocy przy modelach i texturach otoczenia. Zrobie jeszcze jakos inaczej te macki... Na plecach to zly pomysl, bo przez wiekszosc czasu "mamuska" ma lezec. Wlasnie na plecach. Z ruszajacym sie brzuchem - mysle ze dobry pomysl, pod warunkiem ze sie nie przesadzi :) Dla tych co pierwszy tu wchodza: http://wonsz.fm.interia.pl/tawerna/cloth.avi http://wonsz.fm.interia.pl/tawerna/sexys.avi http://www.hematologia.net.pl/tawerna/walkmid.avi http://www.hematologia.net.pl/tawerna/murderwalk.avi http://www.hematologia.net.pl/tawerna/murderwalk3.avi
JmTm00 Napisano 30 Listopad 2005 Napisano 30 Listopad 2005 Ale bomba!!! Endomorphin powiadasz to jest? a czy to dziala z 5 wersja maxa?? Ten chod "sexys" to to jest skrypt jakis gotowy czy sam animowales?? Nie no mi sie podoba!! Jedziesz, jedziesz! Pozdrawiam
Szantak Napisano 1 Grudzień 2005 Autor Napisano 1 Grudzień 2005 Dzieki! Tutaj na razie nie ma nic z NaturalMotion Endorphin. Wejdz na strone http://www.naturalmotion.com to zobaczysz do czego jest ten program. A te animki to motion capture.
Szantak Napisano 2 Grudzień 2005 Autor Napisano 2 Grudzień 2005 Tekstura dosc toporna, ale moim zdaniem bedzie dawac rade. Raczej nie przewiduje close-up'ow na ta postac, najwyzej na twarz i brzuch. Takie rzeczy jak paznokcie itp. sa chyba zbedne. hmm dalem blura, w koncu 10-cio latek tez moze to przeczytac ;)
Kolakao Napisano 4 Grudzień 2005 Napisano 4 Grudzień 2005 dobry jest ten endorphin, moglbys powiedziec skad go sciagneles?? bo raczej watpie ze wybuliles 9000 € :) co do pracy, to zapowiada sie interesujaco, moglbys zmienic tylko ruchy tych przeszczepow co wychodza z brzucha grubasa bo nie realistycznie to wyglada, poztym wszystko ok
Szantak Napisano 5 Grudzień 2005 Autor Napisano 5 Grudzień 2005 znalazlem torrent na necie. Albo jest jeszcze darmowy learning edition, ale nie szukalem. A te chwytaki to tak tylko na razie do testu zanimowalem, w docelowym filmiku grubas przeciez nie bedzie lazł 100m i machal mackami... Teraz rozkladam UV i texturuje, potem musze jeszcze wymodelowac ze 2 postaci i wszystkich oskinowac. A potem animatic :) I wtedy to juz z kopyta :) Mysle jeszcze nad rodzajem animacji twarzy. Poczatkowo chcialem zeby to byly morphy, ale jednak chyba zrobie to na kosciach. Bedzie na pewno zarlo mniej pamieci. Animacja nie bedzie przegadana, wiec "sztywne geby" nie powinny zbytnio razic.
mkk3a Napisano 5 Grudzień 2005 Napisano 5 Grudzień 2005 dopiero dzis znalazlem ten wątek i jestem naprawdę pod wrażaeniem. te modele w animce, to jeszcze wygładzasz meshsmoothem? bo 10k to nawet w grach jest (mniej wiecej tyle miala Alyx w HL2). szczególnie spodobała mi sie animka murderwalk3 - naprawdę klimatyczna. będzie jeszcze poprawiał tekstury? jeśli tak, to macki grubasa przydaloby sie nieco rozjasnic, z daleka wyglądają na calkowicie czarne. przydałby sie jeszcze jakiś bump i specular (szczególnie dla tych flaczków na brzuchu). ale poza tym rewelka! :) co do tej zmutowanej panienki - może obejrzyj sobie Obcego 4 (przebudzenie). tam też były podobne.
Szantak Napisano 5 Grudzień 2005 Autor Napisano 5 Grudzień 2005 Szczerze mowiac to po prostu chcialbym moc to potem wyrenderowac, dlatego przyjalem taki maly polycount. Zalozmy ze animka ma 10000 klatek - jesli jedna klatka bedzie renderowac sie godzine to mamy 10000 godzin, czyli 416 dni renderowania!!! No po prostu... no.... :((( A zauwazcie ze nie mam kompa za 10 000zl. Nawet jesli klatka bedzie sie renderowac przez 15 min (a watpie), to wychodzi nam 100 dni. Dobra, dosyc biadolenia, zobaczymy jak to bedzie pod koniec wygladac. Wrzucam probna animacje - ma byc taka scena w filmie, tyle ze chyba z siekiera zamiast mlotka. No i oczywiscie cloth, krew, flexy, flaki, rozmorphowane na pol glowy... ;) http://www.hematologia.net.pl/tawerna/hammer.avi jahuuu! :)
Szantak Napisano 6 Grudzień 2005 Autor Napisano 6 Grudzień 2005 Test skina. Juz widze ze trzeba przerobic biodra, ale i tak wrzucam :) http://www.hematologia.net.pl/tawerna/matwalk.avi
mkk3a Napisano 6 Grudzień 2005 Napisano 6 Grudzień 2005 macki się przenikają średnio podoba mi się pomysł ze stopami (że chodzi tylko na palcach a piętę ma nad ziemią). dziwnie nieco to wygląda. może stopa za słabo się ugina?
Christian Noir Stein Napisano 6 Grudzień 2005 Napisano 6 Grudzień 2005 Szantak - jak ładnie poprosisz to ci może chatki wymodeluję ale teksturatora musisz innego zaczepić ;)
Szantak Napisano 7 Grudzień 2005 Autor Napisano 7 Grudzień 2005 nie no racja, ta animka jest kiepska. Poprawie biodra. Ta damulka nie bedzie chodzic w animacji, tylko lezec, wiec nie ma sensu myslec nad tym jak sie porusza w sumie... ale chodzenie jest mysle dobrym testem bo od razu wszystkie syfy w skinie i szkielecie wychodza. christian: tylko ze sie minelismy w drzwiach :) Jak jutro przyjdziesz do roboty to pogadamy oczywiscie :) flacha czy dwie? ;)
Szantak Napisano 9 Grudzień 2005 Autor Napisano 9 Grudzień 2005 Przykladowy klip walki, a przynajmniej to co zrobilem dzisiaj. Tyle ze ta postac nie bedzie walczyc, ale elf nie jest jeszcze gotowy. http://www.hematologia.net.pl/tawerna/maczety1.avi reczna animka
Kolakao Napisano 10 Grudzień 2005 Napisano 10 Grudzień 2005 a ty masz jakies tutki po polsku do tego endorphina, bo ciezko mi jest go skiminc nieraz. Co do animacji, to swietnie wyszla, dynamiczna taka
Szantak Napisano 10 Grudzień 2005 Autor Napisano 10 Grudzień 2005 Kolakao, bez znajomosci angielskiego to niestety lezysz ;) Grafik 3d nie znajacy angielskiego to jak lekarz medycyny nie znajacy łaciny... W tutorialach defaultowo dolaczonych do endorphin jest omowiony KAZDY aspekt tego programu. Wiecej endorphin po prostu nie potrafi. Przerob kazdy tutek z helpa. Merytorycznie nie jest tego wiele, jakies 3 godziny nauki. Byc moze ktos napisal jakiegos tutka do endorphiny po polsku, ale watpie... to jest raczej malo znany program, wykorzystywany glownie przez profesjonalnych grafikow filmowych. Bo jest taki drogi :)
Kolakao Napisano 25 Grudzień 2005 Napisano 25 Grudzień 2005 daj jakies updejty, bo jestem ciekaw co tam wyskrobales co do jezykow to sie ucze angielskiego ale miesza mi sie strasznie z niemieckim ktorego sie ucze dluuuzej.
N@w!€DZonY Napisano 25 Grudzień 2005 Napisano 25 Grudzień 2005 Yo! all. obejrzałem te twoje wypociny, jak dla mnie super. Jest kilka rzeczy które mi się nie podobają ale ogólnie spoko oczywiście jeszcze to co tam pichcisz na koniec jest najważniejsze. Zauważyłem coś dziwnego, może to tylko u mnie. Wszystkie scenki i te clipy co tutaj nam pokazujesz ładnie chodzą w powiększeniu na cały ekran i w oknie, ale ten plik hammer gdy go dam na powiększenie na cały ekran, to się kaszani... ma ktos tak jeszcze?? piszę o tym, bo może to potem się na ogólnym efekcie zrąbać...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się