Napisano 2 Styczeń 200619 l Szantak, wspólcześnie medycyna jest od zera po angielsku, łacina już poszła do lamusa na dobre.
Napisano 3 Styczeń 200619 l Szczerze mowiac to po prostu chcialbym moc to potem wyrenderowac, dlatego przyjalem taki maly polycount. Zalozmy ze animka ma 10000 klatek - jesli jedna klatka bedzie renderowac sie godzine to mamy 10000 godzin, czyli 416 dni renderowania!!! No po prostu... no.... :((( A zauwazcie ze nie mam kompa za 10 000zl. Nawet jesli klatka bedzie sie renderowac przez 15 min (a watpie), to wychodzi nam 100 dni. Dobra, dosyc biadolenia, zobaczymy jak to bedzie pod koniec wygladac. Wrzucam probna animacje - ma byc taka scena w filmie, tyle ze chyba z siekiera zamiast mlotka. No i oczywiscie cloth, krew, flexy, flaki, rozmorphowane na pol glowy... ;) http://www.hematologia.net.pl/tawerna/hammer.avi jahuuu! :) serwusik . no mam tez spory problem ostatnio z renderingami :(. Z mojich obserwacji wynika, ze nie jest tak masakrycznym problemem finalny rendering (pomimo, ze wydaje sie to bariera nie do przejścia). Zawsze mozna porozsyłać poszczegolne sceny po znajomych, czy np. zaprzyjaznionych firmach. W domu tez kompa nie masz kazdej nocy pewnie obciazonego na maksa. Problemem są rendery testowe - trzeb je powiem wykonywać po miliard razy :((( Poza tym 10.000 klatek to ponad 6 minut filmu -sporo. Nawet bardzo sporo. Na szczęście zapewne nie wszystkei sceny bedziesz mieć tak skomplikowane do renderingu. Powodzenia , bede tu zaglądać :)
Napisano 16 Styczeń 200619 l Autor ech... mam od 2 tygodni jazde ze zmiana softu w firmie. Zostalem brutalnie pozbawiony 3ds maxa i pozostawiony sam na sam z Maya... Do tego Motionbuilder sie za nic w swiecie nie chce odpalic, a to juz tragedia. Oznacza to dla mnie ze, dopoki nie opanuje Mayi po mistrzowsku, caly filmik bedzie robiony w domu, na moim powolnym sprzecie (nie wspominajac o innych przeszkadzajkach domowych, czyli dziewczynie ;)). Troche glupio. Dopoki sytuacja sie nie unormuje to bedzie cienko :(
Napisano 16 Styczeń 200619 l Szantak, wspólcześnie medycyna jest od zera po angielsku, łacina już poszła do lamusa na dobre a anatomia, farmakognozja, farmakologia, cała chemia medyczna? łacina to nadal obowiązujący język w medycynie. koniec OT :]
Napisano 16 Styczeń 200619 l Autor A, to ja sie jeszcze raz wypowiem odnosnie laciny w medycynie: Calcium Paracetamolum Rutinoscorbinum ACIDUM ACETYLSALICYLICUM codeini phosphas progestagen diabetes hepatitis vitaminum C... Chyba juz wiesz o co mi chodzi Shogun 3D :) No chyba, ze np. nagle lacinskie slowa "hepatitis", albo "paracetamolum" uznamy za angielskie. Nawet w mojej ksiazce od biologii testosteron to testosteron, a nie "male hormon nr 10679-A"... W grafice jest tak samo! Nikt nie bedzie tlumaczyl zdania: "Select mesh, enter face mode and extrude faces, then apply texture" na "Zaznacz siatke, wejdz do trybu trojkatow i wybrzusz na zewnatrz trojkaty, a potem pomaluj" :D No taka prawda :)
Napisano 16 Styczeń 200619 l Autor Jak nie wierzysz to zobacz sklad dowolnego leku na opakowaniu - it's latin, my man! Surprise! ;) dobra, koniec ;)
Napisano 17 Styczeń 200619 l Tak, ale odnosi się ona jedynie do podstawowych surowców i zwiazków. bardziej Zaawansowane substancje mają nazwy angielskie, albo czysto chemiczne. Mam lekarza w rodzinie, konsultowałem z nim to zagadnienie.
Napisano 17 Styczeń 200619 l "looknij prze łindołs czy kar stoi na stricie" -:) to jest przykład a nie jakas tam łacina
Napisano 18 Styczeń 200619 l Witam, widzę że bardzo ambitny projekt. Bardzo solidna animka. Modele też wysokiej klasy. Choć coś mi się w elficy nie podoba, piersi od góry powinny mieć trochę inny kształt, jej twarz... no może jest nie w moim typie :) Ale textury na bardzo wysokim poziomie. Sama animka. W tym sexownym chodzie jest pewien błąd, jej miednica powinna się poruszać tak aby w widoku od przodu jej biodra poruszały się jak waga jedno w górę jedno w dół, zobacz tutaj żeby lepiej zrozumieć http://www.cgchannel.com/cgtheater/4575/CGC02A.mov (na końcu filmiku jest laska), cycuchy bujają się bardzo fajnie. Jej drugi chód jest bardziej męski, więc biodra nie muszą się tak poruszać (góra-dół), ale powinny przód-tył, zgodnie z wysuniętą nogą, a w tym samym momęcie jej barki w przeciwne strony, jako counterbalance. Pozatym bardzo mi się podoba i podziwam kawał dobrej roboty. Ps. jak zrobiłeś bujające piersi i poruszające się ubranie? Szukam tutoriala o softbody (jeśli to to) i coś nie mogę znaleść. Pozdrawiam SK
Napisano 18 Styczeń 200619 l Autor Piersi sie bujaja na Flexie, z tym ze przy zaznaczeniu softselectem vertexow, ktore sie maja bujac, podkrecilem opcje "bubble". W ten sposob sutki praktycznie sie nie deformuja :) Ubranko zrobilem na Simcloth3. Jak juz skoncze cala animke to bede dodawal im ubrania na Cloth (3ds max 8). Ech, jestem w trakcie zmiany kompa, wiec jeszcze troche ta przerwa w aktualizacjach potrwa. Zwlaszcza ze w pracy tez mam sajgon z softem. pozdro!
Napisano 18 Styczeń 200619 l Autor http://wonsz.fm.interia.pl/kij.avi http://wonsz.fm.interia.pl/supersalto.avi To z kijem sie przyda, po przerobieniu moze... Salto raczej nie, ale dlaczego nie mam wrzucic? :) Dobra. Czekam na nowy komp, potem konfig i wznawiam prace.
Napisano 18 Styczeń 200619 l Czesc Fajne animki, słuchaj czy ten "kij" to technika: mocap czy rotoskoping ? Zabrakło mi tam mocnych akcentów, tzn. mocnych uderzeń. Cwiczyłem przez pewien czas kung - fu, w niektórych miejscach, stopa która jest najbliżej nas powinna byc skierowana o 90 stopni. Słaba pozycja "sejpima" nogi powinno byc bardzie rozwarte. Tak jak pozycja na jezdzca. he he ;P. Nie no poważnie mówię. Ale to tylko czepianie. Nie wiem może to jest inne kung fu. Ja mówiłem o CHOY LEE FUT KUNG FU Ale naprawdę, swietne prace, prawie na wysokim poziomie. P.s. Jak kupisz komputer, pochwal się z twoimi parametrami ;P Pozdrawiam Jonasz
Napisano 19 Styczeń 200619 l Autor ...wiedzialem ze tak bedzie. Dzwonilem do klasztoru Shaolin, zeby mi przyslali mistrza CHOY LEE FUT KUNG FU, ale powiedzieli, ze w chwili obecnej robi mocap do Franko 2 w Pcimiu dolnym, wiec nie moze przyjechac. No i masz, wiedzialem, ze z ta noga bedzie cos nie tak... :D Ale ok, poprawie to jak bede ten mocap obrabial (bo, jak juz zauwazyliscie, narazie Elfka operuje kijem za pomoca Mocy, a nie rak ;P). No i szczerze mowiac, totalnie zmienie ta animke zeby jej nadac poweru (kosztem poprawnisci CHOY LEE FUT KUNG FU).
Napisano 19 Styczeń 200619 l Autor A, i dzieki :) Sorry za zbijanie, ale nie moglem sie powstrzymac ;)
Napisano 19 Styczeń 200619 l Gdzie można skorzystać ze studia mocap? Jest to możliwe dla każdego czy trzeba być jakoś upoważnionym? Pozdrówka Jonasz - nie masz szans! bo znam Judo, Boks, Karate i mam śmiertelnego kopa! ;D (potrafie też znikać jak ninja, ale mocap tego nie chyta)
Napisano 19 Styczeń 200619 l Szantak, wrzucaj prosze tutaj-rapidshare.de bo na interii to ten transferek nie teges:) W "supersalto" ladnie zadbales o ruch cycuszkow, naprawde zajebiscie sie dyndaja:P
Napisano 19 Styczeń 200619 l Autor Niestety sprzet do motion capture jest srrrrasznie drogi. Jesli jakas firma go kupi to albo udostepni po znajomosci (tylko dla celow prywatnych), albo bedzie trzeba slono placic za wynajem (zazwyczaj ok 1000zl dziennie, ale raczej nie ma reguly). Ale pocieszam - na necie sa tysiace gotowych plikow mocapowych, tych legalnych (np. turbosquid.com) i tych pirackich (emule). Na 80% znajdziesz to, czego potrzebujesz kingwins. Z tym rapidshare to dobry pomysl :)
Napisano 19 Styczeń 200619 l Niestety sprzet do motion capture jest srrrrasznie drogi. Jesli jakas firma go kupi to albo udostepni po znajomosci (tylko dla celow prywatnych), albo bedzie trzeba slono placic za wynajem (zazwyczaj ok 1000zl dziennie, ale raczej nie ma reguly). Ale pocieszam - na necie sa tysiace gotowych plikow mocapowych, tych legalnych (np. turbosquid.com) i tych pirackich (emule). Na 80% znajdziesz to, czego potrzebujesz kingwins. Z tym rapidshare to dobry pomysl :) hehe Szantak nie policzyles zer i Ci braklo jednego mocap kosztuje ok 10000 -12000 dziennie a w czechach gdzie kilka firm robilo mocap gdy jeszcze nie bylo tego we wrocku jest jeszcze drozej ale to juz inna bajka
Napisano 19 Styczeń 200619 l Autor qrka, bonerku, a ja sie teraz ucze vicona obslugiwac :) Na razie jednak sucha zaprawa z samym softem i teoria :(
Napisano 19 Styczeń 200619 l no jasne, nawet 10 milardow za dzień sobie można policzyć (na tym polega gospogarka wolnorynkowa). Zapodaj linka do producenta mocapu , ktorego wynajecie tyle kosztuje . Poprostu linka, szybka akcja. (dzieki) pozdrawiam i yzcze powodzenia
Napisano 20 Styczeń 200619 l Jak dla mnie to jakaś lipa z tymi cenami, widziałem systemy zrobione z 6 kamer i białych guzików przyklejanych na ciało. do tego jakaś karta na pci. No ile może kosztować 6 kamer? Z resztą wszystko kiedyś tanieje. Nie mówię że to nieprawda że mocap tyle kosztuje, tylko dziwie się że tak jest.
Napisano 20 Styczeń 200619 l Oczywiście, ze bzdurne ceny. (co nie wyklucza tego, że moze sie znalezc ktos , kto tyle zaplaci).
Napisano 20 Styczeń 200619 l no jasne, nawet 10 milardow za dzień sobie można policzyć (na tym polega gospogarka wolnorynkowa). Zapodaj linka do producenta mocapu , ktorego wynajecie tyle kosztuje . Poprostu linka, szybka akcja. (dzieki) pozdrawiam i yzcze powodzenia tak sie sklada ze obsluguje ten mocap i wiem ile to kosztuje i powiem ci szczerze ze nie wydaje mi sie to wygorowana cena. poprostu jesli chcesz dane z mocapu to cwiczysz z aktorami na "sucho" przez tydzien albo dwa a pozniej wpadasz na mocap i wszystko leci z platka i zmiescisz sie w 1,2 dni przy okazji dodam ze wieksza ilosc dni to pewnie "promocje"-(uwielbiam te supermarketowe slowko). Dla nas smiertelnikow jest to duza kasa ale jesli ktos ma jakas produkcje jest to poprostu koleja fakturka do zaplacenia :) a i jeszcze link z tym ze w tym wypadku producent sprzedaje http://www.ptiphoenix.com pzdr
Napisano 20 Styczeń 200619 l chcesz dane z mocapu to cwiczysz z aktorami na "sucho" przez tydzien albo dwa a pozniej wpadasz na mocap i wszystko leci z platka i zmiescisz sie w 1,2 dni przy okazji dodam ze wieksza ilosc dni to pewnie pzdr Najważniejsze jak i co sie potrafi wykorzystać. Obaj wiemy że materiał z mocapa trzeba jeszcze obrabiać. Poza tym ogladałem "Salon Gier" w TV . Myslisz , ze można Salon Gier polecić komuś jako reklame motion capture ?? Zaufanie drogim zabawkom bywa niebezpieczne. pozdrawiam i zycze powodzenia
Napisano 20 Styczeń 200619 l tu sie z toba zgadzam w 100% nalezy jednak tez zrozumiec ze niektore produkcje jak np saloon gier byl robiony w 10 dni jeden odcinek a to jest jakies ponad 8 min animacji i tu raczej nie mam mowy czyszczeniu mocapu na poziomie jaki by byl zadowalajacy wystarczy porownac"SG"z inna produkcje 15min, ktora tez jest bazowo osadzona takze na mocapie a mimo to jest juz robiona ok 2 lat, niestety w dzieisjszych realich tak juz jest ma byz szybko i smiesznie. pzdr
Napisano 20 Styczeń 200619 l kurcze, nic nie rozumiem - skoro mocapem sie wgrywa ruchy bez czyszczenia , postacie sa zrobione raz, jest malo polygonow (low poly), renderowane jest nawet bez cienia - co to sie robi przez 10 dni?? a poza tym to nie Wasza wina, tylko kierownictwa firmy - bo widocznie trzeba do czegos takiego zatrudnic 3 osoby wiecej. Ciekawa dyskusja - ale moze by to jakos przeniesc, bo sie zorientowalem , ze paskudzimy tu koledze calkiem fajny watek ( za co wielkie sory) pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Napisano 2 Luty 200619 l Autor http://rapidshare.de/files/12384011/laugh3.avi.html Przymiarka do sceny, czesc cinematica
Napisano 3 Luty 200619 l Autor http://wonsz.fm.interia.pl/tawerna/axe.avi pomysl na scene, ale raczej z udzialem glownego bohatera (ktorego jeszcze nie ma)
Napisano 7 Luty 200619 l Autor Wreszcie rozlozylem UV elfa, najgorsza czesc za mna. Zaczalem texturowac. Ma tez szkielet.
Napisano 7 Luty 200619 l chłopak ma jakiegoś buga w siatce ucha czy mi się zdaje? i tak najlepsze są cycuszki tej pani :D pozdrawiam i powodzenia ofkz!
Napisano 7 Luty 200619 l no moze dydy sa niezle ale jak dla mnie troche za bardzo nieruchome...nie mówie ze ma byc jak w BloodRayan ale troche ruchu by im nie zaszkodzilo:p
Napisano 8 Luty 200619 l Autor Ok, po waszych odpowiedziach widze ze chodzi wam tylko o JEDNO. Wychodze waszym chuciom na przeciw i zamieszczam po raz drugi spis wszystkich dotychczasowych animacji, z zaznaczeniem gdzie sie bujają: http://wonsz.fm.interia.pl/tawerna/sexys.avi - TU SIE BUJAJĄ http://wonsz.fm.interia.pl/tawerna/cloth.avi http://www.hematologia.net.pl/tawerna/walkmid.avi - TU TEZ SIE BUJAJĄ http://www.hematologia.net.pl/tawerna/murderwalk.avi http://www.hematologia.net.pl/tawerna/murderwalk3.avi http://www.hematologia.net.pl/tawerna/hammer.avi http://www.hematologia.net.pl/tawerna/matwalk.avi http://www.hematologia.net.pl/tawerna/maczety1.avi http://wonsz.fm.interia.pl/kij.avi http://wonsz.fm.interia.pl/supersalto.avi - BUJAJĄ SIE http://rapidshare.de/files/12384011/laugh3.avi.html http://rapidshare.de/files/12388387/fall1.avi.html http://wonsz.fm.interia.pl/tawerna/axe.avi
Napisano 22 Luty 200619 l Autor http://wonsz.fm.interia.pl/tawerna/claymore.avi Zrigowany elf, jeszcze z roboczymi texturami. Animacja testowa.
Napisano 23 Luty 200619 l Hym a czemu oczka zostaly ?? przy linku z ciuchami taki maly bonusik heh :p czekam z niecierpliowscia na koncowy efekt :D 5min hmm mhmm :D
Napisano 28 Luty 200619 l Łoł, dopiero ten wątek zobaczyłem. super to wygląda! Ty to wszystko ręcznie animujesz? Bo super to wychodzi! Nie mogę się doczekać finału :) Pozdro
Napisano 1 Marzec 200619 l Autor Chyba wiem jak mozna rozwiazac problem renderingu Tawerny - co sadzicie o cell shadingu? Myslalem ostatnio nad tym i mysle ze to mogloby byc to. Projekt w ten sposob nie stanie na etapie zrzutu z viewporta, sporo roboty odpadnie przy texturowaniu, a postaci nie beda wygladaly jak kiepskie marionetki udajace ludzi. Tematyka fantasy jest szczegolnie trudna do renderingu - futra, drewno, skora ludzka, syf, bloto... no jednym slowem bez farmy renderujacej i pol roku czasu to sie nie da. Moze wlasnie pseudo-rysunkowy klimacik to jest dobre rozwiazanie? Niedlugo zrobie animke testowa ta metoda, juz z jakims poczatkowym terenem i zobaczymy...
Napisano 1 Marzec 200619 l Cell shading?! :( A panienka tak ładnie wygląda z texturkami. Pokaz próbne rendery. Wszystko zależy od tego, jaki efekt uda Ci sie uzyskac. Może nie bedzie tak źle. Czy aż tak sużo czasu zaoszczędzisz?
Napisano 2 Marzec 200619 l Autor Mysle ze sporo czasu. Ale raczej chodzi mi o moc obliczeniowa - odpadnie area shadows, skylight, w ogole cieniowanie postaci... Cos wczoraj juz kombinowalem ale na razie wychodzi mi cos, co wyglada jak stary rysunkowy wladca pierscieni. Czyli chyba kicha. Duzo lepiej wyglada jak sa normalne materialy. P.S. Po obejrzeniu Appleseeda strasznie zalowalem, ze zrobili go cell shadingiem :) Wiec moze to jednak jest zly pomysl?
Napisano 8 Marzec 200619 l Autor http://wonsz.fm.interia.pl/tawerna/elfki.avi http://wonsz.fm.interia.pl/tawerna/hurry.avi No, mi sie nie podoba, ale zamieszcze... W koncu to jest WIP. Moze gdybym bardziej znal sie na cell shadingu to by lepiej wygladalo. Ale raczej zostane przy normalnych materialach.
Napisano 11 Marzec 200619 l Zawsze mozesz poprosic znajomych oraz ludzi z forum. Ja na przyklad z checia bym pomogl w renderingu :) A co do cellshadingu to mi sie tak srednio podoba. Lepiej to wyglada z teksturkami.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto